Skip to main content

PRF

P5 - o předkládání bakalářských, diplomových prací a rigorózních na Přírodovědecké fakultě JU

Opatření proděkana pro studium P 5
o předkládání bakalářských, diplomových prací a rigorózních na Přírodovědecké fakultě JU

ze dne 1. 11. 2024

  1. Bakalářské, diplomové a rigorózní práce (dále „práce“) se zveřejňují podle § 47b zákona č. 111/1998 Sb. v platném znění (dále „zákon“). Podrobný postup na JU stanoví Opatření rektora číslo R 452 ze dne 4. 12. 2020 (dále „Opatření R 452“) a pro studenty PřF JU v příslušných studijních programech dále toto Opatření.

  1. Na studijní oddělení PřF JU student v předepsaném termínu odevzdá:
  • vytištěnou stránku s bibliografickými údaji, anotací práce a s prohlášením dle čl. 4 tohoto opatření,
  • v případě práce obsahující zveřejněné publikace list s prohlášením studenta o podílu na publikovaném díle v procentech potvrzený spoluautory (potvrzení za všechny spoluautory může vydat korespondenční autor, pokud jím není sám student),
  • v případě práce podávané pouze v nezkrácené verzi, která však obsahuje zveřejněné publikace, list se souhlasem držitele autorských práv[1],
  • v případě odloženého zveřejnění práce list s odůvodněním obsahující podpisy autora práce, vedoucího práce a souhlas děkana.
  • v případě práce obsahující utajované informace list s odůvodněním obsahující podpisy autora a vedoucího práce[2].

  1. Elektronické verze prací vkládané do IS STAG

3.1 Formát elektronických verzí prací

  • text práce se vkládá ve formátu PDF/A bez vodoznaků,
  • elektronické přílohy se vkládají komprimované do jednoho souboru ve formátu ZIP,
  • název vkládaných souborů má povinnou strukturu Prijmení_Jmeno_rok_typ práce[BP/DP/RP](_prihohy), například pdf,
    v případě příloh pak Novak_Jan_2020_BP_prilohy.zip.  

3.2 Vkládané verze a jejich zveřejňování  

Plnou verzí práce se pro účely tohoto opatření rozumí taková, která obsahuje nezkrácený text práce a případné přílohy převoditelné do elektronické podoby. Pokud je výsledkem práce software, je součástí plné verze jeho kompletní zdrojový kód uložený v příloze textové části.  

Zkrácenou verzí práce se pro účely tohoto opatření rozumí taková, která obsahuje text, jehož některé části byly vypuštěny a řádně označeny, nebo nahrazeny kompletními bibliografickými údaji a abstraktem, pokud byla vypuštěna publikace, jíž je student autorem či spoluautorem. Pokud je výsledkem práce software, je součástí zkrácené verze jeho kompletní zdrojový kód uložený v příloze textové části.  

Pro vkládání práce do IS STAG existují následující možnosti:

   a) Pokud práce neobsahuje publikace podléhající autorskému právu třetích stran (například vydavatelů), části určené k odloženému zveřejnění, nebo skutečnosti utajované podle zvláštního předpisu nebo smluvní spolupráce s partnery JU, vkládá student do IS STAG pouze plnou verzi určenou ke zveřejnění.

   b) Pokud práce obsahuje již publikované části a student disponuje písemným souhlasem držitele autorských práv k vydanému dílu (typicky vydavatel publikace, pokud tato není zveřejněna formou open access) se zahrnutím díla do veřejně dostupné verze kvalifikační práce, vkládá student do IS STAG pouze plnou verzi určenou je zveřejnění, kde bude za list s bibliografickými údaji vložen list s prohlášením studenta o podílu na publikovaném díle v procentech potvrzený spoluautory.

   c) Pokud práce obsahuje již zveřejněné publikace nebo rukopisy přijaté ke zveřejnění, ale student nemá souhlas držitele autorských práv k nim s jejich zahrnutím do veřejně dostupné verze kvalifikační práce, vloží do IS STAG zkrácenou verzi ke zveřejnění a plnou verzi jako neveřejnou přílohu. V obou podobách bude za list s bibliografickými údaji vložen list s prohlášením studenta o podílu na publikovaném díle v procentech potvrzený spoluautory. Ve zkrácené verzi jsou pak místo publikované práce vždy uvedeny bibliografické údaje a abstrakt. U prací prokazatelně přijatých k publikaci je uveden časopis či vydavatel knihy, kde má být rukopis vydán a informace, v jaké fázi procesu vedoucího k publikaci se rukopis nachází.

   d) Pokud existuje záměr kvalifikační práci nebo její část publikovat nebo použít pro přípravu patentové žádosti, může být zveřejnění kvalifikační práce nebo její části se souhlasem děkana fakulty odloženo[3], a to nejdéle na dobu povolenou zákonem. Do IS STAG student vloží takové znění práce, které odpovídá definicím uvedeným v bodech a), b) nebo c) tohoto článku jako soubor povolený ke zveřejnění nejdéle po uplynutí zákonné lhůty.

   e) Pokud práce obsahuje utajované skutečnosti podle zvláštních předpisů nebo na základě smlouvy mezi JU či institucí realizující ve spolupráci s JU studijní program s externím partnerem, vloží student do IS STAG plné znění práce jako neveřejnou přílohu a dále zkrácenou verzi ke zveřejnění, kde bude za list s bibliografickými údaji vložen list[4] s odůvodněním vypuštění některých částí spolu s odkazem na dokument, na jehož základě je příslušná část utajována. Odůvodnění obsahuje podpisy autora práce a vedoucího práce a dále souhlas děkana. Originál odůvodnění doručí student spolu s dokumenty podle bodu 2 tohoto opatření na studijní oddělení.

  1. Formální náležitosti práce

4.1 Okraje v předkládané práci jsou upraveny tak, že okraj u hřbetu činí 3 cm, vnější okraj činí 2,2 cm. Práce je psána písmem Times New Roman velikosti 12, řádkování je 1,5, zarovnání do bloku.

4.2 Práce začíná titulním listem, který obsahuje:

  • název univerzity a název fakulty
  • název dané práce
  • druh práce („Bakalářská práce“, „Diplomová práce“, „Rigorózní práce“ v případě prací psaných v angličtině „Bachelor thesis“, „Master thesis“, „RNDr. thesis“)
  • jméno a příjmení studenta a jeho tituly
  • jméno, příjmení a tituly školitele, pokud je tento ustanoven (v případě, že školitel není zaměstnancem PřF JU zkratka názvu či název zaměstnavatele školitele) a konzultanta (byl-li ustanoven)
  • místo („České Budějovice“)
  • rok vypracování.

Jazyk na titulním listu je stejný jako jazyk celé práce. Vzory titulních listů pro jednotlivé typy prací jsou přílohou (P3a-c) tohoto opatření. Podoba titulních listů je závazná.

4.3 Za titulní list práce se vloží list s bibliografickými údaji, který obsahuje:

  • kompletní bibliografický údaj práce, v němž za českým zněním názvu je v závorce zařazen anglický překlad s poznámkou: X Thesis, in Czech, kde místo X bude podle studijního programu Bc. nebo Mgr., v případě rigorózních prací RNDr.; student přeloží název své práce do angličtiny (pokud není práce v angličtině) po konzultaci s vedoucím práce; tento překlad odpadá u prací předkládaných v angličtině,
  • anotaci práce v angličtině v rozsahu několika vět definujících, čím se práce zabývala (o čem práce je, nikoliv výčet výsledků),
  • pokud jsou součástí práce materiály elektronicky nezveřejnitelné (např. modely, prototypy...), uvede se informace o místu jejich uložení
  • dále následuje text prohlášení:

Prohlašuji, že jsem autorem této kvalifikační práce a že jsem ji vypracoval(a) pouze s použitím pramenů a literatury uvedených v seznamu použitých zdrojů.

Pokud student při psaní práce použil některé z nástrojů generativní umělé inteligence, přidá k prohlášení následující text:

Dále prohlašuji, že jsem nástroj/e nebo službu/y generativní umělé inteligence [DOPLŇTE] použil(a) v souladu s akademickou etikou za účelem [DOPLŇTE DŮVODY]

Místo, datum.
Podpis studenta

 

Příklad magisterská diplomová práce:

Hora, A., 1999: Rozšíření a populační struktura zlatomyší r. Aureomys ve střední Evropě. [Distribution and population structure of the Golden Mice of the genus Aureomys in Central Europe. Mgr. Thesis, in Czech.] – 63 p., Faculty of Science, University of South Bohemia, České Budějovice, Czech Republic.

V případě práce předkládané v angličtině bude bibliografický údaj
Hora, A., 1999: Distribution and population structure of the Golden Mice of the genus Aureomys in Central Europe. Mgr. Thesis, in English. – 63 p., Faculty of Science, University of South Bohemia, České Budějovice, Czech Republic. 

Anotace:
Distribution of six species of Golden mice was studied in Central Europe including teritorries of Czech Republic, Slovak Republic, Poland, Hungary and Austria. For each species, population structure (sex ratio and age composition) was examined in at least two populations from each of the countries listed above.

Následuje výše uvedené prohlášení studenta, místo, datum a podpis.

4.4 U prací, jejichž součástí jsou publikace, následuje za listem s bibliografickými údaji a prohlášením studenta list s vyjádřením o podílu studenta na jednotlivých publikacích. Vyjádření o autorském podílu se udává v procentech a slovním vyjádřením podílu na publikaci. Toto vyjádření student ani spoluautoři nepodepisují (podepisují pouze list odevzdaný na studijní oddělení). Dále může následovat list s poděkováním (školiteli, spoluautorům atd.).

4.5 Následuje list s obsahem práce včetně čísel stran začátků jednotlivých kapitol a dále vlastní práce.   

4.6 Titulní list, list s bibliografickými údaji, a další listy včetně listu s obsahem (seznamem kapitol a jejich stránkového umístění) se buď nečíslují vůbec, nebo se číslují římskými číslicemi (I, II, III, IV, V, VI ...), případně – není-li stránek více než 4 - pomocí malého písmene i (i, ii, iii, iiii). Stránkování arabskými číslicemi začíná číslem 1 na stránce nadepsané Úvod (Introduction) a průběžně prochází celým svazkem včetně stran příloh zařazených za vlastní práci (tj. za seznam literatury).

4.7 Pokud práce obsahuje výsledky nepřevoditelné do elektronické podoby, například modely, prototypy atd., musí elektronická verze díla zahrnovat také fotografickou dokumentaci takových výsledků.

4.8 Pokud práce obsahuje elektronické přílohy, které jsou po kompresi podle bodu 3.1 větší než 50 MB, zabezpečí jejich uložení do IS STAG pracoviště, kde bude konána obhajoba. Uložení v takovém případě musí proběhnout před podáním přihlášky k obhajobě.

4.9 Pokud práce obsahuje utajované skutečnosti, vloží student za list s anotací a prohlášením list s odůvodněním podle bodu 3.2 e) tohoto opatření a místo každé z vypuštěných částí do zkrácené verze vloží text „Následující pasáž o rozsahu ... stran obsahuje utajované skutečnosti a je obsažena pouze v plné verzi práce, která je uložena na Přírodovědecké fakultě JU“.

5. V případě odloženého zveřejnění vyhotoví studijní oddělení fakulty jednu tištěnou verzi práce pro splnění ustanovení § 47b, odstavce 4 zákona.

6. Tímto se zrušuje opatření proděkana pro studium P1.

7. Toto Opatření vstupuje v platnost dnem 1. 11. 2024.

RNDr. Tomáš Hauer, Ph.D.
proděkan pro studium

 

Přílohy:

  • P1 – formulář Žádosti o souhlas s odložením zveřejnění,
  • P2 – formulář Odůvodnění vypuštění některých částí práce,
  • P3 – vzory pro titulní stranu bakalářské (P3a), diplomové (P3b) a rigorózní práce (P3c); úprava titulní strany podle vzoru z přílohy je závazná,

P4 – Check-list – pomůcka pro studenty podávající kvalifikační práci

[1] Není třeba v případě, že dílo bylo zveřejněno formou open-access.

[2] Podání takové práce musí předcházet souhlas děkana s použitím utajovaných skutečností udělený nejméně šest měsíců předem (viz opatření děkana D48).

[3] Pro žádost o souhlas s odloženým zveřejněním se použije formulář, který je přílohou 2 tohoto opatření.

[4] Použije se formulář, který přílohou 1 tohoto opatření.

  

Číst dál …P5 - o předkládání bakalářských, diplomových prací a rigorózních na Přírodovědecké fakultě JU

  • Přečteno: 10745

P4 - ke státním závěrečným zkouškám magisterských oborů Učitelství pro střední školy a pro kombinace těchto oborů ze dne 21. května 2018 

Opatření studijní proděkanky
ke státním závěrečným zkouškám magisterských oborů
Učitelství pro střední školy a pro kombinace těchto oborů
ze dne 21. května 2018

  1. Ke státním závěrečným zkouškám se student přihlašuje na Přírodovědecké fakultě JU v termínech dle akademického kalendáře PřF JU .
  2. Student si může předměty státní závěrečné zkoušky
    1. pedagogicko-psychologické předměty,
    2. povinné didaktické předměty jednoho oboru,
    3. povinné didaktické předměty druhého oboru,
    4. odborné předměty jednoho oboru,
    5. odborné předměty druhého obor

    rozložit, maximálně však do tří skupin ve třech po sobě jdoucích semestrech.

    V případě rozložení si pořadí vykonávaných státních zkoušek volí student sám, před státní zkouškou bude zkontrolováno splnění všech studijních povinností v dané skupině předmětů SZZ.

    Výčet kurzů povinných v jednotlivých skupinách pedagogicko psychologických předmětů a didaktických předmětů dle jednotlivých oborů je uveden v příloze k tomuto opatření.

  3. Tímto opatřením se ruší Opatření proděkana pro učitelské obory č. 1 k státním závěrečným zkouškám magisterských oborů Učitelství pro střední školy a pro kombinace těchto oborů.

V Českých Budějovicích 21. května 2018

Příloha k Opatření studijní proděkanky ke státním závěrečným zkouškám magisterských oborů Učitelství pro střední školy a pro kombinace těchto oborů za dne 21. května 2018.

Povinné pedagogicko-psychologické předměty pro všechny obory Učitelství pro SŠ:

KPE PDSSN
PPDSN
POVSN
SPSSN
TVYSN
DISSN
UPSSN
ZPGSN

Povinné didaktické předměty:

Učitelství
biologie
Učitelství
chemie
Učitelství
fyziky
Učitelství
informatiky
Učitelství
matematiky
KBI DIDS1 KCH TDP1A KFY DFY 1 UAI 636 UMB 020
KBI DIDS2 KCH TDP2 KFY DFYS2 UAI 637 UMB 021
KBI PS KCH DIC2B KFY PŠPS1 UAI 638 UMB 022
KBI SS KCH RECHB KFY PŠPS2 UAI 639 UMB 030
UCH 968 KFY PS UAI 640 UMB 453
UCH PP KFY SS UAI 641 UMB 454
UCH SP KFY PPV UAI 721
6 kreditů z bloku předmětů:
KFY ASPDF
KFY DFY3
KFY PŠPD3
UFY LBV
UFY SPM
UVY KT1

V Českých Budějovicích 21. května 2018

PDF

Číst dál …P4 - ke státním závěrečným zkouškám magisterských oborů Učitelství pro střední školy a pro...

  • Přečteno: 121

P3 - o závěrečné zkoušce z angličtiny v doktorském stupni studia na PřF JU

Opatření proděkanky pro doktorské studium č. 3 o závěrečné zkoušce z angličtiny v doktorském stupni studia na PřF JU

Nutnou prerekvizitou pro složení doktorské zkoušky je získání zápočtu z kurzu OJZ 940 „TOEFL ITP for Doctoral Students – Examination“. Zápočet získávají všichni studenti, kteří předloží certifikát ze zkoušky TOEFL ITP (min. skóre 543), TOEFL iBT (min. skóre 79) nebo IELTS (min. skóre 6,5) . Zkoušku TOEFL ITP je možno bezplatně složit v termínech vypsaných oddělením jazyků.

Při doktorské zkoušce se prověřuje schopnost vytvořit odborný text v angličtině na téma blízké uchazeči, schopnost prezentovat odborné poznatky a volně na dané téma diskutovat a schopnost vysvětlit gramatické jevy z odborného textu.

Zkouška má tyto části:

Písemná část: písemné pojednání na jedno ze 6 odborných témat blízkých uchazeči v rozsahu minimálně 350 slov; témata dodá nejpozději 1 týden před konáním zkoušky školitel, z nich jedno téma ke zkoušce vybere zkoušející. Zkouška trvá 2 hod.

Ústní část: ústní vysvětlení jednoho z témat dodaných školitelem (jiného, než bylo vybráno pro písemnou část zkoušky), diskuse na toto téma, ústní rozbor úryvku textu z odborného materiálu, vysvětlení vybraných gramatických jevů z projednávaného úryvku odborného textu. Ústní část zkoušky se koná nejméně týden po písemné části. V den konání písemné části zkoušky zapůjčí uchazeč lektorovi oddělení jazyků odborný materiál (knihu s rozsahem nejméně 100 stran, v anglickém jazyce, s autorem, jehož rodný jazyk je angličtina). Ústní části zkoušky se vedle lektorů z oddělení jazyků může zúčastnit školitel studenta nebo jím pověřený zástupce. Zkouška trvá nejméně 20 minut.

Zkoušky jsou zproštěni studenti, kteří absolvovali předchozí vzdělání ve Velké Británii, USA, Austrálii, na Novém Zélandu, v Irsku, anglofonní Kanadě a Jihoafrické republice.

V Českých Budějovicích 28. října 2020

Doc. RNDr. Marie Šmilauerová, Ph.D.

PDF

Číst dál …P3 - o závěrečné zkoušce z angličtiny v doktorském stupni studia na PřF JU

  • Přečteno: 4616

P2 - o zkouškách z angličtiny na PřF JU v bakalářském a navazujícím magisterském studiu

Opatření o zkouškách z angličtiny na PřF JU
v bakalářském a navazujícím magisterském studiu

Východiska:

  1. Angličtina je v současnosti vnímána jako lingua franca globálního světa na všech úrovních. Je nutnou podmínkou pracovního uplatnění vysokoškolsky vzdělaného člověka.
  2. Angličtina je hlavním vyučovacím jazykem a povinná závěrečná zkouška z tohoto jazyka je nutnou podmínkou pro úspěšné ukončení denní formy studia na všech jeho stupních.
  3. Závěrečná zkouška z angličtiny na bakalářském stupni studia je zaměřena na obecný jazyk a v magisterském studiu se zaměřuje na akademický jazyk.

  1. Postupová zkouška
    Zkouška se skládá na konci prvního ročníku (druhý semestr) a je především motivací pro začínající studenty. Zkouška je na úrovni A2 Společného evropského referenčního rámce (SERR) a testuje tak dovednosti, které by studenti měli zvládat po absolvování dvou semestrů kurzu BA1 a BA1NS. Zkouška se skládá ze tří částí : gramatika, poslech a čtení. Celková doba trvání je 75 minut.

  2. Závěrečná bakalářská zkouška z angličtiny
    Závěrečná bakalářská zkouška z angličtiny má písemnou formu a prověřuje se zejména receptivní dovednosti - schopnost porozumět psanému a mluvenému textu a zvládnutí gramatiky a slovní zásoby na úrovni B2 dle SERR . Je rozdělena do čtyř částí: poslech, gramatika, slovní zásoba a práce s textem. Každá část je hodnocena max. počtem 30 bodů (celkem 120). Délka trvání je 120 minut bez přestávky.
    V poslechové části jsou zařazeny o dva texty čtené rodilým mluvčím. Při poslechu prvního textu studenti doplňují chybějící informace v textu. Při poslechu druhého textu se všeobecnou tematikou studenti odpovídají na otázky (výběr z možností). První text je čten jednou, druhý dvakrát.
    V gramatické části je celkem 30 položek, typu "multiple choice", kde je úkolem studentů určit správný výraz, z nichž pouze jeden je správný.
    V testu slovní zásoby se testuje zvládnutí slovní zásoby z výukových textů za poslední 4 semestry na základě použití synonym, parafrází a použití slov v kontextu.
    V části práce s textem studenti pracují sněkolika texty. Testuje se celkové porozumnění, vyhledávání infomací a slovní zásoba. Studenti odpovídají na otázky, doplňují podle kontextu chybějící části a vyhledávají synonyma.

  3. Závěrečná magisterská zkouška z angličtiny
    Závěrečná magisterská zkouška především ověřuje schopnost anglicky vysvětlit a obhájit svůj názor. Vedle receptivních dovednosti testuje též dovednosti produktivní a je zaměřena na akademický jazyk. Je na úrovni C1 dle SERR a skládá se ze tří částí: TOEFL ITP, eseje a ústní části.

    TOEFL ITP
    Zkouška TOEFL ITP testuje schopnost studenta efektivně se zapojit do dění v anglicky mluvícím akademickém prostředí.
    Poslechová část se zaměřuje na porozumění krátkým a středně dlouhým dialogům z univerzitního prostředí a středně dlouhým přednáškám.
    Druhá část, větné struktury, ověřuje znalost správných gramatických struktur.
    Část čtení obsahuje pět krátkých úryvků z univerzitních skript a otázky s nimi spojené se zaměřují na celkové porozumění textu a na práci se slovní zásobou.

    Esej
    Tato část ověřuje schopnost studenta jasně a logicky argumentovat písemnou formou v angličtině. Esej studenti píší na počítači v textovém editoru Microsoft Word a mají k dispozici on-line verzi výkladového slovníku Oxford Advanced Learner's Dictionary.
    Esej je vyjádřením souhlasu/nesouhlasu s obecným kontroverzním tématem, kdy si studenti vybírají jedno ze dvou témat. Optimální délka je 400 slov (minimálně však 300) a délka trvání této části je 120 minut.
    Hodnotí se splnění úkolu (vyjádření názoru, argumentace, příklady, vysvětlení), organizace textu (úvod, logické členění do odstavců, závěr), formální aspekty (jednota a koherence), gramatika a slovní zásoba. Zkouška je hodnocena nezávisle dvěma hodnotiteli.

    Ústní část
    V ústní části student prokazuje schopnost vyjádřit v angličtině svůj názor, zúčastnit se diskuse a argumentovat. Zkouška se skládá ze dvou částí – samostatného monologu (3 minuty) a diskuse se zkoušejícím (7 minut), celkem tedy 10 minut.
    Téma zkoušky si student losuje den před zkouškou. Má tak možnost dohledat k tématu potřebné informace, aby mohl zaujmout jednoznačné stanovisko a podpořit jej relevantními argumenty.
    Hodnotí se schopnost prezentovat téma bez pomoci zkoušejícího, dovednost debatovat o tématu se zkoušejícím, správnost používané gramatiky, používání pokročilé slovní zásoby včetně spojovacích výrazů a neutrálního stylu jazyka a plynulost projevu, dobrá výslovnost a intonace. Zkouška je hodnocena nezávisle dvěma hodnotiteli.

  4. Závěrečná zkouška pro kombinované studium
    Všichni studenti kombinovaného studia musí během studia složit zkoušku z cizího jazyka. Výběr mají z angličtiny, němčiny, ruštiny, francouzštiny a španělštiny. Zkouška má písemnou formu a je na úrovni A2 dle SERR. Skládá se z gramatiky, poslechu a čtení. Délka zkoušky je 75 minut.

  5. Uznávání certifikátů za jazykové zkoušky
    Za jednotlivé zkoušky se uznávají níže uvedené certifikáty. Za uznanou zkoušku student získává hodnocení "výborně" (netýká se magisterské závěrečné zkoušky z angličtiny) a odpovídající počet kreditů.

    Postupová zkouška z angličtiny
    Jako náhradu za postupovou zkoušku z angličtiny se uznávájí následující certifikáty na úrovni A2 (dle SERR) a vyšší:
    Cambridge ESOL: KET – Key English Test
    City & Guilds: IESOL – Access

    Uznávání dalších certifikátů na úrovni A2 a vyšší podléhá individuálnímu posouzení vedoucím oddělení jazyků.

    Závěrečná bakalářská zkouška z angličtiny
    Jako náhradu za závěrečnou bakalářskou zkoušku z angličtiny se uznávají následující certifikáty na úrovni B2 (dle SERR) a vyšší:
    Cambridge ESOL: FCE
    City & Guilds: IESOL – Communicator
    IELTS: skóre 5 a více

    Uznávání dalších certifikátů na úrovni B2 a vyšší podléhá individuálnímu posouzení vedoucím oddělení jazyků.

    Závěrečná zkouška z cizího jazyka pro kombinované studium
    Uznávání certifikátů za závěrečnou zkoušku z cizího jazyka pro kombinované studium z anglického, německého, ruského, francouzského a španělského jazyka podléhá individuálnímu posouzení vedoucím oddělení jazyků.

    Závěrečná magisterská zkouška z angličtiny
    Místo zkoušky TOEFL ITP, která je součástí závěrečné magisterské zkoušky z angličtiny a skládá se přímo na fakultě, se akceptuje jako ekvivalent i zkouška TOEFL iBT nebo IELTS s odpovídajícím bodovým ohodnocením.

V Českých Budějovicích 16. září 2016

Doc. RNDr. Šárka Klementová, CSc.

PDF

Číst dál …P2 - o zkouškách z angličtiny na PřF JU v bakalářském a navazujícím magisterském studiu

  • Přečteno: 5552

D100 - Organizační řád České výzkumné arktické stanice Josefa Svobody Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích

Opatření děkanky č. D 100

I. Úvodní ustanovení
Článek 1

Organizační řád České výzkumné arktické stanice Josefa Svobody Jihočeské univerzity (dále jen „stanice“) je vnitřní normou Přírodovědecké fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích (dále jen „PřF JU“), která v návaznosti na organizační řád PřF JU a v souladu se zákonem č. 111/1998 Sb., o vysokých školách, změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon"), a v souladu se statutem Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a PřF JU, specifikuje vnitřní členění a organizaci stanice. Stanice se nachází na Svalbardu a skládá se z Payerova domu, Vei – 401-42, 9170 Longyearbyen, terénní stanice Nostoc v zátoce Petunia a výzkumné lodi Clione. V ČR má stanice zázemí v objektu PřF JU Na Sádkách 3. 

II. Předmět úpravy a působnost
Článek 2

  1. Organizační řád upravuje zásady činnosti a řízení stanice, určuje její vnitřní uspořádání, dělbu práce a rozdělení pravomocí i vzájemné vztahy uvnitř stanice. 
  2. Cílem stanice je podpora vědecko-výzkumné a vzdělávací činnosti pro vědecko-pedagogické, vzdělávací a vědecko-výzkumné instituce. 

III. Řídící a organizační struktura
Článek 3

  1. Řídící strukturu stanice s kontrolní a schvalovací funkcí tvoří:
    1. Správní rada
    2. Vedoucí stanice
  2. Organizační struktura stanice je znázorněna v příloze 1. 

IV. Orgány a funkční místa stanice
Článek 4

  1. Správní rada je složena z rektora JU, děkana PřF JU, zástupce Centra polární ekologie a dalších členů, které jmenuje děkan PřF JU. Děkan svolává její první zasedání. Správní rada má kontrolní a řídící pravomoci a odpovědnost, které jsou vymezeny takto:
    • Rozhoduje o koncepčních záležitostech a dlouhodobé strategii.
    • Rozhoduje o použití stanice vědecko-pedagogickými, vědecko-výzkumnými a vzdělávacími institucemi na základě aplikačních žádostí. 
    • Schvaluje užití stanice pracovníky/studenty JU nebo třetími stranami na základě posouzení předloženého programu a zaměření plánované akce.
    • Volí ze svých řad předsedu Správní rady na dobu 4 let, nejvýše ve dvou po sobě následujících volebních obdobích.
    • Dohlíží na provoz stanice a každoročně hodnotí její provoz na základě zprávy vedoucího stanice. 
    • Navrhuje děkanovi rozvázání pracovního poměru s vedoucím stanice v souladu se zákoníkem práce, zjistí-li závažné nedostatky v provozu stanice.
    • Správní rada se zpravidla schází dvakrát ročně, na svém prvním zasedání volí ze svých řad předsedu.
    • Pravidla jednání a rozhodování jsou ošetřena jednacím řádem správní rady. 

Článek 5

  1. Vedoucí stanice - povinnosti, odpovědnost a pravomoc vedoucího stanice jsou vymezeny takto:
    • Je odpovědný za každodenní provoz stanice a její dlouhodobou udržitelnost.
    • Podává děkanovi návrh na přijetí nového zaměstnance, případně podává návrh na rozvázání pracovního poměru zaměstnance, včetně řádného zdůvodnění.
    • Každoročně připravuje zprávu pro Správní radu.
    • Zpravidla se účastní schůzí Správní rady.
    • Odpovídá za finanční řízení stanice.
    • V rámci pravomoci upravené tímto organizačním řádem a dalšími vnitřními předpisy rozhoduje o použití finančních prostředků.
    • Odpovídá za hospodárnost, účelnost a efektivnost při nakládání s finančními prostředky.
    • Je oprávněn jednat jménem stanice ve všech záležitostech, které patří do funkční příslušnosti vymezené tímto organizačním řádem.
    • Prostřednictvím pracovních náplní vymezuje práva, povinnosti a odpovědnost podřízených zaměstnanců.
    • Stanovuje podřízeným zaměstnancům konkrétní úkoly, přijímá opatření a kontroluje jejich plnění.
    • Podává návrhy na stanovení a úpravy mzdy, případně na odměny pro podřízené, včetně řádného zdůvodnění.
    • Navrhuje sepsání dohod o hmotných odpovědnostech.
    • Pečuje o zvyšování své odborné úrovně a odborné úrovně svých přímo podřízených zaměstnanců.
    • Vede podřízené zaměstnance k dodržování předpisů o bezpečnosti práce a požární ochraně.
    • Aktivně vyhledává možnosti financování provozu a rozvoje stanice z vnějších zdrojů (dotace, evropské fondy, granty…).
    • V rozsahu své působnosti kontroluje a odpovídá za dodržování právních předpisů a vnitřních předpisů JU a vytváří vnitřní předpisy stanice.
    • Povinnosti, odpovědnost a pravomoci vedoucího stanice uvedené v tomto článku dále konkretizuje jeho pracovní náplň.

Článek 6

  1. Personální obsazení stanice na Svalbardu a zázemí v ČR je následující: pracovníci logistiky, administrativní a provozní podpora, posádky lodi Clione a zbrojíř. Tito zaměstnanci vykonávají činnosti nutné pro provoz a rozvoj stanice, a to zejména:
    • Komplexní zajištění provozu infrastruktury na Svalbardu.
    • Provozní a administrativní podporu v ČR.
    • Komunikaci s partnery a klienty.
    • Shromažďování projektových žádostí s vyjádřením o jejich realizovatelnosti z hlediska provozního.
    • Údržba www stránek a propagaci stanice.
    • Zajištění logistiky dovozu potravin a materiálu z ČR i distribuce na Svalbardu.
    • Provoz laboratoří na Svalbardu.
    • Technickou a administrativní správu univerzitních zbraní.
    • Evidenci, kontrolu a údržbu majetku a vybavení stanice.

Povinnosti, odpovědnost a pravomoci jednotlivých zaměstnanců stanice uvedené v tomto článku dále konkretizuje jejich pracovní náplň.

V. Rozhodování a podepisování
Článek 7

  1. Za stanici rozhoduje, je oprávněn ke všem právním úkonům v souladu se zákonem a jedná navenek vůči třetím osobám:
    1. děkan nebo jím pověřená osoba ve všech věcech stanovených zákonem, statutem JU, statutem fakulty a rozhodnutím děkana.
    2. vedoucí stanice v rozsahu stanoveném rozhodnutím děkana nebo jím pověřené osoby.
  2. Osoby uvedené v odstavci 1 písm. a) až b) jsou oprávněny zmocnit další osoby k právním úkonům pouze v rozsahu svých pravomocí.
  3. Podepisování jménem stanice se realizuje tak, že k psanému nebo tištěnému názvu polární stanice připojí oprávněná osoba svůj vlastnoruční nebo elektronický podpis. 

Toto opatření nabývá platnosti dnem podpisu děkana a účinnosti od 24.ledna 2020.

V Českých Budějovicích dne 24. ledna 2020

prof. Ing. Hana Šantrůčková, CSc.
Děkanka Přírodovědecké fakulty JU

Číst dál …D100 - Organizační řád České výzkumné arktické stanice Josefa Svobody Jihočeské univerzity v...

  • Přečteno: 729

Přihlaste si
odběr newsletteru

Zůstaňme v kontaktu na
sociálních sítích

Branišovská 1645/31a, 370 05 České Budějovice Tel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Branišovská 1645/31a, 370 05 České BudějoviceTel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

© 2024 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Cookies

1

0