Skip to main content

PRF

P7 - k upřesnění pravidel pro studijní programy zaměřené na vzdělávání a Učitelství pro SŠ

Opatření proděkanky k upřesnění pravidel pro studijní programy zaměřené na vzdělávání a Učitelství pro SŠ
číslo P7 ze dne 20.12.2023.

 

  1. Studium se řídí předpisy JU, respektive PřF JU.

  1. Toto opatření navazuje na opatření děkana PřF D48 O organizaci studia
    v bakalářských a magisterských studijních programech na PřF JU v platném znění a upřesňuje pravidla pro studium Učitelství pro SŠ a v programech
    se zaměřením na vzdělávání pro SŠ. Vztahuje se na studenty učitelství zapsané na PřF.

  1. Bezpečnost a ochrana zdraví při práci se řídí předpisy jednotlivých pracovišť, která student během studia navštěvuje, jsou-li tyto stanoveny.

  1. Kvalifikační práci v programech pro vzdělávání může student vytvořit v bakalářském stupni studia v maior nebo minor programu a v magisterském programu v jím zvolené specializaci.

  1. Student referuje o přípravě své kvalifikační práce

          a) na semináři pracoviště PřF, kde je práce řešena, nebo
          b) na semináři FPR/512 (pokud bude práce zadaná na PF, přijde školitel na PřF).

  1. Kvalifikační práce se odevzdává podle pravidel stanovených v opatření proděkana pro studium P5 v platném znění a v termínech určených aktuálním opatřením děkana PřF O organizaci akademického roku.

  1. Obhajobu kvalifikační práce student koná na Přírodovědecké fakultě bez ohledu na to, na jakém pracovišti byla práce řešena.

  1. Ke všem státním závěrečným zkouškám včetně pedagogicko-psychologických se student přihlašuje na Přírodovědecké fakultě JU v termínech dle akademického kalendáře PřF JU. Zkoušky z pedagogicko-psychologických předmětů, které jsou součástí státní závěrečné zkoušky, student skládá v termínech vypsaných Pedagogickou fakultou.

  1. Student dvouoborového programu si může rozložit zkoušky z předmětových okruhů státní závěrečné zkoušky maximálně do tří skupin:

- pedagogicko-psychologické předměty (zkouška probíhá na PF JU),

- předměty hlavního (maior) oboru / první specializace (zkouška probíhá na PřF JU),
- předměty vedlejšího (minor) oboru / druhé specializace (zkouška probíhá na fakultě, kam přísluší obor).

V bakalářském stupni studia student vykoná SZZ ze dvou předmětů v programu maior a jednoho předmětu v programu minor.

  1. Student Učitelství science pro SŠ si může rozložit zkoušky z předmětových okruhů státní závěrečné zkoušky maximálně do dvou skupin:

- pedagogicko-psychologické předměty (zkouška probíhá na PF JU),

- předměty oborové (zkouška probíhá na PřF JU).

  11. V případě rozložení si pořadí vykonávaných dílčích částí státní závěrečné  zkoušky volí student sám, před příslušnou částí bude zkontrolováno splnění všech studijních povinností v dané skupině předmětů okruhu SZZ.

 

Toto opatření vstupuje v platnost 1.1.2024                   

Doc. RNDr. Ing. Jana Kalová, Ph.D.
proděkanka pro učitelské obory

 

PDF ke stažení zde

Opatření proděkanky k upřesnění pravidel pro studijní programy zaměřené na
vzdělávání a Učitelství pro SŠ číslo P7 ze dne 22.11. 2021 [ruší opatření P4]

  1. Toto opatření navazuje na opatření děkana PřF D48 O organizaci studia v bakalářských a magisterských studijních programech na PřF JU v platném znění a upřesňuje pravidla pro studium v oborech Učitelství pro SŠ a v programech se zaměřením na vzdělávání pro SŠ. Vztahuje se na studenty učitelství zapsané na PřF.
  2. Studium se řídí předpisy JU, respektive PřF JU.
  3. Bezpečnost a ochrana zdraví při práci se řídí předpisy jednotlivých pracovišť,která student během studia navštěvuje, jsou-li tyto stanoveny.
  4. Student referuje o přípravě své kvalifikační práce nejméně dvakrát za studium, a to:
    1. na semináři pracoviště PřF, kde je práce řešena, nebo
    2. na semináři FPR/512 (pokud bude práce zadaná na PF, přijde školitel na PřF).
  5. Kvalifikační práce se odevzdává podle pravidel stanovených v opatření proděkana pro studium P5 v platném znění a v termínech určených aktuálním opatřením děkana PřF O organizaci akademického roku.
  6. Obhajobu kvalifikační práce student koná na Přírodovědecké fakultě bez ohledu na to, na jakém pracovišti byla práce řešena. Složení komise pro obhajobu navrhuje děkanovi proděkanka pro učitelské obory, zpravidla ve spolupráci s vedoucím práce.
  7. Ke všem státním závěrečným zkouškám včetně pedagogicko-psychologických se student přihlašuje na Přírodovědecké fakultě JU v termínech dle akademického kalendáře PřF JU.
  8. Zkoušky z pedagogicko-psychologických předmětů, které jsou součástí státní závěrečné zkoušky, lze skládat v termínech vypsaných Pedagogickou fakultou.
  9. Student si může volit zkoušky z předmětových okruhů státní závěrečné zkoušky
    • - pedagogicko-psychologické předměty (zkouška probíhá na PF JU),
    • - oborově didaktické předměty hlavního (maior) oboru / první specializace (zkouška probíhá na PřF JU)
    • - oborově didaktické předměty vedlejšího (minor) oboru / druhé specializace (zkouška probíhá na fakultě, kam přísluší obor)
    • - odborné předměty hlavního oboru / první specializace (zkouška probíhá na PřF JU)
    • - odborné předměty vedlejšího oboru / druhé specializace (zkouška probíhá na fakultě, kam přísluší obor), rozložit, maximálně však do tří skupin ve třech po sobě jdoucích semestrech.
  10. V případě rozložení si pořadí vykonávaných dílčích částí státní závěrečné zkoušky volí student sám, před příslušnou částí bude zkontrolováno splnění všech studijních povinností v dané skupině předmětů okruhu SZZ.
  11. Výčet předmětů povinných v jednotlivých skupinách pedagogicko-psychologických předmětů a didaktických předmětů dle jednotlivých oborů je uveden ve studijním plánu uloženém v IS STAG.
  12. Tímto opatřením se ruší opatření P4 ze dne 21. května 2018.

Toto opatření vstupuje v platnost 22.11. 2021.

Doc. RNDr. Ing. Jana Kalová, Ph.D.
proděkanka pro učitelské obory

Číst dál …P7 - k upřesnění pravidel pro studijní programy zaměřené na vzdělávání a Učitelství pro SŠ

  • Přečteno: 3268

P6 - o předkládání disertačních prací na PřF JU

Opatření proděkana pro doktorské studium
o
předkládání disertačních prací na PřF JU

Disertační práce se zveřejňují podle § 47b zákona č. 111/1998 Sb. v platném znění (dále „zákon“). Podrobný postup na JU stanoví Opatření rektora číslo R 452 ze dne 4. 12. 2020 (dále „Opatření R 452“) a pro studenty PřF JU dále toto Opatření.

Student odevzdá na studijní oddělení PřF JU:

  1. studenti programů Biochemie, Biologie ekosystémů a ekologie, Botanika, Entomologie, Hydrobiologie, Infekční biologie a Zoologie 4 exempláře disertační práce vytisknuté v Sérii Ph.D. prací (v případě tří oponentů 5 exemplářů) pro oponenty, katedru, a děkana. Pokud odevzdaná práce obsahuje části, kvůli kterým bude její zveřejnění odloženo, odevzdá student navíc jeden výtisk práce k odeslání na MŠMT. Studenti ostatních oborů nemusí tištěné verze disertační práce odevzdávat; pokud je vyžadují oponenti nebo pro účely odeslání na MŠMT je vytiskne z PDF vloženého studentem do IS STAG studijní oddělení;
  2. list s bibliografickými údaji, anotací práce a prohlášením (viz bod 3 v části Struktura práce);
  3. list s prohlášením o autorském podílu studenta na jednotlivých publikacích v procentech potvrzeném spoluautory (viz body 5 a 6 v části Struktura práce);
  4. list se souhlasem držitelů autorských práv jednotlivých již publikovaných nebo k publikaci přijatých článků s jejich použitím v disertační práci, pokud je nebo bude práce vytisknutá v Sérii disertačních prací (u prací odevzdávaných pouze v elektronické verzi je tento souhlas potřeba, pokud chce student v IS STAG zveřejnit plnou verzi článků). Souhlas není potřeba u článků zveřejněných formou open access;
  5. studentem podepsaný anglicky psaný životopis doplněný o seznam publikací a referátů na konferencích;
  6. školitelem podepsané vyjádření k disertaci;
  7. v případě odloženého zveřejnění práce originál listu s odůvodněním odložení obsahující podpis autora práce a souhlas děkana (formulář Žádost o odložené zveřejnění je přílohou 1 tohoto opatření);
  8. v případě práce obsahující utajované informace[1] originál listu s odůvodněním vypuštění některých částí práce obsahující podpisy autora práce, školitele a děkana (vzor je přílohou 2 tohoto opatření);
  9. vyjádření předsedy oborové rady, zda odevzdaná práce splňuje požadavky na odbornou kvalitu disertačních prací;
  10. přihlášku k obhajobě, jejíž součástí je i studentův souhlas se zveřejněním místa a času konání obhajoby na webu fakulty;

Dále student (všech studijních programů) vloží elektronickou verzi práce do databáze IS STAG postupem podle Opatření R 452:

  • text práce se vkládá ve formátu PDF bez vodoznaků,
  • elektronické přílohy se vkládají komprimované do jednoho souboru ve formátu ZIP,
  • název vkládaných souborů má povinnou strukturu Prijmení_Jmeno_rok_typ práce[PP]_(prilohy), například Novak_Jan_2021_PP.pdf, v případě příloh pak Novak_Jan_2021_PP_prilohy.zip.

Plnou verzí práce se pro účely tohoto opatření rozumí taková, která obsahuje nezkrácený text práce a případné přílohy převoditelné do elektronické podoby (tedy včetně všech již publikovaných nebo k publikování přijatých částí).
Zkrácenou verzí práce se pro účely tohoto opatření rozumí taková, která obsahuje text, jehož některé části byly vypuštěny a řádně označeny, nebo nahrazeny kompletními bibliografickými údaji a abstraktem, pokud byla vypuštěna publikace, jíž je student autorem či spoluautorem.

Pro vkládání práce do IS STAG existují následující možnosti:

  1. Zveřejněna je plná verze disertační práce. V tom případě musely být již publikované nebo k publikování přijaté části buď zveřejněny formou open access, nebo student odevzdá na studijním oddělení souhlas držitele autorských práv se zahrnutím této části do veřejně dostupné verze.
  2. Pokud student nemá souhlas držitele autorských práv ke zveřejnění dané publikace v elektronické podobě disertační práce ani tato nebyla zveřejněna formou open access, student vloží do IS STAG jako veřejnou přílohu zkrácenou verzi, ve které nahradí každou takovou část listem s jejími kompletními bibliografickými údaji, abstraktem v angličtině, případně také v jazyce dané publikace, pokud text není publikován v angličtině, a případně webovým odkazem na umístění článku na stránkách vydavatele. Plnou verzi vloží do IS STAG jako neveřejnou přílohu.
  3. Pokud je část práce v podobě rukopisu připraveného k odeslání do časopisu nebo nacházejícího se v procesu oponentního řízení, přepracování před opětovným odesláním apod. (u těchto částí student v práci uvede informaci, v jaké fázi procesu vedoucího k publikaci se rukopis v době odevzdání práce nachází) nebo pokud existuje záměr část disertační práce publikovat, byť rukopis zatím nebyl k publikaci připraven, nebo použít pro přípravu patentové žádosti, může být zveřejnění práce se souhlasem děkana fakulty odloženo a to nejdéle na dobu povolenou v §47b odstavce 4 zákona[2]. Do IS STAG student vloží plnou, nebo zkrácenou verzi disertační práce (viz body a) nebo b)) jako neveřejnou přílohu, u které ve formuláři pro vložení souboru do databáze IS STAG nastaví lhůtu pro odložení zveřejnění kvalifikační práce (maximálně na dobu povolenou v §47b odstavce 4 zákona) a v případě zkrácené verze i plnou verzi jako neveřejnou přílohu bez nastavení odloženého zveřejnění. Studijní oddělení vloží jako veřejnou přílohu Odůvodnění odložení zveřejnění disertační práce s podpisem autora práce a souhlasem a podpisem děkana.
  4. Pokud práce obsahuje utajované skutečnosti podle zvláštních předpisů nebo na základě smlouvy s partnerem JU nebo pracoviště, na kterém student vypracovává disertační práci, a v době odevzdání disertační práce je zřejmé, že překážka pro zveřejnění disertační práce pomine do uplynutí maximální doby, po kterou zákon umožňuje odložit zveřejnění kvalifikační práce, postupuje se jako v bodě c. Pokud zveřejnění části práce nebude možné ani po uplynutí maximální zákonné doby pro odložení jejího zveřejnění, vloží student do IS STAG plné znění práce jako neveřejnou přílohu a dále zkrácenou verzi ke zveřejnění, kde bude za list se souhlasem spoluautorů vložen list s Odůvodněním vypuštění některých částí spolu s odkazem na dokument, na jehož základě je příslušná část utajována, a vypuštěné pasáže budou nahrazeny textem „Následující pasáž o rozsahu ... obsahuje utajované skutečnosti a je obsažena pouze v plné verzi práce, která je uložena na Přírodovědecké fakultě JU.“. Odůvodnění obsahuje podpis autora práce, školitele a děkana.

Práce vytisknuté v Sérii Ph.D. prací, finančně podpořené PřF JU, mají formát evropský B5, t.j. 176 x 250 mm. Fakulta hradí černobílý tisk, tisk barevných obrázků v studentem již publikovaných článcích a barevné desky maximálně do počtu 10 výtisků Ph.D. práce. Vyšší počet výtisků nebo zařazení dalších barevných obrázků hradí student. Pro zařazení práce do Série Ph.D. prací je nutné předchozí odsouhlasení splnění odborných požadavků kladených na disertační práce (souhlas předsedy OR) a formálních požadavků (souhlas proděkana pro doktorské studium) na základě předložené elektronické verze práce ve formátu pdf. Využít možnost vytisknutí práce v Sérii Ph.D. prací mohou studenti všech studijních programů, tedy i ti, kteří nemají povinnost odevzdání výtisků při přihlášení k obhajobě. Práce vytisknuté v Sérii Ph.D. prací musí být totožné s plnou verzí práce vloženou do IS STAG. Práce nezařazené do Série Ph.D. prací (v programech Biofyzika, Molekulární biologie, Integrativní biologie, Fyziologie a vývojová biologie a Parazitologie) nemusí být ve formátu B5, před nahráním do IS STAG musí být ale také odsouhlaseny předsedou oborové rady.

Struktura práce (její plné verze) je následující:

  1. V případě disertační práce zařazené do Série Ph.D. prací (vzhled desek disertační práce v biologických programech je uveden v Příloze 3, práce v programu Biofyzika má desky vínové, Biochemie modré barvy, a neuvádí se na nich text „School of Doctoral Studies in Biological Sciences“) student dodá tiskárně, která práci tiskne a váže, své jméno a příjmení, název práce, rok a pořadové číslo práce (bude mu přiděleno), případně obrázek v maximálním rozlišení, pokud si ho přeje umístit na obálku.

  2. Následuje titulní list, který obsahuje:
    • název Škola doktorských studií v biologických vědách (School of Doctoral Studies in Biological Sciences), je-li student absolventem biologických oborů (ne Biofyziky nebo Biochemie)
    • název univerzity následovaný názvem fakulty
    • název dané práce
    • druh práce („Disertační práce“ nebo „Ph.D. Thesis“)
    • jméno a příjmení studenta a jeho tituly
    • jméno, příjmení a tituly školitele (případně školitele specialisty) a zkratka názvu či název zaměstnavatele školitele (a školitele specialisty, byl-li ustanoven)
    • místo („České Budějovice“)
    • rok vypracování.
    Titulní list je buď celý v českém nebo anglickém jazyce a měl by jazykově odpovídat obálce.

  3. Za titulní list práce se vloží list s bibliografickými údaji, který obsahuje:
    • kompletní bibliografický údaj práce (odpovídá tomu, jak má být práce citována), v němž za českým zněním názvu je v závorce zařazen anglický překlad s poznámkou: Ph.D. Thesis, in Czech; student přeloží název své práce do angličtiny (pokud není práce v angličtině) po konzultaci s vedoucím práce, tento překlad odpadá u prací předkládaných v angličtině
    • anotaci práce v angličtině v rozsahu několika vět definujících, čím se práce zabývala
    • dále následuje tento text (viz Opatření R 452):

    „Prohlášení:
    Prohlašuji, že jsem autorem této disertační práce a že jsem ji vypracoval(a) pouze s použitím pramenů a literatury uvedených v seznamu použitých zdrojů.“

    nebo, pokud je práce vypracována v angličtině:

    „Declaration:
    I hereby declare that I am the author of this dissertation and that I have used only those sources and literature detailed in the list of references.“

    K uvedenému prohlášení student připojí datum, své jméno a příjmení, a ve všech odevzdaných výtiscích připojí vlastnoruční podpis.

  4. Dále následuje list s uvedením akreditovaných pracovišť, která se podílela na vedení disertační práce (např. „This thesis originated from a partnership of Faculty of Science, University of South Bohemia, and Institute of xxx of the AS CR, supporting doctoral studies in the xxx study programme“) včetně jejich log (fakultní logo může být použito pouze v souladu s pravidly uvedenými na fakultních stránkách v Vizuální styl | Přírodovědecká fakulta JU (jcu.cz)), finanční podpory, za níž práce vznikla, a případně s poděkováním (školiteli, spoluautorům, atd.).
  5. Následuje list se seznamem studentových publikací a rukopisů, na nichž je odevzdaná práce založena (neuvádějí se publikace studenta, které nejsou součástí předložené disertační práce), s uvedením podílu studenta na jednotlivých publikacích a impakt faktorem časopisů, ve kterých byly články publikovány. Vyjádření o autorském podílu může být i slovní (v tom případě je jasně specifikováno, co student na článku udělal), zároveň vždy musí být uveden odhad procentického podílu studenta na dané publikaci.
  6. Následuje list se souhlasem spoluautorů se studentem uvedeným podílem na společných publikacích, pokud není student jediným autorem publikací, na nichž je disertační práce založena. Prohlášení za všechny spoluautory každé takové publikace může vydat první nebo korespondenční autor, pokud jím není sám student, v takovém případě seniorní spoluautor.
  7. Následuje list s obsahem práce včetně čísel stran začátků jednotlivých kapitol. Titulní list, list s bibliografickými údaji, a další listy včetně listu s obsahem (seznamem kapitol a jejich stránkového umístění) se buď nečíslují vůbec, nebo se číslují římskými číslicemi (I až ....). Stránkování arabskými číslicemi začíná na stránce nadepsané Úvod a průběžně prochází celým svazkem včetně stran příloh.
  8. Součástí každé disertační práce je úvod, shrnutí výsledků a závěry obsahující zhodnocení dopadu disertační práce na další vývoj oboru. Minimální rozsah těchto části (bez literatury a popisků k obrázkům a tabulkám) je 10 normostran. Oborová rada může pro daný obor vyhlásit přísnější požadavky na rozsah těchto částí.
  9. Na konci práce může být zařazen stručný odborný životopis
  10. Pokud je práce zařazena do Série disertačních prací, uvádí se na poslední stránce technické informace (copyright, jméno autora a e-mailové spojení, název práce a její číslo v sérii, počet výtisků, tiskárna, adresa fakulty a telefonní a e-mailové spojení) – viz Příloha 4.

Nikde v práci se nesmí použít univerzitní pečeť.

Toto opatření vstupuje v platnost 1. května 2021.

Doc. RNDr. Marie Šmilauerová, Ph.D.
proděkan pro doktorské studium

Přílohou tohoto opatření jsou:

  • Žádost o odložené zveřejnění (Příloha 1)
  • Odůvodnění vypuštění některých částí práce (Příloha 2)
  • Vzory pro práce v Sérii disertačních prací (uveden je příklad práce v biologických oborech) - desky (Příloha 3) a několik prvních a poslední strana (Příloha 4)
  • návod na přípravu pdf práce a podání žádosti vydavateli o umožnění použití článku v disertační práci (Příloha 5)

[1] práce obsahující utajované informace může být odevzdána pouze po předchozím souhlasu děkana (formulář žádosti je na webových stránkách fakulty Dokumenty > Formuláře > Pro studenty), uděleném alespoň půl roku před odevzdáním práce
[2] V roce 2021 je maximální doba odložení zveřejnění kvalifikační práce 3 roky

PDF

Číst dál …P6 - o předkládání disertačních prací na PřF JU

  • Přečteno: 4241

D103 - k rozsahu oprávnění tajemníka (tajemnice) Přírodovědecké fakulty JU ze dne 1. 4. 2021

V souladu s § 32 zákona č. 111/1998 Sb., zákona o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), stanovuji tento rozsah oprávnění tajemníka (tajemnice) Přírodovědecké fakulty Jihočeské univerzity (dále jen PřF JU):

Tajemník (tajemnice) je oprávněn (oprávněna):

  1. Vykonávat funkci správce rozpočtu v souladu s ustanovením zákona č. 320/2001 Sb. o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole) v platném znění, vyhláškou MF č. 416/2004 Sb., kterou se provádí zákon č. 320/2001 Sb., a Opatřením rektora k realizaci vnitřního kontrolního systému v platném znění;
  2. Zastupovat PřF JU při kontrolní činnosti externích i interních subjektů; 
  3. Zastupovat PřF JU při úkonech nutných k vyhlášení, průběhu i ukončení veřejných zakázek realizovaných prostřednictvím elektronického tržiště Tender Arena, zadávaných v zavedeném Dynamickém nákupním systému PřF JU i mimo něj podle právních předpisů o veřejných zakázkách v platném znění;
  4. Zastupovat PřF JU u jiných úkolů souvisejících s hospodařením PřF JU dle konkrétních pokynů děkana (děkanky).

V rámci delegovaných pravomocí je tajemník (tajemnice) oprávněn (oprávněna) vystupovat jménem PřF JU při jednáních, činit závazná prohlášení a provádět právní úkony včetně podepisování příslušné dokumentace. 

Toto opatření ruší opatření děkanky č. D 101 a nabývá účinnosti dne 1. dubna 2021. 

 

V Českých Budějovicích 1.  dubna 2021

prof. Ing. Hana Šantrůčková, CSc.
děkanka Přírodovědecké fakulty JU

PDF ke stažení zde

Číst dál …D103 - k rozsahu oprávnění tajemníka (tajemnice) Přírodovědecké fakulty JU ze dne 1. 4. 2021

  • Přečteno: 710

P5 - o předkládání bakalářských, diplomových prací a rigorózních na Přírodovědecké fakultě JU

Opatření proděkana pro studium P 5
o předkládání bakalářských, diplomových prací a rigorózních na Přírodovědecké fakultě JU

ze dne 1. 11. 2024

  1. Bakalářské, diplomové a rigorózní práce (dále „práce“) se zveřejňují podle § 47b zákona č. 111/1998 Sb. v platném znění (dále „zákon“). Podrobný postup na JU stanoví Opatření rektora číslo R 452 ze dne 4. 12. 2020 (dále „Opatření R 452“) a pro studenty PřF JU v příslušných studijních programech dále toto Opatření.

  1. Na studijní oddělení PřF JU student v předepsaném termínu odevzdá:
  • vytištěnou stránku s bibliografickými údaji, anotací práce a s prohlášením dle čl. 4 tohoto opatření,
  • v případě práce obsahující zveřejněné publikace list s prohlášením studenta o podílu na publikovaném díle v procentech potvrzený spoluautory (potvrzení za všechny spoluautory může vydat korespondenční autor, pokud jím není sám student),
  • v případě práce podávané pouze v nezkrácené verzi, která však obsahuje zveřejněné publikace, list se souhlasem držitele autorských práv[1],
  • v případě odloženého zveřejnění práce list s odůvodněním obsahující podpisy autora práce, vedoucího práce a souhlas děkana.
  • v případě práce obsahující utajované informace list s odůvodněním obsahující podpisy autora a vedoucího práce[2].

  1. Elektronické verze prací vkládané do IS STAG

3.1 Formát elektronických verzí prací

  • text práce se vkládá ve formátu PDF/A bez vodoznaků,
  • elektronické přílohy se vkládají komprimované do jednoho souboru ve formátu ZIP,
  • název vkládaných souborů má povinnou strukturu Prijmení_Jmeno_rok_typ práce[BP/DP/RP](_prihohy), například pdf,
    v případě příloh pak Novak_Jan_2020_BP_prilohy.zip.  

3.2 Vkládané verze a jejich zveřejňování  

Plnou verzí práce se pro účely tohoto opatření rozumí taková, která obsahuje nezkrácený text práce a případné přílohy převoditelné do elektronické podoby. Pokud je výsledkem práce software, je součástí plné verze jeho kompletní zdrojový kód uložený v příloze textové části.  

Zkrácenou verzí práce se pro účely tohoto opatření rozumí taková, která obsahuje text, jehož některé části byly vypuštěny a řádně označeny, nebo nahrazeny kompletními bibliografickými údaji a abstraktem, pokud byla vypuštěna publikace, jíž je student autorem či spoluautorem. Pokud je výsledkem práce software, je součástí zkrácené verze jeho kompletní zdrojový kód uložený v příloze textové části.  

Pro vkládání práce do IS STAG existují následující možnosti:

   a) Pokud práce neobsahuje publikace podléhající autorskému právu třetích stran (například vydavatelů), části určené k odloženému zveřejnění, nebo skutečnosti utajované podle zvláštního předpisu nebo smluvní spolupráce s partnery JU, vkládá student do IS STAG pouze plnou verzi určenou ke zveřejnění.

   b) Pokud práce obsahuje již publikované části a student disponuje písemným souhlasem držitele autorských práv k vydanému dílu (typicky vydavatel publikace, pokud tato není zveřejněna formou open access) se zahrnutím díla do veřejně dostupné verze kvalifikační práce, vkládá student do IS STAG pouze plnou verzi určenou je zveřejnění, kde bude za list s bibliografickými údaji vložen list s prohlášením studenta o podílu na publikovaném díle v procentech potvrzený spoluautory.

   c) Pokud práce obsahuje již zveřejněné publikace nebo rukopisy přijaté ke zveřejnění, ale student nemá souhlas držitele autorských práv k nim s jejich zahrnutím do veřejně dostupné verze kvalifikační práce, vloží do IS STAG zkrácenou verzi ke zveřejnění a plnou verzi jako neveřejnou přílohu. V obou podobách bude za list s bibliografickými údaji vložen list s prohlášením studenta o podílu na publikovaném díle v procentech potvrzený spoluautory. Ve zkrácené verzi jsou pak místo publikované práce vždy uvedeny bibliografické údaje a abstrakt. U prací prokazatelně přijatých k publikaci je uveden časopis či vydavatel knihy, kde má být rukopis vydán a informace, v jaké fázi procesu vedoucího k publikaci se rukopis nachází.

   d) Pokud existuje záměr kvalifikační práci nebo její část publikovat nebo použít pro přípravu patentové žádosti, může být zveřejnění kvalifikační práce nebo její části se souhlasem děkana fakulty odloženo[3], a to nejdéle na dobu povolenou zákonem. Do IS STAG student vloží takové znění práce, které odpovídá definicím uvedeným v bodech a), b) nebo c) tohoto článku jako soubor povolený ke zveřejnění nejdéle po uplynutí zákonné lhůty.

   e) Pokud práce obsahuje utajované skutečnosti podle zvláštních předpisů nebo na základě smlouvy mezi JU či institucí realizující ve spolupráci s JU studijní program s externím partnerem, vloží student do IS STAG plné znění práce jako neveřejnou přílohu a dále zkrácenou verzi ke zveřejnění, kde bude za list s bibliografickými údaji vložen list[4] s odůvodněním vypuštění některých částí spolu s odkazem na dokument, na jehož základě je příslušná část utajována. Odůvodnění obsahuje podpisy autora práce a vedoucího práce a dále souhlas děkana. Originál odůvodnění doručí student spolu s dokumenty podle bodu 2 tohoto opatření na studijní oddělení.

  1. Formální náležitosti práce

4.1 Okraje v předkládané práci jsou upraveny tak, že okraj u hřbetu činí 3 cm, vnější okraj činí 2,2 cm. Práce je psána písmem Times New Roman velikosti 12, řádkování je 1,5, zarovnání do bloku.

4.2 Práce začíná titulním listem, který obsahuje:

  • název univerzity a název fakulty
  • název dané práce
  • druh práce („Bakalářská práce“, „Diplomová práce“, „Rigorózní práce“ v případě prací psaných v angličtině „Bachelor thesis“, „Master thesis“, „RNDr. thesis“)
  • jméno a příjmení studenta a jeho tituly
  • jméno, příjmení a tituly školitele, pokud je tento ustanoven (v případě, že školitel není zaměstnancem PřF JU zkratka názvu či název zaměstnavatele školitele) a konzultanta (byl-li ustanoven)
  • místo („České Budějovice“)
  • rok vypracování.

Jazyk na titulním listu je stejný jako jazyk celé práce. Vzory titulních listů pro jednotlivé typy prací jsou přílohou (P3a-c) tohoto opatření. Podoba titulních listů je závazná.

4.3 Za titulní list práce se vloží list s bibliografickými údaji, který obsahuje:

  • kompletní bibliografický údaj práce, v němž za českým zněním názvu je v závorce zařazen anglický překlad s poznámkou: X Thesis, in Czech, kde místo X bude podle studijního programu Bc. nebo Mgr., v případě rigorózních prací RNDr.; student přeloží název své práce do angličtiny (pokud není práce v angličtině) po konzultaci s vedoucím práce; tento překlad odpadá u prací předkládaných v angličtině,
  • anotaci práce v angličtině v rozsahu několika vět definujících, čím se práce zabývala (o čem práce je, nikoliv výčet výsledků),
  • pokud jsou součástí práce materiály elektronicky nezveřejnitelné (např. modely, prototypy...), uvede se informace o místu jejich uložení
  • dále následuje text prohlášení:

Prohlašuji, že jsem autorem této kvalifikační práce a že jsem ji vypracoval(a) pouze s použitím pramenů a literatury uvedených v seznamu použitých zdrojů.

Pokud student při psaní práce použil některé z nástrojů generativní umělé inteligence, přidá k prohlášení následující text:

Dále prohlašuji, že jsem nástroj/e nebo službu/y generativní umělé inteligence [DOPLŇTE] použil(a) v souladu s akademickou etikou za účelem [DOPLŇTE DŮVODY]

Místo, datum.
Podpis studenta

 

Příklad magisterská diplomová práce:

Hora, A., 1999: Rozšíření a populační struktura zlatomyší r. Aureomys ve střední Evropě. [Distribution and population structure of the Golden Mice of the genus Aureomys in Central Europe. Mgr. Thesis, in Czech.] – 63 p., Faculty of Science, University of South Bohemia, České Budějovice, Czech Republic.

V případě práce předkládané v angličtině bude bibliografický údaj
Hora, A., 1999: Distribution and population structure of the Golden Mice of the genus Aureomys in Central Europe. Mgr. Thesis, in English. – 63 p., Faculty of Science, University of South Bohemia, České Budějovice, Czech Republic. 

Anotace:
Distribution of six species of Golden mice was studied in Central Europe including teritorries of Czech Republic, Slovak Republic, Poland, Hungary and Austria. For each species, population structure (sex ratio and age composition) was examined in at least two populations from each of the countries listed above.

Následuje výše uvedené prohlášení studenta, místo, datum a podpis.

4.4 U prací, jejichž součástí jsou publikace, následuje za listem s bibliografickými údaji a prohlášením studenta list s vyjádřením o podílu studenta na jednotlivých publikacích. Vyjádření o autorském podílu se udává v procentech a slovním vyjádřením podílu na publikaci. Toto vyjádření student ani spoluautoři nepodepisují (podepisují pouze list odevzdaný na studijní oddělení). Dále může následovat list s poděkováním (školiteli, spoluautorům atd.).

4.5 Následuje list s obsahem práce včetně čísel stran začátků jednotlivých kapitol a dále vlastní práce.   

4.6 Titulní list, list s bibliografickými údaji, a další listy včetně listu s obsahem (seznamem kapitol a jejich stránkového umístění) se buď nečíslují vůbec, nebo se číslují římskými číslicemi (I, II, III, IV, V, VI ...), případně – není-li stránek více než 4 - pomocí malého písmene i (i, ii, iii, iiii). Stránkování arabskými číslicemi začíná číslem 1 na stránce nadepsané Úvod (Introduction) a průběžně prochází celým svazkem včetně stran příloh zařazených za vlastní práci (tj. za seznam literatury).

4.7 Pokud práce obsahuje výsledky nepřevoditelné do elektronické podoby, například modely, prototypy atd., musí elektronická verze díla zahrnovat také fotografickou dokumentaci takových výsledků.

4.8 Pokud práce obsahuje elektronické přílohy, které jsou po kompresi podle bodu 3.1 větší než 50 MB, zabezpečí jejich uložení do IS STAG pracoviště, kde bude konána obhajoba. Uložení v takovém případě musí proběhnout před podáním přihlášky k obhajobě.

4.9 Pokud práce obsahuje utajované skutečnosti, vloží student za list s anotací a prohlášením list s odůvodněním podle bodu 3.2 e) tohoto opatření a místo každé z vypuštěných částí do zkrácené verze vloží text „Následující pasáž o rozsahu ... stran obsahuje utajované skutečnosti a je obsažena pouze v plné verzi práce, která je uložena na Přírodovědecké fakultě JU“.

5. V případě odloženého zveřejnění vyhotoví studijní oddělení fakulty jednu tištěnou verzi práce pro splnění ustanovení § 47b, odstavce 4 zákona.

6. Tímto se zrušuje opatření proděkana pro studium P1.

7. Toto Opatření vstupuje v platnost dnem 1. 11. 2024.

RNDr. Tomáš Hauer, Ph.D.
proděkan pro studium

 

Přílohy:

  • P1 – formulář Žádosti o souhlas s odložením zveřejnění,
  • P2 – formulář Odůvodnění vypuštění některých částí práce,
  • P3 – vzory pro titulní stranu bakalářské (P3a), diplomové (P3b) a rigorózní práce (P3c); úprava titulní strany podle vzoru z přílohy je závazná,

P4 – Check-list – pomůcka pro studenty podávající kvalifikační práci

[1] Není třeba v případě, že dílo bylo zveřejněno formou open-access.

[2] Podání takové práce musí předcházet souhlas děkana s použitím utajovaných skutečností udělený nejméně šest měsíců předem (viz opatření děkana D48).

[3] Pro žádost o souhlas s odloženým zveřejněním se použije formulář, který je přílohou 2 tohoto opatření.

[4] Použije se formulář, který přílohou 1 tohoto opatření.

  

PDF ke stažení zde

Číst dál …P5 - o předkládání bakalářských, diplomových prací a rigorózních na Přírodovědecké fakultě JU

  • Přečteno: 10255

P4 - ke státním závěrečným zkouškám magisterských oborů Učitelství pro střední školy a pro kombinace těchto oborů ze dne 21. května 2018 

Opatření studijní proděkanky
ke státním závěrečným zkouškám magisterských oborů
Učitelství pro střední školy a pro kombinace těchto oborů
ze dne 21. května 2018

  1. Ke státním závěrečným zkouškám se student přihlašuje na Přírodovědecké fakultě JU v termínech dle akademického kalendáře PřF JU .
  2. Student si může předměty státní závěrečné zkoušky
    1. pedagogicko-psychologické předměty,
    2. povinné didaktické předměty jednoho oboru,
    3. povinné didaktické předměty druhého oboru,
    4. odborné předměty jednoho oboru,
    5. odborné předměty druhého obor

    rozložit, maximálně však do tří skupin ve třech po sobě jdoucích semestrech.

    V případě rozložení si pořadí vykonávaných státních zkoušek volí student sám, před státní zkouškou bude zkontrolováno splnění všech studijních povinností v dané skupině předmětů SZZ.

    Výčet kurzů povinných v jednotlivých skupinách pedagogicko psychologických předmětů a didaktických předmětů dle jednotlivých oborů je uveden v příloze k tomuto opatření.

  3. Tímto opatřením se ruší Opatření proděkana pro učitelské obory č. 1 k státním závěrečným zkouškám magisterských oborů Učitelství pro střední školy a pro kombinace těchto oborů.

V Českých Budějovicích 21. května 2018

Příloha k Opatření studijní proděkanky ke státním závěrečným zkouškám magisterských oborů Učitelství pro střední školy a pro kombinace těchto oborů za dne 21. května 2018.

Povinné pedagogicko-psychologické předměty pro všechny obory Učitelství pro SŠ:

KPE PDSSN
PPDSN
POVSN
SPSSN
TVYSN
DISSN
UPSSN
ZPGSN

Povinné didaktické předměty:

Učitelství
biologie
Učitelství
chemie
Učitelství
fyziky
Učitelství
informatiky
Učitelství
matematiky
KBI DIDS1 KCH TDP1A KFY DFY 1 UAI 636 UMB 020
KBI DIDS2 KCH TDP2 KFY DFYS2 UAI 637 UMB 021
KBI PS KCH DIC2B KFY PŠPS1 UAI 638 UMB 022
KBI SS KCH RECHB KFY PŠPS2 UAI 639 UMB 030
UCH 968 KFY PS UAI 640 UMB 453
UCH PP KFY SS UAI 641 UMB 454
UCH SP KFY PPV UAI 721
6 kreditů z bloku předmětů:
KFY ASPDF
KFY DFY3
KFY PŠPD3
UFY LBV
UFY SPM
UVY KT1

V Českých Budějovicích 21. května 2018

PDF

Číst dál …P4 - ke státním závěrečným zkouškám magisterských oborů Učitelství pro střední školy a pro...

  • Přečteno: 107

Přihlaste si
odběr newsletteru

Zůstaňme v kontaktu na
sociálních sítích

Branišovská 1645/31a, 370 05 České Budějovice Tel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Branišovská 1645/31a, 370 05 České BudějoviceTel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

© 2024 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Cookies

1

0