Skip to main content

PRF

D117 - Upravující systém bonusového financování za získané projekty řešitelům PřF a určení způsobu kofinancování projektů

Opatření děkana č. D117

upravující systém bonusového financování za získané projekty řešitelům PřF a určení způsobu kofinancování projektů

ve znění ze dne 11. listopadu 2024

PřF JU finančně motivuje úspěšné žadatele o projekty systémem bonusového financování (dříve vratka), které mohou řešitelé využít pro jakékoliv potřeby v rámci možností čerpání tzv. RVO prostředků. Systém je nastavený tak, aby byl transparentní a umožnil udělení bonusového financování řešitelům všech typů projektů v případě splnění základních podmínek pro udělení bonusu.

Článek I
Projekty s povinností kofinancování a jejich ekonomická bilance

U projektů s povinností kofinancování je potřebné dodat Akademickému senátu PřF JU formulář D114 a komentovaný rozpočet včetně vysvětlení formy kofinancování s dostatečným předstihem, alespoň 15 dní před podáním projektu, viz Opatření děkana D114. Základním požadavkem AS PřF JU je, aby fakulta neměla s řešením projektu vícenáklady.

Výčet možností formy kofinancování pro dosažení ekonomicky vyrovnané bilance projektu:

   1) Kofinancování projektu je vyřešeno přes financování stávajících fakultní úvazků (kmenových)
Projektový manažer nebo technik se počítá do kofinancování projektu, pokud je součástí řešitelského týmu = je uveden v přímých nákladech projektu.
   2) Kofinancování projektu je řešeno přes stávající fakultní kmenové úvazky, ale nedostačuje – kofinancování doplatí katedra
   3) Kofinancování projektu je řešeno přes stávající fakultní kmenové úvazky, ale nedostačuje – kofinancování není schopna doplatit katedra. Je nutné hledat jiné způsoby:
- Doložit, že kmenové úvazky nemohou být na projektu vyšší, protože již jsou rozloženy do jiných projektů (tedy dochází k šetření v rámci jiného projektu).
- Doplnit o vysvětlení a doporučení děkana/děkanky, vedoucí/-ho katedry Akademickému senátu PřF JU, proč je projekt tak strategicky významný, že je v zájmu fakulty jej řešit i s fakultní účastí na kofinancování.
   4) U mobilitních projektů (včetně MSCA apod) bude kofinancování vždy kryto z částí organizačně administrativních nákladů projektu a tím bude mít projekt vyrovnaný rozpočet. V případě potřeby dalších zdrojů k realizaci projektu zabezpečuje tyto katedra řešitele a vedoucí katedry s tím souhlasí svým podpisem na formuláři D114.

V případě, kdy je při přípravě projektu využita služba externí firmy, katedra se podílí na těchto nákladech a část nákladů se započítává do kofinancování.

 

Článek II
Určení zpětného bonusu pro řešitele projektu

Bonusované projekty

Zpětný bonus bude poskytnut řešiteli projektu u takových projektů, kde overhead[1] po odečtení případného kofinancování (viz níže) je v minimální výši 15 % celkových přímých nákladů. Pro stanovení nároku na bonus a jeho konkrétní výše bonusu se bude postupovat následujícím způsobem:

          1)           U projektů bez kofinancování:

Pokud je v projektu vyčíslen overhead ve výši minimálně 15 % z celkových přímých nákladů (nezávisle na způsobu výpočtu výše overheadu), výše zpětného finančního bonusu řešiteli je stanovena jako částka nepřímých nákladů, od které bude odečtena částka odpovídající výši 12 % celkových přímých nákladů.

          2)           V případě kofinancování projektu fakultou:

-        Částka potřebná na kofinancování projektu se poníží o finance ušetřené skrze úvazky kmenových zaměstnanců (včetně SP, ZP), viz Článek I.

-        Výsledná suma (reálné náklady na kofinancování) se odečítá od overheadu. Na zpětný bonus má nárok projekt, u kterého takto očištěná suma overheadu přesáhne 15 % přímých nákladů (viz příklady v Příloha 1) a výše zpětného finančního bonusu řešiteli je stanovena jako částka takto očištěných nepřímých nákladů, od které bude odečtena částka odpovídající výši 12 % celkových přímých nákladů.

          3)           Bonus v případě předfinancovaných projektů

U projektů, kde dochází k dodatečnému proplácení čerpaných prostředků (předfinancování) se výše přímých, nepřímých nákladů, a tedy i zpětného bonusu počítají pokaždé ze skutečně proplacených financí/aktivované režie pro následující kalendářní rok dle výše uvedených bodů. Celková maximální výše bonusu za projekt je vypočtena při začátku projektu; v případě změny procenta overheadu, nad které se určuje bonus, se výše bonusu bude vypočítávat za finance, které budou reálně proplacené od určení tohoto nového limitu. Podklady pro výpočet bonusu připravuje Projektové oddělení.

          4)           Projektové manažerky v realizačním týmu

U projektů, spadajících pod Projektové oddělení, by měl řešitel zohlednit administrativní náročnost projektu uvedením projektové manažerky v realizačním týmu. U projektů, ve kterých nebude projektová manažerka uvedena v realizačním týmu, včetně vyčleněných finančních prostředků v rozpočtu projektu, je výše zpětného finančního bonusu řešiteli je stanovena jako částka očištěných nepřímých nákladů, od které bude odečtena částka odpovídající výši 15 % celkových přímých nákladů.

Procento overheadu z přímých nákladů, nad které se určuje výše zpětného bonusu, se může měnit v závislosti na stavu rozpočtu fakulty v daném roce a je vyhlašováno každoročně začátkem roku společně s výší režií.

Zpětný bonus se zpravidla uplatňuje u výzkumných projektů aplikovaného i základního výzkumu, např. GAČR, TAČR, InterExcellence, ERC, Horizon, atd. Výši bonusu lze jednoduše určit pomocí tabulky v Příloze 2.

Vzhledem k administrativní náročnosti se zpětný bonus uplatňuje pouze v případech, kdy přesahuje sumu 25 000 Kč.

U velkých prestižních projektů Operačních programů a jiných prestižních projektů, nesplňujících limit výše nepřímých nákladů, bude zpětný bonus na žádost řešitele projektu individuálně řešen s vedením fakulty.

Forma poskytnutí bonusu

Zpětný bonus pro řešitele je vždy poskytován formou navýšení prostředků pro katedru v rámci rozpočtu katedry pro daný rok a vedoucí katedry by měl tyto prostředky poskytnout řešiteli projektu bez krácení.

Nepodpořené projekty:

Na zpětný bonus nemají nárok projekty s velkou administrativní zátěží a velkými náklady fakulty, nízkými úvazky kmenových zaměstnanců a současně nízkými anebo nulovými nepřímými náklady, jako jsou:

-        mobilitní projekty, projekty přeshraniční spolupráce (MSCA – CZ, obvykle INTERREG, atd.),
-        projekty s vysokými náklady na kofinancování přesahujícími nepřímé náklady.

 

Článek III
Ostatní ustanovení

Toto opatření platí i pro všechny již běžící projekty, které budou řešeny i v roce 2025 a dalších letech a pro nové projekty, jejichž řešení započne od 1. 1. 2025.

Tento dokument nahrazuje znění ze dne 9. února 2023.
Toto opatření nabývá účinnosti od 1. 1. 2025.

V Českých Budějovicích

prof. RNDr. František Vácha, Ph.D.
děkan PřF JU


[1] Overhead anebo nepřímé náklady (skutečně aktivované režie do projektů) slouží k pokrytí administrativních a provozních nákladů fakulty během řešení projektu. Pod overheadem se rozumí část rozpočtu projektu nazvaná nepřímé náklady, overhead, doplňkové náklady anebo režijní náklady.

 

Číst dál …D117 - Upravující systém bonusového financování za získané projekty řešitelům PřF a určení způsobu...

  • Přečteno: 1041

Oracle academy

  • Seznam štítků: PŘF

Katedra informatiky

Oracle Academy je komplexní nabídka pro střední, vysoké a vyšší odborné školy s technickým zaměřením. Připravuje studenty na kariéru v oboru informačních technologií a pedagogům poskytuje odborný rozvoj, který jim pomáhá v lepší orientaci a získávání aktualních informací pro výuku.

Korporátní program

Oracle Academy Česká republika pracuje ve dvou úrovních. První je korporátní program, který je vytvořen pro jednotlivé stupně škol a nabízí tři výukové cesty. Principem je poskytnutí software a produktů Oracle k výukovým účelům, spolu s curriculy (studijními materiály) a podporou.

První cesta, Introduction to Computer Science, je nejvhodnější do prostředí středních škol. Studenti se učí základům programování SQL a PL /SQL pomocí web treningu a práce s instruktorem. N a závěr mohou úspěšní studenti získat certifikát. Pedagogové absolvují odborný kurz a uspěšně jej ukoncují certifikací.

Cesta druhá, Advanced Computer Science, poskytuje školám kromě software také vývojové nástroje a produkty Oracle Database a Oracle Application Server. Je ideální pro školy, které chtějí integrovat technologii a výukové materiály do studijních programů.

Třetí cestu, Enterprise Business Application, využívají fakulty a vysoké školy, které jsou zaměřeny na obchod a informatiku. Studenti, kteří se kurzů účastní jsou připraveni na celou řadu oborů, od financí, zdravotnictví a telekomunikací.

V současné době stoupá zájem technických škol o členství v Oracle Academy. Výhodou je především možnost, vybrat si mezi instalací do vlastních systémů nebo přistupovat k software přes webový prohlížeč. Členy Oracle Academy je nyní 34 středních, 12 vysokých a 5 vyšších odborných škol.

Lokální aktivity

Oracle Academy v České republice však kromě korporátního programu působí také v dalších, lokálních aktivitách. V současné době vytváří svou vlastní vzdělávací strategii, podle které se budou dále ubírat její kroky a další co nejeefektivnější spolupráce se školami.

Mezi další akce pořádané v rámci Oracle Academy patří Oracle Roadshow pořádaná ve spolupráci s vysokými školami, technologická setkání se studenty VŠ, semináře pro učitele a studenty SŠ a mnohé další.

(převzato z https://www.oracle.com/global/cz/charity/academy.html)

Certifikace

V rámci výuky databází na ÚAI je možno získat certifikát vydaný ve spolupráci s Oracle Česká Republika. Tento certifikát jednak dokladuje absolvování kurzu databází a jednak opravňuje ke slevě při získávání komerčních certifikátu Oracle. Jejich nabídku naleznete zde. Pro bližší informace se obraťte na pana Miloše Prokýška.

Číst dál …Oracle academy

  • Přečteno: 10958

Cislo Networking Academy

  • Seznam štítků: PŘF

Katedra informatiky

Cisco Networking Academy Program (Netacad) je revoluční - inovativní - modelové partnerství mezi privátní a státní sférou. Jde o společnost Cisco Systems, vzdělávací instituce, instituce státní správy a podnikatelskou sféru. Cílem programu je prispět k profesní přípravě specialistů pro potřeby budování informační společnosti.

CNA Logo

Součástí Netacad je systém podporující e-learningově orientované vzdělávání. To umožňuje vysoce efektivně získávat znalosti o síťových a ICT technologiích, v současné době stále více potřebných pro budování globální ekonomiky. 


Netacad díky kombinaci několika složek, které jako celek tvoří systém podpory studia, efektivně nahrazují klasickou formu vzdělávání:

  • online studium a přístup k multimediálnímu studijnímu materiálu (kurikulu) přes portál na internetu (24x7)
  • systém průběžného testování znalostí pro podporu procesu vyhodnocení úspěšnosti osvojování obsahu, režim zpřístupnění testů je řízen lektorem a studentům je umožněn přístup v daném čase prostřednictvím internetu
  • praktické cvičení v laboratoři na reálných zařízeních simulujících provoz v sítích s cílem získat praktické zkušenosti s konfigurací, instalací, údržbou síťových prvků a také návrhem designu pro síťová řešení
  • individuální nebo skupinové konzultace v průběhu studia s cílem vytvořit prostor pro vyhodnocování úspěšnosti studia
  • závěrečný test, který představuje souhrnné ověření znalostí problematiky, úspěšně ukončené studium je možné rozšířit o celosvětově akceptované certifikační zkoušky společnosti Cisco Systems

Celek umožňuje individuální přístup studenta k osvojování znalostí, praktických zkušeností a podporuje jeho všestrannou přípravu pro využití znalostí v praxi. 

Program a jeho úspěch jsou důkazem toho jak může být implementována fungující e-learningová strategie do současně existujících forem vzdělávání s cílem poskytnout vysoce atraktivní obsah a formu studia vzdělávacím institucím v ČR.
 

Více informací a novinky týkající se programu v ČR a SR:https://www.netacad.com/

 

 Volba kurzů a průmyslová certifikace

CNA na PřF JU

Síťová laboratoř byla slavnostně otevřena dne 26.3.2009 za účasti významných osobností.

O akci referovalo rovněž Tiskové centrum CISCO.

ÚAI zajišťuje výuku ve 4 základních semestrech CCNA. Ty jsou zařazeny do výuky jako volitelné kurzy, v IS STAG pod kodovým označením UAI/756 - 758 a UAI/681 (viz. výuka, případně STAG).

K podpoře výuky je k dispozici speciální sítová laboratoř (viz. fotogalerie) s vybavením 3x CCNA bundle obsahujícím celkem:

  • 9x Router CISCO 2801.
  • 9x Switch Cisco Catalyst 2960 (24-port).
  • 6x Wireless Router & AP Linksys WRT160N.
  • 1x 3COM 10-mbit HUB (24-port) pro sniffing.
  • 1x CCNA Eagle Server.
  • Celkem 16 PC stanic obsahující 2 síťové karty a 2 seriové porty na testování a konfigurací aktivních prvků.

CCNP Logo

ÚAI dále zajišťuje navazující přípravu na komerční certifikaci CCNP (Cisco Certified Network Professional) a to na všech úrovních (Route, Switch, T-Shoot). Tento pokročilý stupeň je realizován jako doplňková činnost PřF a jedná se tudíž pro školení pro širokou odbornou veřejnost. Ceník je k dispozici na vyžádání u garanta programu (Rudolf Vohnout).

Pro CCNP je k dispozici dedikovaná síťová laboratoř s následujícím vybavením:

  • 6x Router CISCO 2901.
  • 6x Switch Cisco Catalyst 2960.
  • 4x Multi Layer (L3) Switch Cisco Catalyst 3560 v2.
  • 6x Cisco ASA 5505.
  • Remote Lab setup pro vzdálený přístup.
  • Remote ePDU pro ovládání napájení.
  • Celkem 10 PC stanic obsahující 3 síťové karty atestování a konfigurací aktivních prvků.



Číst dál …Cislo Networking Academy

  • Přečteno: 15110

D116 - o upřesnění podmínek pro přijímání studentů do přeshraničních studijních programů

Opatření děkana
ve znění ze dne 1. února 2023

Přijímací řízení ke studiu ve všech studijních programech se uskutečňuje podle příslušných Rozhodnutí děkana vydávaných podle § 48 až 50 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a změně a doplnění dalších zákonů (dále jen Zákon) pro každý akademický rok. Toto Opatření upřesňuje přijímání do studijních programů realizovaných ve spolupráci se zahraničními vysokými školami.

Článek 1. Standardní přijímání ke studiu

Ke studiu v přeshraničních studijních programech přijímají partnerské vysoké školy uchazeče podle svých pravidel a ve vzájemné koordinaci. Uchazeč přijatý ke studiu jednou ze spolupracujících institucí je automaticky přijat ke studiu na instituci druhé.

2. Opakované přijímání studentů po ukončení studia

Pokud je studentovi přeshraničního studijního programu ukončeno studium na PřF JU podle § 56 nebo § 64-67 Zákona a současně není ukončeno studium na partnerské vysoké škole, je automatický zápis ke studiu ve stejném programu na PřF JU podle článku 1 tohoto opatření vyloučen. Student partnerské vysoké školy musí v případě zájmu o pokračování ve studiu v tomto programu projít přijímacím řízením na PřF JU, a to za podmínek a v termínech vyhlášených příslušným Rozhodnutím děkana.

Článek 3. Závěrečná ustanovení

Toto opatření vstupuje v platnost dnem vydání.

 

V Českých Budějovicích 1. února 2023

prof. Ing. Hana Šantrůčková, CSc.
děkanka PřF JU

PDF ke stažení zde

Číst dál …D116 - o upřesnění podmínek pro přijímání studentů do přeshraničních studijních programů

  • Přečteno: 1619

Přihlaste si
odběr newsletteru

Zůstaňme v kontaktu na
sociálních sítích

Branišovská 1645/31a, 370 05 České Budějovice Tel. 387 776 201 | sekret-fpr@prf.jcu.cz

Branišovská 1645/31a, 370 05 České BudějoviceTel. 387 776 201 | sekret-fpr@prf.jcu.cz

© 2025 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Cookies

1

0