Skip to main content

PRF

Učitelství science pro SŠ -zal

Učitelství pro SŠ

Magisterský program pro absolventy učitelských i odborných programů, kteří chtějí učit na střední škole přírodovědné předměty novým a zajímavým způsobem.

Učitelství Science pro SŠ je dvouletý profesní program inspirován ze zahraničí. 
Reaguje na aktuální reformu vzdělávání učitelů.
Jediný v ČR.
V čem je jiný?
  • Postaven na inovativních výukových metodách a moderních pedagogických přístupech.
  • Obsahu spoluvytvářen studenty, SŠ učiteli a řediteli.
  • Integrovaný přístup při výuce biologie, geografie, fyziky a chemie.
  • Mezioborový přístup při řešení globálních environmentálních výzev.
  • Projektová výuka.
  • Příprava k AP zkouškám (Advance Placement Exam, realizováno USA College Board).
  • Hodně praxe na fakultních školách.

Ovlivněte vaše žáky a podpořte jejich zájem o přírodní vědy!

Hlásit se můžete již nyní.
S dotazy se obracejte na doc. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

Učitelství Science je výjimečné a unikátní

Studijní program Učitelství Science je výjimečnou příležitostí pro absolventy učitelských i odborných bakalářských programů, kteří chtějí učit na střední škole přírodovědné předměty novým a zajímavým způsobem. 

Učitelství Science pro SŠ je magisterský dvouletý profesní program, unikátní a jediný v ČR, který reaguje na aktuální reformu vzdělávání učitelů, je inspirován ze zahraničí a je zajímavou volbou pro absolventy bakalářských učitelských i neučitelských programů.

Program jsme postavili na inovativních výukových metodách a moderních pedagogických přístupech. Zároveň jsme se snažili reagovat na aktuální změny, které chystá v přípravě učitelů MŠMT. Zásadní byli také studenti, kteří se také podíleli na přípravě obsahu, stejně jako učitelé a ředitelé středních škol.

Absolventi Učitelství Science pro střední školy najdou uplatnění zejména jako učitelé přírodovědných předmětů, které budu zaměřeny na integraci přírodovědných poznatků. Mezi povinnými předměty jsou např. předměty Integrovaný přístup při výuce biologie, geografie, fyziky a chemie a jeho didaktika nebo např.  Mezioborový přístup při řešení globálních environmentálních výzev.

Zařazeny jsou dva bloky povinně volitelných předmětů. První blok bude mít formu projektové výuky, druhý blok je pak tvořen předměty, které jsou přípravou k AP zkouškám (Advance Placement Exam, realizováno USA College Board). AP kurzy obsahují mnoho integračních oblastí a témat. Na mnohých středních školách (i v ČR) jsou tyto kurzy prostředkem individualizace výuky. V současné době probíhá pilotní program MŠMT pro uznávání Advanced Placement zkoušek v rámci profilové části maturitních zkoušek. 

Ve studijních plánech je zařazeno hodně praxe na středních školách.

Budete-li odborně i metodicky zdatní, stanete skvělými a spokojenými učiteli a vaše nadšení může vaše žáky velmi ovlivnit a podpořit jejich zájem o přírodní vědy. 

Buďte prvními učiteli Science v České republice a přihlaste se!

Hlásit se můžete již nyní! 
S dotazy se obracejte na doc. RNDr. Ing. Janu Kalovou, PhD. (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.)

Rozhovor s Janou Kalovou v pořadu Dopolední host Českého rozhlasu ČB (8. 1. 2024).

Informace k programu Science začíná v čase 12:50


Náš tip!

SciencLab - vzdělávací program v duchu inovativního způsobu výuky Science.

 

Učitelství pro SŠ

Magisterský program pro absolventy učitelských i odborných programů, kteří chtějí učit na střední škole přírodovědné předměty novým a zajímavým způsobem.

Učitelství Science pro SŠ je dvouletý profesní program inspirován ze zahraničí. 
Reaguje na aktuální reformu vzdělávání učitelů.
Jediný v ČR.
V čem je jiný?
  • Postaven na inovativních výukových metodách a moderních pedagogických přístupech.
  • Obsahu spoluvytvářen studenty, SŠ učiteli a řediteli.
  • Integrovaný přístup při výuce biologie, geografie, fyziky a chemie.
  • Mezioborový přístup při řešení globálních environmentálních výzev.
  • Projektová výuka.
  • Příprava k AP zkouškám (Advance Placement Exam, realizováno USA College Board).
  • Hodně praxe na fakultních školách.

Ovlivněte vaše žáky a podpořte jejich zájem o přírodní vědy!

Hlásit se můžete již nyní.
S dotazy se obracejte na doc. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

Učitelství Science je výjimečné a unikátní

Studijní program Učitelství Science je výjimečnou příležitostí pro absolventy učitelských i odborných bakalářských programů, kteří chtějí učit na střední škole přírodovědné předměty novým a zajímavým způsobem. 

Učitelství Science pro SŠ je magisterský dvouletý profesní program, unikátní a jediný v ČR, který reaguje na aktuální reformu vzdělávání učitelů, je inspirován ze zahraničí a je zajímavou volbou pro absolventy bakalářských učitelských i neučitelských programů.

Program jsme postavili na inovativních výukových metodách a moderních pedagogických přístupech. Zároveň jsme se snažili reagovat na aktuální změny, které chystá v přípravě učitelů MŠMT. Zásadní byli také studenti, kteří se také podíleli na přípravě obsahu, stejně jako učitelé a ředitelé středních škol.

Absolventi Učitelství Science pro střední školy najdou uplatnění zejména jako učitelé přírodovědných předmětů, které budu zaměřeny na integraci přírodovědných poznatků. Mezi povinnými předměty jsou např. předměty Integrovaný přístup při výuce biologie, geografie, fyziky a chemie a jeho didaktika nebo např.  Mezioborový přístup při řešení globálních environmentálních výzev.

Zařazeny jsou dva bloky povinně volitelných předmětů. První blok bude mít formu projektové výuky, druhý blok je pak tvořen předměty, které jsou přípravou k AP zkouškám (Advance Placement Exam, realizováno USA College Board). AP kurzy obsahují mnoho integračních oblastí a témat. Na mnohých středních školách (i v ČR) jsou tyto kurzy prostředkem individualizace výuky. V současné době probíhá pilotní program MŠMT pro uznávání Advanced Placement zkoušek v rámci profilové části maturitních zkoušek. 

Ve studijních plánech je zařazeno hodně praxe na středních školách.

Budete-li odborně i metodicky zdatní, stanete skvělými a spokojenými učiteli a vaše nadšení může vaše žáky velmi ovlivnit a podpořit jejich zájem o přírodní vědy. 

Buďte prvními učiteli Science v České republice a přihlaste se!

Hlásit se můžete již nyní! 
S dotazy se obracejte na doc. RNDr. Ing. Janu Kalovou, PhD. (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.)

Rozhovor s Janou Kalovou v pořadu Dopolední host Českého rozhlasu ČB (8. 1. 2024).

Informace k programu Science začíná v čase 12:50


Náš tip!

SciencLab - vzdělávací program v duchu inovativního způsobu výuky Science.

 

Číst dál …Učitelství science pro SŠ -zal

  • Přečteno: 156

Učitelství science pro SŠ

Učitelství SCIENCE pro SŠ

Magisterský studijní program Učitelství science pro SŠ

Učitelství science je prvním profesním, prakticky zaměřeným (tedy ne akademickým) programem pro vzdělávání budoucích učitelů, což také koresponduje s probíhající proměnou ve vzdělávání. Jsme velmi rádi, že jsme jako první dostali důvěru MŠMT a tento studijní program můžeme realizovat.

Navazující dvouletý magisterský program Učitelství science pro střední školy je v rámci ČR velmi moderní, atraktivní, unikátní a rozšiřuje nabídku studia učitelství na Přírodovědecké fakultě JU.  Odráží novou koncepci vzdělávání a nabízí jedinečnou příležitost zapojit se do formování budoucích učitelů nejen absolventům bakalářských programů pro vzdělávání, ale i absolventům bakalářských odborných programů, kteří tak mají příležitost stát se kvalifikovanými učiteli přírodovědných předmětů a přispět ke snížení nedostatku kvalitních a kvalifikovaných středoškolských učitelů.

Své studium si vzhledem k velkému počtu povinně volitelných předmětů můžete do velké míry designovat sami, podle vaší preference, za pomoci vlastního školitele z PřF JU, který vám s přípravou náplně vašeho studia pomůže.

Velmi si ceníme toho, že oborově didaktické předměty jsou ve velké míře zajištěny aktivními středoškolskými učiteli, kteří spolupracují s PŘF JU a jsou velkou posilou při přípravě budoucích SŠ učitelů. Již během studia si tak můžete utvořit silnou vazbu s praxí.

Program jsme připravili ve spolupráci s řediteli, středoškolskými učiteli a studenty učitelství a těšíme se společně s řediteli škol, až jako jeho absolventi ještě více rozsvítíte sborovny a rozzáříte žáky ve třídách.

Informace o studiu

Hned od prvního semestru začnete s pedagogickou praxí na školách. Společně s vedením škol jsme vybrali nejlepší učitele, kteří se o vás na školách postarají, budou vám při vašich praxích oporou a těší se, že budete už při vašem studiu posilou na středních školách.

Protože se budete připravovat na to, jak učit přírodovědné předměty novým a zajímavým způsobem, hned v prvním a druhém semestru jsou zařazeny předměty Integrovaný přístup při výuce biologie, geografie, fyziky a chemie a jeho didaktika, kde se budete zabývat možnostmi a metodami integrování a propojování přírodovědných disciplín na konkrétních průřezových tématech. Z několika pohledů se podíváte např. na témata voda, vesmír, člověk, pohyb a některá další. Pro úspěšné složení zkoušky odprezentujete a obhájíte před kolegy z kurzu vlastní projekt na některé vámi vybrané téma mezipředmětové integrace.

Pro rozvoj vašich soft-skills jsme zařadili předmět Komunikační dovednosti, kde se budete na modelových situacích zabývat např.  vedením diskusí, komunikací v krizových situacích nebo technikou vystupování a rétorikou. 

V předmětu Moderní trendy ve výuce přírodovědných předmětů si vyzkoušíte, jak moderně učit. Aktivně si vyzkoušíte, jak individualizovat a diferencovat výuku, jak se dá pracovat projektově, skupinově, jak se dá při výuce využít umělá inteligence.

I na žádost ředitelů jsme do programu zařadili didaktický předmět Integrovaný přístup při výuce matematiky a jeho didaktika, kde se budete zabývat integrací matematiky a dalších přírodovědných předmětů. Předmětem vás hlavně budou provázet zkušení a inovátorští středoškolští učitelé, kteří do SŠ výuky matematiky umí zařadit přírodovědná témata a také učitelé nematematici, kteří naopak do svých přírodovědných předmětů zařazují matematické modely, grafy nebo umí pracovat s daty. Tento předmět je také zaměřen na podporu výuky kritického myšlení. Zkouška opět proběhne jako obhajoba vlastního projektu.

V předmětu Mezioborový přístup k řešení globálních environmentálních výzev se soustředíte na propojení environmentálních problémů dnešního světa včetně mezioborových souvislostí. Budete aktivně skupinově připravovat a prezentovat konkrétní případové studie z oblastí životního prostředí.

Abyste byli připraveni na pedagogicko-psychologické situace a případně na problémy žáků, s nimiž se na školách můžete potkat, budete během studia také navštěvovat předměty, kterými vás provedou odborníci z naší Pedagogické fakulty, kteří se zmíněné problematice věnují.

  • Obecnější souhrn studia

    Už od prvního semestru si můžete podle svého zájmu zvolit některý z povinně volitelných předmětů, které jsou rozděleny do dvou skupin a většinou jsou opět originální.

    • První skupinu tvoří předměty integrovaného typu, které budou probíhat formou projektové výuky. Zařazena je např. Integrovaná biologie, kde cílem není podat ucelený přehled biologie, ale cílem je dovést studenty k propojování poznatků z biologie a jejich interpretaci. Cílem předmětu Integrovaná geografie je pak propojit jednotlivé pilíře fyzické, sociální a regionální geografie na konkrétních případových studiích dle aktuálního dění. V předmětu Integrovaná chemie se naučíte, jak lze spojit anorganické, organické a biochemické pojmy tak, aby došlo k pochopení chemických systémů.

    V případě zájmu si můžete vybrat některý z předmětů, který vás zbaví případného strachu nebo nejistoty z využívání informatických postupů a informačních technologií při vaší výuce, což stoprocentně kromě vás (budete se cítit komfortněji ve výuce) ocení hlavně vaši studenti. Na výběr jsou např. kurzy Modelování v Matlabu, Python – základy nebo Aplikovaná geoinformatika.

     

    • Druhá skupina povinně volitelných předmětů je tvořena didaktickými předměty, kde se naučíte, jak připravit středoškolské studenty na AP zkoušky (Advance placement exams), které každoročně ve světě skládají milióny středoškoláků. AP kurzy obsahují mnoho integračních oblastí a témat. Na mnohých středních školách (i v ČR) jsou tyto kurzy prostředkem individualizace výuky a studuje v nich každoročně mnoho studentů. V současné době probíhá pilotní projekt MŠMT pro uznávání AP zkoušek místo profilových zkoušek maturitních a na některých SŠ v ČR již jsou AP Exams místo maturit uznávány. AP Exams skládají středoškoláci v angličtině, ale angličtina není pro nás v případě těchto povinně volitelných předmětů stěžejní. Určitě stačí úroveň angličtiny B2. Výuku tohoto bloku povinně volitelných předmětů pro vás zajišťují lektoři, kteří jsou vyškoleni a certifikování přímo od College Board, což je organizace, která z USA připravuje a zajišťuje AP Exams. V případě zájmu vám také zajistíme proškolení přímo od College Board. S vedením College Board jsme totiž v úzkém kontaktu, stejně jako s kolegy z pražského Centra pro talentovanou mládež (CTM) https://www.ctm-academy.cz/ap-u-maturity, které organizuje AP Exams v ČR.
      V této skupině povinně volitelných předmětů je zařazen i studenty oblíbený kurz Přírodovědné předměty a angličtina – metoda CLIL.

  • Povinné a povinně volitelné předměty

    Povinné předměty

    • Integrovaný přístup při výuce biologie, geografie, fyziky a chemie 1 a jeho didaktika
    • Integrovaný přístup při výuce biologie, geografie, fyziky a chemie 2 a jeho didaktika
    • Mezioborový přístup při řešení globálních environmentálních výzev
    • Integrovaný přístup při výuce matematiky a jeho didaktika
    • Komunikační dovednosti
    • Moderní trendy ve výuce přírodovědných předmětů
    • Psychologie v praxi SŠ
    • Pedagogika a pedagogicko-psychologická diagnostika
    • Speciální pedagogika
    • Seminář aplikované pedagogiky a psychologie
    • Inkluzivní didaktika

     

    Praxe

    • Seminář k pedagogické praxi
    • Průběžná pedagogická praxe 1
    • Průběžná pedagogická praxe 2
    • Průběžná pedagogická praxe 3
    • Souvislá pedagogická praxe 1
    • Souvislá pedagogická praxe 2

     

    Povinně volitelné předměty – blok 1

    • Integrovaná biologie
    • Integrovaná chemie
    • Integrovaná geografie
    • Integrovaná fyzika
    • Modelování v Matlabu
    • Python – základy
    • Kvantitativní metody v geografii
    • Aplikovaná geoinformatika

     

    Povinně volitelné předměty – blok 2

    • AP Calculus
    • AP Physics
    • AP Chemistry
    • AP Computer Science
    • AP Environmental Science
    • AP Biology
    • Přírodovědné předměty a angličtina – metoda CLIL
  • Kredity

    Celkový počet kreditů, které musíte během studia získat, je 120.
    Za předměty pedagogicko – psychologického základu dostanete 22 kreditů (z toho 17 kreditů zajistí kolegové z naší PF). Povinné oborové a oborově didaktické předměty jsou za 24 kreditů. Dalších 24 kreditů získáte za povinně volitelné předměty 1. skupiny a 12 kreditů za povinně volitelné předměty 2. skupiny. Praxe je pak za 17 kreditů. Příprava diplomky je honorována 18 kredity a zbývající 3 kredity jsou volitelné.

  • Diplomové práce

    Nedílnou součástí studia je vypracování diplomové práce. Můžete se rozhodnout pro odbornou práci - v tomto případě můžete provádět pod vedením školitele vlastní vědeckou činnost. Velkou výhodou PřF JU je úzká spolupráce s Biologickým centrem AV ČR, které rozšiřuje spektrum potenciálních školitelů nad rámec PřF JU, je součástí kampusu a ve kterém je řada špičkových mezinárodních vědeckých týmů, do jejichž zkoumání se můžete zapojit už od prvního ročníku studia. Další možností pro tvorbu diplomové práce je pod vedením odborníků z PřF JU nebo SŠ učitelů vytvářet učební materiály, podílet se na přípravě učebnic nebo metodik. Při vypracování vaší diplomky můžete také navázat na vaši bakalářskou práci.

  • Státní závěrečná zkouška

    Státní závěrečná zkouška se skládá

    • ze zkoušky z pedagogického - psychologického bloku (navazuje na povinné předměty pedagogicko psychologického základu),
    • ze zkoušky z odborně-didaktických předmětů (navazuje na předměty Integrovaný přístup při výuce biologie, geografie, fyziky a chemie 1 a jeho didaktika, Integrovaný přístup při výuce biologie, geografie, fyziky a chemie 2 a jeho didaktika). Okruhy k SZZ budou v dostatečném předstihu volně k dispozici na webu PřF JU. Tato zkouška bude ověřovat didaktické schopnosti a kompetence (schopnost přesného vyjadřování, argumentace, komunikace, motivování žáků).
  • Rigorózní zkouška k získání titulu PhDr.

    Absolvent Mgr. studia, které vede ke kvalifikaci učitele pro SŠ, může na PřF JU získat titul PhDr.,  pokud splní následující podmínky:


     -  vykoná státní rigorózní zkoušku, která se skládá z ústního pohovoru, ve kterém uchazeč prokáže hlubší znalosti z oblastí:
    1. Pedagogika v kontextu výuky Science na středních školách
    2. Mezioborový přístup k výuce Science na středních školách

     - obhájí rigorózní práci.

    Přesné podmínky pro rigorózní řízení stanoví Řád rigorózního řízení na PřF JU.

Uplatnění absolventů

Absolventi studijního programu Učitelství science pro střední školy najdou uplatnění zejména jako pedagogové přírodovědných předmětů. Výjimečné budou jejich kompetence k zajištění přípravy a výuky předmětů, které budou zaměřeny na integraci přírodovědných poznatků.  Absolventi budou ale také schopni vyučovat konkrétní přírodovědný obor, např. podle svého jednooborového nebo dvouoborového Bc. zaměření.

Informace o přijímacím řízení

Informace o přijímacím řízení naleznete zde.

Přijímací zkouška je ústní. Komise složená z oborových didaktiků PřF JU ověří vaše předpoklady pro učitelskou profesi.

Přihláška ke studiu

Do magisterského studia Učitelství Science se můžete přihlásit elektronicky.

E - PŘIHLÁŠKA

Kontakt

V případě jakýchkoliv dotazů k programu Učitelství Science pro SŠ kontaktujte jeho garantku Doc. RNDr. Ing. Janu Kalovou, Ph.D. na emailu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

Můžeme si také domluvit schůzku a o programu a dalších možnostech studia učitelství na PřF JU si osobně popovídat.   

Číst dál …Učitelství science pro SŠ

  • Přečteno: 14583

Rozhodnutí o podmínkách přijetí ke studiu v navazujících magisterských studijních programech vyučovaných v českém jazyce pro akademický rok 2024/2025

Rozhodnutí o podmínkách přijetí ke studiu
v navazujících magisterských studijních programech vyučovaných v českém jazyce
pro akademický rok 2024/2025

Podle § 48 až 50 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), vyhlašuji podmínky pro přijetí ke studiu na Přírodovědecké fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích (dále PřF JU) v dále uvedených navazujících magisterských programech.

Článek 1. Otevírané programy

Program

Počet přijímaných

Aplikovaná ekologie a ochrana přírody

10

Biochemie

5

Biofyzika

5

Biologie ekosystémů

15

Botanika

10

Fyzikální měření a modelování

15

Fyziologie a buněčná biologie rostlin

5

Chemie životního prostředí

5

Klinická biologie

15

Molekulární a buněčná biologie a genetika

15

Parazitologie

10

Zoologie

15

Učitelství Science pro střední školy

15

Učitelství pro střední školy

45

V případě, že nebude v hlavním (letním) termínu přijímacího řízení naplněna kvóta přijímaných studentů, může být otevřeno přijímání i v následujícím doplňkovém (zimním) termínu. Doplňkový termín přijímacího řízení může být otevřen i v případě, že se v období k tomu určeném Opatřením děkana o organizaci akademického roku 2024/2025 nezapíší všichni přijatí uchazeči v rámci shora uvedené kvóty.   

Článek 2. Termíny přijímacího řízení

  1. Hlavní termín

V termínu jsou přijímáni studenti do všech programů uvedených v odstavci 1 tohoto Rozhodnutí. Přihlášky lze podávat do 19. května 2024. Úředně ověřenou kopii dokladu o úspěšném absolvování bakalářského studia uchazeči doručí nejpozději do 13. června 2024, 11:00 hodin1. Přijímací zkoušky se konají 7. června 2024.

  1. Doplňkový termín

V termínu jsou přijímáni studenti do všech programů uvedených v odstavci 1 tohoto Rozhodnutí k doplnění volných kapacit. Přihlášky lze podávat od 1. července do 31. října 2024. Úředně ověřenou kopii dokladu o úspěšném absolvování bakalářského studia uchazeči doručí nejpozději do 6. února 2025, 11:00 hodin[1]. Přijímací zkoušky se konají 9. února 2025.

U dokladů vydaných zahraniční vysokou školou si fakulta vyhrazuje právo vyžádat si vyšší formy ověření nebo nostrifikaci.

Článek 3. Podávání přihlášek

  1. Přihlášky se podávají elektronicky prostřednictvím formuláře dostupného na adrese https://www.jcu.cz/cz/prijimaci-zkousky/e-prihlaska. Povinnou přílohou e-přihlášky je kopie dokladu o zaplacení poplatku za přijímací řízení, pokud tento uchazeč neuhradí platební kartou přímo z prostředí přihlášky. Doklad lze do e-přihlášky dodat i po jejím podání, nebude-li však dodán do konce období pro podávání přihlášek v příslušném termínu, bude přihláška z přijímacího řízení vyřazena. Pokyny pro úhradu poplatku bankovním převodem jsou uvedeny v článku 7 tohoto Rozhodnutí.
  2. Hlásí-li se zahraniční uchazeč do českého studijního programu, je vyžadováno prokázání základní znalosti češtiny na úrovni B2 v souladu s kritérii specifikovanými ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky. Tuto znalost doloží potvrzením úspěšného složení Certifikované zkoušky z češtiny pro cizince (CCE u organizace, která je oprávněna takový certifikát vydávat), tj. certifikátem nebo jeho ověřenou kopií, a to nejpozději do 13. června 2024 do 11:00 hodin, respektive do 6. února 2025, 11:00 hodin.

Článek 4. Kritéria přijímání

  1. Podmínkou přijetí je ukončeným vysokoškolským vzděláním na úrovni bakalář nebo vyšší – doklad o dosažení tohoto vzdělání (úředně ověřenou kopii diplomu, u uchazečů ze zahraničí ověřené doklady o dosaženém vzdělání a absolvovaných předmětech; fakulta si vyhrazuje právo vyžádat si vyšší formy ověření nebo nostrifikaci) je nutné dodat na Studijní oddělení PřF JU nejpozději v termínech uvedených v článku 2 tohoto Rozhodnutí (předat osobně na Studijním oddělení PřF JU nebo zaslat poštou na adresu Studijního oddělení PřF JU, Branišovská 1760, 370 05 České Budějovice tak, aby do určeného termínu mohlo být doručeno – rozhodující je termín doručení).
  2. Při splnění shora uvedené podmínky mohou být přijati uchazeči, kteří splní požadavky uvedené v článku 4.1 nebo článku 4.2, a to až do počtů stanovených pro jednotlivé programy či kombinace v článku 1 tohoto Rozhodnutí. Pořadník uchazečů bude sestaven podle pravidel uvedených v článku 4.1 odstavci 10.
  3. Uchazeč hlásící se do programu studia, ve kterém již na PřF JU studuje, nemůže být do tohoto přijat.

Článek 4.1 Přijímací zkouška

  1. Prostřednictvím přijímací zkoušky se přijímají uchazeči do všech nabízených studijních programů.
  2. Děkan jmenuje přijímací komisi, jejímž předsedou je proděkan pro studium a členy docenti, profesoři a akademičtí pracovníci s vědeckou hodností z jednotlivých kateder.
  3. Komise na základě výsledku přijímacích zkoušek sestaví pořadí uchazečů a navrhne děkanovi rozhodnutí o jejich přijetí či nepřijetí.
  4. Přijímací zkouška je písemná nebo ústní a skládá se ze dvou částí: zkoušky z odborného předmětového/-vých okruhu/-hů (dle oboru studia – viz odst. 5) a zkoušky, v níž se posuzuje rozpravou před komisí bakalářská práce nebo jí odpovídající písemná práce uchazeče, pokud taková práce byla součástí jeho předchozího studia, popřípadě se posuzuje připravenost uchazeče vypracovat zamýšlenou diplomovou práci.
  5. Zkouška a rozprava se konají před komisí na katedře, kam se uchazeč do magisterského studia hlásí. U oborů Učitelství pro SŠ se zkouška a rozprava konají před komisí ze zástupců specializací, na které se uchazeč hlásí.
  6. Pokud je přijímací zkouška ústní, může být na písemnou žádost uchazeče realizována distančním způsobem. Žádosti o konání přijímací zkoušky distančním způsobem schvaluje proděkan pro studium na základě stanoviska garanta studijního programu.
  7. Náplň přijímacích zkoušek do jednotlivých studijních programů je následující:

Program/specializace

Předmětové okruhy přijímací zkoušky

Aplikovaná ekologie a ochrana přírody

Ekologie, Péče o životní prostředí

Biofyzika

Obecná fyzika

Biochemie

Biochemie, Organická chemie

Biologie ekosystémů

Ekologie

Botanika

Biologie rostlin

Fyzikální měření a modelování

Obecná fyzika nebo Technická fyzika

Fyziologie a buněčná biologie rostlin

Fyziologie rostlin

Chemie životního prostředí

dva okruhy z výběru: Anorganická chemie, Analytická chemie, Fyzikální chemie a Organická chemie

Klinická biologie

Biomedicínská laboratorní technika

Molekulární a buněčná biologie a genetika

Buněčná biologie a genetika

Parazitologie

Biologie živočichů

Zoologie

Biologie živočichů

Učitelství Science pro střední školy

po jednom okruhu ze dvou libovolných bloků: 

blok 1: Biologie rostlin, Biologie živočichů, Buněčná biologie a genetika, Fyziologie živočichů, Fyziologie rostlin, Ekologie, Biologická chemie, Biologie člověka

blok 2: Anorganická chemie, Analytická chemie, Biochemie, Fyzikální chemie, Organická chemie

blok 3: Obecná fyzika

blok 4: Matematická analýza

blok 5: Informační a komunikační technologie
blok 6: Fyzická geografie a Geoinformatika

Učitelství pro střední školy – specializace Biologie

jeden okruh z výběru: Biologie rostlin, Biologie živočichů, Buněčná biologie a genetika, Fyziologie živočichů, Fyziologie rostlin, Ekologie, Biologická chemie, Biologie člověka

Učitelství pro střední školy – specializace Chemie

jeden okruh z výběru: Anorganická chemie, Analytická chemie, Biochemie, Fyzikální chemie, Organická chemie

Učitelství pro střední školy – specializace Fyzika

Obecná fyzika

Učitelství pro střední školy – specializace Geografie

Fyzická geografie a Geoinformatika

Učitelství pro střední školy – specializace Matematika

Matematická analýza

Učitelství pro střední školy – specializace Informatika

Informační a komunikační technologie

  1. Výsledek zkoušky ze zvoleného předmětového okruhu / zvolených předmětových okruhů a výsledek rozpravy se klasifikuje celkovou známkou a bodovým ziskem. Bodové hodnocení odpovídající jednotlivým známkám udává následující tabulka:

známka

bodové hodnocení zkoušky a rozpravy

výborně

200 - 151

velmi dobře

150 - 101

dobře

100 - 51

nevyhověl

50 a méně

  1. Uchazečům o studium, kteří se do magisterského stupně hlásí v přímé návaznosti na bakalářské studium na PřF JU a nesplnili požadavky pro přijetí do navazujícího magisterského stupně bez odborné zkoušky (viz čl. 4.2), se jako přijímací zkouška započítává příslušná část jejich bakalářské státní závěrečné zkoušky (zkouška z předmětu a obhajoba) a její bodové hodnocení dle následující tabulky:

známka

z bakalářské zkoušky

bodové hodnocení bakalářské zkoušky pro účely přijímání do magisterského studia *

bodové hodnocení obhajoby bakalářské práce pro účely přijímáni do magisterského studia

výborně

50 – 34

150 - 101

velmi dobře

33 – 17

100 – 51

dobře

16 – 1

50 – 1

nevyhověl

0

0

   *V případě, že přijímací zkouška do magisterského studia obsahuje více předmětů státní zkoušky, počítá se výsledný počet bodů jako aritmetický průměr z bodů získaných ve všech požadovaných předmětech.

  1. Uchazeči, kteří vyhověli požadavkům odst. 7, budou přijati přednostně. Z uchazečů, kteří vyhověli požadavkům odst. 6 a 8, bude na základě součtu bodového zisku sestaven pořadník.
  2. Přijati budou uchazeči až do počtu stanoveného v článku 1 (po odečtení míst obsazených uchazeči přijatými na základě článku 4.2 odst. 1 bez odborné zkoušky). Přijat bude rovněž každý uchazeč se stejným bodovým ziskem jako poslední uchazeč určený počtem v článku 1.
  3. Uchazeči, kteří nejpozději pátý pracovní den po stanoveném dnu přijímací zkoušky předloží potvrzení od lékaře dokládající jejich zdravotní nezpůsobilost účastnit se zkoušky, budou pozváni v náhradním termínu ke zkoušce organizované stejně jako zkouška v původním termínu.

Článek 4.2 Přijímání bez přijímací zkoušky

  1. Do magisterského stupně studia bude přijat bez odborné přijímací zkoušky absolvent bakalářského studia na PřF JU, který se hlásí do magisterského stupně v přímé návaznosti na bakalářské studium a měl v tomto studiu vážený průměr za celé studium nejvýše 1,90.

Článek 5. Uchazeči se specifickými potřebami

Uchazeč se specifickými potřebami (se zdravotním postižením, chronickým onemocněním či jinými zdravotními problémy) má právo využít při přijímací zkoušce a v případě přijetí i v průběhu studia podpůrná opatření a služby poskytované univerzitou. Pokud chce tento nárok uplatnit, musí v elektronické přihlášce vybrat možnost ANO v kolonce „Zohlednění specif. potřeb“. Po splnění všech administrativních náležitostí spojených s podáním přihlášky ke studiu ho budou kontaktovat pracovníci Centra podpory studentů se specifickými potřebami a seznámí ho s dalším postupem. Podrobnější informace lze získat na internetových stránkách centra (www.centrumssp.jcu.cz), e-mailem (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.) nebo telefonicky (389 036 026). S pracovníky centra je také možné konzultovat vhodnost volby studijního programu ještě před podáním přihlášky ke studiu.

Článek 6. Poplatek za přijímací řízení

Poplatek za přijímací řízení je stanoven na 700 Kč.
Název banky: ČSOB
Účet: 104725778 / 0300
Variabilní symbol: 6020106

Specifický symbol: číslo elektronické přihlášky vygenerované systémem elektronické registrace přihlášky.
Poplatek za přihlášku ke studiu může být uchazečem hrazen složenkou, bankovním převodem nebo prostřednictvím platební brány JU.
Student podává na každý obor samostatnou přihlášku a platí poplatek za každou přihlášku.

Článek 7. Rozhodnutí o přijetí / nepřijetí

  1. Rozhodnutí o přijetí či nepřijetí bude každému uchazeči zasláno neprodleně po vyhodnocení celkového pořadí uchazečů.
  2. Nesouhlasí-li uchazeč s rozhodnutím o nepřijetí ke studiu, má právo podat odvolání proti rozhodnutí děkana, a to do 30 dnů ode dne doručení rozhodnutí. Nevyhoví-li děkan a své rozhodnutí nezmění, postoupí odvolání k rozhodnutí rektorovi Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Rozhodnutí rektora je konečné. Odvolání musí být odůvodněno tím, že nebylo správně posouzeno splnění podmínek uvedených v článcích 3 a 4. V ostatních případech se odvolání považuje za neodůvodněné. Pro potřebnou argumentaci má uchazeč právo nahlédnout do své vlastní dokumentace, která byla podkladem pro rozhodnutí. Nemá právo nahlížet do dokumentace jiných uchazečů ani do protokolů komisí.

Tyto podmínky pro přijetí ke studiu v navazujících magisterských studijních programech na Přírodovědecké fakultě JU vyučovaných v českém jazyce projednal Akademický senát PřF JU dne 16. ledna 2024.

V Českých Budějovicích 19. ledna 2024

prof. RNDr. František Vácha, Ph.D.
děkan Přírodovědecké fakulty JU

[1] Uchazeči, kteří bakalářské studium absolvovali na některé z fakult JU, své vzdělání dokládat nemusí.

PDF ke stažení zde

Číst dál …Rozhodnutí o podmínkách přijetí ke studiu v navazujících magisterských studijních programech...

  • Přečteno: 8314

raseliniste

Pracovní skupina Ekologie rašelinišť

Pracovní skupina Ekologie rašelinišť

Jsme neformální pracovní skupina zabývající se ekologií rašelinišť. Ve svých výzkumných tématech propojujeme odbornosti v ekologii/ekofyziologii rostlin a půdní biologii, což umožňuje kombinovat různé přístupy a získat komplexní poznatky o fungování ekosystému rašelinišť. Skupina sdružuje nejen část zaměstnanců katedry biologie ekosystémů a katedry experimentální biologie rostlin, ale i pracovníky z jiných institucí.

Jedním ze směrů našeho výzkumu je vyhodnocení vlivu dlouhodobého odvodnění a revitalizace na fungování různých typů rašelinišť (vrchoviště, slatiniště, rašelinné smrčiny) se zaměřením na vegetaci, kvalitu organické hmoty, přeměny živin, složení mikrobiálního společenstva, produkci a emise skleníkových plynů. Sledování vlivu hydrologické revitalizace na obnovu základních ekosystémových funkcí rašelinišť má za cíl identifikovat vhodné ekologické indikátory k vyhodnocení úspěšnosti revitalizace.

Dalším tématem je, jak se rostliny přizpůsobily na specifické prostředí rašeliniště a jak ovlivňují jeho vývoj. V centru našeho zájmu jsou rašeliníky, tedy mechoví ekosystémoví inženýři, kteří mají často rozhodující vliv na proces ukládání rašeliny. Proto se kromě ekologie a fyziologie rašeliništních rostlin zaměřujeme i na biochemické vlastnosti jejich odumřelých stélek, z nichž rašelina vzniká.

Zaměřujeme se také na interakce v kontinuu půda–rostlina–atmosféra v ekosystémech na organických půdách. Sledujeme toky uhlíku a živin v rostlinách a množství a kvalitu rostlinných vstupů (opadu, kořenových exsudátů) do půdy. Propojujeme tak nadzemní a podzemní rostlinné děje, abychom pochopili, jak mohou měnící se podmínky prostředí a způsob hospodaření ovlivnit procesy a fungování těchto ekosystémů.

Věnujeme se převážně výzkumu rašelinišť na Šumavě ve spolupráci s NP Šumava, ale i dalšími institucemi. V rámci mezinárodní spolupráce jsme se podíleli na výzkumu rašelinišť v různých evropských zemích. Vybrané dlouhodobě sledované lokality na Šumavě jsou také součástí Global Peatland Microbiome Project.

Realizované projekty zaměřené na výzkum rašelinišť

  • MiDiPeat (Sledování půdní mikrobiální diverzity prostřednictvím rostlin a její vliv na dynamiku uhlíku napříč evropskými rašeliništi | Monitoring of peat microbial diversity through vegetation properties and its implication for carbon dynamics across European peatlands; 2024–2026, Partnerství pro biodiverzitu, PI: Tomáš Hájek/Zuzana Urbanová)
  • LIFE for MIRES (Přeshraniční revitalizace rašelinišť na podporu biodiverzity a vodního režimu na Šumavě a v Bavorském lese; 2018–2024, LIFE Programme, PI: Zuzana Urbanová)
  • Vliv funkčního typu a fenologie rostlin na rhizodepozice za měnících se podmínek půdního prostředí (2019–2022, GAČR, PI: Keith Edwards)
  • Odolnost rašeliníku vůči rozkladu – biochemické příčiny a následky (2018–2020, GAČR, PI: Tomáš Hájek)
  • Vliv revitalizace dlouhodobě odvodněných rašelinišť na funkční diverzitu půdních mikroorganismů ve vztahu ke kvalitě organické hmoty (2014–2016, GAČR, PI: Zuzana Urbanová)
  • Funkční diverzita půdních mikroorganismů rašelinné smrčiny a její vliv na DOM v půdě (2013–2016, GAČR, PI: Tomáš Picek)
  • Kalcitolerance rašeliníků, její fyziologické a genetické pozadí a kosekvence v ekologii rašelinišť (2010–2014, GAČR, PI: Tomáš Hájek)
  • Význam nově asimilovaného uhlíku pro interakce rostlin s půdou v mokřadních travinných ekosystémech v proměnlivých podmínkách vnějšího prostředí (2009–2013, GAČR, PI: Keith Edwards)

Lidé

Vybrané publikace

  • 2024–2020

    Hájek, T., & Urbanová, Z. (2024). Enzyme adaptation in Sphagnum peatlands questions the significance of dissolved organic matter in enzyme inhibition. Science of The Total Environment, 911, 168685. https://doi.org/10.1016/j.scitotenv.2023.168685

    Lampela, M., Minkkinen, K., Straková, P., Bhuiyan, R., He, W., Mäkiranta, P., Ojanen, P., Penttilä, T., & Laiho, R. (2023). Responses of fine-root biomass and production to drying depend on wetness and site nutrient regime in boreal forested peatland. Frontiers in Forests and Global Change, 6, 1190893. https://doi.org/10.3389/ffgc.2023.1190893

    Edwards, K. R., Bárta, J., Mastný, J., & Picek, T. (2023). Multiple environmental factors, but not nutrient addition, directly affect wet grassland soil microbial community structure: a mesocosm study. FEMS Microbiology Ecology, 99(7), fiad070. https://doi.org/10.1093/femsec/fiad070

    Bhuiyan, R., Mäkiranta, P., Straková, P., Fritze, H., Minkkinen, K., Penttilä, T., Rajala, T., Tuittila, E. -S., & Laiho, R. (2023). Fine-root biomass production and its contribution to organic matter accumulation in sedge fens under changing climate. Science of The Total Environment, 858, 159683. https://doi.org/10.1016/j.scitotenv.2022.159683

    Watmough, S., Gilbert-Parkes, S., Basiliko, N., Lamit, L. J., Lilleskov, E. A., Andersen, R., del Aguila-Pasquel, J., Artz, R. E., Benscoter, B. W., Borken, W., Bragazza, L., Brandt, S. M., Bräuer, S. L., Carson, M. A., Chen, X., Chimner, R. A., Clarkson, B. R., Cobb, A. R., Enriquez, A. S.,… Urbanová, Z., et al. (2022). Variation in carbon and nitrogen concentrations among peatland categories at the global scale. PLOS ONE, 17(11), e0275149. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0275149

    Verbeke, B. A., Lamit, L. J., Lilleskov, E. A., Hodgkins, S. B., Basiliko, N., Kane, E. S., Andersen, R., Artz, R. R. E., Benavides, J. C., Benscoter, B. W., Borken, W., Bragazza, L., Brandt, S. M., Bräuer, S. L., Carson, M. A., Charman, D., Chen, X., Clarkson, B. R., Cobb, A. R. ,… Urbanová, Z., et al. (2022). Latitude, Elevation, and Mean Annual Temperature Predict Peat Organic Matter Chemistry at a Global Scale. Global Biogeochemical Cycles, 36(2), e2021GB007057. https://doi.org/10.1029/2021GB007057

    Mastný, J., Bárta, J., Kaštovská, E., & Picek, T. (2021). Decomposition of peatland DOC affected by root exudates is driven by specific r and K strategic bacterial taxa. Scientific Reports, 11(1), 18677. https://doi.org/10.1038/s41598-021-97698-2

    Urbanová, Z., & Hájek, T. (2021). Revisiting the concept of ‘enzymic latch’ on carbon in peatlands. Science of The Total Environment, 779, 146384. https://doi.org/10.1016/j.scitotenv.2021.146384

    Straková, P., Larmola, T., Andrés, J., Ilola, N., Launiainen, P., Edwards, K., Minkkinen, K., & Laiho, R. (2020). Quantification of Plant Root Species Composition in Peatlands Using FTIR Spectroscopy. Frontiers in Plant Science, 11, 597. https://doi.org/10.3389/fpls.2020.00597

    Hájek, T. (2020). Interlinking moss functional traits. A commentary on: ‘Mechanisms behind species-specific water economy responses to water level drawdown in peat mosses’. Annals of Botany, 126(2), iv-v. https://doi.org/10.1093/aob/mcaa108

    Vicherová, E., Glinwood, R., Hájek, T., Šmilauer, P., & Ninkovic, V. (2020). Bryophytes can recognize their neighbours through volatile organic compounds. Scientific Reports, 10(1), 7405. https://doi.org/10.1038/s41598-020-64108-y

    Tveit, A. T., Kiss, A., Winkel, M., Horn, F., Hájek, T., Svenning, M. M., Wagner, D., & Liebner, S. (2020). Environmental patterns of brown moss- and Sphagnum-associated microbial communities. Scientific Reports, 10(1), 22412. https://doi.org/10.1038/s41598-020-79773-2

    Edwards, K. R., & Čížková, H. (2020). Nutrient Inputs and Hydrology Interact with Plant Functional Type in Affecting Plant Production and Nutrient Contents in a Wet Grassland. Wetlands, 40(4), 707-719. https://doi.org/10.1007/s13157-019-01216-0

    Urbanová, Z., & Bárta, J. (2020). Recovery of methanogenic community and its activity in long-term drained peatlands after rewetting. Ecological Engineering, 150, 105852. https://doi.org/10.1016/j.ecoleng.2020.105852

  • 2019–2015

    Edwards, K. R., & Kučera, T. (2019). Management effects on plant species composition and ecosystem processes and services in a nutrient-poor wet grassland. Plant Ecology, 220(11), 1009-1020. https://doi.org/10.1007/s11258-019-00970-9

    Chroňáková, A., Bárta, J., Kaštovská, E., Urbanová, Z., & Picek, T. (2019). Spatial heterogeneity of belowground microbial communities linked to peatland microhabitats with different plant dominants. FEMS Microbiology Ecology, 95(9), fiz130. https://doi.org/10.1093/femsec/fiz130

    Kotas, P., Edwards, K., Jandová, K., & Kaštovská, E. (2019). Interaction of fertilization and soil water status determine C partitioning in a sedge wetland. Soil Biology and Biochemistry, 135, 85-94. https://doi.org/10.1016/j.soilbio.2019.03.031

    Bengtsson, F., Rydin, H., & Hájek, T. (2018). Biochemical determinants of litter quality in 15 species of Sphagnum. Plant and Soil, 425(1-2), 161-176. https://doi.org/10.1007/s11104-018-3579-8

    Kaštovská, E., Straková, P., Edwards, K., Urbanová, Z., Bárta, J., Mastný, J., Šantrůčková, H., & Picek, T. (2018). Cotton-Grass and Blueberry have Opposite Effect on Peat Characteristics and Nutrient Transformation in Peatland. Ecosystems, 21(3), 443-458. https://doi.org/10.1007/s10021-017-0159-3

    Urbanová, Z., Straková, P., & Kaštovská, E. (2018). Response of peat biogeochemistry and soil organic matter quality to rewetting in bogs and spruce swamp forests. European Journal of Soil Biology, 85, 12-22. https://doi.org/10.1016/j.ejsobi.2017.12.004

    Edwards, K. R., Kaštovská, E., Borovec, J., Šantrůčková, H., & Picek, T. (2018). Species effects and seasonal trends on plant efflux quantity and quality in a spruce swamp forest. Plant and Soil, 426(1-2), 179-196. https://doi.org/10.1007/s11104-018-3610-0

    Korrensalo, A., Alekseychik, P., Hájek, T., Rinne, J., Vesala, T., Mehtätalo, L., Mammarella, I., & Tuittila, E. -S. (2017). Species-specific temporal variation in photosynthesis as a moderator of peatland carbon sequestration. Biogeosciences, 14(2), 257-269. https://doi.org/10.5194/bg-14-257-2017

    Vicherová, E., Hájek, M., Šmilauer, P., & Hájek, T. (2017). Sphagnum establishment in alkaline fens: Importance of weather and water chemistry. Science of The Total Environment, 580, 1429-1438. https://doi.org/10.1016/j.scitotenv.2016.12.109

    Plesková, Z., Jiroušek, M., Peterka, T., Hájek, T., Dítě, D., Hájková, P., Navrátilová, J., Šímová, A., Syrovátka, V., Hájek, M., & Wildi, O. (2016). Testing inter‐regional variation in pH niches of fen mosses. Journal of Vegetation Science, 27(2), 352-364. https://doi.org/10.1111/jvs.12348

    Korrensalo, A., Hájek, T., Vesala, T., Mehtätalo, L., & Tuittila, E. -S. (2016). Variation in photosynthetic properties among bog plants. Botany, 94(12), 1127-1139. https://doi.org/10.1139/cjb-2016-0117

    Kaštovská, E., Edwards, K., Picek, T., & Šantrůčková, H. (2015). A larger investment into exudation by competitive versus conservative plants is connected to more coupled plant–microbe N cycling. Biogeochemistry, 122(1), 47-59. https://doi.org/10.1007/s10533-014-0028-5

    Vicherová, E., Hájek, M., & Hájek, T. (2015). Calcium intolerance of fen mosses: Physiological evidence, effects of nutrient availability and successional drivers. Perspectives in Plant Ecology, Evolution and Systematics, 17(5), 347-359. https://doi.org/10.1016/j.ppees.2015.06.005

    Edwards, K. R. (2015). Effect of nutrient additions and site hydrology on belowground production and root nutrient contents in two wet grasslands. Ecological Engineering, 84, 325-335. https://doi.org/10.1016/j.ecoleng.2015.09.034

    Hájek, M., Jiroušek, M., Navrátilová, J., Horodyská, E., Peterka, T., Plesková, Z., Navrátil, J., Hájková, P., & Hájek, T. (2015). Changes in the moss layer of Czech fens indicate early succession triggered by nutrient enrichment. Preslia, 87(2), 279-301.

    Mikulášková, E., Hájek, M., Veleba, A., Johnson, M. G., Hájek, T., & Shaw, J. A. (2015). Local adaptations in bryophytes revisited: the genetic structure of the calcium‐tolerant peatmoss Sphagnum warnstorfii along geographic and pH gradients. Ecology and Evolution, 5(1), 229-242. https://doi.org/10.1002/ece3.1351

    Edwards, K. R., Picek, T., Čížková, H., Máchalová Zemanová, K., & Stará, A. (2015). Nutrient Addition Effects on Carbon Fluxes in Wet Grasslands With Either Organic or Mineral Soil. Wetlands, 35(1), 55-68. https://doi.org/10.1007/s13157-014-0592-4

  • Revitalizované vrchovištní rašeliniště na Šumavě

  • Sphagnum cuspidatum – Rašeliník bodlavý

  • Laboratorní experimenty se slatiništními mechy

Číst dál …raseliniste

  • Přečteno: 2687

Přihlaste si
odběr newsletteru

Zůstaňme v kontaktu na
sociálních sítích

Branišovská 1645/31a, 370 05 České Budějovice Tel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Branišovská 1645/31a, 370 05 České BudějoviceTel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

© 2024 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Cookies

1

0