Skip to main content

PRF

D52 - Spisový řád

SPISOVÝ ŘÁD, Opatření děkana č. D 52

V souladu s příslušnými právními předpisy a Opatření prorektora R 189 ze dne 5. ledna 2012 vydávám toto Opatření.

I.

Předmět úpravy

Toto Opatření řeší výkon Spisové služby na Přírodovědecké fakultě JU (dále jen PřF JU).

II.

Činnost a organizace podatelny PřF JU

  1. Provozní doba:
    6:30 – 11:00
    13:00 – 14:30

  2. Předání zásilek na podatelnu
    • Zásilky k odeslání ve dni shodném s datem předání na podatelnu přijímá podatelna do 10:30 hod.
    • Požadavek na odeslání jednotlivé nebo hromadné zásilky ve dni shodném s datem předání na podatelnu, který vznikne po 10:30 hod., si zajistí pracovníci sami. Doklad o zaplacení poštovného předkládá zaměstnanec k vyúčtování na pokladnu PřF JU.

  3. Informace
    Požadavek na odeslání hromadné korespondence je odesílatel povinen předem projednat s pracovníkem podatelny.
    Požadavek na odeslání jednotlivé nebo hromadné zásilky ve dni shodném k datu předání na podatelnu, pokud bude zásilka podána na podatelnu mezi 10:30 – 11:00 hod., bude řešen individuálně.
    Každý útvar PřF má přidělenu samostatnou přihrádku pro příjem.

  4. Interní zásilky JU
    Zásilky z PřF JU adresované na jednotlivé součásti JU předává odesílatel nebo jím pověřený pracovník osobně zaměstnanci podatelny v provozní době podatelny.
    Zaměstnanec podatelny PřF JU tyto zásilky předá do podatelny Rektorátu, kde má každá součást JU vlastní přihrádku.

III.

Činnost a organizace spisoven PřF JU

  1. Spisovny

    Název

    Místnost

    Popis umístění

    Pověření vedením spisovny

    Zástup

    Spisovna I  S1

    000900004

    Budova AV, přízemí místnost P4

    Jitka Skalková

    Hana Kabelová

    Spisovna I  S2

    010103004

    Budova A, 3. podlaží místnost 404

    Jitka Skalková

    Hana Kabelová

    Spisovna studijní oddělení  SO

    010101011

    Budova A, 1. podlaží místnost 212B

    Ivana Voldřichová

    Bc. Eva Hlavničková

    Přístup do spisovny má pouze zaměstnanec pověřený vedením spisovny a jeho zástup či jeho nadřízený.
    Ostatní zaměstnanci pouze v jejich přítomnosti.

  2. Ukládání dokumentů
    Všechny vyřízené spisy a jiné dokumenty jsou po dobu trvání skartační lhůty uloženy ve spisovnách PřF JU.
    Dokumenty předávané do spisoven musejí být uloženy v ukládacích obalech (archivních krabicích, kartonech, balících či pořadačích). Předávající opatří ukládací obal těmito údaji (vzor štítku viz Příloha č. 1):
    • název předávajícího útvaru
    • pořadové číslo/ číslo útvaru ve spisovně
    • stručné označení obsahu
    • spisový znak
    • rok vzniku
    • skartační znak a lhůta

 

Dokumenty a spisy jsou ukládány do spisovny na základě Předávacího protokolu – viz Příloha č. 2. Předávací protokol vyhotoví předávající ve dvou výtiscích a současně jej přepošle elektronicky pracovníkovi pověřenému k provádění skartačního řízení na PřF JU. Pracovník spisovny přezkoumá, zda ukládaný dokument nebo spis je úplný a je v souladu s obsahem předávacího protokolu.

Zapůjčení dokumentu ze spisovny se musí evidovat v knize označené Evidence výpůjček dokumentů – viz Příloha č. 3. Tato evidence musí být vedena v každé spisovně PřF JU a pracovník spisovny zodpovídá za její správné vedení. Dokumenty ze spisovny se zapůjčují nejvýše na dobu 30 dnů. Archiválie se zapůjčuje jen ve výjimečných případech, jinak se poskytuje kopie. Předávání dokumentů vypůjčených ze spisovny dalším osobám není dovoleno bez řádného převodu výpůjčky.

IV.

Závěrečná ustanovení

Vedoucí pracovníci PřF JU jsou povinni seznámit se zněním tohoto Opatření své podřízené zaměstnance.

 

Opatření nabývá účinnosti dnem jeho vydání.  

České Budějovice, dne 9. ledna 2012

prof. RNDr. František Vácha, Ph.D.
Děkan PřF JU

Příloha: č. 1    Štítek pro archivaci

              č. 2    Předávací protokol pro uložení dokumentů do spisovny

              č. 3    Evidence výpůjček

Číst dál …D52 - Spisový řád

  • Přečteno: 802

D47 - Postup při podávání žádostí o dotaci z operačních programů

Opatření děkana ze dne 6. října 2011

Postup při podávání žádostí o dotaci ze 7. rámcového programu pro výzkum a technologický rozvoj (7. RP) a z operačních programů (OP)[1]
a dalších administrativních krocích při schválení projektů

Příprava žádosti o dotaci
Před samotným podáním žádosti projektu do 7. RP, resp. do některého z OP (tj. před předložením tzv. návrhu, resp. žádosti o dotaci) musí zpracovatel návrhu/žádosti o dotaci o svém záměru informovat projektové oddělení Přírodovědecké fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích (PřF). Lhůta pro podání informace o předložení návrhu/žádosti o dotaci projektovému oddělení je nejpozději 10 pracovních dní před uzavírkou příjmu návrhů/žádostí o dotaci. Projektové oddělení provede ve spolupráci s tajemnicí fakulty kontrolu návrhu/žádosti o dotaci. Až na základě provedení této kontroly je možné návrh/žádost o dotaci odeslat k hodnocení prostřednictvím příslušného internetového elektronického nástroje, případně jiným odpovídajícím způsobem.

Pokud při zpracování žádosti bude řešitel projektu požadovat spolupráci manažerek projektového oddělení PřF, nebo úplné zpracování žádosti o dotaci, je povinnen kontaktovat manažerky projektového oddělení min. 4 týdny před uzavírkou příjmu žádostí. U návrhů do 7. RP se předpokládá, že budou zpracovány řešiteli projektů, projektové oddělení a následně tajemnice fakulty provádí pouze kontrolu.

Vyjednávání o podmínkách poskytnutí dotace
V případě přijetí návrhu/žádosti o dotaci Evropskou komisí, resp. řídícím orgánem daného operačního programu manažerky projektového oddělení a tajemnice PřF zkontrolují a schválí grantovou dohodu/smlouvu o podmínkách poskytnutí dotace, příp. jiný právní akt ke smluvnímu zajištění přidělení podpory a vyjádří se k případným změnám, které byly stanoveny poskytovatelem dotace. Na základě tohoto schválení je možné předat grantovou dohodu/smlouvu o podmínkách poskytnutí dotace, příp. jiný právní akt k podpisu statutárnímu zástupci Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích.

Realizace
Ke každému projektu bude před zahájením jeho realizace zpracován pracovníkem projektového oddělení PřF[2] tzv. záznam o projektu na standardním formuláři. Záznam o projektu bude obsahovat identifikační údaje projektu, jeho harmonogram, celkové náklady a jejich strukturu, jména a kontaktní údaje pracovníků zapojených do realizace a administrace projektu, informace o platebních podmínkách a další základní podstatné informace pro jeho realizaci. Záznam o projektu je podkladem pro seznámení se s projektem a zároveň souhlasem s jeho budoucím řešením. Záznam o projektu berou na vědomí: děkan PřF, tajemnice PřF, garant projektu/odpovědný řešitel za PřF JU, zástupce personálního útvaru PřF, zástupce provozní účtárny a zástupci mzdové účtárny rektorátu JU, což stvrzují svým podpisem na formuláři záznamu o projektu. 

V Českých Budějovicích dne 6.října 2011.

Prof. RNDr. František Vácha, Ph.D.
děkan Přírodovědeké fakulty JU

Schéma projektového cyklu:

PDF ke stažení zde

Číst dál …D47 - Postup při podávání žádostí o dotaci z operačních programů

  • Přečteno: 747

D36 - Statut Fakultní školy PřF JU

Opatření děkana č. D36

o vydávání statutu Fakultní školy Přírodovědecké fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích

ve znění ze dne 2. září 2024

Článek I
Záměr

  1. Příprava budoucích učitelů přírodovědných předmětů na středních školách zahrnuje na PřF JU pedagogickou praxi jako nedílnou součást výuky. Záměrem PřF JU je, aby tato praxe probíhala na vybraných, fakultních, školách u vybraných učitelů tak, aby byla zaručena kvalitní úroveň pedagogické praxe budoucích učitelů. Dalším záměrem PřF je zapojit učitele z praxe do výuky oborových didaktik.

Článek II

Kritéria pro přiznání označení Fakultní škola (dále FŠ)

  1. Ve škole je realizována kvalitní výuka alespoň dvou přírodovědných předmětů kvalifikovanými a kreativními učiteli různých aprobací a zároveň je tu velmi dobré pomůckové, materiální a technické vybavení pro výuku těchto předmětů. Kvalita výuky se projevuje např. v angažování studentů v mimoškolních studentských pracích na pracovištích AV ČR, PřF JU či v účasti a dobrém umisťování v přírodovědně nebo technicky zaměřených soutěžích středoškolských studentů.
  2. Ve škole jsou do výuky přírodovědných předmětů pravidelně zařazována praktická cvičení či práce studentů v terénu, jsou výrazně uplatňovány inovační trendy ve vyučovacích metodách i v rámci mezipředmětových vztahů. Výuka praktických cvičení probíhá ve specializovaných učebnách a laboratořích (podle typu předmětu).
  3. Vedení školy a jednotliví učitelé zapojení do praxe studentů z PřF JU mají zájem aktivně se podílet na přípravě budoucích učitelů, umožňují realizaci pedagogických praxí jak ve formě hospitací, tak ve formě vedení vlastních vyučovacích hodin. Vedení školy i učitelé spolupracují se zodpovědnými pracovníky PřF JU při přípravě a realizaci seminářů pro posluchače učitelství PřF JU, při tvorbě výukových materiálů. Vedení školy a učitelé si spolu

s odpovědnými pracovníky PřF JU sdělují zkušenosti z pedagogické praxe a konzultují společně záležitosti týkající se pedagogické praxe studentů PřF JU a její náplně, ale též záležitosti týkající se výuky studentů – budoucích učitelů na PřF JU.

Článek III

Okruhy spolupráce PřF JU a fakultní školy a její význam

  1. Na FŠ je možné uskutečňovat bezproblémově pedagogické praxe budoucích učitelů v aprobacích s biologií, chemií, fyzikou, geografií, matematikou a informatikou na základě smluvních vztahů mezi PřF JU, vedením školy a jednotlivými učiteli, a to v takovém rozsahu, aby nenarušoval výuku na FŠ a současně poskytl studentům kvalitní pedagogickou praxi.
  2. Spolupracující učitelé jsou pravidelně informování o akcích pořádaných PřF JU pro studenty a učitele škol, včetně seminářů, kde se mohou seznamovat s novými poznatky v přírodovědných oborech.
  3. Učitelé FŠ se podílejí na realizaci a na recenzích bakalářských a diplomových prací a projektů týkajících se vzdělávání v oborech, v nichž PřF JU zajišťuje vzdělávání budoucích učitelů středních škol.
  4. Učitelé FŠ se mohou podílet na výuce oborových didaktik na PřF

Článek IV

Formální postup k získání označení „Fakultní škola Přírodovědecké fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích“ (ve zkratce „FŠ PřF JU“)

  1. Vedení PřF JU a vedení školy schválí záměr fakulty označit školu jako fakultní školu a vyjádří ochotu spolupracovat v duchu tohoto statutu.
  2. Při slavnostní příležitosti bude na základě souhlasu obou stran škole udělen titul Fakultní škola Přírodovědecké fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích podle statutu FŠ PřF PřF JU vystaví osvědčení o udělení titulu a toto osvědčení bude škole při výše zmíněné slavnostní příležitosti předáno. Titul FŠ PřF JU se uděluje na dobu neurčitou, s tím, že PřF JU může titul v odůvodněném případě škole odejmout (a škola se může bez udání důvodu titulu vzdát).
  3. V případě, že některá z institucí neplní podmínky statutu, je možné od dohody o spolupráci odstoupit: v případě, že neplní podmínky PřF JU, může FŠ titul vrátit, v případě, že neplní podmínky FŠ, může PřF JU titul odejmout, v obou případech k datu začátku školního, akademického roku.

 

Článek V
Všeobecná ustanovení

  1. Tento dokument nahrazuje znění ze dne září 2010
  2. Toto opatření je platné ode dne vyhlášení a je účinné od 9.2024
  3. K tomuto opatření budou vydávány aktualizované dodatky pro každou jednotlivou školu, jíž bude titul FŠ PřF JU udělen. Dodatek bude podepsaný jak děkanem PřF JU tak ředitelem (zástupcem statutárního orgánu) příslušné školy.

 

V Českých Budějovicích

prof. RNDr. František Vácha, Ph.D.
děkan Přírodovědecké fakulty JU

PDF ke stažení zde

Číst dál …D36 - Statut Fakultní školy PřF JU

  • Přečteno: 952

D34 - Pravidla pro práci v počítačových učebnách

Opatření děkana č. D 34 ze dne 21. 5. 2009

Práva a povinnosti uživatelů jsou upraveny Opatřením rektora JU R95 z 23.11.2007 o užívání počítačů, počítačové sítě a software na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. Toto Opatření specifikuje další pravidla pro provoz počítačových učeben na PřF JU.

Správcem sítě PřF JU je v současné době ustanovena Dr. I. Dostálková, jejím zástupcem Jan Čečák.

  1. Přírodovědecká fakulta JU provozuje 4 počítačové učebny (P1 – P4)
  2. Provoz v počítačové učebně P4 (v budově ÚMBR):
    1. Vstup je povolen pouze v přítomnosti vyučujícího a to v pracovní dny, 7:00 – 16:00.
    2. Učebnu na požádání přednášejícího odemkne a odkóduje sekretářka děkana. Po ukončení výuky sekretářka děkana opět uzamkne a zakóduje.
    3. V učebně je zakázáno stoupat na bílé lišty na zemi položené. Tyto lišty se nacházejí po stranách a jsou v nich vedeny datové kabely od PC směrem ke stěnám.
    4. Používání učitelských PC v učebně P4 je dovoleno pouze vyučujícím.
    5. Učebna je zároveň certifikovanou síťovou laboratoří pro výuku Cisco Network Academy. Není dovoleno jakýmkoliv způsobem zasahovat či měnit zapojení techniky umístěné v místnosti.
  3. Přístup do počítačových učeben P1 – P3
    1. Vstup do počítačových učeben je umožněn použitím identifikačních karet JU (viz Opatření rektora JU R 95 z 23.11.2007). Vstup do počítačových učeben s pomocí identifikačních karet je umožněn pouze studentům a zaměstnancům PřF JU. Kdokoliv jiný musí být pro vstup do učeben vybaven identifikační kartou hosta, kterou si může proti podpisu vyzvednout u správce sítě PřF.
    2. Přístup do počítačových učeben P1 a P2 je časově neomezený, vyjma doby 02:00 – 04:00. V době 02:00 – 04:00 jsou uzavřeny únikové východy z poschodí s učebnami, tudíž v této době nikdo nesmí v učebnách být. Vrátný není povinen upozorňovat osoby v učebnách na tuto skutečnost.
    3. Přístup do počítačové učebny P3 (děkanát PřF) je v pracovní dny 8:00 – 16:30.
  4. Pravidla pro práci v počítačových učebnách.
    1. Přednost pro práci v učebnách mají rozvrhované kurzy a akce oznámené správcem sítě vyvěšením na dveřích příslušné učebny.
    2. Při práci v učebnách je nutno se řídit pravidly bezpečnosti a ochrany zdraví (BOZP).
    3. Každá osoba nacházející se v počítačových učebnách PřF je povinna neprodleně hlásit poškození majetku PřF JU. Škody je nutno ohlásit přednášejícímu, správci počítačové sítě (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., místnost 204 2. poschodí nad knihovnou, linka 2264), jeho zástupci (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., místnost 303 A 3. poschodí děkanátu PřF, linka 2357), nebo v případě škody v P4 Ing. Vohnoutovi (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., linka 5562). V době nepřítomnosti těchto osob je nutno škody ohlásit na vrátnici AV ČR.
    4. Prostor počítačových učeben je monitorován bezpečnostními kamerami.
    5. Odchází-li osoba z počítačové učebny jako poslední, musí vypnout všechny počítače, zavřít okna, zhasnout světla a uzavřít místnost.
    6. V počítačových učebnách je zakázáno jíst a kouřit (viz Opatření rektora JU, R 84 z 25.04.2007). Pití je dovoleno pouze z plastových uzavíratelných lahví. Vstup do učebny není dovolen osobám pod vlivem alkoholu a jiných návykových látek (viz Opatření rektora JU R 94 z 6.11.2007).
    7. V učebnách je zakázáno manipulovat s technikou či měnit hardwarovou konfiguraci PC. To se týká i připojování vlastních technických prostředků.
      Povoleno je pouze:
      • připojení notebooků do sítě 230 V a do bezdrátové počítačové sítě JU (viz: http://eduroam.jcu.cz/ nebo http://simek.jcu.cz/wifi/), používání datových kabelů není dovoleno.
      • připojení externích přenosných datových médií, jako jsou USB flash disky, externí pevné disky na rozhraní USB, FireWire apod.
    8. Studentům není dovoleno používat audiovizuální techniku instalovanou v učebnách.

 

Toto Opatření vstupuje v platnost 1. června 2009.
Tímto dnem také pozbývá účinnost „Opatření proděkana BF JU o užívání počítačů, počítačové sítě a software na JU“ ze dne 26.1.2005.

prof. RNDr. Libor Grubhoffer, CSc.
děkan Přírodovědecké fakulty JU

PDF ke stažení zde

Číst dál …D34 - Pravidla pro práci v počítačových učebnách

  • Přečteno: 930

D32 - Rozvržení pracovní doby pedagogických a vědeckých pracovníků

Opatření děkana ze dne 16.10.2008

Nařizuji vedoucím kateder a ústavů, aby stanovili rozvržení pracovní doby svých podřízených pedagogických a vědeckých pracovníků s ohledem na výši jejich pracovního úvazku tak, aby byla pracovní doba optimálně využita.
V souladu s pracovním řádem JU může být pracovní doba : „rovnoměrně rozvržená“, „nerovnoměrně rozvržená“ a „pružná“.

Pracovní doba, práce přesčas, pracovní pohotovost a noční práce musí být u jednotlivých zaměstnanců evidována.

Opatření nabývá účinnosti dnem 16.10.2008 

V Českých Budějovicích dne 16.10.2008

prof. RNDr. Libor Grubhoffer, CSc.
děkan PřF JU

PDF ke stažení zde

Číst dál …D32 - Rozvržení pracovní doby pedagogických a vědeckých pracovníků

  • Přečteno: 638

Přihlaste si
odběr newsletteru

Zůstaňme v kontaktu na
sociálních sítích

Branišovská 1645/31a, 370 05 České Budějovice Tel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Branišovská 1645/31a, 370 05 České BudějoviceTel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

© 2024 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Cookies

1

0