Skip to main content

PRF

D126 - Rada garantů studijních programů

Opatření děkana č. D 126
Rada garantů studijních programů

Ve znění ze dne 8.listopadu 2023

ČLÁNEK I

Úvodní ustanovení

Rada garantů Studijních programů (dále jen "Rada SP") je poradním orgánem Přírodovědecké fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích (dále jen „PřF JU“).
Úkolem Rady SP je přispívat k rozvoji, kvalitě a efektivitě studijních programů akreditovaných na PřF JU v rámci institucionální i programové akreditace.

Rada SP se skládá z garantů jednotlivých studijních programů realizovaných na PřF JU. Členy Rady SP jsou dále děkan fakulty, proděkani pro studium, pro doktorské studium, proděkan pro učitelské obory a proděkan pro vnitřní hodnocení (v jehož kompetenci je kontrola kvality a akreditace studijních programů). 

Předsedou Rady SP je proděkan pro vnitřní hodnocení.

ČLÁNEK II

Poslání a funkce Rady garantů Studijních programů

Rada SP definuje směry a cíle, které charakterizují budoucí vývoj studijních programů na fakultě, a to nejenom z hlediska aktuálního stavu, ale i dlouhodobé perspektivy a rozvoje PřF JU. Rada navrhuje strategické kroky, které povedou k udržení kvality a konkurenceschopnosti studijních programů tak, aby odpovídaly potřebám společnosti a měnícím se požadavkům na trhu práce.
Rada SP koordinuje činnosti vedoucí ke zvyšování kvality jednotlivých studijních programů uskutečňovaných na fakultě.
Rada SP projednává návrhy na zavedení nových předmětů garantovaných docenty a profesory. Tyto předměty zároveň schvaluje, pokud jsou zařazeny v některém studijním programu mezi povinnými nebo povinně volitelnými předměty.
Rada SP projednává a schvaluje návrhy na zavedení nových předmětů garantovaných ostatními pedagogickými pracovníky fakulty.

ČLÁNEK III

Zasedání Rady garantů Studijních programů

Rada SP zasedá minimálně jednou ročně.
Radu SP svolává a řídí proděkan pro vnitřní hodnocení.
Jednání Rady SP se řídí schváleným programem jednání.
Z jednání Rady SP se pořizuje zápis. Tento zápis je zveřejněn na internetových stránkách fakulty a archivován útvarem pro vnitřní hodnocení.
Rada SP rozhoduje usnesením na základě hlasování, výsledek hlasování je vždy uveden v
zápise. Hlasování je platné, pokud se ho zúčastní více než polovina členů Rady SP.
Rada SP může hlasovat per rollam. V případě hlasování per rollam se neúčast na hlasování do stanoveného data považuje za fikci souhlasu.

ČLÁNEK IV

Mezifakultní spolupráce

V situaci, kdy se oblasti vzdělávání na PřF JU překrývají s oblastmi vzdělávání na jiných fakultách univerzity a dochází k úzké spolupráci s proděkany/koordinátory kvality z těchto fakult, mohou být tito koordinátoři zváni na jednání Rady SP, kde mají poradní hlas.

 

V Českých Budějovicích dne 8. listopadu 2023

Prof. RNDr. František Vácha, Ph.D.
Děkan Přírodovědecké fakulty JU

PDF ke stažení zde

Číst dál …D126 - Rada garantů studijních programů

  • Přečteno: 1072

Významné aktivity

Katedra matematiky

Centrum pro přírodovědné vzdělávání je místem pro výměnu a sdílení zkušeností, tvůrčí aktivity VŠ i SŠ pedagogů i VŠ a SŠ studentů. Věnujeme se propagaci učitelského povolání, připravujeme a realizujeme popularizační a odborné kurzy, DVPP kurzy a kurzy celoživotního vzdělávání. Jedním z oborů, kterému se toto centrum věnuje, je matematika.

Učitelství pro střední školy je portál s informacemi o uchazeče o učitelské obory (včetně matematiky) nabízené na PřF JU.

Zintegruj se je vyrovnávací kurz matematiky pro studenty prvního ročníku bakalářského studia PřF JU. Kromě této několikadenní předsemestrové akce nabízíme také semestrální kurz Repetitorium matematiky.

Organizujeme také tzv. Záchranný kruh matematiky, v rámci něhož studenti studijního programu učitelství matematiky pro SŠ poskytují standardně od začátku zimího semestru do Vánoc individuální konzultace z matematiky studentům prvních ročníků všech bakalářských studijních programů (i neučitelských). V případě zájmu kontaktujte doc. RNDr. Ing. Janu Kalovou, Ph.D.

Pro učitele nabízíme prostřednictvím systému DVPP programy k rozšíření odborné kvalifikace - učitelství:

Číst dál …Významné aktivity

  • Přečteno: 1832

E-ACADEMY

  • Seznam štítků: PŘF

E-ACADEMY

Pro studenty a členy Katedry informatiky byla zakoupena licence v rámci licenčního programu Microsoft Academic Aliance určeného pro školy. Tato licence byla po té změněna firmou Microsoft na program který spravuje firma Kivuto.  Po registraci je možné využívat jednak hub „OnTheHub by Kivuto“ a jednak portál Microsoft Azure s mnoha službami. 

Pro studenty a členy Katedry informatiky byla zakoupena licence v rámci licenčního programu Microsoft Academic Aliance určeného pro školy. Tato licence byla po té změněna firmou Microsoft na program který spravuje firma Kivuto.  Po registraci je možné využívat jednak hub „OnTheHub by Kivuto“ a jednak portál Microsoft Azure s mnoha službami. (Pozor DreamSpark je nedostupný od 2017)

Pro vývojáře je k dispozici Visual Studio ke stažení na Microsoft Visual Studio portálu. Pokud si vytvoříte studentský účet můžete používat portál Visual Studio Dev Essentials

Hub

OnTheHub by Kivuto poskytuje ZADARMO nebo SE SLEVOU mnoho užitečných programů od celé řady společností jako jsou IBM, Nacional Instruments, Symantec apod. Dopuručujeme vytvořit účet MS Azure. Akademická licence (pro studenty)  vznikne vytvořením účtu u Microsoftu (obecně) a pak ověřením se školním emailem. Další popis naleznete v databázi znalostí Academic Knowledge API. Pro Visual Studio je vytvořen portál Studio Dev Essentials.

MICROSOFT AZURE JAK SE PŘÍHLÁSIT DO MS AZURE

FAQ - Co je Azure a jak se používá.

Portál Microsoft Azure umožńuje vytvořit si virtuální počítače s příslušným softwarem. Je rovněž možné připojení některých cloudových vlastností.

Microsoft Azure vám umožňuje rychle a efektivně vytvářet, nasazovat, monitorovat a škálovat řešení hostovaná v cloudu. Model nasazení Azure je flexibilní. Například můžete vyvíjet v sadě Microsoft Visual Studio, odesílat kód do GitHubu, sestavovat pomocí Azure Dev a nakonec nasazovat do Azure. Můžete ale použít i jiné integrované vývojové prostředí (IDE) jako třeba Eclipse, vyvíjet v Linuxu a nasazovat do cloudu přímo z vašeho počítače pro vývoj.

Práce s MS Azure znamená, že můžete používat oblíbené integrované vývojové prostředí, máte na výběr z množství programovacích jazyků od C# přes Javu až po Node.js a také můžete vyvíjet v libovolném operačním systému. Microsoft poskytuje a podporuje širokou škálu vývojářských nástrojů pro Windows, Linux a macOS.

Další informace:

Správce licence: JU
Kontaktní email: Každý uživatel přes svůj účet u JU
Adresa OneTheHub programu: https://e5.onthehub.com/WebStore/ProductsByMajorVersionList.aspx?ws=a1396cce-a98b-e011-969d-0030487d8897&vsro=8&JSEnabled=1
Microsoft Azure Develop: https://portal.azure.com/#home
Microsoft  Visual Studio Dev Essentials https://my.visualstudio.com/Benefits?wt.mc_id=o~msft~vscom~nav&campaign=o~msft~vscom~nav

 

Výukové materiály o používání Microsoft Azure

Návody k e-Academy:

  • Jak se zaregistrovat

    Každý student, který se účastní výuky na ÚAI, má vytvořen účet pro přístup do počítačové sítě katedry. Tento účet může vypadat např. takto: B123456

    Pomocí těchto účtů (jedinečných identifikátorů = UID) jsou studenti zadáni do systému pro správu a získávání licencí. Tyto identifikátory slouží pouze k prvotnímu nastavení a aktivaci účtu. Před prvním přihlášením k tomuto systému je nutno zadat validní emailovou adresu. Ta se poté stává přihlašovacím jménem studenta a nadále se přihlašuje pod tímto emailem. Celý postup je představen na následujících snímcích.

    Otevřete svůj oblíbený webový prohlížeč a zadejte adresu pro přístup k systému správy licencí:

    https://e5.onthehub.com/WebStore/ProductsByMajorVersionList.aspx?ws=a1396cce-a98b-e011-969d-0030487d8897&vsro=8&JSEnabled=1

     Zde zvolte REGISTER. Tato volba se nachází vlevo pod volbou Log In. Na náseldující stránce vyplňte:

    Student identifier Zde vyplňte uživatelské jméno, které máte přiděleno pro přístup do počítačové sítě katedry (něco jako B123456) 
    !!!! POZOR !!!! vyplňte tuto položku VELKÝMI PÍSMENY
    Email Adress Zde vyplňte Vámi používanou emailovou adresu. Budete ji potřebovat pro přijímání zpráv a novinek ze systému pro správu licencí a zároveň se stává Vaším novým přihlašovacím jménem do systému.
    Choose your password Na heslo nejsou kladeny žádné zvláštní požadavky. Hlavně si ho zapamatujte.
    Confirm your password Heslo ještě jednou (stejné jako o řádek výše :-)

    Dále se již přihlašujete běžným způsobem, jak je popsáno v části "Získání licencí a SW". 

    !!!! VĚNUJTE POZORNOST EMAILŮM ZASÍLANÝM Z ADRESY E-ACADEMY.COM !!!!

  • Jak se přihlásit

    Před prvním "normálním" přihlášením je nutno provést registraci. Postup při registraci je uveden v části "Registrace". Pokud registrace proběhla v pořádku, můžete se přihlásit do systému pomocí uživatelského jména (=email užitý při registraci) a hesla (=heslo zvolené při registraci). Otevřete svůj oblíbený webový prohlížeč a zadejte adresu systému pro správu licencí

    https://e5.onthehub.com/WebStore/ProductsByMajorVersionList.aspx?ws=a1396cce-a98b-e011-969d-0030487d8897&vsro=8&JSEnabled=1

    Objeví se stránka pro přihlášení a zde zadáte Vaše uživatelské jméno (email) a Vaše zvolené heslo: 
    !!!! JEŠTĚ JEDNOU: TEĎ UŽ ZADÁVÁTE VÁŠ EMAIL, NIKOLI VAŠE UID(např. B123456 nezadávejte) !!!!

    Po přihlášení se objeví výpis již staženého SW. K získání dalších licencí klikněte na odkaz "Software", který se nachází v horní části stránky (nejedná se o odkaz My Software v levé části stránek)

    Software si vyberte ze seznamu, nebo si nechte software vyhledat pomocí klíčového slova. Poté co vyberete software ke stažení, postupujete podobně jako v internetovém obchodě (e-shop), ovšem v tomto e-shopu je vše zdarma :-). Na následující stránce tedy potvrdíte svou "objednávku".

    Jak již bylo řečeno výše, je následující postup v podstatě nákup v e-shopu, takže potvrdíme nákup a licenční podmínky a dostáváme se do nákupního košíku. Zde můžeme pokračovat výběrem dalších produktů (Continue Shopping), nebo dokončit "nákup" (Check Out).

    Pokud jste zvolili dokončení nákupu, zadáte své jméno a email a tím dokončíte nákup.

    Po dokončení nákupu můžete stáhnout SW a získat licenční číslo (pokud je vyžadováno) kliknutím na volbu "Download". Celkem si můžete každý produkt zakoupit dvakrát (2 licenční čísla). Postup pro stažení SW je následující:

    • Klikněte na volbu My Software v levé části stránky. Tím zobrazíte přehled již získaných licencí.
    • Zobrazte si detail "nakoupeného" SW produktu (volba Download v přehledu získaných licencí), zde naleznete i Vaše licenční číslo.
    • Znovu klikněte na tlačítko download. Tím získáte speciální program, tzv. Downloader. Ten se postará o stažení SW a o jeho rozšifrování, neboť každý produkt je stahován jako soubor ISO v šifrované podobě.
    • Spusťte Downloader a postupujte dle instrukcí (stačí vybrat, kam chcete SW stáhnout)
  • FAQ

    Kdo může SW získat a používat

    Získávání licencí a SW je vázáno na ÚAI. Všem studentům a pracovníkům jsou automaticky vytvářeny účty na stránkách E-Academy, což je webové rozhranní pro získávání licencí a SW. Jednoduše, pokud se účastníte výuky na ÚAI, pak máte možnost získávat SW a licence z porgramu. Přesný postup naleznete výše na této stránce.

    Jsou licence platné stále i po skončení mého studia?

    Ano. Licence získané z licenčního programu MS Azure jsou plnohodnotné licence a mají neomezenou platnost. SW získaný pomocí programu MS Azure je možno používat a instalovat i po skončení studia. Není však již možno generovat nová licenční čísla a získávát aktualizace (automatické aktualizace např. v OS samozřejmě fungují).

    Na co můžu SW získaný v MS Azure používat

    SW získaný v licenci MS Azure je primárně určen pro studijní účely a testování produktů firmy Microsoft a dalších firem. SW NENÍ URČEN PRO KOMERČNÍ ÚČELY !!! Je ale možné tento SW používat i pro Vaši běžnou práci. Studenti se nejčastěji ptají na možnost instalace a používání operačních systémů z licence MS Azure. Podle licence MS Azure  můžete mít na svém domácím počítači nainstalován například operační systém Windows 10, protože tento systém potřebujete pro provoz například vývojářského prostředí Visual Studio 2019. Zároveň ale můžete mít na stejném stroji nainstalované Vaše zakoupené Office a s nimi běžně pracovat. Není tedy potřeba instalvat dva operační systémy (školní a 'normální').

    Jak si nainstaluji SW stažený ve formátu .ISO

    Soubory ISO (tzv. image) lze bez problémů vypálit na běžné (odpovídající) nosiče dat CD a DVD. Pokud nechcete SW vypalovat, můžete soubory ISO připojit k počítači jako virtuální optické mechaniky. Jako příklad je možno uvést Virtual CloneDrive nebo Daemon, které jsou k dispozici v českém jazyce.

    Co mám dělat, pokud chci získat další SW produkty?

    Nejdříve si na stránkách MS Azure ověřte, zda produkt, o který se zajímáte, je obsažen v licenci MS Azure (pod tuto licenci například nespadá MS Office = WORD, EXCEL, POWERPOINT atd.). Pokud produkt do licence spadá, kontaktujte správce licence a produkt Vám bude uvolněn. Jedná se především o méně využívané nástroje a jiné jazykové verze SW. Některé verze SW bohužel nejsou v licenci obsaženy (např. OS Windows 7 je pro studenty v rozhranní e-Academy pouze ve verzi Professional).

    Co mám dělat, pokud jsem narazil/a na jiný problém?

    Než budete podnikat jakékoliv pokusy o kontaktování správce licence, tak si POŘÁDNĚ přečtěte všechny návody a doplňkové materiály včetně této části (FAQ a jak na to). Poté se pokuste zeptat kolegů, kteří již systém pro správu licencí používají. Pokud ani toto nepomůže, kontaktujte správce licence. Správce licence rovněž nebude odpovídat na dotazy týkající se instalace a fungování jednotlivých SW produktů.

Číst dál …E-ACADEMY

  • Přečteno: 50160

D124 - O výjimce z harmonogramu akademického roku

Opatření děkana D 124
výjimce z harmonogramu akademického roku

ve znění ze dne 31. července 2023

Studium na Přírodovědecké fakultě se obecně řídí zákonem č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a změně a doplnění dalších zákonů (dále jen Zákon), vnitřními předpisy Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a vnitřními předpisy Přírodovědecké fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích (dále jen PřF JU). Mezi tyto předpisy patří i každoročně vydávané Opatření děkana o organizaci akademického roku.

PřF JU podporuje zapojování svých studentů do výzkumných projektů a vytváří organizační podmínky pro takové zapojení. Toto opatření specifikuje podmínky pro výjimečný zápis studentů do studia v předstihu před termíny danými příslušným Opatřením děkana o organizaci akademického roku.      

 

Článek 1. Zápis do studia mimo určený termín

  1. O zápis do studia mimo určený termín mohou požádat všichni uchazeči přijatí ke studiu. Žádost se podává děkanovi fakulty prostřednictvím studijního oddělení PřF JU. Žádost musí být řádně zdůvodněná a musí obsahovat jméno a kontaktní údaje vedoucího zamýšlené kvalifikační práce.
  2. Děkan si vyžádá stanovisko vedoucího zamýšlené kvalifikační práce, tj. zda je dřívější nástup do studia nezbytný a z jakých důvodů.
  3. V případě schválení žádosti je student zapsán do nejbližšího následujícího semestru, tj. nemůže být zapsán do semestru již běžícího. Toto ustanovení neplatí, pokud od začátku akademického roku neuplynulo více než patnáct kalendářních dní.
  4. V případě žádosti se uchazeč osobně dostaví na studijní oddělení PřF JU v dohodnutém termínu a současně se zápisem podá zadávací protokol kvalifikační práce podle opatření děkana D48 opatřený všemi potřebnými podpisy.

 

Článek 2. Poplatky za další studium

  1. Dny studia rozhodné pro stanovení poplatků za delší studium podle § 58 odstavce 3 Zákona se počítají ode dne skutečného zápisu.
  2. Pokud dojde k vyčerpání počtu dnů bezplatného studia může student po obdržení výměru poplatku za delší studium požádat o jeho snížení. V případě zápisu do studia podle Článku 1 tohoto opatření děkan sníží poplatek za delší studium o poměrnou částku odpovídající počtu celých měsíců mezi skutečným zápisem a termínem zápisu dle příslušného Opatření děkana o organizaci akademického roku. Tímto není dotčeno právo děkana v případech hodných zvláštního zřetele snížit poplatek o vyšší částku.    

 

Článek 3. Závěrečná ustanovení

  1. Toto opatření vstupuje v platnost dnem vydání.
  2. Toto opatření se vztahuje i na studenty zapsané do akademického roku 2023/2024 před jeho vydáním.

 

V Českých Budějovicích 31. července 2023

 

prof. RNDr. František Vácha, Ph.D.
děkan PřF JU

PDF ke stažení zde

Číst dál …D124 - O výjimce z harmonogramu akademického roku

  • Přečteno: 408

D122 - ke stanovení a evidenci pracovní doby na Přírodovědecké fakultě Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích

Opatření děkana č. 122

ke stanovení a evidenci pracovní doby
na Přírodovědecké fakultě Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích

Toto opatření se vydává v návaznosti na Opatření rektora R 497

Článek 1
Neakademičtí, vědečtí a akademičtí pracovníci

  a) Evidenci pracovní doby zaznamenává zaměstnanec v aplikaci pro evidenci pracovní doby. Údaje o evidované pracovní době zaměstnanec doplní, zkontroluje a uzavře na základě notifikačního emailu do 3. pracovního dne následujícího měsíce nejpozději.

  b) V případě, že zaměstnanec evidenci pracovní doby neuzavře do doby uvedené v bodě a) tohoto článku má se za to, že s evidencí pracovní doby za daný časový úsek v aplikaci souhlasí. Evidence pracovní doby zaměstnance je uzavřena 5. pracovní den následujícího měsíce.

 

Článek 2
Osobní překážky v práci

  a) Jiné důležité osobní překážky v práci uvedené v nařízení vlády č. 590/2006 Sb. (jedná se např. o návštěvu zdravotnického zařízení, doprovod rodinného příslušníka do zdravotnického zařízení, účast na svatbě a pohřbu nebo o vyhledání nového zaměstnání) budou řešeny papírovou formou „ŽÁDOST O POSKYTNUTÍ PRACOVNÍHO VOLNA“. Formulář je ke stažení na webu PřF JU v sekci Fakulta – Dokumenty - Formuláře. Vyplněný formulář odevzdá zaměstnance na sekretariát děkanátu.

 

Příloha: 1) Žádost o poskytnutí pracovního volna (doc., pdf.)
             2) Návod na hromadné uzavření elektronické evidence pracovní doby

V Českých Budějovicích dne 31.7.2023

Prof. RNDr. František Vácha, Ph.D.
Děkan Přírodovědecké fakulta JU

Číst dál …D122 - ke stanovení a evidenci pracovní doby na Přírodovědecké fakultě Jihočeské univerzitě v...

  • Přečteno: 464

Přihlaste si
odběr newsletteru

Zůstaňme v kontaktu na
sociálních sítích

Branišovská 1645/31a, 370 05 České Budějovice Tel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Branišovská 1645/31a, 370 05 České BudějoviceTel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

© 2024 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Cookies

1

0