Skip to main content

PRF

D34 - Pravidla pro práci v počítačových učebnách

Opatření děkana č. D 34 ze dne 21. 5. 2009

Práva a povinnosti uživatelů jsou upraveny Opatřením rektora JU R95 z 23.11.2007 o užívání počítačů, počítačové sítě a software na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. Toto Opatření specifikuje další pravidla pro provoz počítačových učeben na PřF JU.

Správcem sítě PřF JU je v současné době ustanovena Dr. I. Dostálková, jejím zástupcem Jan Čečák.

  1. Přírodovědecká fakulta JU provozuje 4 počítačové učebny (P1 – P4)
  2. Provoz v počítačové učebně P4 (v budově ÚMBR):
    1. Vstup je povolen pouze v přítomnosti vyučujícího a to v pracovní dny, 7:00 – 16:00.
    2. Učebnu na požádání přednášejícího odemkne a odkóduje sekretářka děkana. Po ukončení výuky sekretářka děkana opět uzamkne a zakóduje.
    3. V učebně je zakázáno stoupat na bílé lišty na zemi položené. Tyto lišty se nacházejí po stranách a jsou v nich vedeny datové kabely od PC směrem ke stěnám.
    4. Používání učitelských PC v učebně P4 je dovoleno pouze vyučujícím.
    5. Učebna je zároveň certifikovanou síťovou laboratoří pro výuku Cisco Network Academy. Není dovoleno jakýmkoliv způsobem zasahovat či měnit zapojení techniky umístěné v místnosti.
  3. Přístup do počítačových učeben P1 – P3
    1. Vstup do počítačových učeben je umožněn použitím identifikačních karet JU (viz Opatření rektora JU R 95 z 23.11.2007). Vstup do počítačových učeben s pomocí identifikačních karet je umožněn pouze studentům a zaměstnancům PřF JU. Kdokoliv jiný musí být pro vstup do učeben vybaven identifikační kartou hosta, kterou si může proti podpisu vyzvednout u správce sítě PřF.
    2. Přístup do počítačových učeben P1 a P2 je časově neomezený, vyjma doby 02:00 – 04:00. V době 02:00 – 04:00 jsou uzavřeny únikové východy z poschodí s učebnami, tudíž v této době nikdo nesmí v učebnách být. Vrátný není povinen upozorňovat osoby v učebnách na tuto skutečnost.
    3. Přístup do počítačové učebny P3 (děkanát PřF) je v pracovní dny 8:00 – 16:30.
  4. Pravidla pro práci v počítačových učebnách.
    1. Přednost pro práci v učebnách mají rozvrhované kurzy a akce oznámené správcem sítě vyvěšením na dveřích příslušné učebny.
    2. Při práci v učebnách je nutno se řídit pravidly bezpečnosti a ochrany zdraví (BOZP).
    3. Každá osoba nacházející se v počítačových učebnách PřF je povinna neprodleně hlásit poškození majetku PřF JU. Škody je nutno ohlásit přednášejícímu, správci počítačové sítě (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., místnost 204 2. poschodí nad knihovnou, linka 2264), jeho zástupci (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., místnost 303 A 3. poschodí děkanátu PřF, linka 2357), nebo v případě škody v P4 Ing. Vohnoutovi (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., linka 5562). V době nepřítomnosti těchto osob je nutno škody ohlásit na vrátnici AV ČR.
    4. Prostor počítačových učeben je monitorován bezpečnostními kamerami.
    5. Odchází-li osoba z počítačové učebny jako poslední, musí vypnout všechny počítače, zavřít okna, zhasnout světla a uzavřít místnost.
    6. V počítačových učebnách je zakázáno jíst a kouřit (viz Opatření rektora JU, R 84 z 25.04.2007). Pití je dovoleno pouze z plastových uzavíratelných lahví. Vstup do učebny není dovolen osobám pod vlivem alkoholu a jiných návykových látek (viz Opatření rektora JU R 94 z 6.11.2007).
    7. V učebnách je zakázáno manipulovat s technikou či měnit hardwarovou konfiguraci PC. To se týká i připojování vlastních technických prostředků.
      Povoleno je pouze:
      • připojení notebooků do sítě 230 V a do bezdrátové počítačové sítě JU (viz: http://eduroam.jcu.cz/ nebo http://simek.jcu.cz/wifi/), používání datových kabelů není dovoleno.
      • připojení externích přenosných datových médií, jako jsou USB flash disky, externí pevné disky na rozhraní USB, FireWire apod.
    8. Studentům není dovoleno používat audiovizuální techniku instalovanou v učebnách.

 

Toto Opatření vstupuje v platnost 1. června 2009.
Tímto dnem také pozbývá účinnost „Opatření proděkana BF JU o užívání počítačů, počítačové sítě a software na JU“ ze dne 26.1.2005.

prof. RNDr. Libor Grubhoffer, CSc.
děkan Přírodovědecké fakulty JU

PDF ke stažení zde

Číst dál …D34 - Pravidla pro práci v počítačových učebnách

  • Přečteno: 847

D32 - Rozvržení pracovní doby pedagogických a vědeckých pracovníků

Opatření děkana ze dne 16.10.2008

Nařizuji vedoucím kateder a ústavů, aby stanovili rozvržení pracovní doby svých podřízených pedagogických a vědeckých pracovníků s ohledem na výši jejich pracovního úvazku tak, aby byla pracovní doba optimálně využita.
V souladu s pracovním řádem JU může být pracovní doba : „rovnoměrně rozvržená“, „nerovnoměrně rozvržená“ a „pružná“.

Pracovní doba, práce přesčas, pracovní pohotovost a noční práce musí být u jednotlivých zaměstnanců evidována.

Opatření nabývá účinnosti dnem 16.10.2008 

V Českých Budějovicích dne 16.10.2008

prof. RNDr. Libor Grubhoffer, CSc.
děkan PřF JU

PDF ke stažení zde

Číst dál …D32 - Rozvržení pracovní doby pedagogických a vědeckých pracovníků

  • Přečteno: 598

D31 - Zřízení IT-skupiny na PřF

Opatření děkana ze dne 1.10.2008

Tímto opatřením zřizuji „ IT skupinu PřF“. V čele IT skupiny je vedoucí pracovník, který plně zodpovídá za její činnost.

Úkolem IT skupiny je
zajišťovat provozuschopnost serverů PřF
administrace  www stránek kateder a ústavů PřF, pokud je požadována,
instalace a administrace clusterů PřF,
správa všech počítačů, které jsou v majetku fakulty (pokud není správa písemně přenesena na jinou osobu),
správa síťových tiskáren, pomoc s wifi
aplikace IDM na PřF
pomoc při organizaci konferencí a seminářů v posluchárnách PřF
spolupráce s CIT JU.

IT skupina je podřízena proděkanovi pro rozvoj fakulty. 

Opatření nabývá účinnosti dnem 1. října 2008.

 

prof. RNDr. Libor Grubhoffer, CSc.
děkan PřF JU

PDF ke stažení zde

Číst dál …D31 - Zřízení IT-skupiny na PřF

  • Přečteno: 657

D30 - Pravidla pro výpočetní techniky na PřF JU

Opatření děkana ze dne 29.9.2008

  1. Tento dokument
    • vychází z Opatření rektora O užívání počítačů, počítačové sítě a software na  Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích z roku 2007.
    • nahrazuje Opatření děkana BF JU č. D 10 ze dne 6. ledna 2006 Pravidla pro užívání počítačů, počítačové sítě a software na BF JU.
    • se týká provozu prostředků výpočetní techniky v majetku PřF. 
      • o   počítače a ostatní prostředky výpočetní techniky (například notebooky, síťové tiskárny, ...), které nejsou v majetku PřF, mohou být připojeny do počítačové sítě PřF pouze se souhlasem vedoucího IT PřF. Za tyto prostředky nese zodpovědnost jejich majitel.
  2. Vymezení pojmů.
    1. Osobním počítačem  na PřF se rozumí počítač používaný jedním uživatelem, který je v majetku PřF.
    2. Serverem se rozumí počítač v majetku fakulty, který není určen pouze pro práci jednoho uživatele
  3. Zodpovědností za počítač definovaný v bodě 2 se rozumí zodpovědnost za
    1. hardware a software, který musí umožňovat bezpečný provoz počítače. Software na počítači nainstalovaný je aktuální.
    2. legalitu software a dodržení pravidel nákupu software podle pravidel platných pro JU
  4. Zodpovědnost za počítač má
    1. v případě osobního počítače (bod 2 a.) osoba, která má počítač uvedený v majetku.
      • zodpovědnost lze převést na oddělení IT vyplněním formuláře uvedeného níže, který podepíše pracovník IT a který bude uložen v oddělení IT. (Dříve podepsané "pasporty počítače" nahrazují tento formulář.)
      • zodpovědnost lze převést na jiného zaměstnance PřF vyplněním formuláře  uvedeného níže.
      • zodpovědnost nelze převést na osobu, která není v pracovním vztahu s  PřF.
    2. v případě počítače uvedeného v  bodě 2 b. správce IT.
      • zodpovědnost lze převést na zaměstnance PřF vyplněním a podepsáním níže uvedeného formuláře, který bude umístěn v oddělení IT.
      • zodpovědnost nelze převést na studenta PřF
      • zodpovědnost nelze převést osobu, která není v pracovním vztahu s PřF
  5. Za počítače fakultní administrativy, v počítačových učebnách a posluchárnách vždy zodpovídá vedoucí IT nebo pracovník IT pověřený vedoucím IT.
  6. Vedoucí IT pravidelně kontroluje bezpečnostními audity dodržování bezpečnostních pravidel. Vyhodnocuje hlášení o aktivitách, které jsou v rozporu se zákony ČR (autorský zákon) nebo které jsou v rozporu s zabezpečením sítě JU.
    • zjištěné závady při bezpečnostních auditech jsou ihned odstraňovány osobami zodpovědnými za počítač. Není-li tomu tak, je zodpovědnost počítače převedena na IT oddělení.
    • při porušení zásad uvedených v Opatření rektora z roku 2007 uvedeného výše je zodpovědnost za počítače převedena na IT oddělení.
  7. Nákupy osobních počítačů (bod 2a.) se provádějí přes pracovníky IT k tomu pověřené podle smluv uzavřených v rámci JU.
    • pokud počítače (z bodu 2 a.) podléhající nákupu u smluvních dodavatelů  nesplňují požadavky uživatele, musí uživatel písemně zdůvodnit, proč nemůže        použít služeb smluvního dodavatele. Tuto žádost svým podpisem potvrdí       vedoucí IT a umožní tak nákup.
  8. Objednávky počítačů z bodu 2 b. potvrzuje svým podpisem vedoucí IT.
  9. Sankce za nedodržení pravidel popsaných výše řeší vedoucí IT (popsáno v tomto dokumentu), děkan PřF, jsou popsány v Opatření rektora JU z roku 2007 a řídí se platnými zákony ČR.

Toto Opatření nabývá účinnosti dnem 29.9.2008.
V Českých Budějovicích dne 29.9. 2008

prof. RNDr. Libor Grubhoffer, CSc.
děkan PřF JU

Formulář určující osobu zodpovědnou za počítač. v PDF zde

Číst dál …D30 - Pravidla pro výpočetní techniky na PřF JU

  • Přečteno: 613

D26 - Předcházení a mírnění škod způsobených pod vlivem alkoholu a jiných návykových látek

Opatření děkana ze dne 18. února 2008

Na základě Opatření rektora JU  R 94 ze dne 6. 11. 2007 a v souladu se zákonem č. 379/2005 Sb. o opatřeních k ochraně před škodami působenými tabákovými výrobky, alkoholem a jinými návykovými látkami vydává děkan PřF JU toto opatření, týkající se studentů :

II.

  1. Studenti před výkonem ani při výkonu činností, při nichž by mohli ohrozit život nebo zdraví svoje nebo dalších osob nebo poškodit cizí majetek, zejména při práci v laboratořích, při sportovní činnosti a při výkonu praxe, nesmí požít alkoholické nápoje ani jiné návykové látky.
  2. V případě podezření na požití alkoholických nápojů nebo jiných návykových látek je vyučující akademický pracovník, případně osoba vykonávající dozor, povinna zabránit studentovi vykonávání shora uvedených činností.
  3. V případě podezření na požití alkoholických nápojů je student povinen podrobit se vyšetření na zjištění obsahu alkoholu /dechová zkouška/. V případě odmítnutí vyšetření se na studenta hledí jako by byl pod vlivem alkoholu.
  4. V případě zjištění požití alkoholických nápojů bude záležitost projednána vedením fakulty a po zvážení všech okolností bude rozhodnuto o přestupku podle disciplinárního řádu.

III.

  1. Oprávnění k zabránění studentovi v činnosti při níž by pod vlivem alkoholu nebo jiných návykových látek mohl ohrozit život nebo zdraví svoje či dalších osob mají všichni vyučující akademičtí pracovníci, případně osoby vykovávající dozor.
  2. Oprávnění provádět vyšetření studentů na zjištění požití alkoholu pomocí technických prostředků k diagnostikování přítomnosti alkoholu mají vedoucí kateder a oddělení a v odůvodněných případech i jimi pověřené osob.

IV.

  1. Uložení technických prostředků k diagnostikování přítomnosti alkoholu
    1. alkohol tester:
      objekt Vila Na Zlaté stoce 1, sekretariát p. Ludvíková
    2. alkohol tester:
      objekt B(děkanát) Branišovská 31, kancelář děkana p.Kopáčková

prof. RNDr. Libor Grubhoffer, CSc.
děkan Přírodovědecké fakulty JU

Rozdělovník : tajemnice fakulty
                        vedoucí kateder a oddělení 
                        předseda akademického senátu

České Budějovice dne 18.2.2008

PDF ke stažení zde

Číst dál …D26 - Předcházení a mírnění škod způsobených pod vlivem alkoholu a jiných návykových látek

  • Přečteno: 746

Přihlaste si
odběr newsletteru

Zůstaňme v kontaktu na
sociálních sítích

Branišovská 1645/31a, 370 05 České Budějovice Tel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Branišovská 1645/31a, 370 05 České BudějoviceTel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

© 2024 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Cookies

1

0