Bakalářské obory

Katedra zoologie
Bakalářské obory
Bakalářský program Biologie
Bakalářský program Biologie a ochrana zájmových organismů (BOZO)
- Přečteno: 705
Pro zjištění své přibližné jazykové úrovně je dobré si udělat některý z rozřazovacích testů (placement test), jichž je na internetu volně dostupných celá řada. Některé takové testy najdete v na stránce Rozřazovací test nebo sekci Self-assessment v dokumentu pdf Self-study Weblinks dostupném na webu OJZ.
Níže je seznam doporučených kurzů. Studenti si ale mohou zapsat jakékoliv kurzy dle svého uvážení.
Vstupní – výstupní úroveň dle SERR | Český učitel | Rodilý mluvčí (NS = native speaker) |
A0 – A2 | OJZ 100 a OJZ 101 – BA 1 pro úplné začátečníky | |
A1 – A2 | OJZ 110 a OJZ 111 – BA 1 | OJZ 210 a OJZ 211 – BA 1 NS |
A2 – B1 | OJZ 120 a OJZ 121 – BA 2 | OJZ 220 a OJZ 221 – BA 2 NS |
B1 – B2 | OJZ 130 a OJZ 131 – BA 3 | OJZ 230 a OJZ 231 – BA 3 NS |
Vstupní – výstupní úroveň dle SERR | Kurzy | |
B2 – C1 | OJZ 310 – English for Academic Purposes 1 | OJZ 410 – Presentation Skills in English |
B2 – C1 | OJZ 320 – English for Academic Purposes 2 | OJZ 440 – Debate and Discussion |
B2 – C1 | OJZ 330 – TOEFL ITP Preparation. Grammar and Vocabulary | OJZ 430 – TOEFL ITP Preparation. Listening and Reading |
B2 – C1 | OJZ 420 - Academic Writing | |
B2 – C1 | OJZ 450 - Scientific Writing |
Vstupní – výstupní úroveň dle SERR | Kurzy | |
B1+ – C1 | OJZ 530 – English for the Workplace 1 | OJZ 410 – Presentation Skills in English |
B1+ – C1 | OJZ 531 – English for the Workplace 2 | OJZ 440 – Debate and Discussion |
B1+ – C1 | OJZ 532 – English for Meetings and Social Skills | OJZ 420 – Academic Writing |
B2 – C1 | OJZ 546 – English for TOEIC C1 | OJZ 610 – BA4 Practical Language |
Vstupní – výstupní úroveň dle SERR | Kurzy |
B2 – C1 | OJZ 500 – Doktorandská angličtina |
Studenti mají povinnost složit před závěrečnou doktorandskou zkouškou zkoušku TOEFL. Jako přípravu doporučujeme zapsat si kurzy MA 3 Příprava na TOEFL, v případě potřeby i další kurzy magisterské angličtiny.
Vstupní – výstupní úroveň dle SERR | Kurzy |
B1 – B2 | OJZ 520 a OJZ 521 – English for IT |
B1 – B2 | OJZ 525 a OJZ 526 – English for Science |
B1 – B2 | OJZ 530 a OJZ 531 – English for the Workplace |
B1 – B2 | OJZ 532 - English for Meetings and Social Skills |
A2 – C1 | OJZ 540 – English for Autonomous Learning |
B1 – B2 | OJZ 545 – English for TOEIC B2 |
B2 – C1 | OJZ 546 – English for TOEIC C1 |
B2 – C2 | OJZ 555 – English for Intercultural Communication |
B2 – C1 | OJZ 546 – English for TOEIC C1 |
B2 – C1 | OJZ 560 – English through Sustainability |
B2 – C1 | OJZ 600 – BA 4 idiomatický jazyk |
B2 – C1 | OJZ 610 – BA 4 praktický jazyk |
B1 – B2 | OJZ 630 – Academic Writing for Crossborder Studies |
B1 – B2 | OJZ 670 – Anglická konverzace, CEFR: B1-B2 |
A2 – B2 | OJZ 680 – Blokový přípravný kurz na TOEIC Listening and Reading |
B2 – C1 | OJZ 682 – Blokový přípravný kurz na TOEFL ITP |
Vstupní – výstupní úroveň dle SERR | Kurzy | |
Čeština A0 – A1 | OJZ 550 – Čeština pro cizince | |
Španělština A0 – B1 | OJZ 701 – Španělština 1 | OJZ 702 – Španělština 2 |
OJZ 703 – Španělština 3 | OJZ 704 – Španělština 4 | |
OJZ 705 – Španělština 5 | OJZ 706 – Španělština 6 | |
Francouzština A0 – B1 | OJZ 711 – Francouzština 1 | OJZ 712 – Francouzština 2 |
OJZ 713 – Francouzština 3 | OJZ 714 – Francouzština 4 | |
OJZ 715 – Francouzština 5 | OJZ 716 – Francouzština 6 | |
Němčina A0 – B1 | OJZ 721 – Němčina 1 | OJZ 722 – Němčina 2 |
OJZ 723 – Němčina 3 | OJZ 724 – Němčina 4 | |
OJZ 725 – Němčina 5 | OJZ 726 – Němčina 6 | |
OJZ 727 – Německá konverzace | ||
Ruština A0 – A2 | OJZ 731 – Ruština 1 | OJZ 732 – Ruština 2 |
OJZ 733 – Ruština 3 | OJZ 734 – Ruština 4 |
Číst dál …Přehled jazykových kurzů
V seznamu níže najdete popisy jednotlivých zkoušek.
Zkouška se skládá na konci prvního ročníku (druhý semestr) a je především motivací pro začínající studenty.
Zkouška je na úrovni A2 Společného evropského referenčního rámce a testuje tak dovednosti, které by studenti měli zvládat po absolvování dvou semestrů kurzu BA1 a BA1NS.
Zkouška má části: gramatika, poslech a čtení. Celková doba trvání je 75 minut.
Jako alternativu k postupové zkoušce studenti mohou doložit složení zkoušky TOEIC® Listening and Reading a získání dalších mezinárodních certifiátů.
Více informací o těchtoto možnostech:
Závěrečná bakalářská zkouška z angličtiny má písemnou formu. Je rozdělena do čtyř částí: poslech, gramatika, práce se slovní zásobou a práce s textem. Každá část je hodnocena max. počtem 30 bodů (celkem 120). Délka trvání je 120 minut bez přestávky.
Poslech
Jedná se o dva texty čtené rodilým mluvčím. Při poslechu prvního textu studenti doplňují chybějící informace v testu. Při poslechu druhého textu se všeobecnou tematikou studenti odpovídají na otázky (True/ False questions). Každý text je čten dvakrát.
Gramatika
Gramatická část má celkem 30 položek, typu "multiple choice", kde úkolem studentů je určit správný výraz, z nichž jeden a pouze jeden je správný.
Slovní zásoba
Jedná se o cvičení na slovní zásobu z výukových textů za poslední 4 semestry a skládá se ze tří cvičení. První z nich je gap-fill, tedy doplňování slov z výběru do vět. Ve druhém cvičení studenti vybírají ze čtyř možností slovo, které nejlépe odpovídá dané definici. Třetí cvičení je tzv. multiple-choice, tedy výběr z možností. Studenti vybírají ze čtyř slov jedno, které nejvhodněji doplňuje danou větu.
Práce s textem
Skládá se ze tří částí. V první části studenti odpovídají na otázky týkající se souvislého textu formou multiple choice. Ve druhé části doplňují do textu chybějící části (nadpis nebo větu) podle kontextu. Třetí část tvoří dva upravené úryvky z výukových textů. V každém z nich studenti vyhledávají synonyma ke slovům a slovním spojením, která jsou uvedena pod texty.
Dosažená úroveň (%) | Hodnocení |
91–100 | výborně |
84–90 | výborně minus |
77–83 | velmi dobře |
71–76 | velmi dobře minus |
66–70 | dobře |
0–65 | neprospěl/a |
Od ZS 2013/2014 mohou jako alternativu k bakalářské zkoušce studenti doložit složení zkoušky TOEIC® Listening and Reading a získání dalších mezinárodních certifiátů.
Více informací o těchtoto možnostech:
Jedná se o bakalářskou zkoušku „nanečisto“. Test je obsahově i formálně totožný s bakalářskou zkouškou, tedy dává studentům možnost, aby sami otestovali své šance zkoušku úspěšně složit.
Po napsání se jednotlivé části společně opraví a studenti mají možnost prodiskutovat veškeré nejasnosti s vyučujícím přímo na místě tak, aby byli dobře připraveni na to, co je při skutečné zkoušce čeká.
Díky Mock Exam studenti získají přesnou představu o náročnosti zkoušky a své připravenosti. Doporučujeme tedy, aby si studenti bakalářskou zkoušku zapisovali až po absolvování Mock Exam. Dodatečné škrtání bakalářské zkoušky po jejím zapsání do indexu nebudeme povolovat.
Čas konání Mock Exam naleznete v kalendáři na hlavní stránce OJZ a s blížícím se termínem jej uvádíme i v Aktualitách v úvodu stránky – většinou jde o listopad/prosinec v zimním a duben/květen v letním semestru.
Délka trvání: min. 2 hodiny
Do STAGu, kde je pro Mock Exam místnost povinně zarezervovaná, se na termín určitě nezapisujte a OJZ ani nemusíte informovat, že se na cvičný test dostavíte.
Závěrečná Magisterská zkouška z angličtiny není jen TOEFL či TOEIC, ale vždy se skládá ze 3 částí, z nichž pouze jedna je TOEFL nebo TOEIC. Zbývající dvě části jsou pro všechny skupiny studentů stejné.
Podrobné informace o jednotlivých částech jsou k dispozici níže.
Závěrečná magisterská zkouška z angličtiny se skládá ze tří částí:
Přehled kurzů vhodných pro magisterské studium najdete na stránce Přehled jazykových kurzů.
Studenti si mohou zvolit mezi zkouškami
Obě zkoušky se liší pouze v certifikované části, kde si studenti volí mezi zkouškou TOEFL ITP nebo TOEIC Listening and Reading. Pro obě zkoušky zůstává společná ústní část – debata, a písemná část – esej.
Student si volí zkoušku dle své preference nebo doporučení katedry ve svém oboru. Studentům, kteří mají v úmyslu pokračovat v doktorandském studiu, se doporučuje zvolit OJZ 930, protože TOEFL ITP je jeho povinnou součástí.
Studenti se na zkoušky TOEFL ITP nebo TOEIC LR nehlásí, pouze si ve STAGu zapíší Magisterskou zkoušku z angličtiny (OJZ 930 nebo OJZ 935). Jiná registrace není nutná, zkoušku hradí PřF.
Podrobné informace o obou zkouškách včetně možnosti přípravných kurzů OJZ i individuální přípravy jsou k dispozici na stránce Public Test Centre > Mezinárodní zkoušky.
Studentům se velmi doporučuje před zkouškou prostudovat dokument TOEFL ITP Test Taker Handbook / TOEIC L+R Examinee Handbook dostupný na stránce Mezinárodní zkoušky v sekci Individuální příprava na zkoušky.
Instrukce pro studenty se specifickými potřebami
V případě, že budete potřebovat úpravu testových podmínek (např. prodloužení časového limitu, zvětšení písma apod.), kontaktujte, prosím, Mgr. Zuzanu Kovářovou (
Testuje schopnost studenta efektivně se zapojit do dění v anglicky mluvícím akademickém prostředí a skládá se ze tří částí. Je tedy vhodná pro studenty, kteří po ukončení magisterského studia chtějí pokračovat v doktorandském studiu a věnovat se vědecké dráze.
Poslech
Poslechová část zkoušky testuje schopnost studenta porozumět mluvené angličtině v akademickém prostředí. Student poslouchá krátké texty a odpovídá na různé typy testových otázek. Skládá se ze tří částí. Otázek je 50 a test trvá 35 minut.
Gramatika a větné struktury
Tato část ověřuje znalost správných gramatických struktur v psaném akademickém jazyce. V této sekci student čte testový materiál a odpovídá na otázky svým vlastním tempem. Otázek je 40 a test trvá 25 minut.
Čtení
Tato část zkoušky testuje schopnost studenta porozumět psanému textu. V této sekci student čte testový materiál a odpovídá na otázky svým vlastním tempem. Test využívá úryvky z univerzitních skript a otázky s nimi spojené se zaměřují na celkové porozumění textu a na práci se slovní zásobou. Otázek je 50 a test trvá 55 minut.
Studenti musí získat minimálně 543 bodů – úroveň B2 dle SERR.
Testuje schopnost studenta efektivně se zapojit do dění v anglicky mluvícím pracovním prostředí a je tedy vhodná pro studenty, kteří po ukončení magisterského studia chtějí nastoupit do praxe. Skládá se ze dvou částí.
Poslech
Poslechová část zkoušky testuje schopnost studenta porozumět mluvené angličtině v pracovním prostředí. Student poslouchá krátké texty a odpovídá na různé typy testových otázek. Skládá se ze čtyř částí. Otázek je 100 a test trvá 45 minut.
Čtení
Tato část zkoušky testuje schopnost studenta porozumět psanému textu. V této sekci student čte testový materiál a odpovídá na otázky svým vlastním tempem. Test využívá autentické texty z oblasti obchodní angličtiny. Skládá se ze tří částí. Otázek je 100 a test trvá 75 minut.
Studenti musí získat minimálně 785 bodů – úroveň B2 dle SERR.
V ústní části student prokazuje schopnost vyjádřit v angličtině svůj názor, zúčastnit se diskuse a argumentovat. Zkouška se skládá ze dvou částí – samostatného monologu (3 minuty) a diskuse se zkoušejícím (7 minut).
Celkový čas: 10 minut
Téma: Student téma zkoušky obdrží den před zkouškou na emailovou adresu uvedenou ve STAGu. Má tak možnost dohledat k tématu potřebné informace, aby mohl zaujmout jednoznačné stanovisko podpořené relevantními argumenty.
Magisterská ústní zkouška má dvě části:
1) Úvodní monolog (3 min.)
2) Debata (7 min.)
Zdá-li se vám těžké o tématech diskutovat z osobních či emocionálních důvodů, kontaktujte vedoucí oddělení jazyků.
Tato část ověřuje schopnost studenta jasně a logicky argumentovat písemnou formou v angličtině. Esej studenti píší na počítači v textovém editoru Microsoft Word a mají k dispozici on-linovou verzi monolingvního slovníku Oxford Advanced Learner's Dictionary.
Příklad: Do you agree or disagree with the following statement? Playing a game is fun only when you win. Use specific reasons and examples to support your answer.
Hodnotí se:
Nastavení kontroly pravopisu pro anglický jazyk: Review – Language – Set proofing language – English (vyberte United Kingdom NEBO United States).
Ke stažení:
Váš výkon během zkoušky se bude hodnotit dle následujících kritérií:
Pro celkové hodnocení mají jednotlivé (dílčí) částí zkoušky níže uvedenou váhu:
1. Certifikovaná | TOEFL ITP | 60% (Listening 20%, Sentence Structure 20%, Reading 20%) |
zkouška | TOEIC L&R | 60% |
2. Ústní část | 20% | |
3. Esej | 20% |
Po kompletaci výsledků studenti obdrží email s hodnocením, a to na jejich emailovou adresu uvedenou ve STAGu. To bývá možné až poté, co je na OJZ doručena oficiální výsledková listina ze zahraniční centrály ETS, kde se hodnotí certifikovaná zkouška.
Email pak obsahuje tabulku s podrobnými výsledky:
Body ve sloupcích |
|
Grade |
5 |
1 |
1 |
4.5 |
1- |
1- |
4 |
2 |
2 |
3.5 |
2- |
2- |
3 |
3 |
3 |
F |
4–5 = Fail = Neuspěl(a) |
F = 4–5 = Fail = Neuspěl(a) |
Je bezpodmínečně nutné, aby byli všichni studenti zapsáni na termín zkoušky ve STAGu do konce listopadu (ZS) /dubna (LS) na termín zkoušky ve STAGu.
Bez včasné registrace nebude možné test objednat a ke zkoušce student nebude připuštěn.
Zkouška TOEFL ITP testuje schopnost studenta efektivně se zapojit do dění v anglicky mluvícím akademickém prostředí.
Poslechová část se zaměřuje na porozumění krátkým a středně dlouhým dialogům z univerzitního prostředí a středně dlouhým přednáškám.
Druhá část, větné struktury, ověřuje znalost správných gramatických struktur.
Část čtení obsahuje pět krátkých úryvků z univerzitních skript a otázky s nimi spojené se zaměřují na celkové porozumění textu a na práci se slovní zásobou.
Části testu | Čas | Počet otázek | Bodování |
Poslech | 35 minut | 50 otázek | 31 až 68 bodů |
Větné struktury | 25 minut | 40 otázek | 31 až 68 bodů |
Čtení | 55 minut | 50 otázek | 31 až 67 bodů |
Celkem | 115 minut | 140 otázek | 310 až 677 bodů |
Hranice pro složení zkoušky je 543 bodů
Vzorové testy naleznete na webu ETS:
Ke stažení: TOEFL ITP Test Taker Handbook (pdf, web ETS)
Doctor's Final English Examination OJZ 950
Before taking the Doctor's Final English Examination (OJZ 950), students are to acquire a credit for “TOEFL ITP pro doktorandy” (OJZ 940) by submitting a certificate from TOEFL ITP (min. score 543), TOEFL iBT (min. score 72), or IELTS (min. score 5.5). The TOEFL ITP examination may be taken free of charge on dates provided by the Language Department.
The points achieved in TOEFL ITP can be converted to CEFR levels (A1 - C1) here.
The examination tests the ability to write a scientific text in English on a topic familiar to the candidate, the ability to present findings from the candidate's field, the ability to discuss a given topic and the ability to explain grammar phenomena from a specialist text. The tasks are designed to elicit language at level C1.
The examination has the following parts:
A written essay on one of six specialist topics familiar to the candidate and of an approximate length of 400 words (minimum pass 350 words).
The essay should follow the format:
An oral examination based on one of six specialist topics familiar to the candidate provided by the student and an oral analysis of an extract.
The following list of topics for the examination should be delivered to the Department of Student Affairs at least one week before the date of examination:
Místo zkoušky TOEFL® ITP, která je součástí závěrečné magisterské zkoušky z angličtiny a skládá se přímo na fakultě, se akceptuje jako ekvivalent i zkouška TOEFL® iBT, a to v následujícím převodu bodů:
TOEFL iBT | TOEFL ITP | TOEFL iBT | TOEFL ITP | TOEFL iBT | TOEFL ITP |
0 – 12 | 310 | 43 | 443 | 79-80 | 550 |
13 | 313 | 44 | 447 | 81-82 | 553 |
14 | 317-320 | 45-46 | 450-453 | 83 | 557-560 |
15 | 323-327 | 47 | 457 | 84-85 | 563 |
16 | 330 | 48 | 460 | 86-87 | 567 |
17 | 333-337 | 49-50 | 463 | 88-89 | 570-573 |
18 | 340-343 | 51 | 467 | 90-91 | 577 |
19-20 | 347-350 | 52 | 470-473 | 92-93 | 580-583 |
21 | 353 | 53 | 477 | 94-95 | 587 |
22 | 357-360 | 54-55 | 480 | 96-97 | 590-593 |
23 | 363-367 | 56 | 483 | 98-99 | 597 |
24 | 370-373 | 57 | 487-490 | 100 | 600-603 |
25 | 377 | 58 | 493 | 101-102 | 607-610 |
26-27 | 380-383 | 59-60 | 497 | 103-104 | 613 |
28 | 387 | 61 | 500 | 105 | 617-620 |
29 | 390-393 | 62-63 | 503 | 106-108 | 623-627 |
30-31 | 397 | 64 | 507-510 | 109 | 630-633 |
32 | 400-403 | 65 | 513 | 110 | 637 |
33 | 407 | 66-67 | 517 | 111-112 | 640-643 |
34 | 410-413 | 68 | 520 | 113 | 647 |
35 | 417 | 69-70 | 523 | 114-115 | 650-653 |
36-37 | 420 | 71 | 527-530 | 116 | 657 |
38 | 423-427 | 72-73 | 533 | 117 | 660-663 |
39 | 430 | 74-75 | 537 | 118 | 667 |
40 | 433 | 76 | 540-543 | 119 | 670 |
41-42 | 437-440 | 77-78 | 547 | 120 | 673-677 |
Oficiální stránka ETS s informacemi o převodu bodů TOEFL® ITP na SERR (CEFR)
Oficiální korelační tabulka ETS pro převod bodů TOEIC® LR na úrovně dle SERR (CEFR)
OJZ 900 – Postupová zkouška z angličtiny
OJZ 910 a OJZ 910U – Bakalářská zkouška z angličtiny
OJZ 930 a OJZ 935 – Magisterská zkouška z angličtiny
OJZ 940 – TOEFL ITP pro doktorandy
OJZ 950 – Doktorská zkouška z angličtiny
Informace pro studenty oboru Měřicí a automatizační technika, denní i kombinovaná formy studia. Zde naleznete aktuální informace o výuce, odkazy na studijní opory a na informační systémy naší univerzity.
Informace pro studenty oboru Měřicí a automatizační technika, denní i kombinované formy studia. Zde naleznete aktuální informace o výuce.
Číst dál …Měřící a automatizační technika
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích a Technická univerzita v Deggendorfu následuje tento trend a za tímto účelem se rozhodla spojit síly a spolupracovat na přípravě společného magisterského studijního programu „Umělá inteligence a datové vědy“.
Společnosti po celém světě a ve všech průmyslových odvětvích se se zaváděním prvků Industry 4.0 stále více spoléhají na umělou inteligenci (AI) a zpracování velkých objemů dat. Metody optimalizace zase podporuje ekonomické a sociální struktury v příhraničním regionu, což platí dvojnásob v době vysoké saturace pracovního trhu.
Popis projektu a cíle
Univerzity v příhraničním regionu CZ-BY, Deggendorf University of Technology a Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, společně připravuji navazující magisterský studijní program kurz v angličtině na téma „AI a Data Science“. Cílem projektu je nejen připravit společný studijní program, ale také překlenout právní, jazykové a kulturní překážky obou regionů regionální spolupráci ve vzdělávání. Ústředním prvkem projektu je zřízení špičkové laboratoře na obou stranách hranice, která bude nedílnou součástí pro podporu vzdělávání a výzkumu v této oblasti. V rámci této laboratoře bude možné prakticky osvojit dovednosti a prohloubit znalosti různých metod AI díky nově pořízenému HW a SW. Neméně důležitým úkolem projektu je také snížení kulturních a společenských bariér a rozdílů mezi zeměmi. Budou vytvořeny dlouhodobé sítě mezi těmito dvěma regiony a spolu s univerzitami budou regionální společnosti aktivně zapojeny do přípravy a uskutečňování magisterského programu a společných výzkumných aktivit a to tak, aby bylo zajištěno, že studijní program bude v souladu s jejich potřebami a zájmy. Projekt tak bude nadčasově přispívat k rozvoji regionu přípravou absolventů v oblasti, která se bude stávat stále perspektivnější a pokračující rozvojem infrastruktury také žádanější mezi zaměstnavateli. Spolupráci s nejrozvinutějším spolkovou zemí tak vznikne silné pouto v oblasti VŠ vzdělávání mezi regiony, která budě dlouhodobě přesahovat časový rámec projektu.
KLÍČOVÉ ÚDAJE |
CÍLE PROJEKTU |
Název projektu |
Příprava společného přeshraničního magisterského studia AI a Data Science ve spolupráci Deggendorf University of Applied Sciences (THD). Zřízení a provoz laboratoře AI pro výzkum a výuku. Podpora rozvoje dolno-bavorského a jihočeského Industry 4.0 přípravou odborníků v oblasti AI a DS. Posílení hospodářské spolupráce mezi těmito dvěma regiony. |
MAID | |
Výzkumné téma | |
Informační technologie a Industry 4.0 | |
Doba řešení | |
01.03.2019 - 28.02.2022 | |
Poskytovatel | |
Program přeshraniční spolupráce Svobodný stát Bavorsko – Česká republika Cíl EÚS 2014–2020 | |
Hlavní řešitel | |
Ing. Rudolf Vohnout, Ph.D. |