Skip to main content

PRF

Geografie se zaměřením na vzdělávání pro SŠ

Bc. studijní program

Geografie se zaměřením na vzdělávání pro SŠ

O programu

Proč studovat učitelství geografie na Přírodovědecké fakultě JU?
Přírodovědecká fakulta JU nabízí výjimečné odborné zázemí v geografii i dalších přírodovědných oborech. Velký důraz je kladen na mezioborovou spolupráci, která přirozeně propojuje studijní programy pro vzdělávání s konkrétními odbornými oblastmi. Studenti učitelství tak mají jedinečnou příležitost se blíže seznámit s aktuálním vědeckým výzkumem a dokonce se aktivně podílet se na odborných projektech. Právě díky této synergii získají studenti nejen solidní teoretické znalosti, ale také cenné praktické zkušenosti. Tyto zkušenosti jsou velmi dobře uplatnitelné nejen ve školství, ale také v dalších profesních oblastech, kde se klade důraz na analytické a systematické myšlení.

  • Praktická didaktická příprava s vazbou na praxi

    Studium na PřF JU klade velký důraz na rozvoj praktických dovedností budoucích učitelů. Díky úzké spolupráci se středními školami si studenti osvojí moderní didaktické metody a získají cenné zkušenosti z reálného školního prostředí. Budou pracovat s uznávanými učiteli, kteří vedli stovky středoškoláků, a sami si vyzkouší, jak vést výuku, která žáky baví a inspiruje. Při didaktické přípravě a praxích spolupracujeme s řediteli a učiteli z našich fakultních škol, jejichž seznam si můžete prohlédnout na stránce Fakultní školy.

  • Dvouoborové studium jako výhoda na trhu práce

    K matematice si uchazeč může vybrat některý z dalších programů pro vzdělávání z následující nabídky PřF JU: biologie, fyzika, matematika, chemie, informatika. Nabízíme i mezifakultní studium – ke geografii si lze zvolit např. program Anglický jazyk a literatura pro vzdělávání a program Dějepis se zaměřením pro vzdělávání pro střední školy, které nabízí Filozofická fakulta JU.

    Už po bakalářském studiu tedy budete mít odborné znalosti ze dvou oborů, což vám zajistí lepší postavení na trhu práce. Ať už zůstanete ve školství, nebo zamíříte do jiných oblastí, vaše kvalifikace bude více než konkurenceschopná.

  • Podpůrné prostředí a individuální přístup

    Naši studenti oceňují přátelskou a otevřenou atmosféru fakulty, která podporuje osobní přístup od vyučujících. Program Geografie pro vzdělávání není na naší fakultě zaměřen pouze na teoretické znalosti, ale především na rozvoj praktických dovedností a přípravu na skutečný profesní život. Naším cílem je vytvořit prostředí, ve kterém se každý student může cítit podporován a motivován k dosažení svých cílů. Individuální přístup ke studentům umožňuje efektivní řešení jejich potřeb a výzev, čímž se zvyšuje jejich šance na úspěšný vstup do profesní kariéry, zejména v oblasti výuky geografie.

  • Erasmus a možnost získání mezinárodního jazykového certifikátu

    Uvědomujeme si důležitost znalosti angličtiny a podporujeme možnost výjezdů našich studentů do zahraničí. Více informací o mobilitách naleznete na webu Erasmus.
    Kromě možnosti zahraničních pobytů mohou studenti v průběhu studia získat za zvýhodněných podmínek mezinárodní jazykový certifikát TOEIC Listening and Reading. Abychom jim pomohli uspět, pořádáme pro ně bezplatné přípravné kurzy.

Informace o studiu

  • Obecnější informace o studiu

    Geografické předměty zajišťují zaměstnanci Katedry biologie ekosystémů. Více informací o katedře naleznete na jejím webu.

    Důležitou součástí studia učitelství na PřF JU jsou oborové didaktiky. Didaktiku geografie vyučují zkušení středoškolští učitelé, kteří studentům předávají nejen odborné znalosti, ale také cenné zkušenosti ze své úspěšné praxe na středních školách.  

    Již v bakalářském studiu mají studenti možnost absolvovat asistentské praxe, při nichž získávají zkušenosti přímo ve školách opět pod vedením zkušených učitelů. Podrobnosti o asistentské praxi najdete zde: Asistentská praxe.

    Mnoho užitečných informací o studiu získají studenti na adaptačním kurzu Umáčka, který se koná v září před zahájením prvního ročníku. Na tomto kurzu se studenti seznámí nejen se svými spolužáky, ale také se služebně staršími studenty a garanty jednotlivých programů pro vzdělávání (matematika, biologie, geografie, fyzika, chemie, informatika). Více informací naleznete zde: Umáčka.

  • Povinné a povinně volitelné předměty

    Povinné předměty 1. semestru

    • Úvodní praxe pro učitelství SŠ Umáčka
    • Úvod do studia a života na VŠ
    • Práce s informačními zdroji
    • Geoinformatika a kartografie
    • Planetární geografie
    • GIS 1

    Povinné předměty v dalších semestrech:

    • Základy meteorologie a klimatologie
    • Geologie
    • Geomorfologie
    • Hydrologie a limnologie
    • Krajinná ekologie I.
    • Krajinná ekologie II.
    • Geografie dopravy, služeb a cestovního ruchu
    • Geografie obyvatelstva, demografie, geografie sídel
    • Geografie zemědělství, geografie průmyslu
    • Regionální geografie Evropy
    • Kvantitativní metody v geografii
    • Geografie ČR
    • Exkurze FG
    • Úvod do psychologie
    • Úvod do obecné didaktiky střední školy
    • Asistentská pedagogicko psychologická praxe
    • Seminář k asistentské praxi
    • Asistentská praxe maior/minor

    Povinně volitelné předměty:

    • Krajina euroregionů
    • GIS 2
    • GIS a DPZ v přírodních vědách
    • Oceánografie
    • Lesnictví
    • Biogeochemické cykly
    • Ekologie půdy
    • Technologie ŽP
  • Kredity

    Student získá během bakalářského studia celkem 180 kreditů.

    Studijní plán maior (celkem 103 kreditů): Obor - 68 kreditů, oborová didaktická část 9 kreditů (6 kreditů + 3 kredity asistentská oborově didaktická praxe), pedagogicko psychologický základ 11 kreditů (8 kreditů + 3 kredity asistentská pedagogicko psychologická praxe), příprava závěrečné práce 12 kreditů, doplňující předměty 3 kredity.

    Studijní plán minor (celkem 77 kreditů): Obor - 68 kreditů, oborová didaktická část 9 kreditů (6 kreditů + 3 kredity asistentská oborově didaktická praxe).

  • Bakalářské práce a státní závěrečná zkouška

    Bakalářské práce si mohou studenti zvolit jak odborné, tak didaktické. Práce mohou být zaměřeny na různé oblasti geografie, například na fyzickou geografii, geoinformatiku nebo regionální geografii, ale i na statistická šetření nebo tvorbu a testování výukových materiálů.

    Skladba státní závěrečné zkoušky závisí na studijním plánu, podle kterého student studuje. V plánu Geografie pro vzdělávání maior tvoří SZZ dvě části – Geografie 1 a Geografie 2. V plánu minor je SZZ tvořena pouze jednou částí – buď Geografie 1 nebo Geografie 2.

    O formě bakalářských prací a závěrečných požadavcích pro absolvování studia v oblasti studijních programů pro vzdělávání aktuálně diskutujeme na PřF JU v souvislosti s novelou zákona o vysokých školách.

  • Kam po bakaláři

    Absolventi bakalářského programu Geografie se zaměřením na vzdělávání pro SŠ mohou na PřF JU pokračovat v magisterské programu Učitelství pro SŠ v dvouoborových specializacích, v jednooborovém Učitelství Science pro SŠ, ale i v odborných programech.

Uplatnění absolventů

Absolvent bakalářského studijního programu Geografie pro vzdělávání pro SŠ má sice solidní geografické znalosti a základy didaktiky, ale ještě není plně kvalifikován pro učitelství na střední škole nebo na druhém stupni základní školy, protože pedagogická způsobilost se získává až absolvováním navazujícího magisterského programu. Program vám však otevře dveře nejen do světa výuky, ale i do řady dalších perspektivních oblastí. A co vše s tímto titulem zvládnete, ještě než dokončíte magisterské studium? Nabízí se vám pozice:

Asistent pedagoga - podpora učitelů na základních nebo středních školách, zejména při práci s žáky se specifickými potřebami.
Tvůrce volnočasových aktivit - vedení zájmových kroužků zaměřených na geografii, práce ve střediscích volného času, v DDM nebo v neformálním vzdělávání.
Instruktor přípravných kurzů - využití znalostí geografie v přípravných kurzech na maturitu, přijímací zkoušky na střední a vysoké školy nebo v soukromém doučování.
Analytické a administrativní pozice - zaměstnání v institucích, které vyžadují přehled ve světovém dění a v geopolitice.Vývoj a tvorba vzdělávacích materiálů - spolupráce s nakladatelstvími nebo vývojovými firmami na tvorbě učebnic, pracovních listů, e-learningových kurzů nebo aplikací zaměřených na výuku geografie.

I když plnohodnotné učitelství většinou vyžaduje magisterské vzdělání, bakalářský program poskytuje dostatečný základ pro řadu užitečných a zajímavých pozic.

Absolvent bakalář je tak připraven působit i na různých pozicích např. v oblasti cestovního ruchu či regionálního rozvoje ve veřejné a státní správě.

Informace o přijímacím řízení

Informace o přijímacím řízení naleznete v Opatření o přijímání ke studiu v bakalářských studijních programech zde.

Přijímací zkouška je písemná. Ověřovány jsou základní geografické znalosti na úrovni státní maturitní zkoušky z geografie. Uchazeči mohou být přijati i bez přijímací zkoušky, pokud splní některé z kritérií uvedených v Opatření o přijímání ke studiu v bakalářských studijních programech.

Přihláška ke studiu

Do bakalářského studijního programu Geografie se zaměřením na vzdělávání pro SŠ se můžete přihlásit elektronicky. 

E - PŘIHLÁŠKA

Kontakt

V případě jakýchkoliv dotazů k programu Geografie se zaměřením na vzdělávání pro SŠ kontaktujte jeho garanta na emailu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

Můžeme si také domluvit schůzku a o programu a dalších možnostech studia učitelství na PřF JU si osobně popovídat.

Číst dál …Geografie se zaměřením na vzdělávání pro SŠ

  • Přečteno: 94

Informatika se zaměřením na vzdělávání pro SŠ

Bc. studijní program

Informatika se zaměřením na vzdělávání pro SŠ

O programu

Proč studovat učitelství informatiky na Přírodovědecké fakultě JU?
Přírodovědecká fakulta JU nabízí výjimečné odborné zázemí v informatice i v přírodovědných oborech. Velký důraz je kladen na mezioborovou spolupráci, která přirozeně propojuje studijní programy pro vzdělávání s konkrétními odbornými oblastmi. Studenti učitelství tak mají jedinečnou příležitost se blíže seznámit s aktuálním vědeckým výzkumem a dokonce se aktivně podílet se na odborných projektech. Právě díky této synergii získají studenti nejen solidní teoretické znalosti, ale také cenné praktické zkušenosti. Tyto zkušenosti jsou velmi dobře uplatnitelné nejen ve školství a oblasti vzdělávání, ale také v dalších profesních, kde se klade důraz na analytické a systematické myšlení.

  • Praktická didaktická příprava s vazbou na praxi

    Studium na PřF JU klade velký důraz na rozvoj praktických dovedností budoucích učitelů. Díky úzké spolupráci se středními školami si studenti osvojí moderní didaktické metody a získají cenné zkušenosti z reálného školního prostředí. Budou pracovat s uznávanými učiteli, kteří vedli stovky středoškoláků, a sami si vyzkouší, jak vést výuku, která žáky baví a inspiruje. Při didaktické přípravě a praxích spolupracujeme s řediteli a učiteli z našich fakultních škol, jejichž seznam si můžete prohlédnout na stránce Fakultní školy.

  • Dvouoborové studium jako výhoda na trhu práce

    K informatice si uchazeč může vybrat některý z dalších programů pro vzdělávání z následující nabídky PřF JU: fyzika, matematika, chemie, biologie, geografie. Nabízíme i mezifakultní studium – k informatice si lze zvolit např. program Anglický jazyk a literatura pro vzdělávání, který nabízí Filozofická fakulta JU. Už po bakalářském studiu tedy budete mít odborné znalosti ze dvou oborů, což vám zajistí lepší postavení na trhu práce. Ať už zůstanete ve školství, nebo zamíříte do jiných oblastí, vaše kvalifikace bude více než konkurenceschopná.

  • Podpůrné prostředí a individuální přístup

    Naši studenti oceňují přátelskou a otevřenou atmosféru fakulty, která podporuje osobní přístup od vyučujících. Program Informatika pro vzdělávání není na naší fakultě zaměřen pouze na teoretické znalosti, ale především na rozvoj praktických dovedností a přípravu na skutečný profesní život. Individuální přístup ke studentům umožňuje efektivní řešení jejich potřeb a výzev, čímž se zvyšuje jejich šance na úspěšný vstup do profesní kariéry, zejména v oblasti výuky informatiky.

  • Erasmus a možnost získání mezinárodního jazykového certifikátu

    Uvědomujeme si důležitost znalosti angličtiny a podporujeme možnost výjezdů našich studentů do zahraničí. Více informací o mobilitách naleznete na webu Erasmus.
    Kromě možnosti zahraničních pobytů mohou studenti v průběhu studia získat za zvýhodněných podmínek mezinárodní jazykový certifikát TOEIC Listening and Reading. Abychom jim pomohli uspět, pořádáme pro ně bezplatné přípravné kurzy.

Informace o studiu

  • Obecnější informace o studiu

    Informatické předměty zajišťují zaměstnanci Katedry informatiky s bohatými zkušenostmi ze vzdělávacího a vědeckého prostředí i z průmyslu. Více naleznete na webu katedry. Strukturu a přehled předmětů je možné si prohlédnout v diagramu doporučeného průběhu studia.

    Základ tvoří odborné předměty teoretických konceptů informatiky (např. algoritmy, lineární algebra, teoretická informatika, atd.) společně s prakticky orientovanými předměty (např. operační systémy, objektové programování, databáze, atd).

    Důležitou součástí studia učitelství na PřF JU jsou oborové didaktiky. Didaktiku informatiky vyučují zkušení středoškolští učitelé, kteří studentům předávají nejen odborné znalosti, ale také cenné zkušenosti ze své úspěšné praxe na středních školách.
    Již v bakalářském studiu mají studenti možnost absolvovat asistentské praxe, při nichž získávají zkušenosti přímo ve školách opět pod vedením zkušených učitelů. Podrobnosti o asistentské praxi najdete zde: Asistentská praxe.

    Mnoho užitečných informací o studiu získají studenti na adaptačním kurzu Umáčka, který se koná v září před zahájením prvního ročníku. Na tomto kurzu se studenti seznámí nejen se svými spolužáky, ale také se služebně staršími studenty a garanty jednotlivých programů pro vzdělávání (informatika, matematika, biologie, geografie, fyzika, chemie). Více informací naleznete zde: Umáčka.

  • Kredity

    Student získá během bakalářského studia celkem 180 kreditů.

    Studijní plán maior (celkem 103 kreditů): Obor - 68 kreditů, oborová didaktická část 9 kreditů (6 kreditů + 3 kredity asistentská oborově didaktická praxe), pedagogicko psychologický základ 11 kreditů (8 kreditů + 3 kredity asistentská pedagogicko psychologická praxe), příprava závěrečné práce 12 kreditů, doplňující předměty 3 kredity.

    Studijní plán minor (celkem 77 kreditů): Obor - 68 kreditů, oborová didaktická část 9 kreditů (6 kreditů + 3 kredity asistentská oborově didaktická praxe).

  • Bakalářské práce a státní závěrečná zkouška

    Bakalářské práce si mohou studenti zvolit jak odborné, tak didaktické. Práce mohou být zaměřeny na různé oblasti informatiky či její aplikaci. Studenti si mohou vybrat z nabízených témat nebo po diskusi s garanty navrhnout téma vlastní.

    Státní závěrečné zkoušky se skládají z části Teoretické základy informatiky a Informační a komunikační technologie. Otázky a více informací je k dispozici na webu katedry.

  • Kam po bakaláři

    Absolventi bakalářského programu Informatika se zaměřením na vzdělávání mohou primárně pokračovat v navazujícím studiu Učitelství pro SŠ ve dvouoborových specializacích, případně si mohou vybrat z dalších jednooborových či odborných studijních programů.

Uplatnění absolventů

Absolvent oboru Informatika se zaměřením na vzdělávání pro střední školy získá studiem tohoto oboru odborné znalosti z informatiky spolu se základními pedagogickými a psychologickými dovednostmi. Tyto znalosti a dovednosti mu umožní pokračovat v navazujícím magisterském studiu, které jej připraví pro výkon profese středoškolského učitele. Může se rovněž uplatnit například ve školících centrech zaměřených na oblast IT nebo i jinde v oblasti IT.

Již po dokončení bakalářského studia (nebo i v průběhu studia navazujícího) je možné najít uplatnění například na následujících pozicích:

Asistent pedagoga – podpora učitelů na základních nebo středních školách, zejména při práci s žáky se specifickými potřebami.
Tvůrce volnočasových aktivit – vedení zájmových kroužků zaměřených na informatiku, robotiku, 3D tisk, logiku, atd., práce ve střediscích volného času, v DDM nebo v neformálním vzdělávání.
Instruktor přípravných kurzů – využití znalostí informatiky v přípravných kurzech na maturitu, přijímací zkoušky na střední a vysoké školy nebo v soukromém doučování.
Vývoj a tvorba vzdělávacích materiálů – spolupráce s nakladatelstvími nebo vývojovými firmami na tvorbě učebnic, pracovních listů, e-learningových kurzů nebo aplikací zaměřených oblast informatiky.
Odborné a administrativní pozice – zaměstnání ve firmách na odborných IT pozicích, např. v oblasti podpory a školení uživatelů, správy sítí, apod.

Plnohodnotná pozice učitele a další pak zpravidla vyžadují dokončení navazujícího magisterského studia.

Informace o přijímacím řízení

Informace o přijímacím řízení naleznete v Opatření o přijímání ke studiu v bakalářských studijních programech zde.

Přijímací zkouška je písemná. Ověřovány jsou základní znalosti matematiky, logického myšlení a středoškolských základů informatiky. Výhodou je znalost aktuálních trendů či získané relevantní certifikáty, umístění v soutěžích, apod.

Uchazeči mohou být přijati i bez přijímací zkoušky, pokud splní některé z kritérií uvedených v Opatření o přijímání ke studiu v bakalářských studijních programech.

Přihláška ke studiu

Do bakalářského studijního programu Informatika se zaměřením na vzdělávání pro SŠ se můžete přihlásit elektronicky. 

E - PŘIHLÁŠKA

Kontakt

V případě jakýchkoliv dotazů k programu Informatika se zaměřením na vzdělávání pro SŠ kontaktujte jeho garanta:
Mgr. Jakub Geyer, Ph.D.
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

Přijďte se také podívat na Den otevřených dveří, Noc vědců, nebo další fakultní/univerzitní akce. Můžeme si také domluvit schůzku a o programu a dalších možnostech studia učitelství na PřF JU se zeptat osobně.

Číst dál …Informatika se zaměřením na vzdělávání pro SŠ

  • Přečteno: 114

Chemie se zaměřením na vzdělávání pro SŠ

Bc. studijní program

Chemie se zaměřením na vzdělávání pro SŠ

O programu

Proč studovat učitelství chemie na Přírodovědecké fakultě JU?

Přírodovědecká fakulta JU nabízí výjimečné odborné zázemí v chemii i dalších přírodovědných oborech. Velký důraz je kladen na mezioborovou spolupráci, která přirozeně propojuje studijní programy pro vzdělávání s konkrétními odbornými oblastmi. Studenti učitelství tak mají jedinečnou příležitost se blíže seznámit s aktuálním vědeckým výzkumem a dokonce se aktivně podílet se na odborných projektech. Právě díky této synergii získají studenti nejen řádné teoretické znalosti, ale také cenné praktické zkušenosti. Tyto zkušenosti jsou velmi dobře uplatnitelné nejen ve školství, ale také v dalších profesních oblastech, kde se klade důraz na analytické a systematické myšlení.

  • Praktická didaktická příprava s vazbou na praxi

    Studium na PřF JU klade velký důraz na rozvoj praktických dovedností budoucích učitelů. Díky úzké spolupráci se středními školami si studenti osvojí moderní didaktické metody a získají cenné zkušenosti z reálného školního prostředí. Budou pracovat s uznávanými učiteli, kteří vedli stovky středoškoláků, a sami si vyzkouší, jak vést výuku, která žáky baví a inspiruje. Při didaktické přípravě a praxích spolupracujeme s řediteli a učiteli z našich fakultních škol, jejichž seznam si můžete prohlédnout na stránce Fakultní školy.

  • Dvouoborové studium jako výhoda na trhu práce

    K chemii si uchazeč může vybrat některý z dalších programů pro vzdělávání z následující nabídky PřF JU: biologie, fyzika, geografie, matematika, informatika.

    Už po bakalářském studiu tedy budete mít odborné znalosti ze dvou oborů, což vám zajistí lepší postavení na trhu práce. Ať už zůstanete ve školství, nebo zamíříte do jiných oblastí, vaše kvalifikace bude více než konkurenceschopná.

  • Podpůrné prostředí a individuální přístup

    Naši studenti oceňují přátelskou a otevřenou atmosféru fakulty, která podporuje osobní přístup od vyučujících. Program Chemie pro vzdělávání není na naší fakultě zaměřen pouze na teoretické znalosti, ale především na rozvoj praktických dovedností a přípravu na skutečný profesní život. Naším cílem je vytvořit prostředí, ve kterém se každý student může cítit podporován a motivován k dosažení svých cílů. Individuální přístup ke studentům umožňuje efektivní řešení jejich potřeb a výzev, čímž se zvyšuje jejich šance na úspěšný vstup do profesní kariéry, zejména v oblasti výuky chemie.

  • Erasmus a možnost získání mezinárodního jazykového certifikátu

    Uvědomujeme si důležitost znalosti angličtiny a podporujeme možnost výjezdů našich studentů do zahraničí. Více informací o mobilitách naleznete na webu Erasmus.
    Kromě možnosti zahraničních pobytů mohou studenti v průběhu studia získat za zvýhodněných podmínek mezinárodní jazykový certifikát TOEIC Listening and Reading. Abychom jim pomohli uspět, pořádáme pro ně bezplatné přípravné kurzy.

Informace o studiu

  • Obecnější informace o studiu

    Chemické předměty zajišťují zaměstnanci Katedry chemie. Více informací o katedře naleznete na jejím webu: Katedra chemie PřF JU.

    Důležitou součástí studia učitelství na PřF JU jsou oborové didaktiky. Didaktiku chemie vyučují zkušení středoškolští učitelé, kteří studentům předávají nejen odborné znalosti, ale také cenné zkušenosti ze své úspěšné praxe na středních školách. 

    Již v bakalářském studiu mají studenti možnost absolvovat asistentské praxe, při nichž získávají zkušenosti přímo ve školách opět pod vedením zkušených učitelů. Podrobnosti o asistentské praxi najdete zde: Asistentská praxe.

    Mnoho užitečných informací o studiu získají studenti na adaptačním kurzu Umáčka, který se koná v září před zahájením prvního ročníku. Na tomto kurzu se studenti seznámí nejen se svými spolužáky, ale také se služebně staršími studenty a garanty jednotlivých programů pro vzdělávání (matematika, biologie, geografie, fyzika, chemie, informatika). Více informací naleznete zde: Umáčka.

  • Povinné a povinně volitelné předměty

    Povinné předměty 1. semestru

    • Úvodní praxe pro učitelství SŠ Umáčka
    • Úvod do studia a života na VŠ
    • Práce s informačními zdroji
    • Chemická laboratorní technika
    • Anorganická chemie I
    • Chemické výpočty a názvosloví
    • Matematika
    • Anorganická chemie II
    • Laboratorní cvičení z anorganické chemie
    • Obecná a fyzikální chemie pro chemiky
    • Obecná a fyzikální chemie - praktikum
    • Postupová zkouška z angličtiny

    Povinné předměty v 2. ročníku

    • Analytická chemie I
    • Organická chemie I
    • Organická chemie II
    • Praktika z organické chemie
    • Biochemie
    • Úvod do toxikologie
    • Analytická chemie II
    • Praktika z analytické chemie

    Povinné předměty v 3. ročníku

    • Technika a didaktika školních pokusů
    • Repetitorium chemie

    V každém semestru se studenti účastní chemického semináře nebo semináře Katedry chemie.

  • Kredity

    Student získá během bakalářského studia celkem 180 kreditů.

    Studijní plán maior (celkem 103 kreditů): Obor - 68 kreditů, oborová didaktická část 9 kreditů (6 kreditů + 3 kredity asistentská oborově didaktická praxe), pedagogicko psychologický základ 11 kreditů (8 kreditů + 3 kredity asistentská pedagogicko psychologická praxe), příprava závěrečné práce 12 kreditů, doplňující předměty 3 kredity.

    Studijní plán minor (celkem 77 kreditů): Obor - 68 kreditů, oborová didaktická část 9 kreditů (6 kreditů + 3 kredity asistentská oborově didaktická praxe).

  • Bakalářské práce a státní závěrečná zkouška

    Bakalářské práce si mohou studenti zvolit jak odborné, tak didaktické. Práce mohou být zaměřeny na různé oblasti chemie a biochemie, ale i na statistická šetření nebo tvorbu a testování výukových materiálů.

    Skladba státní závěrečné zkoušky závisí na studijním plánu, podle kterého student studuje.
    Student si volí celkem tři odborné předměty státní závěrečné zkoušky a to dva předměty maioritního a jeden minoritního oboru. Student studující obor Chemie maior si tedy volí dva chemické předměty navazující na studijní předměty: Anorganická chemie, Organická chemie, Biochemie, Fyzikální chemie nebo Analytická chemie a jeden předmět z druhé specializace.

    Dále student skládá SZZ z pedagogiky a psychologie na PF JU.

    O formě bakalářských prací a závěrečných požadavcích pro absolvování studia v oblasti studijních programů pro vzdělávání aktuálně diskutujeme na PřF JU v souvislosti s novelou zákona o vysokých školách.

  • Kam po bakaláři

    Absolventi bakalářského programu Chemie se zaměřením na vzdělávání pro SŠ mohou na PřF JU pokračovat v magisterském programu Učitelství pro SŠ v dvouoborových specializacích, v jednooborovém Učitelství Science pro SŠ, ale i v odborných programech.

Uplatnění absolventů

Absolvent bakalářského studijního programu Chemie pro vzdělávání pro SŠ má sice dobré znalosti chemie a základy didaktiky, ale ještě není plně kvalifikován pro učitelství na střední škole nebo na druhém stupni základní školy, protože pedagogická způsobilost se získává až absolvováním navazujícího magisterského programu. Program vám však otevře dveře nejen do světa výuky, ale i do řady dalších perspektivních oblastí. A co vše s tímto titulem zvládnete, ještě než dokončíte magisterské studium? Nabízí se vám pozice:

  • Asistent pedagoga - podpora učitelů na základních nebo středních školách, zejména při práci s žáky se specifickými potřebami.
  • Tvůrce volnočasových aktivit - vedení zájmových kroužků zaměřených na chemii, přírodní vědy, atd., práce ve střediscích volného času, v DDM nebo v neformálním vzdělávání.
  • Instruktor přípravných kurzů - využití znalostí chemie v přípravných kurzech na maturitu, přijímací zkoušky na střední a vysoké školy nebo v soukromém doučování.

I když plnohodnotné učitelství většinou vyžaduje magisterské vzdělání, bakalářský program poskytuje dostatečný základ pro řadu užitečných a zajímavých pozic.

Informace o přijímacím řízení

Informace o přijímacím řízení naleznete v Opatření o přijímání ke studiu v bakalářských studijních programech zde.

Přijímací zkouška je písemná. Ověřovány jsou základní znalosti chemie na úrovni státní maturitní zkoušky z chemie. Uchazeči mohou být přijati i bez přijímací zkoušky, pokud splní některé z kritérií uvedených v Opatření o přijímání ke studiu v bakalářských studijních programech.

Přihláška ke studiu

Do bakalářského studijního programu Chemie se zaměřením na vzdělávání pro SŠ se můžete přihlásit elektronicky. 

E - PŘIHLÁŠKA

Kontakt

V případě jakýchkoliv dotazů k programu Chemie se zaměřením na vzdělávání pro SŠ kontaktujte jeho garanta Mgr. Michala Kutého, PhD nebo proděkanku pro vnitřní hodnocení prof. Mgr. Ivanu Kutou Smatanovou, Ph.D. Informace také poskytne proděkanka pro učitelství RNDr. Ing. Jana Kalová, Ph.D. na emailu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

Můžete si také domluvit schůzku a o programu a dalších možnostech studia učitelství na PřF JU si osobně popovídat.

Číst dál …Chemie se zaměřením na vzdělávání pro SŠ

  • Přečteno: 3218

Další

  • Přečteno: 210

Kurz CŽV

  • Přečteno: 204

Přihlaste si
odběr newsletteru

Zůstaňme v kontaktu na
sociálních sítích

Branišovská 1645/31a, 370 05 České Budějovice Tel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Branišovská 1645/31a, 370 05 České BudějoviceTel. 387 776 201 | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

© 2024 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Cookies

1

0