Skip to main content

PRF

D125 - Statut a Jednací řád Etické komise Přírodovědecké fakulty Jihočeské univerzity pro výzkum

Opatření děkana D 125

Statut a Jednací řád Etické komise Přírodovědecké fakulty Jihočeské univerzity pro výzkum

 

Statut Etické komise PřF JU pro výzkum

 

Článek I

Etická komise PřF JU pro výzkum

  1. Etickou komisi PřF JU pro výzkum (EK PřF JU) zřizuje děkan PřF JU na základě rozhodnutí rektora č. R 253 ze dne 31. 7. 2013 o zřízení Etické komise Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích.
  2. Členy komise jmenuje a odvolává děkan. Členové komise jsou jmenováni tak, aby jejich odborný profil tematicky garantoval etiku výzkumu na PřF JU. Předsedu komise jmenuje a odvolává děkan.
  3. Komise má minimálně 3, maximálně 7 členů.

 

Článek II

Působnost Etické komise PřF JU pro výzkum

  1. EK PřF JU vydává stanoviska a doporučení k návrhům vzdělávacích nebo výzkumných aktivit a projektů a v odůvodněných případech k již získaným projektům, které taková stanoviska a doporučení vyžadují.
  2. Jedná se především o projekty, které předpokládají jakoukoliv formu práce s jakýmkoli lidským biologickým materiálem pacientů či zdravých dobrovolníků. Jde zejména o odběr, manipulaci, analýzy, uchovávání dat, diagnostická či jiná vyšetření.
  3. V případě bakalářských a magisterských kvalifikačních prací je výzkumný záměr komisi předkládán k posouzení vedoucím práce.
  4. V případě disertačních prací žádá o posouzení svého výzkumného záměru student s vědomím školitele v prvním ročníku studia, nebo bezprostředně v případě náhlé potřeby související s jeho prací. Toto ustanovení platí obdobně i pro řešení projektů GAJU nebo SGA.
  5. V případě vzdělávacích aktivit žádá o posouzení garant kurzu.
  6. Ke schválení je žadatel povinen předložit EK PřF JU:
    • žádost o projednání záměru obsahující mimo jiné informaci o způsobu odběru, způsobu nakládání se vzorkem a účelem nakládání se vzorkem, délce a způsobu uchovávání vzorků a délce a způsobu uchovávání dat a osobních údajů, popř. způsobu anonymizace;
    • návrh informovaného souhlasu (zvlášť pro pacienty a zvlášť pro případné zdravé dobrovolníky), viz Příloha tohoto Opatření;
    • návrh dotazníku, pokud je v plánu ho pro daný výzkum použít;
    • v případě určování genetické informace lidské DNA je součástí žádosti popis zajištění anonymizace vzorků a uchovávání dat a jejich zabezpečení. Výjimkou jsou schválené klinické studie, pokud již obsahují informaci o způsobu nakládání s těmito informacemi.

 

   7. Výsledky studií, ke kterým byl vydán souhlas EK PřF JU, budou zpracovány a případně publikovány zcela anonymně či v souladu s GDPR, a poslouží pouze k výzkumným účelům.

   8. V případě změny záměru předkládá navrhovatel ke schválení pozměněný záměr včetně odůvodnění změn.

   9. V případě, že se jedná o projekt ve spolupráci s jinou institucí, může žadatel předložit EK PřF JU k posouzení vyjádření Etické komise spolupracující instituce. Pokud EK PřF JU vyjádří souhlas, nemusí již žadatel předkládat žádost k posouzení EK PřF JU.

 

Jednací řád Etické komise PřF JU pro výzkum

 

Článek I

  1. Žádosti jsou předsedovi komise předkládány minimálně 2 týdny před potřebným schválením. V odůvodněných případech může předseda komise rozhodnout jinak.
  2. Materiály předložené žadatelem jsou předsedou doručeny členům komise minimálně 7 dní před avizovaným jednáním komise, pokud se komise hlasováním neshodne na jiném postupu.
  3. Komisi svolává její předseda nebo jím pověřený člen podle potřeb jednotlivých žádostí. Komise je usnášeníschopná, účastní-li se jednání nadpoloviční většina jejích členů.
  4. Pokud komise hlasováním nerozhodne jinak, je jednání komise neveřejné, řídí ho předseda, případně jím pověřený člen.
  5. Jednání komise může probíhat prezenčně, hybridně, nebo online.
  6. Z jednání komise se pořizuje zápis. Tento zápis včetně žádosti a příslušných dokumentů předkládaných žadatelem jsou archivovány sekretariátem fakulty.
  7. Komise rozhoduje usnesením na základě hlasování, výsledek hlasování je vždy uveden v zápise.
  8. Komise může hlasovat per rollam po vyjádření vůle a názoru všech členů komise (např. v e-mailové komunikaci).
  9. Komise má právo vyžádat si externí expertní posudek.

 

  V Českých Budějovicích dne 17. 8. 2023

 

prof. RNDr. František Vácha, Ph.D.,
děkan PřF JU

 

Číst dál …D125 - Statut a Jednací řád Etické komise Přírodovědecké fakulty Jihočeské univerzity pro výzkum

  • Přečteno: 463

Pro nově přijaté studenty

Informace pro doktorandy

Vítejte na fakultě! Shrnuli jsme informace, které by vám mohly pomoci orientovat se na začátku Ph.D. studia.

Užitečné odkazy

Kontakty

  • doc. RNDr. Eva Nováková, Ph.D.
    proděkanka pro doktorské studium

  • +38903 6295

  • Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    • C, Parazitologie, 2. patro, dveře CH 02 045

  • Bc. Václava Bláhovcová
    asistentka proděkanky

  • Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    • C, Parazitologie, 2. patro, dveře CH 02 045

Studijní referentky

  • Ivana Voldřichová
    doktorské studium- čeští studenti

  • +38903 2262

  • Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

    • A, 2. patro, studijní oddělení, kancelář 312

  • Bc. Petra Korcová
    doktorské studium - zahraniční studenti

  • +38903 2263

  • Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

  • A, 2. patro, studijní oddělení, kancelář 311A

Časté zkratky

DSP Doktorský studijní program
ISP Individuální studijní plán
OR Oborová rada
RpVH Rada pro vnitřní hodnocení
RVO Rozvoj výzkumné organizace
GA JU Grantová agentura Jihočeské univerzity
GA ČR Grantová agentura České republiky
SGA Studentská grantová agentura

Harmonogram aktuálního akademického roku najdete zde.

Číst dál …Pro nově přijaté studenty

  • Přečteno: 12549

Pravidla Ph.D. studia

Informace pro doktorandy

Číst dál …Pravidla Ph.D. studia

  • Přečteno: 9469

Finanční podpora

Informace pro doktorandy

  • Stipendium

    Stipendium

    Všichni studující doktorských studijních programů ve standardní době prezenční formy studia mají nárok na stipendium. To začíná na 10 000 Kč/měsíčně a následně se zvyšuje v závislosti na publikacích či na prezentacích na konferencích až na 12 500 Kč/měsíčně.

    Pro detaily čtěte:
    Opatření děkana D 58 – O výši stipendií studentů doktorských studijních programů 

    Studující kteří plní studijní povinnosti podle D 58 mohou požádat o navýšení stipendia proděkanku pro doktorské studium prostřednictvím vyplněného formuláře Žádost o navýšení stipendia v doktorském stupni studia zaslaného na studijní oddělení.

    Studujícím ve třináctém a dalších měsících studia, kteří dosud nesplnili povinnosti uvedené v odst. 1 opatření D58 nebo kterým navrhla snížení stipendia oborová rada na základě nesplnění jiných studijních povinností, může děkan individuálně snížit doktorandské stipendium až o 50%. Snížení je účinné od následujícího kalendářního měsíce do kalendářního měsíce, ve kterém děkan na návrh oborové rady výši stipendia opět stanoví podle odstavců 1. až 4. V případě, že závěrem pravidelného hodnocení doktorského studia oborovou radou je konstatování, že studující nesplnili povinnosti podle individuálního studijního plánu (hodnocení C), může děkan rozhodnout o odnětí stipendia.

    Mimořádné stipendium za publikační výstupy

    Stipendia za úspěšné publikace jsou vypočítávána na základě oborově specifického normalizovaného impaktního faktoru časopisů = Normalized Impact Factor (pro vyrovnání mezi různými vědeckými obory). Čím vyšší NIF, tím vyšší stipendium, přičemž publikace u kterých je studující prvním autorem jsou odměňovány vyšší částkou. Odměny jsou vypláceny každoročně (v červnu) za články publikované v předchozím roce. Studujícím, kteří ukončují standardní dobu studia, je vyplaceno stipendium dříve, pokud je to potřeba. Články jsou automaticky sbírány z databáze (na jaře pro předchozí rok).

    Doktorský studijní příjem

    Opatření děkana D 127 - O doktorském studijním příjmu

    Přechodné opatření, které připravuje financování doktorského studia na novelu Zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách, ve které bude stanovený garantovaný příjem doktorských studentů.
    Opatření je platné pro studenty přijaté v období od června 2024 do června 2025.

  • Cesty do zahraničí

    Zahraniční stáž

    Studující DSP mají povinnost splnit v průběhu studia předmět Zahraniční stáž pro doktorské studenty, minimální délka výjezdu pro splnění předmětu je 1 měsíc. Cílem je získání praktických zkušeností a teoretických poznatků při pobytu na zahraničním vědeckém pracovišti, provedení experimentů, jejich vyhodnocení a příprava odborné publikace.

    Kód předmětu stáže a její délka:
    FPR/801 – Zahraniční stáž pro dokt. studenty I. – stáž v trvání 2–4 týdny [odkaz IS/STAG]
    FPR/802 – Zahraniční stáž pro dokt. studenty II. – stáž v trvání 1-3 měsíce [odkaz IS/STAG]
    FPR/803 – Zahraniční stáž pro dokt. studenty III. – stáž v trvání 3 měsíce a více [odkaz IS/STAG]

    Před odjezdem musí studující registrovat každou stáž odevzdáním vyplněného formuláře Zahraniční mobility studentů proděkance pro doktorské studium (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.). Studující vyjíždějící přes Erasmus+ tento formulář odevzdávat nemusí, jejich stáž je administrována a registrována paní Mgr. Barborou Okosy.
    Zápočet za splnění předmětu uděluje proděkanka pro doktorské studium po předložení formuláře potvrzení o uskutečněném pobytu vystaveném na navštívené instituci. Toto potvrzení odevzdávají všichni studující vracející se ze stáže, včetně těch vyjíždějících přes Erasmus+.

    [Formulář Zahraniční mobility studentů]
    [Potvrzení o absolvování stáže]

    Financování stáží

    O finanční podporu zahraniční stáže mohou studující požádat z několika fakultních zdrojů:

    • GAJU – žádost směřujte na řešitele grantu, ke kterému jste přiřazeni
    • Katedrální RVO – kontaktujte vedoucí kateder
    • PPSŘ Mezinárodní mobility 2024/2025 – žádost směřujte na proděkanku pro doktorské studium, detaily žádosti najdete níže
    • Projekt školitele/školitelky

    Další možnosti podpory mimo univerzitní zdroje:

    • Erasmus+ - informace o projektu Erasmus+ najdete zde, administruje Mgr. Barbora Okosy
    • Fulbrightova stipendia - pro výjezdy do USA, více informací zde
    • IBERA AV ČR
    • O mimořádných příležitostech financování jsou studující informováni prostřednictvím e-mailu

    Pokud chcete žádat o podporu z projektu PPSŘ Mezinárodní mobility 2024/2025 , zašlete motivační dopis proděkance pro doktorské studium doc. RNDr. Evě Novákové, Ph.D. na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Do žádosti uveďte:

    • Celé jméno
    • Rok studia
    • Studijní program + téma disertační práce
    • Místo stáže (instituce, jméno navštívené osoby, země)
    • Délka stáže
    • Jasně definované cíle stáže
    • Finanční budget (cena letenek/jízdenek, ubytování, jaké další finanční zdroje žádáte/máte)

    Pro přiznání podpory a určení její výše se berou v úvahu všechny okolnosti – délka a místo stáže, podpora z jiných zdrojů, celkové množství dostupných financí. Pokud se nakonec změní místo nebo délka stáže (stáž bude kratší, nebo ve finančně přívětivější zemi), bude finanční příspěvek proporčně zkrácen.

    O podporu z univerzitního projektu mohou studující žádat pouze jednou za rok, a projekt podporuje výdaje za nejvýše 3 měsíce. Přednost mají studující, kteří dosud nemají splněnou minimální požadovanou délku stáže (1 měsíc).

    Financování konferencí

    Pro podporu konferencí mohou studující využít stejné zdroje, jako pro podporu zahraničních stáží, přičemž katedry mají zdroje přímo na konference.

    Studující mají povinnost alespoň jednou ve standardní době studia prezentovat vlastní výsledky na mezinárodní konferenci, kde je jednacím jazykem angličtina, nebo po odsouhlasení oborovou radou (OR), jiný světový jazyk. Konference se zapisuje jako studijní předmět pod kódem:

    XXX/907 - Vystoupení na mezinárodní konferenci - dokt. (XXX = kód katedry)
    Zápočet za splnění uděluje předseda OR poté, co studující doloží kopii posteru nebo kopii ze sborníku abstraktů.

  • Granty

    Pro podrobnější informace o grantech dostupných na PřF JU čtěte v sekci Věda a výzkum.

    GA JU

    Grantová agentura Jihočeské univerzity (GA JU) má za cíl podporu kvalitního výzkumu studujících doktorských a magisterských studijních programů na JU. GAJU podporuje studující dvěma formami:

    1. jako členky a členy týmových projektů (podává zaměstnanec/zaměstnankyně JU, ale v týmech musí být alespoň polovina členů studujícími). Projekty jsou tříleté a může docházet k výměně studujících během doby řešení projektu. Projekt umožňuje čerpat prostředky na výzkumnou činnost včetně cestovného a pravidelné i mimořádné stipendium. Studující musí být ve standardní době studia plus 1 rok.
    2. jako řešitelky a řešitelé individuálních projektů (podává studující), které jsou zpravidla zaměřeny na výzkumnou činnost prováděnou studujícími doktorského studijního programu v prezenčním studiu (a standardní době studia). Doba trvání individuálního projektu je 1 nebo 2 roky.

    Více informací o GA JU najdete zde.

    Přiřazování doktorských studentů do řešitelských týmů je řešené dynamicky po celou dobu řešení projektu dle ukončování zapojení studujících a přijímání nových studujících a jejich zapojení do vědecké činnosti. Cílem je, aby všichni aktivní studující prezenčního doktorského studia ve standardní době byli zapojeni do činnosti právě jednoho týmového projektu.

    Po zápisu do studia jsou studující přiřazeni ke GA JU týmovému projektu, ze kterého pobírají stipendium za práci na týmovém projektu.

    Týmové projekty

    Číslo projektu

    DSP

    Řešitel týmového GAJU projektu

    017/2022/P

    Biologie ekosystémů + Hydrobiologie

    RNDr. Karolína Tahovská, Ph.D.

    014/2022/P

    Zoologie

    prof. Mgr. Radim Šumbera, Ph.D.

    046/2022/P

    Biofyzika + Biochemie + Aplikovaná fyzika

    prof. Mgr. Ivana Kutá Smatanová, Ph.D.

    043/2022/P

    Parazitologie + Mol. Biologie

    prof. RNDr. Václav Hypša, CSc.

    100/2022/P

    Entomology

    prof. RNDr. Oldřich Nedvěd, CSc.

    034/2022/P

    Botanika + Fyziologie rostlin

    RNDr. Libor Ekrt, Ph.D.

    024/2022/P

    KMB + Genetika

    Mgr. Adam Bajgar, Ph.D.

    061/2022/P

    Infekční biologie

    doc. RNDr. Jindřich Chmelař, Ph.D.

     

Číst dál …Finanční podpora

  • Přečteno: 13057

Přihlaste si
odběr newsletteru

Zůstaňme v kontaktu na
sociálních sítích

Branišovská 1645/31a, 370 05 České Budějovice Tel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Branišovská 1645/31a, 370 05 České BudějoviceTel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

© 2024 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Cookies

1

0