Skip to main content

PRF

Vědecké skupiny

Katedra molekulární biologie a genetiky

Vědecké skupiny na PřF JU:

  • Laboratoř biologie časného savčího vývoje

    vedoucí Alexander W. Bruce

    více

  • Laboratoř molekulární integrativní fyziologie drozofily

    vedoucí Tomáš Doležal

    více

  • Laboratoř včelí biologie

    vedoucí Alena Krejčí

    více

  • Dmel macrophages squad

    vedoucí Adam Bajgar

    více

  • Laboratoř neurogenetiky

    vedoucí Michaela Fencková

    více

  • Laboratoř vývojové epigenetiky a bioinformatiky

    vedoucí Lenka Gahurová

    více

Přidružené vědecké skupiny na ústavech AV ČR:

Parazitologický ústav

  • Laboratoř molekulární biologie prvoků

    (Julius Lukeš)

    více

  • Laboratoř funkční biologie protist

    (Alena Panicucci Zíková)

    více

  • Laboratoř RNA biologie prvoků

    (Zdeněk Paris)

    více

  • Laboratoř evoluční protistologie

    (Miroslav Oborník)

    více

  • Laboratoř environmentální genomiky

    (Aleš Horák)

    více

  • Laboratoř molekulární ekologie a evoluce

    (Jan Štefka)

    více

  • Laboratoř molekulární ekologie vektorů a patogenů

    (Ryan Rego)

    více

  • Laboratoř imunologie vektorů

    (Petr Kopáček)

    více

  • Laboratoř arbovirologie

    (Martin Palus)

    více

  • Laboratoř genomiky a diverzity protist

    (Martin Kolísko)

    více

  • Laboratoř molekulární biologie klíšťat

    (Jan Perner)

    více

  • Laboratoř genomiky a proteomiky vektorů

    (Michail Kotsyfakis)

    více

  • Laboratoř molekulární biologie a fyziologie komárů

    (Marcela Nouzová)

    více

  • Laboratoř veterinární a medicínské protistologie

    (Martin Kváč)

    více

  • Laboratoř parazitární terapie

    (Kateřina Jirků)

    více

Entomologický ústav

  • Laboratoř vývojové genetiky

    (Marek Jindra)

    více

  • Laboratoř evoluční genetiky

    (Petr Nguyen)

    více

  • Laboratoř molekulární chronobiologie

    (David Doležel)

    více

  • Laboratoř mikroskopie a histologie

    (Hana Sehadová)

    více

  • Laboratoř molekulární cytogenetiky

    (František Marec)

    více

  • Laboratoř molekulární genetiky

    (Michal Žurovec)

    více

  • Laboratoř výzkumu telomer

    (Radmila Čapková Frydrychová)

    více

Ústav molekulární biologie rostlin

  • Biochemie a biofyzika rostlin

    (Hendrik Küpper)

    více

  • Epigenetika rostlin

    (Iva Mozgová)

    více

  • Fotosyntéza

    (Radek Litvín)

    více

  • Molekulární cytogenetika

    (Jiří Macas)

    více

  • Molekulární signalizace rostlin

    (Michael Wrzaczek)

    více

  • Rostlinná virologie

    (Igor Koloniuk)

    více

Mikrobiologický ústav - Centrum ALGATECH, Třeboň

  • Laboratoř fotosyntézy

    více

  • Laboratoř buněčných cyklů řas

    více

  • Laboratoř řasové biotechnologie

    více

  • Laboratoř anoxygenních fototrofů

    více

Číst dál …Vědecké skupiny

  • Přečteno: 5000

Magisterské studijní obory

Katedra fyziky

  • Biofyzika

    Posluchači dvouletého navazujícího magisterského oboru Biofyzika budou seznámeni s nezbytnými teoretickými i experimentálními fyzikálními základy, teoriemi i metodickými přístupy, potřebnými pro úspěšné řešení konkrétních problémů v oblasti fyziky, biologie, farmakologie, medicíny a jim příbuzných hraničních oborech.

  • Učitelství fyziky pro SŠ

    V navazujícím magisterském studiu Učitelství pro střední školy se posluchač zaměří především na didaktiku zvolených odborných předmětů, pedagogiku a psychologii a získání praktických dovedností ve školách.

    Koncepce výuky

    • student se zapisuje na dva obory*, jejichž odbornou část absolvoval v bakalářském stupni
    • studium v magisterském stupni zaměřeno na: pedagogiku a psychologii, obecnou didaktiku a didaktiku aprobačních předmětů, pedagogické praxe
    • tabulka shrnuje hrubý studijní plán absolventa-učitele s dvouoborovou aprobací* (kurzívou označeno předchozí studium)

    Bakalářský stupeň

    Magisterský stupeň

    Fyzika pro vzdělávání

    Učitelství fyziky pro SŠ

    „Další předmět“ pro vzdělávání

    Učitelství "dalšího předmětu" pro SŠ

    * magisterský stupeň lze studovat i jednooborově, např. v případě, kdy se student rozhodne ke svému odbornému vzdělání získat i vzdělání pedagogické

    Pozn.: Vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů pro střední školy (včetně fyziky) je v rámci Jihočeské univerzity plně zaštiťováno Přírodovědeckou fakultou. Spolupráce s Pedagogickou fakultou probíhá zejména na úrovni výuky didaktik aprobačních předmětů a dále pedagogicko-psychologického základu.

    Podmínky pro přijetí

    • informace naleznete zde

    Další důležité informace

  • Fyzikální měření a modelování

    Navazující magisterský obor Fyzikální měření a modelování nabízí možnost magisterského vzdělávání zejména absolventům bakalářských oborů Fyzika a Měřicí a výpočetní technika. Magisterské studium na PřF lze zahájit od LS i ZS.

    Přihlášky ke studiu do navazujícího magisterského oboru Fyzikální měření a modelování budou přijímány do termínů uvedných v dokumentu Informace k podávání přihlášek, přijímací řízení. Bývá kolem 16. května pro studium od ZS a kolem 15. prosince pro studium od LS.

    Garant oboru, kontaktní osoba: doc. RNDr. Milan Předota, Ph.D.

    Profil absolventa studijního oboru a cíle studia:
    Cílem studia je poskytnou magisterské vysoškolské vzdělání absolventům, kteří budou mít hluboký teoretický matematický i fyzikální základ pro pochopení pokročilých fyzikálních jevů a zkušenosti s pokročilými fyzikálními měřicími technikami. Fyzikální procesy budou schopni nejen experimentálně měřit, ale i modelovat za použití vhodného softwaru. Budou seznámeni i se softwarem na zpracování a vizualizaci dat a řízení experimentů. Díky vysoké kvalitě jazykového vzdělávání na PřF JU budou absolventi schopni pracovat s anglicky psanou literaturou a softwarem a komunikovat se zahraničními odborníky a partnery.

    Díky svému nadhledu, zkušenostem s řešením problémů v řadě oblastí fyziky experimentálními přístupy i modelováním a znalostí vazeb mezi těmito přístupy bude absolvent schopen zastávat pozice v základním i aplikovaném výzkumu akademických pracovišť a výzkumných a vývojových centrech výrobních závodů či jejich provozech. Uplatnění nalezne také ve specializovaných soukromých firmách věnujících se fyzikálnímu měření a servisu měřících zařízení.

    Absolvent studia si rozšíří své dosavadní znalosti o magisterské kurzy věnované pokročilému fyzikálnímu měření a modelování. Jejich profil odpovídá zaměření pracoviště (optická měření, plazmové technologie, zpracování audiosignálů, elektronová mikroskopie, částicové i spojité počítačové modelování, modelování fyzikálních procesů a řízení experimentů). Poptávce významných zaměstnavatelů v jižních Čechách (ČEZ - JE Temelín, Bosch - výrobní a vývojový závod v Č. Budějovicích zaměřený na palivové systémy a zpracování plastů) vycházejí vstříc kurzy věnované jaderné fyzice a energetice (Jaderná energetika, Experimentální reaktor a jeho využití v jaderné energetice) a modelování proudění (Numerická matematika II. - num. vyp. dif. rov., Mechanika tekutin).

    Realizace oboru je v souladu se strategickým projektem JU "Rozvoj výzkumných a výukových kapacit pro přírodovědné a technické obory JU v Českých Budějovicích – Přírodovědecká fakulta (Rozvoj PřF JU)", v rámci něhož PřF JU v roce 2013 dokončila stavbu budovy C, ve které bylo vybudováno a vybaveno výukové i vědecké zázemí Katedry fyziky PřF.

    Se zaměřením vědecké činnosti Katedry fyziky a vybavením vědeckých laboratoří se uchazeč může seznámit na stránkách jednotlivých laboratoří.

    Studijní plán:
    V průběhu magisterského studia musí student získat alespoň 120 kreditů. Tyto kredity získá za povinné předměty oboru (45 kreditů), za povinně volitelné předměty v minimálním rozsahu 28 kreditů, za volitelné předměty vlastního výběru v minimálním rozsahu 8 kreditů a za diplomovou práci (39 kreditů).
    Pokud student absolvoval některý z povinných předmětů již v bakalářském studiu, musí si odpovídající počet kreditů doplnit některým povinně volitelným předmětem (bak. obor Fyzika obsahuje povinně předměty Matematická analýza III, IV; naopak bak. obor Měřicí a výpočetní technika obsahuje povinně předměty Elektronika II a Principy a systémy měřících přístrojů).

    Studijní plán v nové akreditaci 2018-2028

    Elektronické a elektrotechnické předměty:
    Elektronika I., II., (povinné předměty, absolventi MVT mají splněno z bak. studia)
    Snímače, detektory, čidla I-principy, Snímače, detektory, čidla II-příklady apl. (povinné předměty)
    Modelování elektronických obvodů, Zpracování audiosignálů (povinně volitelné předměty)

    Měřicí technika:
    Principy a systémy měřících přístrojů (povinný předmět, absolventi MVT mají splněno z bak. studia)
    Speciální měření (p)
    Optická měření (pv)

    Fyzikální předměty:
    Fyzika plazmatu, Plazmová fyzika a astrofyzika, Plazmové technologie (pv)
    Materiály a technologie připravy (pv)
    Kvantová teorie I., Lasery a nelineární optika (pv)
    Mechanika tekutin (pv)
    Electron Microscopy I., II. (pv)
    Jaderná energetika (v)
    Experimentální reaktor (ÚJV Řež) a jeho využití v jaderné energetice (pv)

    Modelování:
    Software pro vědecko-technické výpočty (p)
    Počítačová fyzika – počítačové modelování (p)
    LabView (pv)
    Modelování a simulace (pv)
    Pokročilé simulace ve fyzice mnoha částic (pv)
    Numerická matematika II. - num. vyp. dif. rov. (pv)
    Počítačová grafika (v)

    Matematické předměty:
    Matematická analýza III. (p)
    Úvod do diferenciálních rovnic (pv)
    Diferenciální rovnice (pv)
    Numerická matematika I. (pv)
    Matematická analýza IV. (pv)

    Programování:
    Základy programování v jazyce C nebo Procedurální programování v C/C++ (povinný předmět, absolventi MVT mají splněno z bak. studia)
    Objektové programování v C++ a C# (povinně volitelný předmět, absolventi MVT mají splněno z bak. studia)
    Paralelní programování (pv)

    Cizí jazyk:
    Magisterská zkouška z angličtiny (p)

    Otázky ke Státním závěrečným zkouškám

Číst dál …Magisterské studijní obory

  • Přečteno: 3444

Bakalářské studijní obory

Katedra fyziky

  • Biofyzika

    Biofyzika jako studijní obor představuje ve světě širokou škálu studijních programů, od fyzikálních, kvantově mechanických, přes biochemické, až po (molekulárně) biologické; obecně však se dá charakterizovat jako vědní obor studující biologické systémy pomocí experimentálních metod založených na fyzikálních principech.

    Některé experimentální metody vyžadují hlubší fyzikální základ, biofyzika jako studijní obor opírající se o takovéto metody je pak pěstována spíše na fakultách matematicko-fyzikálních. Mohutně se rozvíjejí možnosti výpočetní techniky a z toho vyplývající fyzikální, kvantově mechanické výpočty, biochemické, molekulárně genetické, biologické modelování, digitální analýza obrazu, či zvuku apod. Naopak některé univerzity pěstují biofyziku "více biologickou".

    Jihočeská univerzita nabízí zajímavý kompromis posluchačům tříletého studijního bakalářského programu Biofyzika: budou seznámeni v prvé řadě s nezbytnými základy fyziky, jak teoretické, tak experimentální. Projdou též základy chemie, biochemie; chemické a biologické laboratorní techniky, a to v kampusu, jehož součástí je vedle Jihočeské univerzity i špičkové Biologické centrum AV ČR. Součástí povinného programu jsou i nezbytné základy počítačové techniky.

    Bakalářský program Biofyzika je koncipován tak, aby zájemce profiloval ke vstupu do navazujícího magisterského studia biofyziky, ale aby jim případně umožnil i pokračovat  studiem v příbuzných mezních oborech - na hranici mezi biologií, chemií a fyzikou, ať již směrem k medicíně, farmakologii, ale i blíže k fyzice, např. elektronové mikroskopii, či dalším oborům blíže k biologii, molekulární biologii, v rámci Biologického centra, či oborům spíše chemickým (fyzikální chemie) ve spolupráci např. s univerzitou v Linci.

    Domníváme se, že pokud v mezních oborech se mladý člověk v dnešní době má prosadit, tak nejtěžší je pochopit principy a teoretické základy fyziky, resp. matematický aparát potřebný pro fyziku. A zde je třeba zkušený lektor, aby "filozofii" a základní kameny pomohl pochopit. V biochemii či biologii se předpokládá, že mladý odborník je schopen nastudovat a "přetřídit" obrovské množství empirických poznatků na to, co je principiální či naopak nepodstatné, již  do značné míry i sám.

    Proč studovat biofyziku na PřF JU?

    • nově vybavené studentské experimentální laboratoře a posluchárny v budově C v kampusu na Branišovské ul. v Č. Budějovicích

    Budova C - Praktikum z atomové a jaderné fyziky - Fyzikální laboratoř - Millikanův experiment Budova C

    schema

    Laboratoř femtosekundové spektroskopie

    • úzký kontakt s vědeckými týmy mimo jihočeský región => kromě všech českých biofyzikálních lze jmenovat naše nejbližší kolegy v zahraničí např. na univerzitě v Lundu, návaznost našeho studia biofyziky např. s magisterským oborem Biologické chemie (přeshraniční studium, Linz), a další a další. Možnosti studia, studijních pobytů, v zahraničí. Jihočeská univerzita se nachází i na Špicberkách i na Nové Guinei.
    • individuální přístup ke každému našemu studentovi již od prvního semestru, od samého počátku studia Mezinárodní tým
  • Fyzika pro vzdělávání

    Bakalářský obor Fyzika pro vzdělávání studijního programu Fyzika vznikl na Přírodovědecké fakultě jako důsledek strukturace dosavadních pětiletých učitelských programů pro výchovu učitelů fyziky pro střední školy na bakalářský a magisterský stupeň. Během studia bakalářského oboru posluchač získá odborné znalosti a seznámí se s řadou experimentálních technik z různých oblastí fyziky.

    Proč studovat učitelství fyziky na PřF JU?

    • široká nabídka kombinací (např. F-Bi, F-Ch, F-M, F-I)
    • nově vybavené studentské experimentální laboratoře a posluchárny

    Fyzikální laboratoř - Millikanův experiment

    • úzký kontakt s vědeckými týmy => možnost zajímavých závěrečných prací a spolupráce na vědeckých projektech

     Laboratoř femtosekundové spektroskopie

    Koncepce výuky

    • student se zapisuje na kombinaci dvou oborů, tedy Fyzika + další obor (např. Biologie, Chemie, Matematika, Informatika)
    • bakalářský stupeň zaměřen na získání odborných znalostí z aprobačních oborů => v magisterském stupni možnost pokračovat jak v učitelských (zaměření zejména na didaktiky aprobačních předmětů a pedagogicko-psychologický základ), tak neučitelských oborech
    • pro získání kompletního vzdělání učitele s dvouoborovou aprobací nutno dále absolvovat navazující magisterské obory, jak je zřejmé z tabulky níže (navazující studium označeno kurzívou)

    Bakalářský stupeň

    Magisterský stupeň

    Fyzika pro vzdělávání

    Učitelství fyziky pro SŠ

    „Další předmět“ pro vzdělávání

    Učitelství "dalšího předmětu" pro SŠ

    Pozn.: Vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů pro střední školy (včetně fyziky) je v rámci Jihočeské univerzity zaštiťováno Přírodovědeckou fakultou. Na výuce psychologicko-pedagogických předmětů se podílí Pedagogická fakulta JU.

    Podmínky pro přijetí

    • podání přihlášky
    • ukončené SŠ vzdělání
    • absolvované 3 roky matematiky a 2 roky fyziky na SŠ (v případě nesplnění tohoto požadavku nutno absolvovat přijímací test)
    • detailnější informace najdete zde

    Další důležité informace

  • Fyzika

    Bakalářský program Fyzika vznikl nově na Přírodovědecké fakultě jako jeden ze základních studijních programů, které budou profilovat směr výuky, vzdělávání a výzkumu na Přírodovědecké fakultě.

    Bakalářský program Fyzika, obor Fyzika, je koncipován tak, aby zájemcům o studium fyziky poskytl jak potřebné základní fyzikální kurzy a cvičení, tak i možnost rozšíření znalostí o speciální fyzikální a jiné vhodné kurzy z univerzitní nabídky. Studenti se během svého studia profilují zpravidla do jednoho z hlavních zaměření ústavu - materiálově zaměřené aplikované fyziky, počítačové fyziky či experimentální biofyziky. Cílem studia bakalářského programu Fyzika, oboru Fyzika, je výchova absolventa vzdělaného ve všech základních partiích fyziky na úrovni odpovídající nižšímu (bakalářskému) stupni vysokoškolského studia, který zároveň absolvoval některé rozšiřující předměty svého speciálního odborného zaměření.

    Se zaměřením vědecké činnosti Katedry fyziky a vybavením vědeckých laboratoří se uchazeč může seznámit na stránkách jednotlivých laboratoří.

    Absolvent je profilován ke vstupu do navazujícího magisterského studia Fyzikální měření a modelování, případně Biofyzika. Současně by měl být absolvent, také díky množství praktických cvičení, dostatečně připraven po odborné a praktické stránce uplatnit se jako technik s nižším vysokoškolským vzděláním v inovačním vývoji a průmyslu, v laboratořích i v praxi.

  • Měřicí a výpočetní technika

    Obor Měřicí a výpočetní technika je jediný čistě technický obor na Jihočeské univerzitě, existující nepřetržitě od roku 1992. Je garantován Ústavem fyziky a biofyziky na Přírodovědecké fakultě. Nabízí mezioborové studium elektroniky, automatizace, elektrotechniky a informatiky. V akademickém roce 2021/21 bude otevřen první ročník pro denní studium.


    Organizace studia

    • Výuka probíhá formou denního studia na vysoké škole.
    • Přednášky, online přednášky, cvičení, semináře a samostatné prace studentů.
    • Studium je zakončeno získáním bakalářského titulu Bc.
    • Studenti mají možnost dalšího studia v magisterském programu Fyzikální měření a modelování (FMM).

    Deset důvodů, proč studovat technický obor na Přírodovědecké fakultě (PřF)

    • Technický obor v regionu s dlouholetou tradicí
    • Mezioborové studium elektroniky, automatizace, elektrotechniky a informatiky
    • Studium probíhá v prezenční formě
    • Diplom z respektované vysoké školy
    • Studium na jednom místě bez nutnosti dojíždění mimo region
    • Možnost pokračování v magisterském programu
    • Přírodovědecká fakulta nabízí studium přírodních věd. Fyzika, matematika nebo informatika tvoří tradiční základ technických oborů
    • Přírodovědecká fakulta sídlí v moderním, z části nově postaveném kampusu
    • Zaměstnavatelé naše studenty upřednostňují před absolventy méně renomovaných VŠ
    • Jsme etablovaná státní vysoká škola. Naším cílem je poskytnout kvalitní technické vzdělání.


    Naši absolventi pracují u prestižních zaměstnavatelů v regionu, například:

    Robert Bosch, s.r.o., JE Temelín, Motor, Jihostroj Velešín, Schwan Cosmetics, Tieto, Siebel, Akka a další.

    Kde najdete naše absolventy?

    Bc. Marian Viskup – prezenční bakalářské studium absolvoval v letech 2013-2017. V roce 2017 obhájil svou bakalářskou práci na téma „Octave a OpenFoam a jejich použití ve fyzice“. Již během studia pracoval ve společnosti LESIKAR, a.s. se sídlem v Táboře, zabývající se magnetickými snímači. Po ukončení začal pracovat ve firmě Robert Bosch s.r.o. na pozici Inženýr palivových modulů, kde je jeho hlavním úkolem komunikace se zákazníky, vedení týmu a vytváření dokumentace pro daný produkt.

    Od října 2017 studoval při zaměstnání na FEL ZČU v Plzni v kombinovaném studiu obor Aplikovaná elektrotechnika.

      

    Mgr. Jiří Štangl – obor MVT studoval v letech 2011-2014 a studium zakončil obhajobou bakalářské práce, zaměřené na PLC programování jednoduchých modelových strojů výrobní linky pro laboratorní potřeby PřF JU.

    Po ukončení bakalářského studia nastoupil do navazujícího magisterského programu Fyzikální měření a modelování na UFY PřF JU. Studium úspěšně dokončil v roce 2017 obhajobou diplomové práce „Optimalizace parametrů úlohy s rázovým zatížením v programu LS-DYNA“, která vznikla ve spolupráci s vývojovým oddělením firmy Robert Bosch s.r.o. v Českých Budějovicích. Ve zmiňované společnosti nyní působí jako technolog sériové výroby pro systém DNOX.

      

    Bc. Kryštof Effenberk – v letech 2012-2015 studoval na UFY PřF JU v denním studiu. Své studium úspěšně zakončil obhájením bakalářské práce na téma „Přepětí v elektrických sítích a ochrana elektrického zařízení proti přepětí“. Svou práci vypracoval ve spolupráci se školiteli z firmy EON.

    Po absolvování bakalářského programu zůstal na Katedry fyziky PřF JU, kde studoval navazující magisterský obor Fyzikální měření a modelování. Zpracoval diplomovou práci zaměřenou na fyziku Slunce. Díky této problematice měl možnost zapojit se do mezinárodního grantu zabývajícího se sluneční fyzikou.

      

    Bc. David Cifreund – studoval v denní formě studia v letech 2013-2017. Studium zakončil úspěšnou obhajobou bakalářské práce na téma „Implementace vypařovacího systému pro depozici tenkých vrstev v prostředí nízkoteplotního plazmatu“.

    V současnosti pracuje ve firmě Robert Bosch s.r.o. na vývoji palivových modulů jako zkušební technik. Jednou z jeho činností je validace palivových modulů, kde zajišťuje různé testy (mechanické, elektrické, teplotní, funkční zatížení, atd.), nutné k ověření jejich výdrže v provozu v automobilech.

      

    Bc. Jan Timko – kombinované studium zahájil v roce 2013. Již na začátku studia začal pracovat jako provozní elektrikář bloku na jaderné elektrárně Temelín. Jak sám říká: „Samotné studium probíhalo poměrně zajímavou formou v moderních prostorech školy s viditelným zájmem učitelů vymýšlet nové praktické úlohy, stáže a cvičení a směřovat tak studenty k budoucímu zaměstnání, či navazujícímu studiu“. Studium dokončil obhajobou bakalářské práce na téma „Technicko - ekonomická studie blokových transformátorů jaderné elektrárny Temelín“.

    Po ukončení bakalářského studia na PřF JU pokračoval v studiu Aplikované elektrotechniky na Fakultě elektrotechnické ZČU v Plzni.

Číst dál …Bakalářské studijní obory

  • Přečteno: 6543

Věda na katedře

Katedra molekulární biologie a genetiky

Molekulárně biologicky-orientovaným výzkumem se zabývá více než 20 vědeckých skupin propojených s katedrou, které jsou buď přímo na Přírodovědecké fakultě JU nebo na přidružených ústavech Akademie věd. Jedná se především o základní výzkum, na rozličných modelových i nemodelových organismech. 

Číst dál …Věda na katedře

  • Přečteno: 2087

Přeshraniční studium

Katedra informatiky

Přeshraniční studium je forma denního studia, kdy studenti polovinu semestrů studují v Čechách a druhou polovinu v zahraničí.

Jedná se o společné studium, kdy přibližně polovina studentů je z Johannes Kepler Universität Linz a druhá polovina z naší fakulty. Záměrně jsme neuvedli, že polovina studentů je českých a druhá polovina rakouských. Důvodem je skutečnost, že studenti jsou často z celého světa. Studenti studují společně v jazyce anglickém. Jedná se tedy o unikátní možnost získat mezikulturní zkušenosti.

V současné době lze na Přírodovědecké fakultě formou přeshraničního studia studovat obory:

Studium biologické chemie běží už řadu let, tak kromě bakalářského studia je možné studovat i navazující magisterské studium. Obor Bioinformatika je prozatím pouze bakalářské úrovně.

Absolventi získají diplomy z obou univerzit, tj. jak český, tak i rakouský (jedná se o tzv. double-degree study).

Podmínky studia

Polovina studia se studia se studuje v Česku a druhá v Rakousku. Životní náklady v Rakousku jsou vyšší než v Česku. Např. náklady na kolej jsou v Rakousku od 250 €/lůžko a měsíc, oběd v menze stojí okolo 4 €. Snažíme se proto našim studentům poskytnout stipendium z programu Erasmus, které by jim pomohlo s financování rozdílu v životních nákladech. Nelze však zaručit, že toto stipendium bude každý rok poskytováno. Pro bližší informace na daný rok, kontaktujte vždy Erasmus oddělení PřF.

Číst dál …Přeshraniční studium

  • Přečteno: 435

Přihlaste si
odběr newsletteru

Zůstaňme v kontaktu na
sociálních sítích

Branišovská 1645/31a, 370 05 České Budějovice Tel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Branišovská 1645/31a, 370 05 České BudějoviceTel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

© 2024 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Cookies

1

0