Skip to main content

PRF

Přehled jazykových kurzů

Pro zjištění své přibližné jazykové úrovně je dobré si udělat některý z rozřazovacích testů (placement test), jichž je na internetu volně dostupných celá řada. Některé takové testy najdete v na stránce Rozřazovací test nebo sekci Self-assessment v dokumentu pdf Self-study Weblinks dostupném na webu OJZ.

Níže je seznam doporučených kurzů. Studenti si ale mohou zapsat jakékoliv kurzy dle svého uvážení.

Základní kurzy – bakalářské studium – obecná angličtina

Vstupní – výstupní úroveň dle SERR Český učitel Rodilý mluvčí (NS = native speaker)
A0 – A2 OJZ 100 a OJZ 101 – BA 1 pro úplné začátečníky  
A1 – A2 OJZ 110 a OJZ 111 – BA 1 OJZ 210 a OJZ 211 – BA 1 NS
A2 – B1 OJZ 120 a OJZ 121 – BA 2 OJZ 220 a OJZ 221 – BA 2 NS
B1 – B2 OJZ 130 a OJZ 131 – BA 3 OJZ 230 a OJZ 231 – BA 3 NS

Základní kurzy – magisterská angličtina – akademický jazyk

Vstupní – výstupní úroveň dle SERR Kurzy  
B2 – C1 OJZ 310 – English for Academic Purposes 1 OJZ 410 – Presentation Skills in English
B2 – C1 OJZ 320 – English for Academic Purposes 2 OJZ 440 – Debate and Discussion
B2 – C1 OJZ 330 – TOEFL ITP Preparation. Grammar and Vocabulary OJZ 430 – TOEFL ITP Preparation. Listening and Reading
B2 – C1 OJZ 420 - Academic Writing  
B2 – C1 OJZ 450 - Scientific Writing  

Základní kurzy – magisterská angličtina – praktický jazyk

Vstupní – výstupní úroveň dle SERR Kurzy  
B1+ – C1 OJZ 530 – English for the Workplace 1 OJZ 410 – Presentation Skills in English
B1+ – C1 OJZ 531 – English for the Workplace 2 OJZ 440 – Debate and Discussion
B1+ – C1 OJZ 532 – English for Meetings and Social Skills OJZ 420 – Academic Writing
B2 – C1 OJZ 546 – English for TOEIC C1 OJZ 610 – BA4 Practical Language

Doktorandské studium

Vstupní – výstupní úroveň dle SERR Kurzy
B2 – C1 OJZ 500 – Doktorandská angličtina

Studenti mají povinnost složit před závěrečnou doktorandskou zkouškou zkoušku TOEFL. Jako přípravu doporučujeme zapsat si kurzy MA 3 Příprava na TOEFL, v případě potřeby i další kurzy magisterské angličtiny.

Doplňkové a speciální kurzy

Vstupní – výstupní úroveň dle SERR Kurzy
B1 – B2 OJZ 520 a OJZ 521 – English for IT
B1 – B2 OJZ 525 a OJZ 526 – English for Science
B1 – B2 OJZ 530 a OJZ 531 – English for the Workplace
B1 – B2 OJZ 532 - English for Meetings and Social Skills
A2 – C1 OJZ 540 – English for Autonomous Learning
B1 – B2 OJZ 545 – English for TOEIC B2
B2 – C1 OJZ 546 – English for TOEIC C1
B2 – C2 OJZ 555 – English for Intercultural Communication
B2 – C1 OJZ 546 – English for TOEIC C1
B2 – C1 OJZ 560 – English through Sustainability
B2 – C1 OJZ 600 – BA 4 idiomatický jazyk
B2 – C1 OJZ 610 – BA 4 praktický jazyk
B1 – B2 OJZ 630 – Academic Writing for Crossborder Studies
B1 – B2 OJZ 670 – Anglická konverzace, CEFR: B1-B2
A2 – B2 OJZ 680 – Blokový přípravný kurz na TOEIC Listening and Reading
B2 – C1 OJZ 682 – Blokový přípravný kurz na TOEFL ITP

Další jazyky

Vstupní – výstupní úroveň dle SERR Kurzy  
Čeština A0 – A1 OJZ 550 – Čeština pro cizince  
Španělština A0 – B1 OJZ 701 – Španělština 1 OJZ 702 – Španělština 2
  OJZ 703 – Španělština 3 OJZ 704 – Španělština 4
  OJZ 705 – Španělština 5 OJZ 706 – Španělština 6
Francouzština A0 – B1 OJZ 711 – Francouzština 1 OJZ 712 – Francouzština 2
  OJZ 713 – Francouzština 3 OJZ 714 – Francouzština 4
  OJZ 715 – Francouzština 5 OJZ 716 – Francouzština 6
Němčina A0 – B1 OJZ 721 – Němčina 1 OJZ 722 – Němčina 2
  OJZ 723 – Němčina 3 OJZ 724 – Němčina 4
  OJZ 725 – Němčina 5 OJZ 726 – Němčina 6
  OJZ 727 – Německá konverzace  
Ruština A0 – A2 OJZ 731 – Ruština 1 OJZ 732 – Ruština 2
  OJZ 733 – Ruština 3 OJZ 734 – Ruština 4

Číst dál …Přehled jazykových kurzů

  • Přečteno: 9042

Popis zkoušek

Oddělení jazyků

V seznamu níže najdete popisy jednotlivých zkoušek.

Důležité informace

  • Na všechny termíny je nutné se zaregistrovat ve STAGu.
  • Na zkoušku přijďte nejpozději 15 minut před začátkem.
  • Přineste si s sebou občanský průkaz.
  • Na testy je možné se přijít podívat v konzultačních hodinách Mgr. Kláry Pavlínové a Mgr. Zuzany Kovářové.
  • Platným začátkem zkoušky je čas uvedený v poznámce.
    Cca půlhodina před ním je nutná k přípravě místnosti a registraci studentů.

  • Postupová zkouška

    Zkouška se skládá na konci prvního ročníku (druhý semestr) a je především motivací pro začínající studenty.

    Zkouška je na úrovni A2 Společného evropského referenčního rámce a testuje tak dovednosti, které by studenti měli zvládat po absolvování dvou semestrů kurzu BA1 a BA1NS.

    Zkouška má části: gramatika, poslech a čtení. Celková doba trvání je 75 minut.

    Jako alternativu k postupové zkoušce studenti mohou doložit složení zkoušky TOEIC® Listening and Reading a získání dalších mezinárodních certifiátů.

    Více informací o těchtoto možnostech:

  • Bakalářská závěrečná zkouška

    Požadavky

    • Gramatika a všeobecná slovní zásoba na úrovni B2 dle SERR
    • Znalost slovní zásoby z výukových textů
    • Doporučená literatura: Murphy, R.: English Grammar in Use

    Popis

    Závěrečná bakalářská zkouška z angličtiny má písemnou formu. Je rozdělena do čtyř částí: poslech, gramatika, práce se slovní zásobou a práce s textem. Každá část je hodnocena max. počtem 30 bodů (celkem 120). Délka trvání je 120 minut bez přestávky.

    Poslech
    Jedná se o dva texty čtené rodilým mluvčím. Při poslechu prvního textu studenti doplňují chybějící informace v testu. Při poslechu druhého textu se všeobecnou tematikou studenti odpovídají na otázky (True/ False questions). Každý text je čten dvakrát.

    Gramatika
    Gramatická část má celkem 30 položek, typu "multiple choice", kde úkolem studentů je určit správný výraz, z nichž jeden a pouze jeden je správný.

    Slovní zásoba
    Jedná se o cvičení na slovní zásobu z výukových textů za poslední 4 semestry a skládá se ze tří cvičení. První z nich je gap-fill, tedy doplňování slov z výběru do vět. Ve druhém cvičení studenti vybírají ze čtyř možností slovo, které nejlépe odpovídá dané definici. Třetí cvičení je tzv. multiple-choice, tedy výběr z možností. Studenti vybírají ze čtyř slov jedno, které nejvhodněji doplňuje danou větu.

    Práce s textem
    Skládá se ze tří částí. V první části studenti odpovídají na otázky týkající se souvislého textu formou multiple choice. Ve druhé části doplňují do textu chybějící části (nadpis nebo větu) podle kontextu. Třetí část tvoří dva upravené úryvky z výukových textů. V každém z nich studenti vyhledávají synonyma ke slovům a slovním spojením, která jsou uvedena pod texty.

    Hodnocení

    Dosažená úroveň (%) Hodnocení
    91–100 výborně
    8490 výborně minus
    7783 velmi dobře
    7176 velmi dobře minus
    6670 dobře
    065 neprospěl/a

    Od ZS 2013/2014 mohou jako alternativu k bakalářské zkoušce studenti doložit složení zkoušky TOEIC® Listening and Reading a získání dalších mezinárodních certifiátů.

    Více informací o těchtoto možnostech:

  • Bakalářská závěrečná zkouška „nanečisto“ – Mock Exam

    Jedná se o bakalářskou zkoušku „nanečisto“. Test je obsahově i formálně totožný s bakalářskou zkouškou, tedy dává studentům možnost, aby sami otestovali své šance zkoušku úspěšně složit.

    Po napsání se jednotlivé části společně opraví a studenti mají možnost prodiskutovat veškeré nejasnosti s vyučujícím přímo na místě tak, aby byli dobře připraveni na to, co je při skutečné zkoušce čeká.

    Díky Mock Exam studenti získají přesnou představu o náročnosti zkoušky a své připravenosti. Doporučujeme tedy, aby si studenti bakalářskou zkoušku zapisovali až po absolvování Mock Exam. Dodatečné škrtání bakalářské zkoušky po jejím zapsání do indexu nebudeme povolovat.

    Čas konání Mock Exam naleznete v kalendáři na hlavní stránce OJZ a s blížícím se termínem jej uvádíme i v Aktualitách v úvodu stránky – většinou jde o listopad/prosinec v zimním a duben/květen v letním semestru.
    Délka trvání: min. 2 hodiny

    Do STAGu, kde je pro Mock Exam místnost povinně zarezervovaná, se na termín určitě nezapisujte a OJZ ani nemusíte informovat, že se na cvičný test dostavíte.

  • Magisterská závěrečná zkouška

    Závěrečná Magisterská zkouška z angličtiny není jen TOEFL či TOEIC, ale vždy se skládá ze 3 částí, z nichž pouze jedna je TOEFL nebo TOEIC. Zbývající dvě části jsou pro všechny skupiny studentů stejné.
    Podrobné informace o jednotlivých částech jsou k dispozici níže.

    Závěrečná magisterská zkouška z angličtiny se skládá ze tří částí:

    1. TOEFL ITP nebo TOEIC Listening and Reading
    2. Ústní část
    3. Esej

    Přehled kurzů vhodných pro magisterské studium najdete na stránce Přehled jazykových kurzů.

    1. Certifikovaná zkouška

    Studenti si mohou zvolit mezi zkouškami

    • OJZ 930 Magisterská zkouška z angličtiny – TOEFL
    • OJZ 935 Magisterská zkouška z angličtiny – TOEIC

    Obě zkoušky se liší pouze v certifikované části, kde si studenti volí mezi zkouškou TOEFL ITP nebo TOEIC Listening and Reading. Pro obě zkoušky zůstává společná ústní část – debata, a písemná část – esej. 

    Student si volí zkoušku dle své preference nebo doporučení katedry ve svém oboru. Studentům, kteří mají v úmyslu pokračovat v doktorandském studiu, se doporučuje zvolit OJZ 930, protože TOEFL ITP je jeho povinnou součástí.

    Studenti se na zkoušky TOEFL ITP nebo TOEIC LR nehlásí, pouze si ve STAGu zapíší Magisterskou zkoušku z angličtiny (OJZ 930 nebo OJZ 935). Jiná registrace není nutná, zkoušku hradí PřF.

    Instrukce pro studenty se specifickými potřebami

    V případě, že budete potřebovat úpravu testových podmínek (např. prodloužení časového limitu, zvětšení písma apod.), kontaktujte, prosím, Mgr. Zuzanu Kovářovou (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.) a Centrum podpory studentů se specifickými potřebami nejpozději 3 měsíce před konáním zkoušky a domluvte se na dalším postupu. Dále si, prosím, prostudujte tento manuál:

    Zkouška TOEFL ITP

    Testuje schopnost studenta efektivně se zapojit do dění v anglicky mluvícím akademickém prostředí a skládá se ze tří částí. Je tedy vhodná pro studenty, kteří po ukončení magisterského studia chtějí pokračovat v doktorandském studiu a věnovat se vědecké dráze.

    Poslech

    Poslechová část zkoušky testuje schopnost studenta porozumět mluvené angličtině v akademickém prostředí. Student poslouchá krátké texty a odpovídá na různé typy testových otázek. Skládá se ze tří částí. Otázek je 50 a test trvá 35 minut.

    • Část 1: Krátké dialogy
    • Část 2: Rozhovor
    • Část 3: Krátká přednáška

    Gramatika a větné struktury

    Tato část ověřuje znalost správných gramatických struktur v psaném akademickém jazyce. V této sekci student čte testový materiál a odpovídá na otázky svým vlastním tempem. Otázek je 40 a test trvá 25 minut.

    • Část 1: Dokončování vět
    • Část 2: vyhledávání chyb

    Čtení

    Tato část zkoušky testuje schopnost studenta porozumět psanému textu. V této sekci student čte testový materiál a odpovídá na otázky svým vlastním tempem. Test využívá úryvky z univerzitních skript a otázky s nimi spojené se zaměřují na celkové porozumění textu a na práci se slovní zásobou. Otázek je 50 a test trvá 55 minut.

    Studenti musí získat minimálně 543 bodů – úroveň B2 dle SERR.

    Zkouška TOEIC LR

    Testuje schopnost studenta efektivně se zapojit do dění v anglicky mluvícím pracovním prostředí a je tedy vhodná pro studenty, kteří po ukončení magisterského studia chtějí nastoupit do praxe. Skládá se ze dvou částí.

    Poslech

    Poslechová část zkoušky testuje schopnost studenta porozumět mluvené angličtině v pracovním prostředí. Student poslouchá krátké texty a odpovídá na různé typy testových otázek. Skládá se ze čtyř částí. Otázek je 100 a test trvá 45 minut.

    • Část 1: Fotografie (volba věty správně popisující obrázek)
    • Část 2: Otázka – odpověď (volba správné odpovědi)
    • Část 3: Rozhovor (volba tří správných odpovědí na tři otázky ke každému krátkému dialogu)
    • Část 4: Krátká řeč (volba tří správných odpovědí na tři otázky ke každému krátkému slovnímu projevu)

    Čtení

    Tato část zkoušky testuje schopnost studenta porozumět psanému textu. V této sekci student čte testový materiál a odpovídá na otázky svým vlastním tempem. Test využívá autentické texty z oblasti obchodní angličtiny. Skládá se ze tří částí. Otázek je 100 a test trvá 75 minut.

    • Část 5: Dokončování vět (volba správného chybějícího výrazu)
    • Část 6: Doplnění slov v textu (volba správného chybějícího výrazu v kontextu)
    • Část 7: Porozumění textu (volba několika správných odpovědí na otázky ke každému jednomu či několka souvisejícím textům)

    Studenti musí získat minimálně 785 bodů – úroveň B2 dle SERR.

    2. Ústní část

    V ústní části student prokazuje schopnost vyjádřit v angličtině svůj názor, zúčastnit se diskuse a argumentovat. Zkouška se skládá ze dvou částí – samostatného monologu (3 minuty) a diskuse se zkoušejícím (7 minut).

    Celkový čas: 10 minut

    Téma: Student téma zkoušky obdrží den před zkouškou na emailovou adresu uvedenou ve STAGu. Má tak možnost dohledat k tématu potřebné informace, aby mohl zaujmout jednoznačné stanovisko podpořené relevantními argumenty.

    DOPORUČENÍ

    Magisterská ústní zkouška má dvě části:

    1) Úvodní monolog (3 min.)

    • Pozorně si přečtěte zadání.
    • Téma si nastudujte a dohledejte další fakta a příklady.
    • Monolog musí být relevantní k tématu.
    • Poznámky si můžete sepsat v bodech, které však smíte použít  pouze k nahlédnutí.
    • Při argumentaci nepoužívejte příklady z osobního života.
    • Na závěr monologu zcela jasně uveďte svůj postoj – zda jste pro či proti.

    2) Debata (7 min.)

    • Při debatě zkoušející zaujme opačný postoj.
    • Svůj názor podpořte alespoň 3 argumenty.
    • Pozorně poslouchejte námitkám zkoušejícího, ukažte, že jim rozumíte, a reagujte vhodnými protiargumenty.
    • Při zkoušce používejte formální jazyk.

    Zdá-li se vám těžké o tématech diskutovat z osobních či emocionálních důvodů, kontaktujte vedoucí oddělení jazyků.

    3. Esej

    Tato část ověřuje schopnost studenta jasně a logicky argumentovat písemnou formou v angličtině. Esej studenti píší na počítači v textovém editoru Microsoft Word a mají k dispozici on-linovou verzi monolingvního slovníku Oxford Advanced Learner's Dictionary.

    • Čas: 120 minut
    • Délka: Minimálně 300 slov, za optimální je považováno 400+ slov.
    • Téma: Vyjádření souhlasu/nesouhlasu s obecným kontroverzním tématem. Studenti si vybírají jedno ze dvou témat.

    Příklad: Do you agree or disagree with the following statement? Playing a game is fun only when you win. Use specific reasons and examples to support your answer.

    Hodnotí se:

    • splnění úkolu (vyjádření názoru, argumentace, příklady, vysvětlení),
    • organizace textu (úvod, logické členění do odstavců, závěr),
    • formální aspekty (jednota a koherence),
    • gramatika,
    • slovní zásoba.

    Nastavení kontroly pravopisu pro anglický jazyk: Review – Language – Set proofing language – English (vyberte United Kingdom NEBO United States).

    Ke stažení:

    HODNOCENÍ

    Váš výkon během zkoušky se bude hodnotit dle následujících kritérií:

    • Vaše schopnost prezentovat téma bez pomoci zkoušejícího
    • Vaše dovednost debatovat o tématu se zkoušejícím, když obhajujete své stanovisko a prezentujete nové argumenty
    • Správnost používané gramatiky
    • Používání pokročilé slovní zásoby včetně spojovacích výrazů (discourse markers) a neutrálního stylu jazyka
    • Plynulost projevu, dobrá výslovnost a intonace
    Celkové hodnocení

    Pro celkové hodnocení mají jednotlivé (dílčí) částí zkoušky níže uvedenou váhu:

    1. Certifikovaná TOEFL ITP 60% (Listening 20%, Sentence Structure 20%, Reading 20%)
    zkouška TOEIC L&R 60%
    2. Ústní část   20%
    3. Esej   20%

    Po kompletaci výsledků studenti obdrží email s hodnocením, a to na jejich emailovou adresu uvedenou ve STAGu. To bývá možné až poté, co je na OJZ doručena oficiální výsledková listina ze zahraniční centrály ETS, kde se hodnotí certifikovaná zkouška. 

    Email pak obsahuje tabulku s podrobnými  výsledky:

    • Body v sekcích TOEFL Section 1–3 a TOEFL Total (případně TOEIC Listening, TOEIC Reading a TOEIC Total) se kopírují z dokumentu s výsledky testu.
    • Esej a ústní část zkoušky jsou hodnoceny nezávisle alespoň dvěma hodnotiteli. Hodnotí se na stupnici 5–1 (5, 4, 3 = uspěl; 2, 1 = neuspěl).
    • Všichni studenti se mohou na hodnocení přijít podívat v rámci konzultačních hodin vedoucí oddělení či její zástupkyně.

    Body ve sloupcích
    TOEIC/TOEFL, Essay a Oral points…

     
    …odpovídají známkám:

    Grade
    je známka jako ve STAGu

    5

    1

    1

    4.5

    1-

    1-

    4

    2

    2

    3.5

    2-

    2-

    3

    3

    3

    F

    4–5 = Fail = Neuspěl(a)

    F = 4–5 = Fail = Neuspěl(a)

     

  • TOEFL® ITP pro doktorandy

    Je bezpodmínečně nutné, aby byli všichni studenti zapsáni na termín zkoušky ve STAGu do konce listopadu (ZS) /dubna (LS) na termín zkoušky ve STAGu.
    Bez včasné registrace nebude možné test objednat a ke zkoušce student nebude  připuštěn.

    Zkouška TOEFL ITP testuje schopnost studenta efektivně se zapojit do dění v anglicky mluvícím akademickém prostředí.
    Poslechová část se zaměřuje na porozumění krátkým a středně dlouhým dialogům z univerzitního prostředí a středně dlouhým přednáškám.
    Druhá část, větné struktury, ověřuje znalost správných gramatických struktur.
    Část čtení obsahuje pět krátkých úryvků z univerzitních skript a otázky s nimi spojené se zaměřují na celkové porozumění textu a na práci se slovní zásobou.

    Části testu Čas Počet otázek Bodování
    Poslech 35 minut 50 otázek 31 až 68 bodů
    Větné struktury 25 minut 40 otázek 31 až 68 bodů
    Čtení 55 minut 50 otázek 31 až 67 bodů
    Celkem 115 minut 140 otázek 310 až 677 bodů

    Hranice pro složení zkoušky je 543 bodů

    • Převod získaných bodů na úrovně CEFR (A1 - C1) naleznete zde

    Vzorové testy naleznete na webu ETS:

    Ke stažení: TOEFL ITP Test Taker Handbook (pdf, web ETS)

  • Doktorská závěrečná zkouška

    Doctor's Final English Examination OJZ 950

    Before taking the Doctor's Final English Examination (OJZ 950), students are to acquire a credit for “TOEFL ITP pro doktorandy” (OJZ 940) by submitting a certificate from TOEFL ITP (min. score 543), TOEFL iBT (min. score 72), or IELTS (min. score 5.5). The TOEFL ITP examination may be taken free of charge on dates provided by the Language Department.
    The points achieved in TOEFL ITP can be converted to CEFR levels (A1 - C1) here.

    The examination tests the ability to write a scientific text in English on a topic familiar to the candidate, the ability to present findings from the candidate's field, the ability to discuss a given topic and the ability to explain grammar phenomena from a specialist text. The tasks are designed to elicit language at level C1.

    The examination has the following parts:

    Written part

    A written essay on one of six specialist topics familiar to the candidate and of an approximate length of 400 words (minimum pass 350 words).

    • One week before the exam, a list of 6 topics must be provided by the student, including a short 1-2 sentence explanation of what each topic involves and what they plan to present. The topics need to be approved by the supervisor and the exam invigilator as being separate from each other.
    • At the exam, students are assigned one of their topics by the invigilator and write an essay based on it within a maximum of 120 mins.

    The essay should follow the format:

    1. Problem/topic statement                                           (introductory paragraph)
    2. Exploration of the topic                                             (structured - paragraphs)
    3. Conclusion                                                                (concluding paragraph)

    Oral part

    An oral examination based on one of six specialist topics familiar to the candidate provided by the student and an oral analysis of an extract.

    • The candidate is to provide the examiner with the specialist material at the time of the written part of the examination (A publication written by a native speaker in English, of a length of no less than 100 pages and recommended by the supervisor. A compilation of abstracts is not suitable).
    • The examination panel is to consist of two teachers from the language department. The candidate's supervisor or a representative appointed by the supervisor is welcome to attend.
    • The examination is to last approximately 20 minutes.
    • The exam is to consist of
      • a short oral overview given by the student on one of the topics from the list (other than that chosen for the written part) followed by a discussion with one of the examiners.
      • an oral analysis of an extract from a specialist publication – an explanation of given grammar phenomena from the extract based on  questions from one of the examiners.

    The following list of topics for the examination should be delivered to the Department of Student Affairs at least one week before the date of examination:

    • Download: List of topics – document to fill in and deliver to the Language Dpt. (docx)
  • – převod bodů mezi TOEFL® ITP a TOEFL® iBT

    Místo zkoušky TOEFL® ITP, která je součástí závěrečné magisterské zkoušky z angličtiny a skládá se přímo na fakultě, se akceptuje jako ekvivalent i zkouška TOEFL® iBT, a to v následujícím převodu bodů:

    TOEFL iBT TOEFL ITP TOEFL iBT TOEFL ITP TOEFL iBT TOEFL ITP
    0 – 12 310 43 443 79-80 550
    13 313 44 447 81-82 553
    14 317-320 45-46 450-453 83 557-560
    15 323-327 47 457 84-85 563
    16 330 48 460 86-87 567
    17 333-337 49-50 463 88-89 570-573
    18 340-343 51 467 90-91 577
    19-20 347-350 52 470-473 92-93 580-583
    21 353 53 477 94-95 587
    22 357-360 54-55 480 96-97 590-593
    23 363-367 56 483 98-99 597
    24 370-373 57 487-490 100 600-603
    25 377 58 493 101-102 607-610
    26-27 380-383 59-60 497 103-104 613
    28 387 61 500 105 617-620
    29 390-393 62-63 503 106-108 623-627
    30-31 397 64 507-510 109 630-633
    32 400-403 65 513 110 637
    33 407 66-67 517 111-112 640-643
    34 410-413 68 520 113 647
    35 417 69-70 523 114-115 650-653
    36-37 420 71 527-530 116 657
    38 423-427 72-73 533 117 660-663
    39 430 74-75 537 118 667
    40 433 76 540-543 119 670
    41-42 437-440 77-78 547 120 673-677
  • – převod bodů TOEFL® ITP na úrovně SERR

    Oficiální stránka ETS s informacemi o převodu bodů TOEFL® ITP na SERR (CEFR)

    Prohlédnout externí webovou stránku

  • – převod bodů TOEIC® LR na úrovně SERR

    Oficiální korelační tabulka ETS pro převod bodů TOEIC® LR na úrovně dle SERR (CEFR)

    Prohlédnout dokument pdf


Označení zkoušek

OJZ 900 – Postupová zkouška z angličtiny
OJZ 910 a OJZ 910U – Bakalářská zkouška z angličtiny
OJZ 930 a OJZ 935 – Magisterská zkouška z angličtiny
OJZ 940 – TOEFL ITP pro doktorandy
OJZ 950 – Doktorská zkouška z angličtiny

Číst dál …Popis zkoušek

  • Přečteno: 7764

Měřící a automatizační technika

Katedra fyziky

Informace pro studenty oboru Měřicí a automatizační technika, denní i kombinovaná formy studia. Zde naleznete aktuální informace o výuce, odkazy na studijní opory a na informační systémy naší univerzity.

Měřící a automatizační technika

Informace pro studenty oboru Měřicí a automatizační technika, denní i kombinované formy studia. Zde naleznete aktuální informace o výuce.

Číst dál …Měřící a automatizační technika

  • Přečteno: 4530

MAID

Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích a Technická univerzita v Deggendorfu následuje tento trend a za tímto účelem se rozhodla spojit síly a spolupracovat na přípravě společného magisterského studijního programu „Umělá inteligence a datové vědy“.

Společnosti po celém světě a ve všech průmyslových odvětvích se se zaváděním prvků Industry 4.0 stále více spoléhají na umělou inteligenci (AI) a zpracování velkých objemů dat. Metody optimalizace zase podporuje ekonomické a sociální struktury v příhraničním regionu, což platí dvojnásob v době vysoké saturace pracovního trhu.

Popis projektu a cíle

Univerzity v příhraničním regionu CZ-BY, Deggendorf University of Technology a Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, společně připravuji navazující magisterský studijní program kurz v angličtině na téma „AI a Data Science“. Cílem projektu je nejen připravit společný studijní program, ale také překlenout právní, jazykové a kulturní překážky obou regionů regionální spolupráci ve vzdělávání. Ústředním prvkem projektu je zřízení špičkové laboratoře na obou stranách hranice, která bude nedílnou součástí pro podporu vzdělávání a výzkumu v této oblasti. V rámci této laboratoře bude možné prakticky osvojit dovednosti a prohloubit znalosti různých metod AI díky nově pořízenému HW a SW. Neméně důležitým úkolem projektu je také snížení kulturních a společenských bariér a rozdílů mezi zeměmi. Budou vytvořeny dlouhodobé sítě mezi těmito dvěma regiony a spolu s univerzitami budou regionální společnosti aktivně zapojeny do přípravy a uskutečňování magisterského programu a společných výzkumných aktivit a to tak, aby bylo zajištěno, že studijní program bude v souladu s jejich potřebami a zájmy. Projekt tak bude nadčasově přispívat k rozvoji regionu přípravou absolventů v oblasti, která se bude stávat stále perspektivnější a pokračující rozvojem infrastruktury také žádanější mezi zaměstnavateli. Spolupráci s nejrozvinutějším spolkovou zemí tak vznikne silné pouto v oblasti VŠ vzdělávání mezi regiony, která budě dlouhodobě přesahovat časový rámec projektu.


KLÍČOVÉ ÚDAJE

CÍLE PROJEKTU

Název projektu

Příprava společného přeshraničního magisterského studia AI a Data Science ve spolupráci Deggendorf University of Applied Sciences (THD).


Zřízení a provoz laboratoře AI pro výzkum a výuku.


Podpora rozvoje dolno-bavorského a jihočeského Industry 4.0 přípravou odborníků v oblasti AI a DS.


Posílení hospodářské spolupráce mezi těmito dvěma regiony.


MAID
Výzkumné téma
Informační technologie a Industry 4.0
Doba řešení
01.03.2019 - 28.02.2022
Poskytovatel
Program přeshraniční spolupráce Svobodný stát Bavorsko – Česká republika Cíl EÚS 2014–2020
Hlavní řešitel
Ing. Rudolf Vohnout, Ph.D.

  • Přečteno: 9983

BarkBeeDet

  • Seznam štítků: PŘF

Katedra informatiky

Na celé severní polokouli představují škody způsobené lýkožroutem smrkovým rozsáhlý ekonomický problém. Dříve než se viditelně projeví napadení lýkožroutem smrkovým, dochází již k vytvoření nové generace a vysokému riziku gradace šíření. Následky takové gradace šíření jsou snadno pochopitelné z aktuální situace ve vyšších nadmořských výškách národních parků Bavorský les a Šumava. Včasná detekce napadení lýkožroutem smrkovým je v současnosti možná jen za pomoci nákladných a náročných pozemních pozorování. Různá šetření potvrzují naléhavou potřebu pro nalezení efektivní metody pro včasnou detekci přemnožení lýkožrouta smrkového.

Nejvíce předchozích řešení dané problematiky za pomoci metod dálkové snímání Země bylo neúspěšných díky:

  • Nedostatečnému množství pozemních referenčních dat
  • Nedostatku dat s vysokým rozlišením v daném čase
  • Malým měřítkům dat a problému smíšených pixelů.

V tomto projektu bude vyvinuta metodologie pro včasnou detekci stromů napadených lýkožroutem za pomoci bezpilotních leteckých systémů (UAS = drony). Díky tomu budou použity současné sensory z oblasti dálkového průzkumu Země. Testováním dat různých měřítek (metoda „upscalingu“) bude analyzováno měřítko dat, ve kterém je ještě možné detekovat dopady šíření lýkožrouta smrkového. To bude základem praktického použití vyvinutých metod na co největším možném území za pomoci leteckých prostředků.

Pro vývoj metodiky jsou vybrány různé studijní plochy ve dvou národních parcích tak, aby bylo možné uvažovat maximální možnou variabilitu podmínek výskytu lýkožrouta smrkového. Výzkumem problematiky na území národních parků je možné zahrnout důsledně celý vývoj napadení lýkožroutem smrkovým bez lidského zásahu. Vývoj napadení lýkožroutem smrkovým a jeho jednotlivé fáze budou zachyceny pomocí dat velkého měřítka (vysoké prostorové rozlišení) s širokým rozsahem elektromagnetického spektra (vysoké spektrální rozlišení) a velmi často (vysoké časové rozlišení).

Pořízená data budou intenzivně zkoumána pomocí metod dálkového průzkumu Země. Výsledně bude demonstrován pracovní postup pro včasnou detekci napadení lýkožroutem smrkovým pomocí bezpilotních leteckých prostředků. To vyžaduje také brát v úvahu informace o požadovaném čase a měřítku snímků, spektrálním rozsahu (senzorech), spektrálním rozlišení a způsobu vyhodnocení dat. V rámci projektu budou v národních parcích pořízena příslušná data vázaná na jednotlivé fáze napadení lýkožroutem smrkovým. Data jsou primárně použita pro vývoj metodiky pro včasnou detekci napadení lýkožroutem smrkovým a budou volně přístupná veřejnosti. Mohou být použitá pro následný výzkum a vývoj. Vyvinutá metodika bude zveřejněna formou publikace a veřejného workshopu.



Číst dál …BarkBeeDet

  • Přečteno: 5103

Přihlaste si
odběr newsletteru

Zůstaňme v kontaktu na
sociálních sítích

Branišovská 1645/31a, 370 05 České Budějovice Tel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Branišovská 1645/31a, 370 05 České BudějoviceTel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

© 2024 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Cookies

1

0