Skip to main content

PRF

D89 - O evidenci studijních výsledků na PřF JU

ze dne 30. října 2018 ve znění ze dne 1. října 2019

Od akademického roku 2019/2020 je na PřF JU zrušena povinnost zapisovat známky do výkazů o studiu (indexů), pro zápisy předmětů, pro zápisy výsledků zápočtů a zkoušek a pro kontroly studia bude používán výhradně informační systém STAG.
Každý vyučující je povinen zapsat výsledky zápočtů a zkoušek do IS STAG, záznam o výsledku zápočtu či zkoušky musí být vložen nejpozději třetí den po konání zkoušky/zápočtu[1]. Nutno zapsat i známku 4 (nesplněno), popřípadě „omluven“ či „nedostavil se“, kolonka nesmí zůstat prázdná. Za externí vyučující vkládá hodnocení sekretářka katedry/ústavu (dále jen „pracoviště“), pod který/kterou hodnocený předmět spadá.
Pokud je zkouška písemná, musí mít student možnost nahlédnout do opravených testů nejpozději čtvrtý den po zadání výsledků do IS STAG.

Student má následujících sedm dnů na kontrolu výsledku zapsaného v IS STAG (zda zadaný výsledek souhlasí s hodnocením, které mu bylo sděleno při konání zkoušky či při nahlédnutí do opraveného testu, který byl opravován bez přítomnosti studenta).  Pokud hodnocení v IS STAG nesouhlasí s hodnocením sděleným studentovi, student neprodleně vyrozumí vyučujícího, u něhož skládal zkoušku, vyučující (pokud bylo hodnocení špatně zadáno) hodnocení v IS STAG bez prodlení opraví. Pokud se student v uvedené době k zadanému výsledku nevyjádří, má se za to, že s hodnocením souhlasí.

U 2. opravných termínů zkoušek (nutno do IS STAG zadat, že se jedná o 2. opravný termín), které probíhají na konci zkouškového období (méně než týden před koncem zkouškového období) je vyučující předmětu povinen zadat výsledky zkoušky nejpozději den následující po dni zkoušky; v případě, že se zkouška koná v poslední den zkouškového období, musí být výsledek zadán do IS STAG v den zkoušky. 
V případě, že se student na 2. opravný termín nedostaví bez omluvy, je mu zadána známka 4.
O zkoušce ve 2. opravném termínu bude sepsán stručný protokol: datum konání, výsledky – kdo se nedostavil, prospěch u těch, kteří se na zkoušku dostavili). Tento protokol bude odevzdán sekretářce pracoviště, kopii si nechá vyučující předmětu.

Pokud u zkoušek konaných na konci zkouškového období zjistí student ve lhůtě 3 dnů nesrovnalost se skutečným výsledkem z 2. opravného termínu, požádá (písemně, bez poplatku) studijního proděkana o opravu. Studijní proděkan (případně jím pověřený zástupce) na základě této žádosti vyzve sekretářku katedry, aby předložila na studijní oddělení originální protokol o 2. opravném termínu. Podle tohoto materiálu bude známka v IS STAG na studijním oddělení opravena [2].

Vyučující jsou povinni veškerou dokumentaci dokládající udělené známky či zápočty archivovat minimálně do doby jednoho měsíce po skončení kontroly výsledků studia za akademický rok, ve kterém předmět běžel, tj. ze zkoušek v zimním i letním semestru minimálně do konce října následujícího akademického roku.

Vyučující může zadáním známky do IS STAG pověřit sekretářku pracoviště.
Pro zajištění aktuálního přehledu všech externích vyučujících v každém semestru na daném pracovišti, zadá referentka děkanátu zodpovědná za přípravu dohod o pracovní činnosti na výuku vždy při přípravě dohody o pracovní činnosti do sdílené tabulky pod příslušné pracoviště následující údaje: jméno a příjmení externího vyučujícího, vyučovaný předmět, kontakty na vyučujícího.

Student si zapisuje předměty Zadání bakalářské práce, Bakalářská diplomová praxe, Zadání magisterské diplomové práce, Magisterská diplomová praxe dle pracoviště, na  němž má práci zadanou (pracoviště garantující studijní program, respektive pracoviště  školitele u prací řešených v biologických oborech) a kde ji tedy bude i vypracovávat a obhajovat.
Zápočty za bakalářské, magisterské a doktorské praxe nevyplňují do IS STAG jednotliví školitelé, ale sekretářky pracovišť. Školitelé jsou zodpovědní za předání údajů k záznamu sekretářce pracoviště v písemné podobě (e-mailem) nejpozději dva týdny před koncem každého zkouškového období. Od externích školitelů (kontakt vyplněn na zadávacím protokolu práce, jeden exemplář zadávacího protokolu zůstává na pracovišti) si tyto údaje sekretářka ve stejné době vyžádá. Přehled všech kvalifikačních prací na pracovišti lze najít v IS STAG (Prohlížení – Kvalifikační práce – vybrané pracoviště – kategorie prací R, DBPOO nebo DBUO).
Zápočty z předmětů doktorského studia Literární rešerše a Doktorandský seminář zapisuje do IS STAG předseda oborové rady[3].
Sekretářky pracovišť zkontrolují dva týdny před koncem každého zkouškového období, zda je vloženo udělení či neudělení zápočtu u bakalářských, magisterských a doktorských kvalifikačních praxí za uplynulý semestr. Pokud záznam o udělení/neudělení zápočtu chybí, zjistí u školitele (školitel se zobrazuje v seznamu rozpracovaných prací v Prohlížení v IS STAG), zda student má či nemá nárok na získání zápočtu a výsledek o udělení/neudělení zápočtu zadá sekretářka do IS STAG.

Sekretářky pracovišť týden před koncem zkouškového období zkontrolují, zda u všech předmětů, které pracoviště v předchozím semestru zajišťovalo, jsou vloženy známky, resp. zápočty.
Pokud u některého předmětu známky či zápočty vloženy nebudou, upozorní vedoucího, ten zajistí vložení známek. U předmětů nezajišťovaných jednotlivými pracovišti provedou tuto kontrolu studijní proděkan a proděkanka pro doktorské studium ve spolupráci se studijními referentkami. 

Vedoucí pracoviště zajistí na své katedře kvalifikovanou zastupitelnost sekretářek pro případ nenadálé nepřítomnosti, zejména v kritickém období konce semestru[4]

Student, který si zapsal předmět zajišťovaný jinou fakultou a který zjistil, že zkouška/zápočet z předmětu není zadána/zadán v IS STAG, musí toto řešit s vyučujícím předmětu.

 

Organizační informace: 

Po získání přihlašovacích údajů do informačních systémů JU si studenti 1. ročníků bakalářského studia sami zapíší povinné předměty dle studijního plánu v IS STAG ve lhůtě sdělené při zápisu.

Při zápisu do 1. ročníku navazujícího magisterského studia naleznou studenti informaci o předmětech ve studijním plánu příslušného studijního programu v IS STAG. Zápis provádí osobně na studijním oddělení fakulty v termínu daném akademickým kalendářem.

Zápis do studia od 2. semestru studia:
Zápis student provádí v IS STAG v období určeném akademickým kalendářem (červen, leden).
Jako potvrzení zápisu beze změn   student doručí v termínu určeném pro upřesňující zápis na studijní oddělení  podepsaný zápisový list B. Doručení může proběhnout osobně, nebo elektronickou poštou. V druhém případě student ke zprávě přiloží zápisový list B opatřený vlastnoručním podpisem nebo podepsaný kvalifikovaným certifikátem.
Pokud student bude chtít provést během upřesňujícího zápisu změnu (zapsat si další předmět či škrtnout některý ze zapsaných předmětů), učiní tak osobně na studijním oddělení v období určeném akademickým kalendářem. V takovém případě se na studijní oddělení dostaví s vytištěným zápisovým listem s vyznačenými změnami. Studijní referentky provedou požadovanou změnu v IS STAG a podepsaný zápisový list založí do složky studenta.  

Zapisování či odepisování předmětů v prvních 3 týdnech semestru:
V prvních 3 týdnech semestru se student s dokladem o zaplacení poplatku a stanoviskem garanta předmětu dostaví na studijní oddělení, kde mu bude příslušná změna provedena. Doklad o zaplacení s vyznačenou změnou bude založen do složky studenta. Odepisování předmětů podle článku 21, odstavce 8, písmeno b (vytvoření nebo změna rozvrhu po zápisu) je bez poplatku.

Dozapisování výběrových exkurzí:
U výběrových exkurzí zašle garant předmětu exkurze na studijní oddělení nejpozději 3 dny před konáním exkurze dokument obsahující kód předmětu, termín konání předmětu a finální seznam účastníků exkurze. Studijní referentka přepošle obratem tento seznam na adresy všech uvedených účastníků – studentů a zapíše předmět všem v seznamu uvedeným studentům. Pokud by se jméno některého studenta ocitlo v seznamu omylem, oznámí to takový student nejpozději do 15 dnů ode dne, kdy mu byl e-mail s oznámením odeslán, na studijní oddělení; v takovém případě provede referentka příslušnou opravu i v IS STAG. 

Dozapisování a škrty blokových předmětů (jiných než exkurze):
Student si blokový předmět může zapsat nebo jeho zápis zrušit pouze před začátkem takového předmětu na základě žádosti (bez poplatku v případě, že se jedná o kolizi blokových předmětů); v žádosti musí být datum konání předmětu potvrzeno garantem předmětu.

Kontrola výsledků studia:
Studenti se dostaví na studijní oddělení poté, co si sami předem zkontrolovali své výsledky za určené období (u všech typů studia po prvním semestru a pak na konci každého akademického roku, u doktorského studia i po ukončení prvního ročníku). Na studijním oddělení jim bude vytisknut list s jejich studijními výsledky v daném akademickém roce. Tento list bude po podpisu studenta, jímž student stvrdí, že údaje souhlasí se skutečností, archivován ve složce studenta.

Pokud by student při kontrole výsledků studia shledal, že některý údaj nesouhlasí, může neprodleně po zjištění rozporu podat bezplatnou žádost studijnímu proděkanovi o vyšetření rozporu.
Studijní proděkan si vyžádá dokumentaci od příslušného garanta předmětu, podle ní bude provedena kontrola oprávněnosti žádosti studenta.

Kontrola výsledků studia před státními zkouškami:
Student, který koná zkoušky z předmětů v posledním semestru před státními zkouškami, je povinen zkoušejícího upozornit, že je potřeba zadat známku ze zkoušky předmětu ihned po vykonání zkoušky, případně přednostně opravit písemnou zkoušku tak, aby se student mohl dostavit ke kontrole studia před SZZ nejpozději tři pracovní dny před konáním SZZ a vyučující je povinen mu vyhovět.

Prof. Ing. Hana Šantrůčková, CSc.
děkanka PřF JU

[1] Výjimku tvoří Magisterská zkouška z angličtiny (OJZ 930), kde je povolená lhůta 13 dnů kvůli externímu vyhodnocení testu TOEFL.
[2] Garanti předmětu a sekretářky pracovišť nemají po skončení zkouškového období přístup na vložení známek do IS STAG.
[3] Tyto předměty rozděleny pod jednotlivé oborové rady, např. Literární rešerše KZO 806, KBO 806, … či Doktorandský seminář KZO 805, KBO 805 …...
[4] Vedoucí pracoviště má oprávnění zadávat známky z předmětů, patřících do dané katedry /ústavu. Lze řešit i tak, že přístup sekretářky mohou mít na pracovišti dvě osoby.

PDF ke stažení zde

Číst dál …D89 - O evidenci studijních výsledků na PřF JU

  • Přečteno: 8544

Nastavení a změna hesla pro VPN a Wi-Fi

  • Seznam štítků: PŘF

Přihlášení do IDM

Na stránce idm.jcu.cz zadejte své uživatelské jméno a heslo.
Pokud neznáte své uživatelské jméno kontaktujte IT oddělení.

Správa uživatele

Zde kliknete na druhý obderník s nápisem "ZMĚNA FREERADIUS HESLA"

Změna hesla

Na této stránce si můžete změnit/nastavit heslo
V první řádce napíšete vaše heslo, kterým jste se přihlásili a v následujících dvou napíšete nové heslo.

Heslo musí spňovat následující podmíny:

  • nesmí se shodovat s heslem pro přihlášení
  • musí obsahovat min. 7 znaků
  • Alespoň jedno VELKÉ písmeno
  • Alespoň jendo malé písmeno
  • Alespoň jedna číslice

Číst dál …Nastavení a změna hesla pro VPN a Wi-Fi

  • Přečteno: 5805

D83 - O poplatcích za studium v anglickém jazyce v bakalářských a navazujících magisterských programech

ve znění ze dne 10. srpna 2021

Na základě § 58, odst. 5 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, a v souladu s Opatřením rektora o stanovení poplatků spojených se studiem pro akademický rok 2021/2022 (R 461) stanovuji poplatek za studium ve studijním programu uskutečňovaném v cizím jazyce (angličtině) na 500 Kč (nebo EURO 20) za akademický rok.

Potvrzení o zaplacení poplatku se předkládá při zápisu, student může být zapsán až po předložení tohoto potvrzení.

V Českých Budějovicích 23. srpna 2021

prof. Ing. Hana Šantrůčková, CSc.

Děkanka PřF JU

PDF ke stažení zde

Číst dál …D83 - O poplatcích za studium v anglickém jazyce v bakalářských a navazujících magisterských...

  • Přečteno: 284

D80 - O přijímání cizinců nebo jejich přestupu do českých doktorských studijních programů

Cizinci, vyjma občanů Slovenské republiky, hlásící se do českých doktorských studijních programů nebo žádající o přestup z anglických do českých studijních programů prokáží základní znalost češtiny na úrovni B2 v souladu s kritérii specifikovanými ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky. Tuto znalost doloží potvrzením úspěšného složení Certifikované zkoušky z češtiny pro cizince (CCE) u organizace, která je oprávněna takový certifikát vydávat. 

Toto Opatření nabývá platnosti dnem 1. června 2017

                                                     

Prof. RNDr. František Vácha, Ph.D.
děkan

PDF ke stažení zde

Číst dál …D80 - O přijímání cizinců nebo jejich přestupu do českých doktorských studijních programů

  • Přečteno: 785

D79 - O udělování stipendií

Opatření děkana č. D 79
O udělování stipendií

ze dne 1. června 2017
ve znění ze dne 24.května 2024

Toto opatření stanovuje a konkretizuje, v souladu Stipendijním řádem JU a s § 91 zákona č. 111/1998 Sb., podmínky pro udělování některých stipendií a podmínky pro jejich vyplácení na Přírodovědecké fakultě JU.

Článek I
Prospěchové stipendium

  1. Prospěchové stipendium náleží studentům prezenční formy studia bakalářských a navazujících magisterských studijních programů, kteří splnili pravidla uvedená níže v tomto opatření. Stipendium přiznává děkan.
  2. Prospěchové stipendium je udělováno od 3. semestru studia do konce standardní doby studia, pokud je vážený průměr studenta za celé dosavadní studium v konkrétním studijním programu do 1,20 včetně, student ukončil úspěšně všechny zapsané předměty a zároveň získal alespoň 60 kreditů za předchozí dva semestry studia. Stipendium je přiznáno automaticky jednou ročně, a to po dokončení celého roku studia.
  3. Student, který nesplní kritérium váženého studijního průměru podle odstavce 2 tohoto článku z důvodu horší známky z volitelného předmětu a současně výše uvedený průměr nepřekročí 1,25, může o stipendium požádat s doložením výpočtu váženého studijního průměru za kurzy povinné a povinně volitelné.
  4. Účastnil-li se student některého z programů mezinárodních mobilit, může obdržet stipendium ještě jeden rok nad standardní dobu studia.
  5. Výše stipendia je stanovena na 2 000 Kč měsíčně.
  6. Stipendium je vypláceno po dobu 10 měsíců nebo do konce studia s ohledem na ustanovení odstavců 2 a 4 tohoto článku. V případě přerušení studia je vyplácení stipendia pozastaveno do doby, než se student opět zapíše ke studiu.
  7. Výplata stipendia je provedena převodem na účet studenta vždy nejpozději k poslednímu dni v měsíci.

Článek II
Stipendium za vynikající studijní a badatelské výsledky

  1. Stipendium za vynikající studijní a badatelské výsledky náleží studentům prezenční formy studia bakalářských a navazujících magisterských studijních programů, kteří splnili požadavky uvedené níže a podali v určeném termínu žádost o toto stipendium. Stipendium přiznává děkan.
  2. Stipendium může být přiznáno na základě žádosti podané studentem. Formulář žádosti je k dispozici na webových stránkách PřF JU. Musí být vyplněny všechny požadované údaje.
  3. Žadatel musí v předchozích dvou semestrech vyhovět následujícím požadavkům:
     a) dosáhnout výsledku, který prokazuje aktivní zapojení do badatelské činnosti a má jednu z následujících podob: osobní prezentace plakátového sdělení (posteru) na mezinárodní konferenci s textem ve světovém jazyce (v tomto případě musí být student ve víceautorském kolektivu prvním autorem) nebo osobní přednesení ústního sdělení (přednášky) ve světovém jazyce na mezinárodní konferenci nebo spoluautorství či autorství článku v periodiku s přiděleným IF (článek musí být přinejmenším přijat redakcí do tisku) nebo spoluautorství kapitoly v knize vydané v zahraničním odborném nakladatelství nebo autorství článku v recenzovaném periodiku bez přiděleného IF (žadatel je jediný nebo první autor); ve všech případech může jít o výsledky získané v rámci práce na ústavu Akademie věd ČR, nicméně v takovém případě musí být ve výsledku uvedena příslušnost studenta k Přírodovědecké fakultě JU,
     b) získat alespoň 60 kreditů,
     c) řádně ukončit všechny zapsané předměty,
     d) dosáhnout váženého studijního průměru do hodnoty 1,50.
  4. K žádosti o udělení stipendia student přiloží podklady umožňující posouzení splnění stanovených pravidel – doklad o prezentaci na konferenci, kopii zveřejněného článku, potvrzení redakční rady časopisu apod. Komise složená z proděkana pro studium a proděkana pro doktorské studium vybírá na základě podaných žádostí studenty, pro které doporučí děkanovi udělení stipendia, následujícím způsobem:

Každému uchazeči je spočteno bodové ohodnocení, a to součtem dvou částí:

  • 100*(1,5 – PP) bodů, kde PP je vážený studijní průměr za předchozí dva semestry.
  • 10 bodů za autorství odborného článku v recenzovaném periodiku bez IF, 60 bodů za prezentaci posteru na mezinárodní konferenci ve světovém jazyce, 100 bodů za přednášku na mezinárodní konferenci ve světovém jazyce, 125 bodů za (spolu)autorství článku s IF ≤ 0,5 nebo za (spolu)autorství kapitoly v knize vydané v zahraničním odborném nakladatelství, 150 bodů za (spolu)autorství odborného článku v periodiku s IF> 0,5.

Uchazeč s více publikačními či prezentačními aktivitami v rozhodném období uplatní nejvyšší bodovanou aktivitu – jednotlivé aktivity se nesčítají.
Na základě výsledného bodového ohodnocení je vytvořen pořadník, ze kterého je vybráno nejvýše 20 stipendistů za akademický rok. V případě shody na 20. místě je počet navrhovaných stipendistů v nezbytné míře rozšířen.

  1. Žádost o udělení stipendia za vynikající studijní a badatelské výsledky se podává jednou za kalendářní rok, a to k 15. říjnu nebo 10. březnu na studijní oddělení PřF JU. Připadne-li termín pro dodání žádosti na sobotu či neděli, je možné tuto podat první pracovní den následující po uvedeném datu do 11:00 hod.
  2. Stipendium je vypláceno po dobu 10 měsíců nebo do konce studia. V případě přerušení studia je vyplácení stipendia pozastaveno do doby, než se student opět zapíše ke studiu.
  3. Výše stipendia je v rozmezí 1 200 až 3 000 Kč měsíčně.
  4. Výplata stipendia je provedena převodem na účet studenta vždy nejpozději k poslednímu dni v měsíci.
  5. Na výplatu prémiového stipendia podle tohoto opatření není právní nárok, výplata může být kdykoli přerušena, a to bez náhrady.
  6. Udělení stipendia včetně jeho zdůvodnění, bez uvedení výše přiznaného stipendia se zveřejní ve veřejné části internetových stránek PřF JU v souladu se Stipendijním řádem JU (čl. 4, odst. 4).

Článek III
Mimořádné stipendium pro talentované studenty nastupující do prvních ročníků bakalářských studijních programů

  1. O stipendium se mohou ucházet studenti zapsaní do prvních ročníků bakalářských studijních programů přijatí na základě obhajoby samostatné odborné práce na PřF nebo ti, kteří se umístili na 1. – 5. místě v celostátním kole některé z přírodovědných olympiád nebo v celostátním kole SOČ. Stipendium je udělováno maximálně třem vybraným uchazečům, zahrnuje 15 000 Kč prémiového stipendia jako odměnu a 15 000 Kč určených na podporu výzkumného projektu, na kterém žadatel začne pracovat jako student PřF JU.
  2. Mimořádné stipendium obdrží student v průběhu prvního semestru studia, podpora výzkumného projektu mu bude poskytnuta po zahájení vlastního výzkumného projektu na některé z kateder PřF JU. Písemné žádosti o udělení stipendia ve formě dopisu přijímá studijní oddělní PřF JU, lze je zaslat společně s přihláškou ke studiu nebo jako samostatný dokument po podání přihlášky, nejpozději do začátku zimního semestru daného akademického roku.
  3. Výplata stipendia je provedena převodem na účet studenta vždy nejpozději k poslednímu dni v měsíci.

Článek IV
Mimořádné stipendium na podporu studentů programů realizovaných v angličtině

  1. Stipendium může být uděleno studentovi programu realizovaného v angličtině v případě, že mu dříve jiným rozhodnutím nebyl poplatek za studium uskutečňované v cizím jazyce odpuštěn nebo snížen. Stipendium přiznává děkan.
  2. Stipendium může být přiznáno na základě žádosti podané studentem. Došlé žádosti zpracuje studijní oddělení po ukončení zkouškového období každého semestru a připraví podklad pro rozhodnutí děkana.
  3. Žadatel musí mít vyrovnané veškeré závazky vůči JU a řádně plnit studijní povinnosti, tj. například úspěšně získat zápočty a známky za povinné a povinně volitelné předměty studijního plánu ve stanovených termínech, řádně provádět zápis předmětů atd.
  4. Výše stipendia pro jednotlivé studijní programy je stanovena takto:
       a.   N0619P140001 Artificial Intelligence and Data Science – 2 000 EUR za jeden semestr studia;
       b.   N0521A030002 Ecology – 2 500 EUR za jeden semestr studia.

Článek V
Cena děkana

  1. Cenou děkana je prémiové stipendium za vynikající výzkumné výsledky získané v rámci řešení bakalářské nebo diplomové nebo disertační práce. Přiznává se dle Stipendijního řádu JU rozhodnutím děkana a jeho udělení se zveřejňuje ústním vyhlášením v průběhu slavnostní promoce v souladu se Stipendijním řádem JU (čl. 4, odst. 4).
  2. Cena děkana za bakalářskou nebo diplomovou práci je udělována na základě návrhu vedoucích kateder. Výše jednorázového stipendia je 5 000 Kč.
  3. Cena děkana za disertační práci je udělována na základě návrhu předsedů oborových rad. Výše jednorázového stipendia je 10 000 Kč.

Článek VI
Závěrečná ustanovení

   1. Tento dokument nahrazuje znění ze dne 3. 4. 2024.
   2. Toto aktualizované znění nabývá platnosti dnem vydání.
   3. Toto aktualizované znění nabývá účinnosti dnem vydání.

prof. RNDr. František Vácha, Ph.D.
děkan Přírodovědecké fakulty JU

PDF ke stažení zde

Číst dál …D79 - O udělování stipendií

  • Přečteno: 3312

Přihlaste si
odběr newsletteru

Zůstaňme v kontaktu na
sociálních sítích

Branišovská 1645/31a, 370 05 České Budějovice Tel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Branišovská 1645/31a, 370 05 České BudějoviceTel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

© 2024 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Cookies

1

0