Skip to main content

PRF

D115 - K evidenci ochranných pracovních pomůcek pro katedry a další součásti Přírodovědecké fakulty ze dne 3.1.2022

Dodatek č. 2 k Opatření rektora JU R 102 ze 2. března 2008 pro poskytování osobních pracovních prostředků, mycích, čistících a dezinfekčních prostředků zaměstnancům Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích v souladu se zákonem o vysokých školách a Nařízením vlády č. 495/2001 Sb. a § 104 zákona č. 262/2006 Sb.

Tímto Opatřením rozšiřuje Přírodovědecká fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích seznam ochranných pracovních pomůcek uvedených v Opatření rektora JU R 102 z 2. března 2008 o ochranné pracovní pomůcky poskytované pracovníkům  kateder a dalších součástí Přírodovědecké fakulty.

Seznam ochranných pracovních pomůcek je uveden v přílohách tohoto Opatření.

Tímto se ruší Opatření děkana D 82 z 1.4.2011.                            

 

V Českých Budějovicích 3. ledna 2022

prof. Ing. Hana Šantrůčková, CSc.
Děkanka PřF JU

Seznam ochranných pracovních pomůcek

Číst dál …D115 - K evidenci ochranných pracovních pomůcek pro katedry a další součásti Přírodovědecké...

  • Přečteno: 347

Zkušenosti studentů s programem Erasmus+

Johana M., 2. ročník Mgr., Klinická Biologie

V rámci programu Erasmus+ jsem měla příležitost vyzkoušet si studium na University of Algarve ve městě Faro na jihu Portugalska. Zde jsem si vybrala program Molecular and Microbial biology, který byl vyučován v angličtině a kde vyučované předměty perfektně doplnily obor který studuji v Čechách.

Můj pobyt v zahraničí ovlivnil můj osobní rozvoj a obohatil mě v mnoha směrech. Především jsem poznala jiný, intenzivnější, systém výuky, než na který jsme u nás na univerzitě zvyklí, naučila jsem se základy cizího jazyka, poznala jinou kulturu a zemi, ale především si zde vytvořila nová přátelství. Rozhodně nelituji, že jsem na vzdory počátečním obavám využila možnost vycestovat v rámci mého studia. A malá rada na závěr, štěstí přeje připraveným! Je důležité získat si všechny potřebné informace k výjezdu včas a pořádně si vše promyslet.

Stáňa W., 3. ročník Bc., Biologie

Na Erasmus jsem vyrazila do slunné Itálie, kde jsem bydlela u moře s malou pizzérií pod bytem a měla možnost tam studovat mořskou biologii. Ten půl rok je něco, na co budu nejspíš napořád vzpomínat. Odlišná kultura, jazyk, kamarádi z celého světa a západy slunce nad přístavem ze střechy rozpadlého domu s vínem v ruce. Přestože italská angličtina byla na  přednáškách někdy oříšek, univerzita nás vzala i na exkurze do mořského akvária, na konferenci do Říma i do chráněné mořské oblasti na severu Itálie. Co jsem si ale z Erasmu hlavně odvezla? Že to v zahraničí sama zvládnu a že je to něco, co opravdu stojí za to, a tak přestože bych bakalářské studium na JČU nevyměnila za nic na světě, vyrazila jsem magistra studovat do Skotska a myslím, že i za to z nějaké části vděčím erasmácké zkušenosti.

Číst dál …Zkušenosti studentů s programem Erasmus+

  • Přečteno: 4460

Harmonogram pro SZZ a obhajoby prací

  • Seznam štítků: PŘF

Číst dál …Harmonogram pro SZZ a obhajoby prací

  • Přečteno: 23565

D114 - Oznamovací povinnost před podáváním projektových žádostí

Opatření děkana č. D114

o oznamovací povinnosti před podáváním projektových žádostí a zaručení vědecké nezávislosti projektových týmů

ve znění ze dne 1. března 2024

Toto Opatření děkana upravuje oznamovací povinnost a postup při přípravě projektových žádostí. Cílem opatření je interní informovanost, koordinace a spolupráce při přípravě projektů. Opatření dále popisuje zajištění vědecké nezávislosti vědeckých týmů.

 

Článek I
Oznamovací povinnost

  1. Každý navrhovatel projektu (od poskytovatele zahraničního i tuzemského) je povinen oznámit prostřednictvím Oddělení vědy (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.) záměr podat konkrétní projektovou žádost, a to nejméně 10 dnů před podáním projektu. V případě fakultního spolufinancování je termín pro oznámení záměru nejméně 15 dnů před podáním projektu pro zajištění dostatečného času na projednání kofinancování akademickým senátem PřF JU.
  2. V případě přípravy finančně náročnějšího projektu (nad 50 mil. Kč), jako jsou např. projekty ERC anebo OP JAK, kontaktuje navrhovatel Projektové oddělení PřF nejpozději dva měsíce před podáním projektu. Navrhovatel projektu je dále povinen předem projednat rozpočet projektu s ekonomickým a projektovým oddělením a odevzdat finální návrh rozpočtu projektu ke schválení fakultou nejpozději 10 dnů před podáním projektu poskytovateli a v případě spolufinancování nejpozději 15 dnů před podáním projektu poskytovateli. Finální návrh rozpočtu lze upravovat minimálně a pouze v součinnosti s ekonomickým oddělením.

Oznámení záměru se provede prostřednictvím podepsaného formuláře, který je přílohou č. 1 tohoto opatření a je dostupný na webu PřF.

     3. Záměr musí být odsouhlasen vedoucím organizační jednotky (katedry/vědecko-výzkumného centra/ pedagogického pracoviště), který tímto deklaruje připravenost organizační jednotky projekt zabezpečit z hlediska prostorových nároků i potřebných lidských zdrojů, zajistit odpovídající podmínky pro jeho úspěšnou realizaci a poskytnout nezbytnou součinnost administrativě fakulty v průběhu řešení a udržitelnosti projektu, jakož i po ukončení projektu v nezbytných administrativních úkonech (např. příprava kontrolních zpráv poskytovateli, publicita apod.).

     4. Tato oznamovací povinnost se vztahuje i na projekty, jejichž zadávací dokumentace nevyžaduje vyjádření statutárního zástupce fakulty nebo univerzity (děkan, rektor), ale jejichž řešení je plánováno na PřF JU.
Tato oznamovací povinnost se týká i spoluřešitelství projektů (včetně GA ČR).
Tato oznamovací povinnost se nevztahuje na interní univerzitní projekty GA JU, SGA apod.

     5. V případě, že projekt bude podán, aniž by navrhovatel oznámil záměr potvrzený vedoucím organizační jednotky, může statutární zástupce odmítnout podepsat smlouvu o řešení projektu s poskytovatelem a nebude umožněno řešení projektu v prostorách PřF JU.

 

Článek II
Výběr navrhovatelů v případě omezeného počtu navrhovatelů za instituci

  1. Pokud poskytovatel dotace omezí počet navrhovaných projektů za instituci (např. omezení na jednoho navrhovatele a jednoho spolunavrhovatele za instituci), Oddělení vědy anebo Projektové oddělení PřF rozešle hromadným e-mailem informaci o výzvě i o omezení počtu žádostí za instituci a vyzve zájemce o přípravu projektu, aby potvrdili zájem o podání projektu zasláním krátkého popisu projektu na e-mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. obvykle s termínem do jednoho týdne.
  2. Vedení fakulty zajistí projednání těchto záměrů s příslušnými vedoucími organizační jednotky zájemce, při které tito vedoucí nebo jejich zástupci prezentují význam projektů pro fakultu především s ohledem na strategické priority rozvoje fakulty. Po těchto jednáních vybere vedení fakulty možné navrhovatele, v případě, že se jedná o omezení ze strany JU, odešle jejich seznam na rektorát JU.

 

Článek III
Vědecká nezávislost projektových týmů

  1. Pokud navrhovatel projektu splní oznamovací povinnost, podání návrhu projektu je schváleno na požadovaných úrovních PřF JU a jeho realizace je podpořena poskytovatelem, je pracoviště navrhovatele (organizační jednotka) povinno úspěšnému týmu zajistit pro realizaci projektu podmínky, které odpovídají možnostem a standardům na PřF JU, včetně využívání prostor a infrastruktury pracoviště v souladu s postupy a pravidly platnými na PřF JU. Zejména se zavazuje zaručit řešiteli vědeckou nezávislost z hlediska využívání rozpočtu projektu, výběru a řízení členů řešitelského týmu v souladu s příslušnou legislativou a oprávnění publikovat vědecké výsledky dle zásad vědecké etiky.
  2. PřF JU se dále zavazuje poskytovat řešiteli během realizace projektu odpovídající administrativní podporu. Pokud nastanou okolnosti, které by mohly negativně ovlivnit plnění projektu, bude PřF nebo příslušné pracoviště řešitele neprodleně o těchto skutečnostech informovat řešitele nebo poskytovatel.

 

Článek IV
Ostatní ustanovení

Součástí tohoto opatření je:

Příloha č. 1 – Formulář záměru podání projektové žádosti
Příloha č. 2 – Časový harmonogram

Tento dokument nahrazuje znění ze dne 9. listopadu 2023.

 

V Českých Budějovicích

Prof. RNDr. František Vácha, Ph.D.
Děkan Přírodovědecké fakulty JU

Toto Opatření děkana upravuje oznamovací povinnost přípravy projektových žádostí. Cílem opatření je interní informovanost, koordinace a spolupráce při přípravě projektů.

Článek I
Oznamovací povinnost

Každý navrhovatel/-ka projektu (od poskytovatele zahraničního i tuzemského) je povinen/‑na oznámit prostřednictvím Oddělení vědy (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.) záměr podat konkrétní projektovou žádost, a to nejméně 10 dnů před podáním projektu. V případě fakultního spolufinancování je termín pro oznámení záměru nejméně 15 dnů před podáním projektu pro zajištění dostatečného času na projednání kofinancování akademickým senátem PřF JU.

V případě přípravy finančně náročnějšího projektu (nad 50 mil. Kč), jako jsou např. projekty ERC anebo OP JAK, kontaktuje navrhovatel/-ka Projektové oddělení PřF nejpozději dva měsíce před podáním projektu. Navrhovatel/-ka projektu je dále povinen/-na předem projednat rozpočet projektu s ekonomickým a projektovým oddělením a podat finální návrh rozpočtu projektu nejpozději 10 dnů před podáním projektu a v případě spolufinancování nejpozději 15 dnů před podáním projektu. Finální návrh rozpočtu lze upravovat minimálně a pouze v součinnosti s ekonomickým oddělením.

Oznámení záměru se provede prostřednictvím podepsaného formuláře, který je přílohou č. 1 tohoto opatření a je dostupný na webu PřF.

Záměr musí být odsouhlasen vedoucí/-m organizační jednotky (katedry/vědecko-výzkumného centra/ pedagogického pracoviště), která/-ý tímto deklaruje připravenost organizační jednotky projekt zabezpečit z hlediska prostorových nároků i potřebných lidských zdrojů, zajistit odpovídající podmínky pro jeho úspěšnou realizaci a poskytnout nezbytnou součinnost s administrativou fakulty v průběhu řešení a udržitelnosti projektu, jakož i po ukončení projektu v nezbytných administrativních úkonech (např. příprava kontrolních zpráv poskytovateli, publicita apod.).

Tato oznamovací povinnost se vztahuje i na projekty, jejichž zadávací dokumentace nevyžaduje vyjádření statutárního zástupce fakulty nebo univerzity (děkan, rektor), ale jejichž řešení je plánováno na PřF JU.

Tato oznamovací povinnost se týká i spoluřešitelství projektů (včetně GA ČR).

Tato oznamovací povinnost se nevztahuje na interní univerzitní projekty GA JU, SGA apod.

V případě, že projekt bude podán, aniž by navrhovatel/-ka oznámil/-a záměr potvrzený vedoucí/-m organizační jednotky, může statutární zástupce odmítnout podepsat smlouvu o řešení projektu s poskytovatelem a nebude umožněno řešení projektu v prostorách PřF JU.

 

Článek II
Vědecká nezávislost projektových týmů

Pokud navrhovatel/-ka projektu splní oznamovací povinnost, podání návrhu projektu je schváleno na příslušných úrovních PřF JU a jeho realizace je podpořena příslušným poskytovatelem, je pracoviště navrhovatele (organizační jednotka) povinno jí/jemu i její/‑ho týmu zajistit pro realizaci projektu podmínky, které odpovídají možnostem a standardům na PřF JU, včetně využívání prostor a infrastruktury pracoviště v souladu s postupy a pravidly platnými na PřF JU. Zejména se zavazuje zaručit řešitelce/-i vědeckou nezávislost z hlediska využívání rozpočtu projektu, výběru a řízení členů řešitelského týmu v souladu s příslušnými zákony a dalšími souvisejícími předpisy a interními pravidly JU a PřF JU a oprávnění publikovat vědecké výsledky dle zásad vědecké etiky.

PřF JU se dále zavazuje poskytovat řešitelce/-i během realizace projektu odpovídající administrativní podporu.  Pokud nastanou okolnosti, které by mohly negativně ovlivnit plnění projektu, bude PřF nebo příslušné pracoviště řešitelky/-e neprodleně o těchto okolnostech informovat.

 

Článek III
Ostatní ustanovení

Součástí tohoto opatření je:
Příloha č. 1 – Formulář záměru podání projektové žádosti
Příloha č. 2 – Časový harmonogram

Tento dokument nahrazuje znění ze dne 21. 12. 2022.

 

V Českých Budějovicích

Prof. RNDr. František Vácha, Ph.D.
Děkan Přírodovědecké fakulty JU

Číst dál …D114 - Oznamovací povinnost před podáváním projektových žádostí

  • Přečteno: 2056

Přihlaste si
odběr newsletteru

Zůstaňme v kontaktu na
sociálních sítích

Branišovská 1645/31a, 370 05 České Budějovice Tel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Branišovská 1645/31a, 370 05 České BudějoviceTel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

© 2024 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Cookies

1

0