Skip to main content

PRF

D91 - Používání soukromých vozidel a služebních vozidel bez přiděleného řidiče při pracovních cestách Přírodovědecké fakulty

Opatření děkanky ze dne 4.11.2019

  1. Pracovní cestou se rozumí časově omezené vyslání zaměstnance zaměstnavatelem k výkonu práce mimo jimi sjednané místo výkonu práce. Vedoucí zaměstnanci nebo jimi pověřené osoby vystavují příkaz k jízdě. Při objednávce referentského vozidla předkládá žadatel vyplněnou Žádanku o přepravu, ve které je vyplněn zdroj financování, z něhož bude cesta uhrazena, podpis příslušné osoby oprávněné disponovat tímto zdrojem financování (např. vedoucí katedry, nositel grantu). Cesta musí být schválená osobou oprávněnou povolovat pracovní cesty.
  2. Řidiči vedou evidenci o době řízení a bezpečnostních přestávkách v listinné formě
    (Záznam o provozu vozidla). Řidič nesmí překročit maximální dobu řízení, která činí 4,5 hodiny, za dobu řízení se považuje i přerušení na dobu kratší než 15 minut. Nejpozději po uplynutí maximální doby řízení musí být řízení přerušeno bezpečnostní přestávkou v trvání nejméně 30 minut (Sbírka zákonů č.168/2002 §3a, b, c).  
  3. Povolovat pracovní cestu lze jen zaměstnanci, který má platné a odpovídající řidičské oprávnění, potvrzení o proškolení řidičů pro oblast bezpečnosti práce vztahující se k řízení a údržbě vozidel, které nesmí být starší 24 měsíců, má lékařské osvědčení o způsobilosti k řízení motorového vozidla u zaměstnanců, kteří dovršili 65, 68 let (dále po 2 letech), zaměstnanec je veden v seznamu osob, které jsou oprávněné tato vozidla řídit.
    Je doporučeno, aby zaměstnanec měl před jízdou uzavřeno pojištění odpovědnosti z výkonu povolání včetně škod způsobených zaměstnavateli při řízení motorových vozidel. Řidič nesmí předat řízení vozidla osobě, která nesplňuje podmínky dle této směrnice.
  4. Požádat zaměstnance o použití soukromého vozidla lze jen za předpokladu, že je k vozidlu sjednáno havarijní pojištění vozidla a prokazatelně doložena jeho platnost (např. pojistnou smlouvou, dokladem o zaplacení pojistného na aktuální období).
  5. Školení řidičů pro oblast bezpečnosti práce vztahující se k řízení a údržbě motorových vozidel zabezpečuje osoba pověřená správou autoprovozu. 
  6. Zaměstnavatel poskytuje zaměstnanci cestovní náhradu při použití vlastního vozidla podle příslušných ustanovení ZP a platných předpisů. Za řízení referentských vozidel není řidičům poskytována odměna.
  7. Před první jízdou s vozidlem je řidič povinen včas předložit osobě pověřené správou autoprovozu všechny náležité doklady nutné k povolení jízdy a seznámit se s obsluhou, vybavením a řízením daného vozidla. 
  8. Řidič vozidla s přívěsným vozíkem nebo 9místného vozidla je povinen si zabezpečit bezpečné otáčení nebo couvání za pomoci další poučené osoby, vyžadují-li to okolnosti, zejména nedostatečný rozhled.
  9. Toto opatření nahrazuje místní bezpečnostní předpis pro dopravu Přírodovědecké fakulty JU.

Tímto opatřením ruším Opatření děkana č. D 66 ze dne 4.3.2014 o používání automobilů PřF JU. 

V Českých Budějovicích 4.11.2019

prof. Ing. Hana Šantrůčková, CSc.
Děkanka Přírodovědecké fakulty JU

PDF ke stažení zde

Číst dál …D91 - Používání soukromých vozidel a služebních vozidel bez přiděleného řidiče při pracovních...

  • Přečteno: 833

D87 - Pravidla pro tvorbu, schvalování a zveřejňování strategických dokumentů PřF JU

V souladu s Opatřením rektora č. 344/2016 vydávám Pravidla pro tvorbu, schvalování a zveřejňování strategických dokumentů Přírodovědecké fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích.

Článek 1
Úvodní ustanovení

  1. Tato pravidla stanovují procesy tvorby, schvalování a zveřejňování strategických dokumentů Přírodovědecké fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích (dále jen „PřF“ a popisují zapojení členů akademické obce PřF do těchto procesů.
  2. Strategickými dokumenty fakulty jsou Strategický záměr vzdělávací́ a tvůrcí činnosti PřF JU  a  Plán realizace strategického záměru vzdělávací́ a tvůrčí činnosti PřF JU. 
  3. V případě, že je proces tvorby, schvalování a zveřejňování strategického dokumentu vymezen zákonnými nebo jinými normami, jimiž je PřF vázána, jsou požadavky těchto norem respektovány. 
  4. Toto opatření se přiměřeně aplikuje i na proces tvorby, schvalování a zveřejnění Výroční zprávy PřF JU. 

Článek 2
Základní pojmy 

  1. Strategický záměr vzdělávací a tvůrčí činnosti PřF je základní strategický dokument PF, který je připravován vždy na období pěti let následujících po roce, v němž je Strategický záměr PřF projednáván a schvalován, a to v souladu s dlouhodobými a strategickými záměry Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „MŠMT“) a Strategickým záměrem JU. 
  2. Plán realizace Strategického záměru vzdělávací a tvůrčí činnosti PřF je vypracováván vždy pro jeden kalendářní rok. Vychází ze Strategického záměru vzdělávací a tvůrčí činnosti PřF a je v souladu se Strategickým záměrem JU a Plánem realizace Strategického záměru JU pro daný rok. Plán realizace Strategického záměru vzdělávací a tvůrčí činnosti PřF zpřesňuje harmonogram aktivit plánovaných ve Strategickém záměru vzdělávací a tvůrčí činnosti PřF pro daný rok. 
  3. Výroční zpráva o činnosti PřF se vypracovává za uplynulý kalendářní rok a její součástí je hodnocení plnění Strategického záměru fakulty a Plánu realizace Strategického záměru fakulty. 

Článek 3
Tvorba, připomínkování a schvalování strategického dokumentu 

  1. Tvorba strategických dokumentů fakulty probíhá na úrovni vedení PřF JU. 
  2. Postup, formu a pořadí připomínkování a schvalování strategického dokumentu stanoví děkan. 
  3. Projednávání a schvalování návrhu Strategického záměru PřF probíhá v těchto grémiích:
    1. projednávání na úrovni vedení PřF,
    2. projednávání na úrovni Vědecké rady PřF.
    3. schvalování na úrovni Akademického senátu PřF, 

Článek 4
Zveřejňování strategického dokumentu 

  1. Strategický dokument PřF je po projednání a schválení příslušnými grémii zveřejněn veveřejné části fakultních internetových stránek tak, aby tento dokument byl volně přístupný. 
  2. Není-li děkanem stanoveno jinak, jsou podkladové materiály pro přípravu strategického dokumentu (např. analýzy, posudky, průzkumy a další kvantitativní a kvalitativní data) považovány za neveřejné.

Toto opatření nabývá platnosti dnem podpisu děkanem s účinností od 30. 1. 2018.

V Českých Budějovicích  22.1.2018

Prof. RNDr. František Vácha, PhD
děkan PřF JU

PDF ke stažení zde

Číst dál …D87 - Pravidla pro tvorbu, schvalování a zveřejňování strategických dokumentů PřF JU

  • Přečteno: 694

Katedrové semináře KBE

Katedra biologie ekosystémů

Nadcházející semináře

Není-li uvedeno jinak, konají se semináře pravidelně ve čtvrtek od 15:00 v posluchárně B1 v Blažkově pavilonu.





Poslední aktualizace 29. 11. 2024 14:35

Pokyny pro prezentující studenty

  • Magisterská nebo bakalářská prezentace by neměla být delší než 15 minut. Po prezentaci následuje diskuse. 
  • Názvy prezentací posílejte, prosím, na adresu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. (Jiří Kaňa).

Číst dál …Katedrové semináře KBE

  • Přečteno: 9611

D85 - ke stanovení odpovědnosti při aktualizaci vybraných údajů v portálu IS STAG

Opatření děkana ze dne 8. prosince 2017

  1. Zveřejňování sylabů předmětů
    1. Zavedení nového předmětu
      Pro zavedení nového předmětu je třeba vyplnit sylabus předmětu v české i anglické verzi (viz formuláře na webových stránkách PřF JU v sekci „Dokumenty – Formuláře“.
      Vyučující s hodností profesor či docent může otevřít nový předmět bez schvalování vedoucím katedry a kolegia děkana. Sylabus předmětu odešle v elektronické podobě na studijní oddělení. Po kontrole studijním proděkanem je předmět zaveden do IS STAG.
      Ostatní vyučující mohou nabízet nový předmět prostřednictvím vedoucího katedry, pod kterou má být kurz zařazen. Vedoucí katedry rozešle vyplněný sylabus  předmětu kolegiu děkana k vyjádření (kolegium děkana plní v tomto případě funkci Akreditační komise PřF JU). Pokud se objeví připomínky, zodpovídá vyučující, který předmět nabízí, spolu s vedoucím katedry, pod níž je předmět nabízen, za jejich vypořádání; v případě, že jsou připomínky závažné (např. zásadní překryv s jiným kurzem, je nabídka kurzu stažena. Neobjeví-li se připomínky či námitky do 14 dnů od rozeslání nabídky kurzu na adresu kolegia děkana, považuje se kurz za schválený.
      Sylabus schváleného předmětu je postoupen prostřednictvím vedoucího katedry, pod níž bude kurz nabízen, na studijní oddělení. Studijní referentka kurz zavede do IS STAG.
      O zavedení kurzu studijní referentka informuje garanta předmětu, ten následně v IS STAG (menu „Moje výuka“ – „Program předmětu“) doplní zbývající položky sylabu v databázi IS STAG.

    2. Aktualizace sylabu stávajícího předmětu
      Za aktuálnost a kompletnost údajů v sylabu předmětu zveřejněném v IS STAG odpovídá garant předmětu uvedený v sylabu. Za správnost uvedení jména garanta odpovídá vedoucí katedry, která předmět nabízí. O změně garanta nebo vyučujícího předmětu vedoucí pří­slušné katedry informuje studijní referentky, a to prostřednictvím e-mailu a nej­později do pěti pracovních dní.
      Je-li třeba sylabus předmětu aktualizovat, postupuje se následovně:
      Týkají-li se změny položek, které vyučující nemá oprávnění měnit (název předmětu, zkratka, příslušnost ke katedře, počet kreditů, přiřazení k semestru, typu studia nebo studijním oborům, druh předmětu, forma a rozsah výuky, způsob ukončení, podmiňující předměty, cíle předmětu), předkládá garant předmětu změny prostřednictvím vedoucího katedry (vedoucího obou kateder/ústavů, jde-li o změnu příslušnosti ke katedře). Změny názvu a cílů předmětu a počtu kreditů podléhají schválení kolegia děkana (analogie zavedení nového předmětu).

      Garant předmětu je zodpovědný za aktualizaci položek, které jsou v jeho kompetenci měnit.
      Aktualizace jsou prováděny tak, aby byly hotové před zahájením předzápisu pro daný semestr.
      Všechny změny jsou prováděny paralelně v české I anglické verzi sylabu.

    3. Kontrola a nastavení kapacit předmětu
      Kapacity předmětu v IS STAG nastavuje rozvrhář fakulty na základě podkladů od jednotlivých garantů předmětů. Garant předmětu před termínem předzápisu do daného semestru ověří, zda jsou kapacity správně nastavené. V případě potřeby požádá rozvrháře o úpravu.

    4. Nastavení minimálních limitů pro otevření předmětů
      Rozvrhář pošle po skončení předzápisu vedoucím kateder/ústavů seznam předmětů s počty zapsaných.
      Vedoucí kateder/ústavů rozvrháři sdělí, které předměty budou otevřeny (povinné a povinně volitelné kurzy musí být otevřeny alespoň minimálně jedenkrát za dva roky, skutečnost, zda se otvírají v akademickém roce začínajícím lichým či sudým číslem, je uvedena v sylabu kurzu).
      Pro předměty, které ve studijních plánech nefigurují jako povinné nebo povinně-volitelné, je každoročně rozhodnutím děkana fakulty stanoven limit minimálního počtu studentů, který je nezbytný pro otevření předmětu. Vedoucí katedry/ústavu má možnost otevřít volitelný předmět s nižším počtem zapsaných studentů, ale výuka takového předmětu je pak hrazena zcela z prostředků katedry/ústavu.
    5. Zveřejnění programu výuky v prvním týdnu výuky
      Toto zveřejnění probíhá v souladu se Studijním a zkušebním řádem JU (dále jen SZŘ JU), čl. 10, odst. 7.
      Aktuální konkrétní termíny pro daný semestr nejsou součástí sylabu kurzu, garant předmětu je studentům sdělí na první přednášce, případně vyvěsí v systému MOODLE. Plnění dodatečných požadavků, které nebyly v prvním týdnu výuky studentům prokazatelně sděleny, není možné bez souhlasu studenta vyžadovat.

  2. Termíny zápočtů a zkoušek
    1. Vypisování termínů zkoušek a zápočtů
      Vypisování termínů zkoušek se řídí SZŘ JU, čl. 17, odst. 2.
      Zkoušející vypisuje termíny prostřednictvím IS STAG (menu „Moje výuka“ – „Vypisování termínů“).
      Celková kapacita vypsaných termínů musí nejméně o 10 % převyšovat počet studentů zapsaných na předmětu (týká se řádných i prvních opravných termínů).
      Zkoušející musí pro daný předmět vypsat nejméně dva řádné termíny a dva opravné termíny rozložené co nejrovnoměrněji ve zkouškovém období. Při malém počtu studentů na předmětu (méně než 10) lze vypsat celkově pouze tři termíny, přičemž prostřední termín je řádným termínem pro některé studenty a případným prvním opravným termínem pro ty studenty, kteří v prvním vypsaném termínu zkoušku nesložili.
      Druhý opravný termín (komisionální) se vypisuje vždy, pokud po skončení řádných a prvních opravných termínů nezískali všichni studenti na předmětu známku „dobře“ nebo lepší. Mezi poslední možností prvního opravného termínu a druhým opravným termínem by měla být časová prodleva odpovídající náročnosti zkoušky.

      Vyučující může rozhodnout, že se studenti budou zapisovat do vypsaných termínů též na zápočty. V takovém případě musí celková kapacita všech vypsaných termínů převyšovat počet studentů zapsaných na předmětu minimálně o 10 % a musí být vypsány minimálně dva termíny v různých dnech.
      Pro termíny zápočtových testů se použijí pravidla obdobně jako pro vypisování termínů zkoušek.

      Přihlašování  se na zkoušky a odhlašování z termínů se řídí SZŘ JU, čl. 17, odst.3.

  3. Záznamy o studijních výsledcích
    1. Zadávání zápočtů/známek
      Zkoušející je povinen zaznamenat udělení/neudělení zápočtu a hodnocení zkoušky do IS STAG (menu „Moje výuka“ – „Zadávání známek“).
      Záznam musí být proveden do pěti pracovních dnů od termínu, na který se student zapsal. V případě, že se jedná o termín v posledním týdnu zkouškového období, musí být hodnocení zapsáno nejpozději v určený harmonogramem příslušného akademického roku jako mezní termín pro udělení zápočtů a zkoušek.

    2. Zápočty a zkoušky po skončení zkouškového období
      Po skončení zkouškového období může být student vyzkoušen a záznam o vykonané zkoušce nebo udělení zápočtu do IS STAG zanesen pouze v případě, že:
      • student měl povolené prodloužení zkouškového období
        nebo
      • se jedná o studenta, na něhož se vztahují opatření o studiu v zahraničí (stipendia Erasmus a pod.).

V těchto případech vkládá údaje do IS STAG na základě záznamu v průkazu o studiu (indexu) studijní referentka.

V Českých Budějovicích 8. prosince 2017

prof. RNDr. František Vácha, Ph.D.
děkan Přírodovědecké fakulty JU

PDF ke stažení zde

Číst dál …D85 - ke stanovení odpovědnosti při aktualizaci vybraných údajů v portálu IS STAG

  • Přečteno: 1388

Příloha k opatření děkana D82

PŘÍLOHA Č. 1 K OPATŘENÍ DĚKANA D 82 K EVIDENCI OSOBNÍCH OCHRANNÝCH PRACOVNÍCH POMŮCEK PRO CENTRUM POLÁRNÍ EKOLOGIE A LABORATOŘ ARCHEOBOTANIKY A PALEOEKOLOGIE PŘÍRODOVĚDECKÉ FAKULTY JU

SEZNAM OCHRANNÝCH PRACOVNÍCH POMŮCEK PRO CENTRUM POLÁRNÍ EKOLOGIE A LABORATOŘ ARCHEOBOTANIKY A PALEOEKOLOGIE PřF JU

pracovní pozice

ochranné pracovní pomůcky

lhůta výměny

počet kusů

 

 

 

 

skipper

brýle polarizační

24

1

 

brýle sluneční

24

1

 

ochranný krém na ruce

PP

1

 

ochranná přilba

36

1

 

pracovní obuv holínky

24

2

 

pracovní obuv protiskluzová

24

2

 

pracovní oděv (bunda a kalhoty/overal + mikina + košile/triko)

24

2

 

pracovní oděv voděodolný

24

2

 

pracovní rukavice (základní / zateplené)

PP

2

 

 

 

 

logistik

brýle sluneční

24

1

 

filtr. polomaska

PP

1

 

kožená zástěra

24

1

 

ochranný krém na ruce

PP

1

 

ochranná přilba

36

1

 

pracovní obuv holínky

24

2

 

pracovní obuv protiskluzová

24

2

 

pracovní oděv (bunda + kalhoty/overal, mikina, košile/triko)

24

2

 

pracovní rukavice (nitrilové, protipořezové, kožené, kyselinovzdorné)

PP

2

 

pracovní rukavice (základní / zateplené)

PP

2

 

sluchátka

36

1

 

výstuha kolen

PP

1

 

 

 

 

terénní pracovník

brýle sluneční

24

1

 

ochranný krém na ruce

PP

1

 

ochranná přilba

36

1

 

pracovní obuv holínky

24

2

 

pracovní obuv protiskluzová

24

2

 

pracovní oděv (bunda + kalhoty/overal, mikina, košile/triko)

24

2

 

pracovní rukavice (základní / zateplené)

PP

2

 

vesta výstražná

36

1

PDF ke stažení zde

Číst dál …Příloha k opatření děkana D82

  • Přečteno: 310

Přihlaste si
odběr newsletteru

Zůstaňme v kontaktu na
sociálních sítích

Branišovská 1645/31a, 370 05 České Budějovice Tel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Branišovská 1645/31a, 370 05 České BudějoviceTel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

© 2024 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Cookies

1

0