Skip to main content

PRF

D100 - Organizační řád České výzkumné arktické stanice Josefa Svobody Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích

Opatření děkanky č. D 100

I. Úvodní ustanovení
Článek 1

Organizační řád České výzkumné arktické stanice Josefa Svobody Jihočeské univerzity (dále jen „stanice“) je vnitřní normou Přírodovědecké fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích (dále jen „PřF JU“), která v návaznosti na organizační řád PřF JU a v souladu se zákonem č. 111/1998 Sb., o vysokých školách, změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon"), a v souladu se statutem Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a PřF JU, specifikuje vnitřní členění a organizaci stanice. Stanice se nachází na Svalbardu a skládá se z Payerova domu, Vei – 401-42, 9170 Longyearbyen, terénní stanice Nostoc v zátoce Petunia a výzkumné lodi Clione. V ČR má stanice zázemí v objektu PřF JU Na Sádkách 3. 

II. Předmět úpravy a působnost
Článek 2

  1. Organizační řád upravuje zásady činnosti a řízení stanice, určuje její vnitřní uspořádání, dělbu práce a rozdělení pravomocí i vzájemné vztahy uvnitř stanice. 
  2. Cílem stanice je podpora vědecko-výzkumné a vzdělávací činnosti pro vědecko-pedagogické, vzdělávací a vědecko-výzkumné instituce. 

III. Řídící a organizační struktura
Článek 3

  1. Řídící strukturu stanice s kontrolní a schvalovací funkcí tvoří:
    1. Správní rada
    2. Vedoucí stanice
  2. Organizační struktura stanice je znázorněna v příloze 1. 

IV. Orgány a funkční místa stanice
Článek 4

  1. Správní rada je složena z rektora JU, děkana PřF JU, zástupce Centra polární ekologie a dalších členů, které jmenuje děkan PřF JU. Děkan svolává její první zasedání. Správní rada má kontrolní a řídící pravomoci a odpovědnost, které jsou vymezeny takto:
    • Rozhoduje o koncepčních záležitostech a dlouhodobé strategii.
    • Rozhoduje o použití stanice vědecko-pedagogickými, vědecko-výzkumnými a vzdělávacími institucemi na základě aplikačních žádostí. 
    • Schvaluje užití stanice pracovníky/studenty JU nebo třetími stranami na základě posouzení předloženého programu a zaměření plánované akce.
    • Volí ze svých řad předsedu Správní rady na dobu 4 let, nejvýše ve dvou po sobě následujících volebních obdobích.
    • Dohlíží na provoz stanice a každoročně hodnotí její provoz na základě zprávy vedoucího stanice. 
    • Navrhuje děkanovi rozvázání pracovního poměru s vedoucím stanice v souladu se zákoníkem práce, zjistí-li závažné nedostatky v provozu stanice.
    • Správní rada se zpravidla schází dvakrát ročně, na svém prvním zasedání volí ze svých řad předsedu.
    • Pravidla jednání a rozhodování jsou ošetřena jednacím řádem správní rady. 

Článek 5

  1. Vedoucí stanice - povinnosti, odpovědnost a pravomoc vedoucího stanice jsou vymezeny takto:
    • Je odpovědný za každodenní provoz stanice a její dlouhodobou udržitelnost.
    • Podává děkanovi návrh na přijetí nového zaměstnance, případně podává návrh na rozvázání pracovního poměru zaměstnance, včetně řádného zdůvodnění.
    • Každoročně připravuje zprávu pro Správní radu.
    • Zpravidla se účastní schůzí Správní rady.
    • Odpovídá za finanční řízení stanice.
    • V rámci pravomoci upravené tímto organizačním řádem a dalšími vnitřními předpisy rozhoduje o použití finančních prostředků.
    • Odpovídá za hospodárnost, účelnost a efektivnost při nakládání s finančními prostředky.
    • Je oprávněn jednat jménem stanice ve všech záležitostech, které patří do funkční příslušnosti vymezené tímto organizačním řádem.
    • Prostřednictvím pracovních náplní vymezuje práva, povinnosti a odpovědnost podřízených zaměstnanců.
    • Stanovuje podřízeným zaměstnancům konkrétní úkoly, přijímá opatření a kontroluje jejich plnění.
    • Podává návrhy na stanovení a úpravy mzdy, případně na odměny pro podřízené, včetně řádného zdůvodnění.
    • Navrhuje sepsání dohod o hmotných odpovědnostech.
    • Pečuje o zvyšování své odborné úrovně a odborné úrovně svých přímo podřízených zaměstnanců.
    • Vede podřízené zaměstnance k dodržování předpisů o bezpečnosti práce a požární ochraně.
    • Aktivně vyhledává možnosti financování provozu a rozvoje stanice z vnějších zdrojů (dotace, evropské fondy, granty…).
    • V rozsahu své působnosti kontroluje a odpovídá za dodržování právních předpisů a vnitřních předpisů JU a vytváří vnitřní předpisy stanice.
    • Povinnosti, odpovědnost a pravomoci vedoucího stanice uvedené v tomto článku dále konkretizuje jeho pracovní náplň.

Článek 6

  1. Personální obsazení stanice na Svalbardu a zázemí v ČR je následující: pracovníci logistiky, administrativní a provozní podpora, posádky lodi Clione a zbrojíř. Tito zaměstnanci vykonávají činnosti nutné pro provoz a rozvoj stanice, a to zejména:
    • Komplexní zajištění provozu infrastruktury na Svalbardu.
    • Provozní a administrativní podporu v ČR.
    • Komunikaci s partnery a klienty.
    • Shromažďování projektových žádostí s vyjádřením o jejich realizovatelnosti z hlediska provozního.
    • Údržba www stránek a propagaci stanice.
    • Zajištění logistiky dovozu potravin a materiálu z ČR i distribuce na Svalbardu.
    • Provoz laboratoří na Svalbardu.
    • Technickou a administrativní správu univerzitních zbraní.
    • Evidenci, kontrolu a údržbu majetku a vybavení stanice.

Povinnosti, odpovědnost a pravomoci jednotlivých zaměstnanců stanice uvedené v tomto článku dále konkretizuje jejich pracovní náplň.

V. Rozhodování a podepisování
Článek 7

  1. Za stanici rozhoduje, je oprávněn ke všem právním úkonům v souladu se zákonem a jedná navenek vůči třetím osobám:
    1. děkan nebo jím pověřená osoba ve všech věcech stanovených zákonem, statutem JU, statutem fakulty a rozhodnutím děkana.
    2. vedoucí stanice v rozsahu stanoveném rozhodnutím děkana nebo jím pověřené osoby.
  2. Osoby uvedené v odstavci 1 písm. a) až b) jsou oprávněny zmocnit další osoby k právním úkonům pouze v rozsahu svých pravomocí.
  3. Podepisování jménem stanice se realizuje tak, že k psanému nebo tištěnému názvu polární stanice připojí oprávněná osoba svůj vlastnoruční nebo elektronický podpis. 

Toto opatření nabývá platnosti dnem podpisu děkana a účinnosti od 24.ledna 2020.

V Českých Budějovicích dne 24. ledna 2020

prof. Ing. Hana Šantrůčková, CSc.
Děkanka Přírodovědecké fakulty JU

Číst dál …D100 - Organizační řád České výzkumné arktické stanice Josefa Svobody Jihočeské univerzity v...

  • Přečteno: 619

D95 - Oznamovací povinnost před podáváním projektových žádostí

neplatné - nahrazeno opatřením D114

V důsledku nárůstu aktivity v podobě příprav a následného podávání projektových žádostí vydávám toto Opatření děkana, které upravuje oznamovací povinnost příprav těchto projektů. Cílem opatření je interní informovanost a spolupráce při přípravě projektových žádostí.
Každý navrhovatel projektu (od poskytovatele zahraničního i tuzemského) je povinen oznámit prostřednictvím referentky pro vědu (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.) záměr podat konkrétní projektovou žádost, a to nejméně 10 dnů (v případě fakultního spolufinancování nejméně 15 dnů pro projednání akademickým senátem PřF) před termínem odevzdání projektové žádosti stanoveným poskytovatelem. Záměr musí být odsouhlasen vedoucím katedry/ ústavu/ CPE/ LAPE, který tímto deklaruje připravenost projekt zabezpečit. Oznámení se provede prostřednictvím podepsaného formuláře, který je přílohou tohoto opatření a bude dostupný na webu PřF.
Tato oznamovací povinnost se vztahuje i na projekty, jejichž zadávací dokumentace nevyžaduje vyjádření statutárního zástupce fakulty nebo univerzity (děkan, rektor), ale jejichž řešení je plánováno na PřF JU.
Týká se  i spoluřešitelství projektů (včetně GA ČR).
Tato povinnost se nevztahuje na interní univerzitní projekty GA JU, SGA, apod.
V případě, že projekt bude podán, aniž by navrhovatel oznámil záměr potvrzený vedoucím katedry/ ústavu/ CPE/ LAPE, může děkan fakulty odmítnout podepsat smlouvu o řešení projektu s poskytovatelem a nebude umožněno řešení projektu v prostorách PřF JU.

Toto Opatření nabývá účinnosti dne 1.12.2019 a zrušuje Opatření děkana D 77 ze dne 17.10.2016.

prof. Ing. Hana Šantrůčková, CSc.
Děkanka Přírodovědecké fakulty JU

Číst dál …D95 - Oznamovací povinnost před podáváním projektových žádostí

  • Přečteno: 435

D92 - Upravuje podporu postdoktorských pozic na PřF rozšiřující podporu rektorátních postdoktorských pozic na JU

Opatření děkana D 92
O podpoře postdoktorských pozic na PřF rozšiřující podporu rektorátních postdoktorských pozic na JU

ve znění ze dne 16. srpna 2023

Cílem podpory je přilákat na PřF kvalitní postdoky přinášející know-how z jiných pracovišť. Oproti rektorátní podpoře se podpora PřF snaží minimalizovat čas mezi podáním přihlášky a přijetím, a tím zvýšit pravděpodobnost, že kvalitní uchazeč nabízenou pozici přijme.

1) Podmínkou pro udělení pozice fakultního postdoka je jeho kvalita a podání žádosti o pozici rektorátního postdoka dle pravidel JU[1].

2) Vedení PřF posoudí žádosti a maximálně 3 postoupí vedení JU jako žádosti o rektorátní pozici. Současně rozhodne, kterému z uchazečů je PřF ochotna nabídnout fakultní pozici dle postupu popsaného níže.

3) Nejvýše umístěnému kandidátovi (K) z okruhu uchazečů vybraných pro rektorátní podporu vedení PřF ihned[2] oznámí nabídku postdoktorské pozice s možností okamžitého nástupu (rektorátní pozice se otvírá od 1. 1. následujícího roku).

4) Rozhodnutím vedení JU o udělení rektorátní postdoktorské pozice kandidátovi z PřF[3] mohou následně nastat dvě možnosti:

4a) Vedení JU přidělí univerzitní pozici kandidátovi K. Pokud v tu chvíli K již bude na PřF, bude přeřazen na financování z univerzitních prostředků (ze kterých může být podpořen po maximálně dobu uvedenou v žádosti, tj. celkový pobyt může být prodloužen o dobu zaměstnání jako fakultní postdok).

4b) Vedení JU vybere jiného uchazeče z PřF. Pak jsou pozice fakultní a univerzitní nezávislé, K plně financován fakultou a rektorátní postdok financován JU, oba po dobu uvedenou v žádostech.

5) Pokud K pozici nepřijme, nebo přejde na pozici rektorátního postdoka, může vedení PřF nabídnout fakultní pozici postupně dalšímu z kandidátů dle bodu 2), pokud se v daném roce přihlásí více vynikajících postdoků.

6) Postdoci (financovaní PřF či rektorátem), kteří požádali o maximální délku pozice[4], mohou požádat děkana PřF o prodloužení pozice na dobu maximálně 3 roky. Žádost bude posouzena s ohledem na dosavadní výsledky a přínos fakultě.

 

Toto Opatření děkana nahrazuje Opatření děkanky ze dne 14.11.2019.

 

V Českých Budějovicích dne 16. srpna 2023

prof. RNDr. František Vácha, Ph.D.
děkan Přírodovědecké fakulty JU

[1] Dle současných pravidel probíhá příjem žádostí na fakultě do 6. 9. 2023 na formuláři

https://www.prf.jcu.cz/cz/veda-a-vyzkum/podpora-vedy-na-prf-ju

[2] Dle současných pravidel do 11. 9. 2023

[3] Nyní zpravidla v druhé polovině listopadu, ale udělení pozice může nastat i mnohem později, po odmítnutí nabídky výše hodnocenými uchazeči.

[4] V současnosti 24 měsíců.

 

 

PDF ke stažení zde

Cílem podpory je přilákat na PřF kvalitní postdoky přinášející know-how z jiných pracovišť. Oproti rektorátní podpoře se podpora PřF snaží minimalizovat čas mezi podáním přihlášky a přijetím, a tím zvýšit pravděpodobnost, že kvalitní uchazeč nabízenou pozici přijme.

  1. Podmínkou pro udělení pozice fakultního postdoka je jeho kvalita a podání žádosti o pozici rektorátního postdoka dle pravidel JU[1].
  2. Vedení PřF posoudí žádosti a maximálně 3 postoupí vedení JU jako žádosti o rektorátní pozici. Současně rozhodne, kterému z uchazečů je PřF ochotna nabídnout fakultní pozici dle postupu popsaného níže.
  3. Nejvýše umístěnému kandidátovi (K) z okruhu uchazečů vybraných pro rektorátní podporu vedení PřF ihned[2] oznámí nabídku postdoktorské pozice s možností okamžitého nástupu (rektorátní pozice se otvírá od 1. 1. následujícího roku).
  4. Rozhodnutím vedení JU o udělení rektorátní postdoktorské pozice kandidátovi z PřF[3] mohou následně nastat dvě možnosti:
    1. Vedení JU přidělí univerzitní pozici kandidátovi K. Pokud v tu chvíli K již bude na PřF, bude přeřazen na financování z univerzitních prostředků (ze kterých může být podpořen po maximálně dobu uvedenou v žádosti, tj. celkový pobyt může být prodloužen o dobu zaměstnání jako fakultní postdok).
    2. Vedení JU vybere jiného uchazeče z PřF. Pak jsou pozice fakultní a univerzitní nezávislé, K plně financován fakultou a rektorátní postdok financován JU, oba po dobu uvedenou v žádostech.
  5. Pokud K pozici nepřijme, nebo přejde na pozici rektorátního postdoka, může vedení PřF nabídnout fakultní pozici postupně dalšímu z kandidátů dle bodu 2), pokud se v daném roce přihlásí více vynikajících postdoků.
  6. Postdoci (financovaní PřF či rektorátem), kteří požádali o maximální délku pozice[4], mohou požádat děkanku PřF o prodloužení pozice na dobu maximálně 3 roky. Žádost bude posouzena s ohledem na dosavadní výsledky a přínos fakultě.

V Českých Budějovicích dne 14. listopadu 2019

prof. Ing. Hana Šantrůčková, CSc.
Děkanka Přírodovědecké fakulty JU

[1] Dle současných pravidel probíhá příjem žádostí na fakultě do 31. 8. na formuláři: Formulář ZDE ke stažení.
[2] Dle současných pravidel do 15. 9.
[3] Nyní zpravidla v druhé polovině listopadu, ale udělení pozice může nastat i mnohem později, po odmítnutí nabídky výše hodnocenými uchazeči.
[4] V současnosti 24 měsíců.

  

Číst dál …D92 - Upravuje podporu postdoktorských pozic na PřF rozšiřující podporu rektorátních...

  • Přečteno: 773

D91 - Používání soukromých vozidel a služebních vozidel bez přiděleného řidiče při pracovních cestách Přírodovědecké fakulty

Opatření děkanky ze dne 4.11.2019

  1. Pracovní cestou se rozumí časově omezené vyslání zaměstnance zaměstnavatelem k výkonu práce mimo jimi sjednané místo výkonu práce. Vedoucí zaměstnanci nebo jimi pověřené osoby vystavují příkaz k jízdě. Při objednávce referentského vozidla předkládá žadatel vyplněnou Žádanku o přepravu, ve které je vyplněn zdroj financování, z něhož bude cesta uhrazena, podpis příslušné osoby oprávněné disponovat tímto zdrojem financování (např. vedoucí katedry, nositel grantu). Cesta musí být schválená osobou oprávněnou povolovat pracovní cesty.
  2. Řidiči vedou evidenci o době řízení a bezpečnostních přestávkách v listinné formě
    (Záznam o provozu vozidla). Řidič nesmí překročit maximální dobu řízení, která činí 4,5 hodiny, za dobu řízení se považuje i přerušení na dobu kratší než 15 minut. Nejpozději po uplynutí maximální doby řízení musí být řízení přerušeno bezpečnostní přestávkou v trvání nejméně 30 minut (Sbírka zákonů č.168/2002 §3a, b, c).  
  3. Povolovat pracovní cestu lze jen zaměstnanci, který má platné a odpovídající řidičské oprávnění, potvrzení o proškolení řidičů pro oblast bezpečnosti práce vztahující se k řízení a údržbě vozidel, které nesmí být starší 24 měsíců, má lékařské osvědčení o způsobilosti k řízení motorového vozidla u zaměstnanců, kteří dovršili 65, 68 let (dále po 2 letech), zaměstnanec je veden v seznamu osob, které jsou oprávněné tato vozidla řídit.
    Je doporučeno, aby zaměstnanec měl před jízdou uzavřeno pojištění odpovědnosti z výkonu povolání včetně škod způsobených zaměstnavateli při řízení motorových vozidel. Řidič nesmí předat řízení vozidla osobě, která nesplňuje podmínky dle této směrnice.
  4. Požádat zaměstnance o použití soukromého vozidla lze jen za předpokladu, že je k vozidlu sjednáno havarijní pojištění vozidla a prokazatelně doložena jeho platnost (např. pojistnou smlouvou, dokladem o zaplacení pojistného na aktuální období).
  5. Školení řidičů pro oblast bezpečnosti práce vztahující se k řízení a údržbě motorových vozidel zabezpečuje osoba pověřená správou autoprovozu. 
  6. Zaměstnavatel poskytuje zaměstnanci cestovní náhradu při použití vlastního vozidla podle příslušných ustanovení ZP a platných předpisů. Za řízení referentských vozidel není řidičům poskytována odměna.
  7. Před první jízdou s vozidlem je řidič povinen včas předložit osobě pověřené správou autoprovozu všechny náležité doklady nutné k povolení jízdy a seznámit se s obsluhou, vybavením a řízením daného vozidla. 
  8. Řidič vozidla s přívěsným vozíkem nebo 9místného vozidla je povinen si zabezpečit bezpečné otáčení nebo couvání za pomoci další poučené osoby, vyžadují-li to okolnosti, zejména nedostatečný rozhled.
  9. Toto opatření nahrazuje místní bezpečnostní předpis pro dopravu Přírodovědecké fakulty JU.

Tímto opatřením ruším Opatření děkana č. D 66 ze dne 4.3.2014 o používání automobilů PřF JU. 

V Českých Budějovicích 4.11.2019

prof. Ing. Hana Šantrůčková, CSc.
Děkanka Přírodovědecké fakulty JU

PDF ke stažení zde

Číst dál …D91 - Používání soukromých vozidel a služebních vozidel bez přiděleného řidiče při pracovních...

  • Přečteno: 711

D87 - Pravidla pro tvorbu, schvalování a zveřejňování strategických dokumentů PřF JU

V souladu s Opatřením rektora č. 344/2016 vydávám Pravidla pro tvorbu, schvalování a zveřejňování strategických dokumentů Přírodovědecké fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích.

Článek 1
Úvodní ustanovení

  1. Tato pravidla stanovují procesy tvorby, schvalování a zveřejňování strategických dokumentů Přírodovědecké fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích (dále jen „PřF“ a popisují zapojení členů akademické obce PřF do těchto procesů.
  2. Strategickými dokumenty fakulty jsou Strategický záměr vzdělávací́ a tvůrcí činnosti PřF JU  a  Plán realizace strategického záměru vzdělávací́ a tvůrčí činnosti PřF JU. 
  3. V případě, že je proces tvorby, schvalování a zveřejňování strategického dokumentu vymezen zákonnými nebo jinými normami, jimiž je PřF vázána, jsou požadavky těchto norem respektovány. 
  4. Toto opatření se přiměřeně aplikuje i na proces tvorby, schvalování a zveřejnění Výroční zprávy PřF JU. 

Článek 2
Základní pojmy 

  1. Strategický záměr vzdělávací a tvůrčí činnosti PřF je základní strategický dokument PF, který je připravován vždy na období pěti let následujících po roce, v němž je Strategický záměr PřF projednáván a schvalován, a to v souladu s dlouhodobými a strategickými záměry Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „MŠMT“) a Strategickým záměrem JU. 
  2. Plán realizace Strategického záměru vzdělávací a tvůrčí činnosti PřF je vypracováván vždy pro jeden kalendářní rok. Vychází ze Strategického záměru vzdělávací a tvůrčí činnosti PřF a je v souladu se Strategickým záměrem JU a Plánem realizace Strategického záměru JU pro daný rok. Plán realizace Strategického záměru vzdělávací a tvůrčí činnosti PřF zpřesňuje harmonogram aktivit plánovaných ve Strategickém záměru vzdělávací a tvůrčí činnosti PřF pro daný rok. 
  3. Výroční zpráva o činnosti PřF se vypracovává za uplynulý kalendářní rok a její součástí je hodnocení plnění Strategického záměru fakulty a Plánu realizace Strategického záměru fakulty. 

Článek 3
Tvorba, připomínkování a schvalování strategického dokumentu 

  1. Tvorba strategických dokumentů fakulty probíhá na úrovni vedení PřF JU. 
  2. Postup, formu a pořadí připomínkování a schvalování strategického dokumentu stanoví děkan. 
  3. Projednávání a schvalování návrhu Strategického záměru PřF probíhá v těchto grémiích:
    1. projednávání na úrovni vedení PřF,
    2. projednávání na úrovni Vědecké rady PřF.
    3. schvalování na úrovni Akademického senátu PřF, 

Článek 4
Zveřejňování strategického dokumentu 

  1. Strategický dokument PřF je po projednání a schválení příslušnými grémii zveřejněn veveřejné části fakultních internetových stránek tak, aby tento dokument byl volně přístupný. 
  2. Není-li děkanem stanoveno jinak, jsou podkladové materiály pro přípravu strategického dokumentu (např. analýzy, posudky, průzkumy a další kvantitativní a kvalitativní data) považovány za neveřejné.

Toto opatření nabývá platnosti dnem podpisu děkanem s účinností od 30. 1. 2018.

V Českých Budějovicích  22.1.2018

Prof. RNDr. František Vácha, PhD
děkan PřF JU

PDF ke stažení zde

Číst dál …D87 - Pravidla pro tvorbu, schvalování a zveřejňování strategických dokumentů PřF JU

  • Přečteno: 564

Přihlaste si
odběr newsletteru

Zůstaňme v kontaktu na
sociálních sítích

Branišovská 1645/31a, 370 05 České Budějovice Tel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Branišovská 1645/31a, 370 05 České BudějoviceTel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

© 2024 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Cookies

1

0