Skip to main content

PRF

D119 - k uzavírání Smlouvy o spolupráci - Visiting Fellow

Opatření děkanky č. D 119
k uzavírání Smlouvy o spolupráci – Visiting Fellow

  1. Smlouvu o spolupráci – Visiting Fellow (dále jen „Smlouva“) uzavírá děkan fakulty na návrh vedoucího katedry s domácím či zahraničním pracovníkem.
  2. Smlouva je uzavírána na dobu určitou, maximálně na jeden rok, s možností prodloužení formou dodatku ke Smlouvě.
  3. Smlouvou se nezakládá pracovně právní vztah.
  4. Před vstupem na pracoviště je pracovník povinen absolvovat školení bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP) a školení požární ochrany (PO). O školení je sepsán zápis, který je předán a uchováván u pracovníka odpovědného za BOZP a PO na Přírodovědecké fakultě JU.
  5. Pracovník má nárok na přístupovou kartu do objektů Přírodovědecké fakulty JU, případně Rektorátu a Akademické knihovny JU. Rozsah přístupových práv určuje vedoucí příslušné katedry.

Přílohy:

  1. Smlouva o spolupráci - Visiting Fellow
  2. Smlouva o spolupráci - Visiting Fellow (AJ verze)
     

Toto opatření nabývá účinnosti dne 15. února 2023.

 

V Českých Budějovicích 15. února 2023

Prof. Ing. Hana Šantrůčková, CSc.
děkanka Přírodovědecké fakulty JU

Číst dál …D119 - k uzavírání Smlouvy o spolupráci - Visiting Fellow

  • Přečteno: 484

D118 - k reformě výuky na Přírodovědecké fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích v bakalářském studijním programu Biologie

Opatření děkana D 118
k reformě výuky na Přírodovědecké fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích v bakalářském studijním programu Biologie

Článek I

Poslání

Účelem reformy je zkvalitnění výuky v bakalářském studijním programu Biologie na PřF JU, zavedení moderních výukových metod, posílení badatelsky orientované výuky a vytvoření skladby předmětů tak, aby získané znalosti a dovednosti absolventů tohoto studijního programu odpovídaly potřebám společnosti 21. století.

Článek II

Garant studijního programu

Garant musí mít na Přírodovědecké fakultně JU úvazek 40 hod týdně.

Garant musí mít ukončené postgraduální vzdělání a odbornou kvalifikaci stejného nebo blízkého zaměření, musí být na pozici akademického pracovníka a v posledních 5ti letech vykonává tvůrčí činnost v dané oblasti vzdělávání.

Garanta bakalářského studijního programu navrhuje RpVH  děkan/ka PřF JU.

Navržený garant:

  • Zodpovídá za přípravu akreditačních materiálů pro RpVH, resp. NAÚ.
  • Vypracovává ve spolupráci s akademickými pracovníky zainteresovanými v oblasti příslušného vzdělávání nebo příbuzného obsahového zaměření. Navržený garant/ka konzultuje realizovatelnost navrženého kurikula z hlediska časoprostorových potřeb s rozvrhářem. Po akreditaci studijního programu a jmenováním RpVH zodpovídá za realizaci tohoto studijního programu.

Článek III

Vyučující

Vyučující v inovovaném bakalářském studijním programu Biologie absolvují minimálně jeden odborný kurz nebo seminář se zaměřením na zkvalitnění výuky na vysokých školách organizovaný nebo schválený fakultou.

Článek IV

Základní východiska reformy

Bakalářský studijní program Biologie na PřF JU musí splňovat následující:

  • Posun frontální výuky směrem k badatelsky orientované výuce. Doporučená hodinová dotace věnovaná přednáškám je 1/3. Zbytek hodinové dotace, je určen pro cvičení, semináře nebo projektově zaměřenou práci. To, jak bude mít předmět rozdělené hodiny mezi přednášky, cvičení/semináře a samostudium závisí na charakteru předmětu. Závazná je hodinová dotace kreditu.
  • Zahrnutí základů nebiologických disciplín relevantních pro biologii.
  • Seskupení obsahově blízkých předmětů tam, kde je to možné a jejich společné rozvrhování. Uspořádání předmětů a stupeň jejich vzájemného propojení bude záviset na typu/zaměření předmětu.
  • Dosažení srovnatelné vstupní kvalifikace do magisterských oborů.

Článek V

Ostatní

Veškeré studijní i organizační záležitosti reformovaného bakalářského studijního programu Biologie se řídí příslušnými předpisy a nařízeními JU a PřF JU, primárně „Studijním a zkušebním řádem Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích“ a „Opatřením děkana D48 - O organizaci studia na Přírodovědecké fakultě JU v bakalářských a magisterských studijních programech“.

 

V Českých Budějovicích 13. prosince 2022

prof. Ing. Hana Šantrůčková, CSc.
děkanka PřF JU

PDF ke stažení zde

Číst dál …D118 - k reformě výuky na Přírodovědecké fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích v...

  • Přečteno: 497

D117 - upravující systém vratek z projektů ze dne 9. února 2023

Opatření děkana D 117
upravující systém vratek z projektů
ze dne 9. února 2023

REŽIJNÍ NÁKLADY PROJEKTŮ PŘF JU 

Systém vratek z projektů má za cíl vytvořit rovné a transparentní podmínky pro řešitele projektů, motivovat je k podávání dalších projektů (v rámci všech dotačních výzev) a umožnit jim částečnou finanční svobodu. Z vrácených financí si mohou jednotliví řešitelé uhradit věci, které by jinak nebyly uznatelnými náklady v rámci jejich projektů (např. účast na pro ně zajímavé konferenci, cestovné na zahraniční VŠ, DPP nebo stipendia pro PhD studenta nebo např. nákup tiskárny pro katedru,..).

Overheady slouží k pokrytí administrativních a provozních nákladů fakulty během řešení projektu a  současně k vytváření fondu pro rozvoj fakulty a obnovu přístrojového vybavení. Část z těchto prostředků se vrací řešitelům ve formě vratek.

CÍLE: 

  • finanční motivace řešitelů kpodávání projektů (prostřednictvím systému vratek části režií)
  • rovnocenné podmínky pro řešitele při podávání projektů
  • motivace kpodávání většího množství žádostí do mezinárodních výzev 

SOUČASNÝ STAV: 

V současné době se vrací část financí řešitelům u GAČRů, TAČRů a MŠMT Inter Excellence, a to ve výši 50 % z celkové výše režií. Navíc je nepsané pravidlo, že u některých Interregů se může vracet 10 % z celkové výše režií.

NÁVRH ŘEŠENÍ: 

Na základě jednání děkanky, proděkana pro rozvoj a zahraničí, proděkana pro vědu, tajemnice a vedoucí projektového oddělení dne 1.12.2021 vznikl návrh na způsob vracení části režií:

  1. Projekty, které jsou podpořeny vratkou: Výzkumné projekty – aplikovaný i základní výzkum (např. GAČR, TAČR, atd.)
  2. Velké projekty typu OP VVV, ERC, EMBO, RAGO, atd. budou řešeny individuálně (rozhoduje vedení PřF)
  3. Projekty, které nejsou podpořeny vratkou: Mobilitní projekty, projekty přeshraniční spolupráce (Interreg, atd.)

Pro stanovení konkrétní výše vratky projektu se bude postupovat následujícím způsobem: 

Pravidlo výpočtu výše vratky:

Vratky do projektů budou vždy na základě (skutečně aktivované režie do projektů – skutečně kofinancované náklady projektu) * 50%

Výše vratky se může měnit v závislosti na výši rozpočtu fakulty v daném roce.

Výjimky/Možnosti při schvalování projektů senátem, které mají povinné KOFINANCOVÁNÍ:

  1. Kofinancování projektu je vyřešeno přes fakultní kmenové úvazky
  2. Kofinancování projektu je řešeno přes fakultní kmenové úvazky, ale nedostačuje – kofinancování doplatí katedra
  3. Kofinancování projektu je řešeno přes fakultní kmenové úvazky, ale nedostačuje – kofinancování není schopna doplatit katedra. Je nutné hledat jiné způsoby:
    - Doložit, že kmenové úvazky nemohou být na projektu vyšší, protože již jsou rozloženy do jiných projektů (tedy dochází k šetření někde jinde?)
    - Doplnit o vysvětlení paní děkanky, vedoucího katedry, že projekt je natolik významný, že doplatí fakulta, tedy přijde o část režií z projektu

 

V Českých Budějovicích 9. února 2023

prof. Ing. Hana Šantrůčková, CSc.
děkanka PřF JU

PDF ke stažení zde

Číst dál …D117 - upravující systém vratek z projektů ze dne 9. února 2023

  • Přečteno: 583

Oracle academy

  • Seznam štítků: PŘF

Katedra informatiky

Oracle Academy je komplexní nabídka pro střední, vysoké a vyšší odborné školy s technickým zaměřením. Připravuje studenty na kariéru v oboru informačních technologií a pedagogům poskytuje odborný rozvoj, který jim pomáhá v lepší orientaci a získávání aktualních informací pro výuku.

Korporátní program

Oracle Academy Česká republika pracuje ve dvou úrovních. První je korporátní program, který je vytvořen pro jednotlivé stupně škol a nabízí tři výukové cesty. Principem je poskytnutí software a produktů Oracle k výukovým účelům, spolu s curriculy (studijními materiály) a podporou.

První cesta, Introduction to Computer Science, je nejvhodnější do prostředí středních škol. Studenti se učí základům programování SQL a PL /SQL pomocí web treningu a práce s instruktorem. N a závěr mohou úspěšní studenti získat certifikát. Pedagogové absolvují odborný kurz a uspěšně jej ukoncují certifikací.

Cesta druhá, Advanced Computer Science, poskytuje školám kromě software také vývojové nástroje a produkty Oracle Database a Oracle Application Server. Je ideální pro školy, které chtějí integrovat technologii a výukové materiály do studijních programů.

Třetí cestu, Enterprise Business Application, využívají fakulty a vysoké školy, které jsou zaměřeny na obchod a informatiku. Studenti, kteří se kurzů účastní jsou připraveni na celou řadu oborů, od financí, zdravotnictví a telekomunikací.

V současné době stoupá zájem technických škol o členství v Oracle Academy. Výhodou je především možnost, vybrat si mezi instalací do vlastních systémů nebo přistupovat k software přes webový prohlížeč. Členy Oracle Academy je nyní 34 středních, 12 vysokých a 5 vyšších odborných škol.

Lokální aktivity

Oracle Academy v České republice však kromě korporátního programu působí také v dalších, lokálních aktivitách. V současné době vytváří svou vlastní vzdělávací strategii, podle které se budou dále ubírat její kroky a další co nejeefektivnější spolupráce se školami.

Mezi další akce pořádané v rámci Oracle Academy patří Oracle Roadshow pořádaná ve spolupráci s vysokými školami, technologická setkání se studenty VŠ, semináře pro učitele a studenty SŠ a mnohé další.

(převzato z https://www.oracle.com/global/cz/charity/academy.html)

Certifikace

V rámci výuky databází na ÚAI je možno získat certifikát vydaný ve spolupráci s Oracle Česká Republika. Tento certifikát jednak dokladuje absolvování kurzu databází a jednak opravňuje ke slevě při získávání komerčních certifikátu Oracle. Jejich nabídku naleznete zde. Pro bližší informace se obraťte na pana Miloše Prokýška.

Číst dál …Oracle academy

  • Přečteno: 4968

Cislo Networking Academy

  • Seznam štítků: PŘF

Katedra informatiky

Cisco Networking Academy Program (Netacad) je revoluční - inovativní - modelové partnerství mezi privátní a státní sférou. Jde o společnost Cisco Systems, vzdělávací instituce, instituce státní správy a podnikatelskou sféru. Cílem programu je prispět k profesní přípravě specialistů pro potřeby budování informační společnosti.

CNA Logo

Součástí Netacad je systém podporující e-learningově orientované vzdělávání. To umožňuje vysoce efektivně získávat znalosti o síťových a ICT technologiích, v současné době stále více potřebných pro budování globální ekonomiky. 


Netacad díky kombinaci několika složek, které jako celek tvoří systém podpory studia, efektivně nahrazují klasickou formu vzdělávání:

  • online studium a přístup k multimediálnímu studijnímu materiálu (kurikulu) přes portál na internetu (24x7)
  • systém průběžného testování znalostí pro podporu procesu vyhodnocení úspěšnosti osvojování obsahu, režim zpřístupnění testů je řízen lektorem a studentům je umožněn přístup v daném čase prostřednictvím internetu
  • praktické cvičení v laboratoři na reálných zařízeních simulujících provoz v sítích s cílem získat praktické zkušenosti s konfigurací, instalací, údržbou síťových prvků a také návrhem designu pro síťová řešení
  • individuální nebo skupinové konzultace v průběhu studia s cílem vytvořit prostor pro vyhodnocování úspěšnosti studia
  • závěrečný test, který představuje souhrnné ověření znalostí problematiky, úspěšně ukončené studium je možné rozšířit o celosvětově akceptované certifikační zkoušky společnosti Cisco Systems

Celek umožňuje individuální přístup studenta k osvojování znalostí, praktických zkušeností a podporuje jeho všestrannou přípravu pro využití znalostí v praxi. 

Program a jeho úspěch jsou důkazem toho jak může být implementována fungující e-learningová strategie do současně existujících forem vzdělávání s cílem poskytnout vysoce atraktivní obsah a formu studia vzdělávacím institucím v ČR.
 

Více informací a novinky týkající se programu v ČR a SR:https://www.netacad.com/

 

 Volba kurzů a průmyslová certifikace

CNA na PřF JU

Síťová laboratoř byla slavnostně otevřena dne 26.3.2009 za účasti významných osobností.

O akci referovalo rovněž Tiskové centrum CISCO.

ÚAI zajišťuje výuku ve 4 základních semestrech CCNA. Ty jsou zařazeny do výuky jako volitelné kurzy, v IS STAG pod kodovým označením UAI/756 - 758 a UAI/681 (viz. výuka, případně STAG).

K podpoře výuky je k dispozici speciální sítová laboratoř (viz. fotogalerie) s vybavením 3x CCNA bundle obsahujícím celkem:

  • 9x Router CISCO 2801.
  • 9x Switch Cisco Catalyst 2960 (24-port).
  • 6x Wireless Router & AP Linksys WRT160N.
  • 1x 3COM 10-mbit HUB (24-port) pro sniffing.
  • 1x CCNA Eagle Server.
  • Celkem 16 PC stanic obsahující 2 síťové karty a 2 seriové porty na testování a konfigurací aktivních prvků.

CCNP Logo

ÚAI dále zajišťuje navazující přípravu na komerční certifikaci CCNP (Cisco Certified Network Professional) a to na všech úrovních (Route, Switch, T-Shoot). Tento pokročilý stupeň je realizován jako doplňková činnost PřF a jedná se tudíž pro školení pro širokou odbornou veřejnost. Ceník je k dispozici na vyžádání u garanta programu (Rudolf Vohnout).

Pro CCNP je k dispozici dedikovaná síťová laboratoř s následujícím vybavením:

  • 6x Router CISCO 2901.
  • 6x Switch Cisco Catalyst 2960.
  • 4x Multi Layer (L3) Switch Cisco Catalyst 3560 v2.
  • 6x Cisco ASA 5505.
  • Remote Lab setup pro vzdálený přístup.
  • Remote ePDU pro ovládání napájení.
  • Celkem 10 PC stanic obsahující 3 síťové karty atestování a konfigurací aktivních prvků.



Číst dál …Cislo Networking Academy

  • Přečteno: 6161

Přihlaste si
odběr newsletteru

Zůstaňme v kontaktu na
sociálních sítích

Branišovská 1645/31a, 370 05 České Budějovice Tel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Branišovská 1645/31a, 370 05 České BudějoviceTel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

© 2024 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Cookies

1

0