Skip to main content

PRF

Studium k rozšíření odborné kvalifikace zaměřené na výuku matematiky na SŠ

 DVPP – Studium ke splnění kvalifikačních předpokladů

Typ programu: Studium ke splnění kvalifikačních předpokladů v souladu s § 6, písmeno b), vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů, které vede k rozšíření odborné kvalifikace, způsobilost vyučovat další předmět. Jedná se o studium k získání kvalifikace učitele matematiky pro střední školy v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

 Cílová skupina: Cílová skupina jsou absolventi studia učitelství pro SŠ, kteří chtějí získat kvalifikaci pro výuku matematiky na střední škole, nebo absolventi DPS (pedagogické minimum).

 Profil programu: Program je akreditován MŠMT v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, číslo akreditace Č.j.: MSMT- 14488/2022-3-509.

 Účel vzdělávání: Studium programu CŽV vede k rozšíření odborné kvalifikace pedagogických pracovníků v souladu s § 6 vyhlášky č. 317/2005 Sb.

 Osvědčení: Po úspěšném absolvování studia CŽV je účastníkům předáno osvědčení.

 Forma studia: Kombinace přímé a distanční výuky.

 Cíle studia: Cílem programu je po odborné, metodické a pedagogické stránce připravit absolventy učitelských oborů pro SŠ pro výuku dalšího aprobačního předmětu.

 Rozsah studia: Program bude realizován v průběhu pěti semestrů s časovou dotací 250 hodin. 

 Studijní plán (podrobný plán ke stažení v pdf):

Studijní předmět Časová dotace (hod) semestr Typ ukončení
ZS LS

Lineární algebra                  

10 1   Zk.

Matematická analýza 1

20 1   Zk.

Základy matematické logiky

10 1   Zk.

Lineární algebra 2

10   1 Zk.

Matematická analýza 2

20   1 Zk.

Geometrie 1

20   1 Zk.

Didaktika matematiky 1                                                     

20 2   Zk.

Matematická analýza 3

20 2   Zk.
Didaktika matematiky 2                                                       20   2 Zk.

Úvod do diferenciálních rovnic

20   2 Zk.

Pravděpodobnost a matematická statistika

20   1 Zk.

Didaktika matematiky 3

20   2 Zk.

Metody řešení úloh SŠ                                                       

10 2/3   Záp.

Algebra

20 3   Zk.

Souvislá pedagogická praxe

20     Záp.

Celkem

250      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Požadavky pro absolvování programu: Podmínkou pro úspěšné absolvování programu je získání dílčích zápočtů a zkoušek podle podmínek konkrétních lektorů. Studium se ukončuje obhajobou závěrečné práce před komisí. Po jejím úspěšném složení získává absolvent osvědčení.

Úplata za CŽV: Úplata za každý semestr činí 4 840,- Kč, celkem 24 200 ,- Kč.

Minimální kapacita programu: 5 účastníků

Podmínky pro přijetí do programu: Ke studiu v programu DVPP může být přijat jen zájemce, který splňuje podmínky předchozího ukončeného vzdělání stanovené zákonem o pedagogických pracovnících (viz cílová skupina) a platnou akreditací, který v řádném termínu podal přihlášku (v elektronické podobě.  Přijetí přihlášky potvrzujeme emailem.

Rozhodnutí je všem zájemcům zasíláno na e-mailovou adresu uvedenou v přihlášce.

Přihláška

Přihláška je v systému automaticky po vyplnění a potvrzení odeslána v elektronické podobě, poté bude zájemce vyzván k doložení dokladu o vzdělání.

Pro programy CŽV zájemce nevyplňuje do přihlášky údaje o prospěchu na střední škole, ani nezasílá potvrzení od lékaře.

Administrativní poplatek za přihlášku: Není

Příjem přihlášek: do 31. 5. 2024 na odkazu výše. V případě dotazů nás kontaktuje na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

Zahájení studia: ZS 2024/2025 (září 2024)

Odborný garant: Doc. RNDr. Ing. Jana Kalová, Ph.D. 

Organizační garant: Centrum pro přírodovědné vzdělávání

Další organizační informace:

Výuka probíhá v prostorách PřF JU České Budějovice.

V případě nenaplnění minimální kapacity 5 účastníků, může být přímá výuka prováděna formou konzultací společných i individuálních, dle dohody.

Průběh studia:

- po přijetí ke studiu jsou studenti vyzváni k vyplnění zápisového listu, kde si vyberou (po případné konzultaci) předměty k zapsání do ZS

- následně jsou zavedeni do studijní agendy, budou jim vytvořeny přihlašovací údaje do organizační struktury a vyzváni k úhradě poplatku za studium (předpis k platbě za další semestry bude dále generován na začátku každého dalšího semestru)

- v dalších semestrech si studenti vybírají předměty dle studijního plánu či konzultace s garantem oboru formou předzápisu v příslušném semestru ve studijní agendě

- v semestru, kdy chce student začít pracovat na závěrečné práci, zapíše si předmět " FPR/CV889 Konzultace závěrečné práce" a na studijní oddělení odevzdá zadávací protokol ve dvou kopiích (třetí si necháte pro sebe). Práci je nutné odevzdat (nahrát do studijní agendy) minimálně tři týdny před termínem obhajoby. (podrobný návod k dispozici zde)

- v semestru, kdy chce student zakončit studium, zapíše si předmět "FPR/CV890 Závěrečná zkouška a obhajoba závěrečné práce". Termín obhajoby se domlouvá s garantem oboru.

 

Číst dál …Studium k rozšíření odborné kvalifikace zaměřené na výuku matematiky na SŠ

  • Přečteno: 3395

D119 - k uzavírání Smlouvy o spolupráci - Visiting Fellow

Opatření děkanky č. D 119
k uzavírání Smlouvy o spolupráci – Visiting Fellow

  1. Smlouvu o spolupráci – Visiting Fellow (dále jen „Smlouva“) uzavírá děkan fakulty na návrh vedoucího katedry s domácím či zahraničním pracovníkem.
  2. Smlouva je uzavírána na dobu určitou, maximálně na jeden rok, s možností prodloužení formou dodatku ke Smlouvě.
  3. Smlouvou se nezakládá pracovně právní vztah.
  4. Před vstupem na pracoviště je pracovník povinen absolvovat školení bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP) a školení požární ochrany (PO). O školení je sepsán zápis, který je předán a uchováván u pracovníka odpovědného za BOZP a PO na Přírodovědecké fakultě JU.
  5. Pracovník má nárok na přístupovou kartu do objektů Přírodovědecké fakulty JU, případně Rektorátu a Akademické knihovny JU. Rozsah přístupových práv určuje vedoucí příslušné katedry.

Přílohy:

  1. Smlouva o spolupráci - Visiting Fellow
  2. Smlouva o spolupráci - Visiting Fellow (AJ verze)
     

Toto opatření nabývá účinnosti dne 15. února 2023.

 

V Českých Budějovicích 15. února 2023

Prof. Ing. Hana Šantrůčková, CSc.
děkanka Přírodovědecké fakulty JU

Číst dál …D119 - k uzavírání Smlouvy o spolupráci - Visiting Fellow

  • Přečteno: 488

D118 - k reformě výuky na Přírodovědecké fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích v bakalářském studijním programu Biologie

Opatření děkana D 118
k reformě výuky na Přírodovědecké fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích v bakalářském studijním programu Biologie

Článek I

Poslání

Účelem reformy je zkvalitnění výuky v bakalářském studijním programu Biologie na PřF JU, zavedení moderních výukových metod, posílení badatelsky orientované výuky a vytvoření skladby předmětů tak, aby získané znalosti a dovednosti absolventů tohoto studijního programu odpovídaly potřebám společnosti 21. století.

Článek II

Garant studijního programu

Garant musí mít na Přírodovědecké fakultně JU úvazek 40 hod týdně.

Garant musí mít ukončené postgraduální vzdělání a odbornou kvalifikaci stejného nebo blízkého zaměření, musí být na pozici akademického pracovníka a v posledních 5ti letech vykonává tvůrčí činnost v dané oblasti vzdělávání.

Garanta bakalářského studijního programu navrhuje RpVH  děkan/ka PřF JU.

Navržený garant:

  • Zodpovídá za přípravu akreditačních materiálů pro RpVH, resp. NAÚ.
  • Vypracovává ve spolupráci s akademickými pracovníky zainteresovanými v oblasti příslušného vzdělávání nebo příbuzného obsahového zaměření. Navržený garant/ka konzultuje realizovatelnost navrženého kurikula z hlediska časoprostorových potřeb s rozvrhářem. Po akreditaci studijního programu a jmenováním RpVH zodpovídá za realizaci tohoto studijního programu.

Článek III

Vyučující

Vyučující v inovovaném bakalářském studijním programu Biologie absolvují minimálně jeden odborný kurz nebo seminář se zaměřením na zkvalitnění výuky na vysokých školách organizovaný nebo schválený fakultou.

Článek IV

Základní východiska reformy

Bakalářský studijní program Biologie na PřF JU musí splňovat následující:

  • Posun frontální výuky směrem k badatelsky orientované výuce. Doporučená hodinová dotace věnovaná přednáškám je 1/3. Zbytek hodinové dotace, je určen pro cvičení, semináře nebo projektově zaměřenou práci. To, jak bude mít předmět rozdělené hodiny mezi přednášky, cvičení/semináře a samostudium závisí na charakteru předmětu. Závazná je hodinová dotace kreditu.
  • Zahrnutí základů nebiologických disciplín relevantních pro biologii.
  • Seskupení obsahově blízkých předmětů tam, kde je to možné a jejich společné rozvrhování. Uspořádání předmětů a stupeň jejich vzájemného propojení bude záviset na typu/zaměření předmětu.
  • Dosažení srovnatelné vstupní kvalifikace do magisterských oborů.

Článek V

Ostatní

Veškeré studijní i organizační záležitosti reformovaného bakalářského studijního programu Biologie se řídí příslušnými předpisy a nařízeními JU a PřF JU, primárně „Studijním a zkušebním řádem Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích“ a „Opatřením děkana D48 - O organizaci studia na Přírodovědecké fakultě JU v bakalářských a magisterských studijních programech“.

 

V Českých Budějovicích 13. prosince 2022

prof. Ing. Hana Šantrůčková, CSc.
děkanka PřF JU

PDF ke stažení zde

Číst dál …D118 - k reformě výuky na Přírodovědecké fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích v...

  • Přečteno: 505

D117 - upravující systém vratek z projektů ze dne 9. února 2023

Opatření děkana D 117
upravující systém vratek z projektů
ze dne 9. února 2023

REŽIJNÍ NÁKLADY PROJEKTŮ PŘF JU 

Systém vratek z projektů má za cíl vytvořit rovné a transparentní podmínky pro řešitele projektů, motivovat je k podávání dalších projektů (v rámci všech dotačních výzev) a umožnit jim částečnou finanční svobodu. Z vrácených financí si mohou jednotliví řešitelé uhradit věci, které by jinak nebyly uznatelnými náklady v rámci jejich projektů (např. účast na pro ně zajímavé konferenci, cestovné na zahraniční VŠ, DPP nebo stipendia pro PhD studenta nebo např. nákup tiskárny pro katedru,..).

Overheady slouží k pokrytí administrativních a provozních nákladů fakulty během řešení projektu a  současně k vytváření fondu pro rozvoj fakulty a obnovu přístrojového vybavení. Část z těchto prostředků se vrací řešitelům ve formě vratek.

CÍLE: 

  • finanční motivace řešitelů kpodávání projektů (prostřednictvím systému vratek části režií)
  • rovnocenné podmínky pro řešitele při podávání projektů
  • motivace kpodávání většího množství žádostí do mezinárodních výzev 

SOUČASNÝ STAV: 

V současné době se vrací část financí řešitelům u GAČRů, TAČRů a MŠMT Inter Excellence, a to ve výši 50 % z celkové výše režií. Navíc je nepsané pravidlo, že u některých Interregů se může vracet 10 % z celkové výše režií.

NÁVRH ŘEŠENÍ: 

Na základě jednání děkanky, proděkana pro rozvoj a zahraničí, proděkana pro vědu, tajemnice a vedoucí projektového oddělení dne 1.12.2021 vznikl návrh na způsob vracení části režií:

  1. Projekty, které jsou podpořeny vratkou: Výzkumné projekty – aplikovaný i základní výzkum (např. GAČR, TAČR, atd.)
  2. Velké projekty typu OP VVV, ERC, EMBO, RAGO, atd. budou řešeny individuálně (rozhoduje vedení PřF)
  3. Projekty, které nejsou podpořeny vratkou: Mobilitní projekty, projekty přeshraniční spolupráce (Interreg, atd.)

Pro stanovení konkrétní výše vratky projektu se bude postupovat následujícím způsobem: 

Pravidlo výpočtu výše vratky:

Vratky do projektů budou vždy na základě (skutečně aktivované režie do projektů – skutečně kofinancované náklady projektu) * 50%

Výše vratky se může měnit v závislosti na výši rozpočtu fakulty v daném roce.

Výjimky/Možnosti při schvalování projektů senátem, které mají povinné KOFINANCOVÁNÍ:

  1. Kofinancování projektu je vyřešeno přes fakultní kmenové úvazky
  2. Kofinancování projektu je řešeno přes fakultní kmenové úvazky, ale nedostačuje – kofinancování doplatí katedra
  3. Kofinancování projektu je řešeno přes fakultní kmenové úvazky, ale nedostačuje – kofinancování není schopna doplatit katedra. Je nutné hledat jiné způsoby:
    - Doložit, že kmenové úvazky nemohou být na projektu vyšší, protože již jsou rozloženy do jiných projektů (tedy dochází k šetření někde jinde?)
    - Doplnit o vysvětlení paní děkanky, vedoucího katedry, že projekt je natolik významný, že doplatí fakulta, tedy přijde o část režií z projektu

 

V Českých Budějovicích 9. února 2023

prof. Ing. Hana Šantrůčková, CSc.
děkanka PřF JU

PDF ke stažení zde

Číst dál …D117 - upravující systém vratek z projektů ze dne 9. února 2023

  • Přečteno: 588

Oracle academy

  • Seznam štítků: PŘF

Katedra informatiky

Oracle Academy je komplexní nabídka pro střední, vysoké a vyšší odborné školy s technickým zaměřením. Připravuje studenty na kariéru v oboru informačních technologií a pedagogům poskytuje odborný rozvoj, který jim pomáhá v lepší orientaci a získávání aktualních informací pro výuku.

Korporátní program

Oracle Academy Česká republika pracuje ve dvou úrovních. První je korporátní program, který je vytvořen pro jednotlivé stupně škol a nabízí tři výukové cesty. Principem je poskytnutí software a produktů Oracle k výukovým účelům, spolu s curriculy (studijními materiály) a podporou.

První cesta, Introduction to Computer Science, je nejvhodnější do prostředí středních škol. Studenti se učí základům programování SQL a PL /SQL pomocí web treningu a práce s instruktorem. N a závěr mohou úspěšní studenti získat certifikát. Pedagogové absolvují odborný kurz a uspěšně jej ukoncují certifikací.

Cesta druhá, Advanced Computer Science, poskytuje školám kromě software také vývojové nástroje a produkty Oracle Database a Oracle Application Server. Je ideální pro školy, které chtějí integrovat technologii a výukové materiály do studijních programů.

Třetí cestu, Enterprise Business Application, využívají fakulty a vysoké školy, které jsou zaměřeny na obchod a informatiku. Studenti, kteří se kurzů účastní jsou připraveni na celou řadu oborů, od financí, zdravotnictví a telekomunikací.

V současné době stoupá zájem technických škol o členství v Oracle Academy. Výhodou je především možnost, vybrat si mezi instalací do vlastních systémů nebo přistupovat k software přes webový prohlížeč. Členy Oracle Academy je nyní 34 středních, 12 vysokých a 5 vyšších odborných škol.

Lokální aktivity

Oracle Academy v České republice však kromě korporátního programu působí také v dalších, lokálních aktivitách. V současné době vytváří svou vlastní vzdělávací strategii, podle které se budou dále ubírat její kroky a další co nejeefektivnější spolupráce se školami.

Mezi další akce pořádané v rámci Oracle Academy patří Oracle Roadshow pořádaná ve spolupráci s vysokými školami, technologická setkání se studenty VŠ, semináře pro učitele a studenty SŠ a mnohé další.

(převzato z https://www.oracle.com/global/cz/charity/academy.html)

Certifikace

V rámci výuky databází na ÚAI je možno získat certifikát vydaný ve spolupráci s Oracle Česká Republika. Tento certifikát jednak dokladuje absolvování kurzu databází a jednak opravňuje ke slevě při získávání komerčních certifikátu Oracle. Jejich nabídku naleznete zde. Pro bližší informace se obraťte na pana Miloše Prokýška.

Číst dál …Oracle academy

  • Přečteno: 5359

Přihlaste si
odběr newsletteru

Zůstaňme v kontaktu na
sociálních sítích

Branišovská 1645/31a, 370 05 České Budějovice Tel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Branišovská 1645/31a, 370 05 České BudějoviceTel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

© 2024 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Cookies

1

0