Skip to main content

PRF

Bakalářské studijní obory

Katedra fyziky

  • Biofyzika

    Biofyzika jako studijní obor představuje ve světě širokou škálu studijních programů, od fyzikálních, kvantově mechanických, přes biochemické, až po (molekulárně) biologické; obecně však se dá charakterizovat jako vědní obor studující biologické systémy pomocí experimentálních metod založených na fyzikálních principech.

    Některé experimentální metody vyžadují hlubší fyzikální základ, biofyzika jako studijní obor opírající se o takovéto metody je pak pěstována spíše na fakultách matematicko-fyzikálních. Mohutně se rozvíjejí možnosti výpočetní techniky a z toho vyplývající fyzikální, kvantově mechanické výpočty, biochemické, molekulárně genetické, biologické modelování, digitální analýza obrazu, či zvuku apod. Naopak některé univerzity pěstují biofyziku "více biologickou".

    Jihočeská univerzita nabízí zajímavý kompromis posluchačům tříletého studijního bakalářského programu Biofyzika: budou seznámeni v prvé řadě s nezbytnými základy fyziky, jak teoretické, tak experimentální. Projdou též základy chemie, biochemie; chemické a biologické laboratorní techniky, a to v kampusu, jehož součástí je vedle Jihočeské univerzity i špičkové Biologické centrum AV ČR. Součástí povinného programu jsou i nezbytné základy počítačové techniky.

    Bakalářský program Biofyzika je koncipován tak, aby zájemce profiloval ke vstupu do navazujícího magisterského studia biofyziky, ale aby jim případně umožnil i pokračovat  studiem v příbuzných mezních oborech - na hranici mezi biologií, chemií a fyzikou, ať již směrem k medicíně, farmakologii, ale i blíže k fyzice, např. elektronové mikroskopii, či dalším oborům blíže k biologii, molekulární biologii, v rámci Biologického centra, či oborům spíše chemickým (fyzikální chemie) ve spolupráci např. s univerzitou v Linci.

    Domníváme se, že pokud v mezních oborech se mladý člověk v dnešní době má prosadit, tak nejtěžší je pochopit principy a teoretické základy fyziky, resp. matematický aparát potřebný pro fyziku. A zde je třeba zkušený lektor, aby "filozofii" a základní kameny pomohl pochopit. V biochemii či biologii se předpokládá, že mladý odborník je schopen nastudovat a "přetřídit" obrovské množství empirických poznatků na to, co je principiální či naopak nepodstatné, již  do značné míry i sám.

    Proč studovat biofyziku na PřF JU?

    • nově vybavené studentské experimentální laboratoře a posluchárny v budově C v kampusu na Branišovské ul. v Č. Budějovicích

    Budova C - Praktikum z atomové a jaderné fyziky - Fyzikální laboratoř - Millikanův experiment Budova C

    schema

    Laboratoř femtosekundové spektroskopie

    • úzký kontakt s vědeckými týmy mimo jihočeský región => kromě všech českých biofyzikálních lze jmenovat naše nejbližší kolegy v zahraničí např. na univerzitě v Lundu, návaznost našeho studia biofyziky např. s magisterským oborem Biologické chemie (přeshraniční studium, Linz), a další a další. Možnosti studia, studijních pobytů, v zahraničí. Jihočeská univerzita se nachází i na Špicberkách i na Nové Guinei.
    • individuální přístup ke každému našemu studentovi již od prvního semestru, od samého počátku studia Mezinárodní tým
  • Fyzika pro vzdělávání

    Bakalářský obor Fyzika pro vzdělávání studijního programu Fyzika vznikl na Přírodovědecké fakultě jako důsledek strukturace dosavadních pětiletých učitelských programů pro výchovu učitelů fyziky pro střední školy na bakalářský a magisterský stupeň. Během studia bakalářského oboru posluchač získá odborné znalosti a seznámí se s řadou experimentálních technik z různých oblastí fyziky.

    Proč studovat učitelství fyziky na PřF JU?

    • široká nabídka kombinací (např. F-Bi, F-Ch, F-M, F-I)
    • nově vybavené studentské experimentální laboratoře a posluchárny

    Fyzikální laboratoř - Millikanův experiment

    • úzký kontakt s vědeckými týmy => možnost zajímavých závěrečných prací a spolupráce na vědeckých projektech

     Laboratoř femtosekundové spektroskopie

    Koncepce výuky

    • student se zapisuje na kombinaci dvou oborů, tedy Fyzika + další obor (např. Biologie, Chemie, Matematika, Informatika)
    • bakalářský stupeň zaměřen na získání odborných znalostí z aprobačních oborů => v magisterském stupni možnost pokračovat jak v učitelských (zaměření zejména na didaktiky aprobačních předmětů a pedagogicko-psychologický základ), tak neučitelských oborech
    • pro získání kompletního vzdělání učitele s dvouoborovou aprobací nutno dále absolvovat navazující magisterské obory, jak je zřejmé z tabulky níže (navazující studium označeno kurzívou)

    Bakalářský stupeň

    Magisterský stupeň

    Fyzika pro vzdělávání

    Učitelství fyziky pro SŠ

    „Další předmět“ pro vzdělávání

    Učitelství "dalšího předmětu" pro SŠ

    Pozn.: Vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů pro střední školy (včetně fyziky) je v rámci Jihočeské univerzity zaštiťováno Přírodovědeckou fakultou. Na výuce psychologicko-pedagogických předmětů se podílí Pedagogická fakulta JU.

    Podmínky pro přijetí

    • podání přihlášky
    • ukončené SŠ vzdělání
    • absolvované 3 roky matematiky a 2 roky fyziky na SŠ (v případě nesplnění tohoto požadavku nutno absolvovat přijímací test)
    • detailnější informace najdete zde

    Další důležité informace

  • Fyzika

    Bakalářský program Fyzika vznikl nově na Přírodovědecké fakultě jako jeden ze základních studijních programů, které budou profilovat směr výuky, vzdělávání a výzkumu na Přírodovědecké fakultě.

    Bakalářský program Fyzika, obor Fyzika, je koncipován tak, aby zájemcům o studium fyziky poskytl jak potřebné základní fyzikální kurzy a cvičení, tak i možnost rozšíření znalostí o speciální fyzikální a jiné vhodné kurzy z univerzitní nabídky. Studenti se během svého studia profilují zpravidla do jednoho z hlavních zaměření ústavu - materiálově zaměřené aplikované fyziky, počítačové fyziky či experimentální biofyziky. Cílem studia bakalářského programu Fyzika, oboru Fyzika, je výchova absolventa vzdělaného ve všech základních partiích fyziky na úrovni odpovídající nižšímu (bakalářskému) stupni vysokoškolského studia, který zároveň absolvoval některé rozšiřující předměty svého speciálního odborného zaměření.

    Se zaměřením vědecké činnosti Katedry fyziky a vybavením vědeckých laboratoří se uchazeč může seznámit na stránkách jednotlivých laboratoří.

    Absolvent je profilován ke vstupu do navazujícího magisterského studia Fyzikální měření a modelování, případně Biofyzika. Současně by měl být absolvent, také díky množství praktických cvičení, dostatečně připraven po odborné a praktické stránce uplatnit se jako technik s nižším vysokoškolským vzděláním v inovačním vývoji a průmyslu, v laboratořích i v praxi.

  • Měřicí a výpočetní technika

    Obor Měřicí a výpočetní technika je jediný čistě technický obor na Jihočeské univerzitě, existující nepřetržitě od roku 1992. Je garantován Ústavem fyziky a biofyziky na Přírodovědecké fakultě. Nabízí mezioborové studium elektroniky, automatizace, elektrotechniky a informatiky. V akademickém roce 2021/21 bude otevřen první ročník pro denní studium.


    Organizace studia

    • Výuka probíhá formou denního studia na vysoké škole.
    • Přednášky, online přednášky, cvičení, semináře a samostatné prace studentů.
    • Studium je zakončeno získáním bakalářského titulu Bc.
    • Studenti mají možnost dalšího studia v magisterském programu Fyzikální měření a modelování (FMM).

    Deset důvodů, proč studovat technický obor na Přírodovědecké fakultě (PřF)

    • Technický obor v regionu s dlouholetou tradicí
    • Mezioborové studium elektroniky, automatizace, elektrotechniky a informatiky
    • Studium probíhá v prezenční formě
    • Diplom z respektované vysoké školy
    • Studium na jednom místě bez nutnosti dojíždění mimo region
    • Možnost pokračování v magisterském programu
    • Přírodovědecká fakulta nabízí studium přírodních věd. Fyzika, matematika nebo informatika tvoří tradiční základ technických oborů
    • Přírodovědecká fakulta sídlí v moderním, z části nově postaveném kampusu
    • Zaměstnavatelé naše studenty upřednostňují před absolventy méně renomovaných VŠ
    • Jsme etablovaná státní vysoká škola. Naším cílem je poskytnout kvalitní technické vzdělání.


    Naši absolventi pracují u prestižních zaměstnavatelů v regionu, například:

    Robert Bosch, s.r.o., JE Temelín, Motor, Jihostroj Velešín, Schwan Cosmetics, Tieto, Siebel, Akka a další.

    Kde najdete naše absolventy?

    Bc. Marian Viskup – prezenční bakalářské studium absolvoval v letech 2013-2017. V roce 2017 obhájil svou bakalářskou práci na téma „Octave a OpenFoam a jejich použití ve fyzice“. Již během studia pracoval ve společnosti LESIKAR, a.s. se sídlem v Táboře, zabývající se magnetickými snímači. Po ukončení začal pracovat ve firmě Robert Bosch s.r.o. na pozici Inženýr palivových modulů, kde je jeho hlavním úkolem komunikace se zákazníky, vedení týmu a vytváření dokumentace pro daný produkt.

    Od října 2017 studoval při zaměstnání na FEL ZČU v Plzni v kombinovaném studiu obor Aplikovaná elektrotechnika.

      

    Mgr. Jiří Štangl – obor MVT studoval v letech 2011-2014 a studium zakončil obhajobou bakalářské práce, zaměřené na PLC programování jednoduchých modelových strojů výrobní linky pro laboratorní potřeby PřF JU.

    Po ukončení bakalářského studia nastoupil do navazujícího magisterského programu Fyzikální měření a modelování na UFY PřF JU. Studium úspěšně dokončil v roce 2017 obhajobou diplomové práce „Optimalizace parametrů úlohy s rázovým zatížením v programu LS-DYNA“, která vznikla ve spolupráci s vývojovým oddělením firmy Robert Bosch s.r.o. v Českých Budějovicích. Ve zmiňované společnosti nyní působí jako technolog sériové výroby pro systém DNOX.

      

    Bc. Kryštof Effenberk – v letech 2012-2015 studoval na UFY PřF JU v denním studiu. Své studium úspěšně zakončil obhájením bakalářské práce na téma „Přepětí v elektrických sítích a ochrana elektrického zařízení proti přepětí“. Svou práci vypracoval ve spolupráci se školiteli z firmy EON.

    Po absolvování bakalářského programu zůstal na Katedry fyziky PřF JU, kde studoval navazující magisterský obor Fyzikální měření a modelování. Zpracoval diplomovou práci zaměřenou na fyziku Slunce. Díky této problematice měl možnost zapojit se do mezinárodního grantu zabývajícího se sluneční fyzikou.

      

    Bc. David Cifreund – studoval v denní formě studia v letech 2013-2017. Studium zakončil úspěšnou obhajobou bakalářské práce na téma „Implementace vypařovacího systému pro depozici tenkých vrstev v prostředí nízkoteplotního plazmatu“.

    V současnosti pracuje ve firmě Robert Bosch s.r.o. na vývoji palivových modulů jako zkušební technik. Jednou z jeho činností je validace palivových modulů, kde zajišťuje různé testy (mechanické, elektrické, teplotní, funkční zatížení, atd.), nutné k ověření jejich výdrže v provozu v automobilech.

      

    Bc. Jan Timko – kombinované studium zahájil v roce 2013. Již na začátku studia začal pracovat jako provozní elektrikář bloku na jaderné elektrárně Temelín. Jak sám říká: „Samotné studium probíhalo poměrně zajímavou formou v moderních prostorech školy s viditelným zájmem učitelů vymýšlet nové praktické úlohy, stáže a cvičení a směřovat tak studenty k budoucímu zaměstnání, či navazujícímu studiu“. Studium dokončil obhajobou bakalářské práce na téma „Technicko - ekonomická studie blokových transformátorů jaderné elektrárny Temelín“.

    Po ukončení bakalářského studia na PřF JU pokračoval v studiu Aplikované elektrotechniky na Fakultě elektrotechnické ZČU v Plzni.

Read more …Bakalářské studijní obory

  • Hits: 1934

Bachelor studies

Katedra fyziky

  • Biofyzika

    Biofyzika jako studijní obor představuje ve světě širokou škálu studijních programů, od fyzikálních, kvantově mechanických, přes biochemické, až po (molekulárně) biologické; obecně však se dá charakterizovat jako vědní obor studující biologické systémy pomocí experimentálních metod založených na fyzikálních principech.

    Některé experimentální metody vyžadují hlubší fyzikální základ, biofyzika jako studijní obor opírající se o takovéto metody je pak pěstována spíše na fakultách matematicko-fyzikálních. Mohutně se rozvíjejí možnosti výpočetní techniky a z toho vyplývající fyzikální, kvantově mechanické výpočty, biochemické, molekulárně genetické, biologické modelování, digitální analýza obrazu, či zvuku apod. Naopak některé univerzity pěstují biofyziku "více biologickou".

    Jihočeská univerzita nabízí zajímavý kompromis posluchačům tříletého studijního bakalářského programu Biofyzika: budou seznámeni v prvé řadě s nezbytnými základy fyziky, jak teoretické, tak experimentální. Projdou též základy chemie, biochemie; chemické a biologické laboratorní techniky, a to v kampusu, jehož součástí je vedle Jihočeské univerzity i špičkové Biologické centrum AV ČR. Součástí povinného programu jsou i nezbytné základy počítačové techniky.

    Bakalářský program Biofyzika je koncipován tak, aby zájemce profiloval ke vstupu do navazujícího magisterského studia biofyziky, ale aby jim případně umožnil i pokračovat  studiem v příbuzných mezních oborech - na hranici mezi biologií, chemií a fyzikou, ať již směrem k medicíně, farmakologii, ale i blíže k fyzice, např. elektronové mikroskopii, či dalším oborům blíže k biologii, molekulární biologii, v rámci Biologického centra, či oborům spíše chemickým (fyzikální chemie) ve spolupráci např. s univerzitou v Linci.

    Domníváme se, že pokud v mezních oborech se mladý člověk v dnešní době má prosadit, tak nejtěžší je pochopit principy a teoretické základy fyziky, resp. matematický aparát potřebný pro fyziku. A zde je třeba zkušený lektor, aby "filozofii" a základní kameny pomohl pochopit. V biochemii či biologii se předpokládá, že mladý odborník je schopen nastudovat a "přetřídit" obrovské množství empirických poznatků na to, co je principiální či naopak nepodstatné, již  do značné míry i sám.

    Proč studovat biofyziku na PřF JU?

    • nově vybavené studentské experimentální laboratoře a posluchárny v budově C v kampusu na Branišovské ul. v Č. Budějovicích

    Budova C - Praktikum z atomové a jaderné fyziky - Fyzikální laboratoř - Millikanův experiment Budova C

    schema

    Laboratoř femtosekundové spektroskopie

    • úzký kontakt s vědeckými týmy mimo jihočeský región => kromě všech českých biofyzikálních lze jmenovat naše nejbližší kolegy v zahraničí např. na univerzitě v Lundu, návaznost našeho studia biofyziky např. s magisterským oborem Biologické chemie (přeshraniční studium, Linz), a další a další. Možnosti studia, studijních pobytů, v zahraničí. Jihočeská univerzita se nachází i na Špicberkách i na Nové Guinei.
    • individuální přístup ke každému našemu studentovi již od prvního semestru, od samého počátku studia Mezinárodní tým
  • Fyzika pro vzdělávání

    Bakalářský obor Fyzika pro vzdělávání studijního programu Fyzika vznikl na Přírodovědecké fakultě jako důsledek strukturace dosavadních pětiletých učitelských programů pro výchovu učitelů fyziky pro střední školy na bakalářský a magisterský stupeň. Během studia bakalářského oboru posluchač získá odborné znalosti a seznámí se s řadou experimentálních technik z různých oblastí fyziky.

    Proč studovat učitelství fyziky na PřF JU?

    • široká nabídka kombinací (např. F-Bi, F-Ch, F-M, F-I)
    • nově vybavené studentské experimentální laboratoře a posluchárny

    Fyzikální laboratoř - Millikanův experiment

    • úzký kontakt s vědeckými týmy => možnost zajímavých závěrečných prací a spolupráce na vědeckých projektech

     Laboratoř femtosekundové spektroskopie

    Koncepce výuky

    • student se zapisuje na kombinaci dvou oborů, tedy Fyzika + další obor (např. Biologie, Chemie, Matematika, Informatika)
    • bakalářský stupeň zaměřen na získání odborných znalostí z aprobačních oborů => v magisterském stupni možnost pokračovat jak v učitelských (zaměření zejména na didaktiky aprobačních předmětů a pedagogicko-psychologický základ), tak neučitelských oborech
    • pro získání kompletního vzdělání učitele s dvouoborovou aprobací nutno dále absolvovat navazující magisterské obory, jak je zřejmé z tabulky níže (navazující studium označeno kurzívou)

    Bakalářský stupeň

    Magisterský stupeň

    Fyzika pro vzdělávání

    Učitelství fyziky pro SŠ

    „Další předmět“ pro vzdělávání

    Učitelství "dalšího předmětu" pro SŠ

    Pozn.: Vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů pro střední školy (včetně fyziky) je v rámci Jihočeské univerzity zaštiťováno Přírodovědeckou fakultou. Na výuce psychologicko-pedagogických předmětů se podílí Pedagogická fakulta JU.

    Podmínky pro přijetí

    • podání přihlášky
    • ukončené SŠ vzdělání
    • absolvované 3 roky matematiky a 2 roky fyziky na SŠ (v případě nesplnění tohoto požadavku nutno absolvovat přijímací test)
    • detailnější informace najdete zde

    Další důležité informace

  • Fyzika

    Bakalářský program Fyzika vznikl nově na Přírodovědecké fakultě jako jeden ze základních studijních programů, které budou profilovat směr výuky, vzdělávání a výzkumu na Přírodovědecké fakultě.

    Bakalářský program Fyzika, obor Fyzika, je koncipován tak, aby zájemcům o studium fyziky poskytl jak potřebné základní fyzikální kurzy a cvičení, tak i možnost rozšíření znalostí o speciální fyzikální a jiné vhodné kurzy z univerzitní nabídky. Studenti se během svého studia profilují zpravidla do jednoho z hlavních zaměření ústavu - materiálově zaměřené aplikované fyziky, počítačové fyziky či experimentální biofyziky. Cílem studia bakalářského programu Fyzika, oboru Fyzika, je výchova absolventa vzdělaného ve všech základních partiích fyziky na úrovni odpovídající nižšímu (bakalářskému) stupni vysokoškolského studia, který zároveň absolvoval některé rozšiřující předměty svého speciálního odborného zaměření.

    Se zaměřením vědecké činnosti Katedry fyziky a vybavením vědeckých laboratoří se uchazeč může seznámit na stránkách jednotlivých laboratoří.

    Absolvent je profilován ke vstupu do navazujícího magisterského studia Fyzikální měření a modelování, případně Biofyzika. Současně by měl být absolvent, také díky množství praktických cvičení, dostatečně připraven po odborné a praktické stránce uplatnit se jako technik s nižším vysokoškolským vzděláním v inovačním vývoji a průmyslu, v laboratořích i v praxi.

  • Měřicí a výpočetní technika

    Obor Měřicí a výpočetní technika je jediný čistě technický obor na Jihočeské univerzitě, existující nepřetržitě od roku 1992. Je garantován Ústavem fyziky a biofyziky na Přírodovědecké fakultě. Nabízí mezioborové studium elektroniky, automatizace, elektrotechniky a informatiky. V akademickém roce 2021/21 bude otevřen první ročník pro denní studium.


    Organizace studia

    • Výuka probíhá formou denního studia na vysoké škole.
    • Přednášky, online přednášky, cvičení, semináře a samostatné prace studentů.
    • Studium je zakončeno získáním bakalářského titulu Bc.
    • Studenti mají možnost dalšího studia v magisterském programu Fyzikální měření a modelování (FMM).

    Deset důvodů, proč studovat technický obor na Přírodovědecké fakultě (PřF)

    • Technický obor v regionu s dlouholetou tradicí
    • Mezioborové studium elektroniky, automatizace, elektrotechniky a informatiky
    • Studium probíhá v prezenční formě
    • Diplom z respektované vysoké školy
    • Studium na jednom místě bez nutnosti dojíždění mimo region
    • Možnost pokračování v magisterském programu
    • Přírodovědecká fakulta nabízí studium přírodních věd. Fyzika, matematika nebo informatika tvoří tradiční základ technických oborů
    • Přírodovědecká fakulta sídlí v moderním, z části nově postaveném kampusu
    • Zaměstnavatelé naše studenty upřednostňují před absolventy méně renomovaných VŠ
    • Jsme etablovaná státní vysoká škola. Naším cílem je poskytnout kvalitní technické vzdělání.


    Naši absolventi pracují u prestižních zaměstnavatelů v regionu, například:

    Robert Bosch, s.r.o., JE Temelín, Motor, Jihostroj Velešín, Schwan Cosmetics, Tieto, Siebel, Akka a další.

    Kde najdete naše absolventy?

    Bc. Marian Viskup – prezenční bakalářské studium absolvoval v letech 2013-2017. V roce 2017 obhájil svou bakalářskou práci na téma „Octave a OpenFoam a jejich použití ve fyzice“. Již během studia pracoval ve společnosti LESIKAR, a.s. se sídlem v Táboře, zabývající se magnetickými snímači. Po ukončení začal pracovat ve firmě Robert Bosch s.r.o. na pozici Inženýr palivových modulů, kde je jeho hlavním úkolem komunikace se zákazníky, vedení týmu a vytváření dokumentace pro daný produkt.

    Od října 2017 studoval při zaměstnání na FEL ZČU v Plzni v kombinovaném studiu obor Aplikovaná elektrotechnika.

      

    Mgr. Jiří Štangl – obor MVT studoval v letech 2011-2014 a studium zakončil obhajobou bakalářské práce, zaměřené na PLC programování jednoduchých modelových strojů výrobní linky pro laboratorní potřeby PřF JU.

    Po ukončení bakalářského studia nastoupil do navazujícího magisterského programu Fyzikální měření a modelování na UFY PřF JU. Studium úspěšně dokončil v roce 2017 obhajobou diplomové práce „Optimalizace parametrů úlohy s rázovým zatížením v programu LS-DYNA“, která vznikla ve spolupráci s vývojovým oddělením firmy Robert Bosch s.r.o. v Českých Budějovicích. Ve zmiňované společnosti nyní působí jako technolog sériové výroby pro systém DNOX.

      

    Bc. Kryštof Effenberk – v letech 2012-2015 studoval na UFY PřF JU v denním studiu. Své studium úspěšně zakončil obhájením bakalářské práce na téma „Přepětí v elektrických sítích a ochrana elektrického zařízení proti přepětí“. Svou práci vypracoval ve spolupráci se školiteli z firmy EON.

    Po absolvování bakalářského programu zůstal na Katedry fyziky PřF JU, kde studoval navazující magisterský obor Fyzikální měření a modelování. Zpracoval diplomovou práci zaměřenou na fyziku Slunce. Díky této problematice měl možnost zapojit se do mezinárodního grantu zabývajícího se sluneční fyzikou.

      

    Bc. David Cifreund – studoval v denní formě studia v letech 2013-2017. Studium zakončil úspěšnou obhajobou bakalářské práce na téma „Implementace vypařovacího systému pro depozici tenkých vrstev v prostředí nízkoteplotního plazmatu“.

    V současnosti pracuje ve firmě Robert Bosch s.r.o. na vývoji palivových modulů jako zkušební technik. Jednou z jeho činností je validace palivových modulů, kde zajišťuje různé testy (mechanické, elektrické, teplotní, funkční zatížení, atd.), nutné k ověření jejich výdrže v provozu v automobilech.

      

    Bc. Jan Timko – kombinované studium zahájil v roce 2013. Již na začátku studia začal pracovat jako provozní elektrikář bloku na jaderné elektrárně Temelín. Jak sám říká: „Samotné studium probíhalo poměrně zajímavou formou v moderních prostorech školy s viditelným zájmem učitelů vymýšlet nové praktické úlohy, stáže a cvičení a směřovat tak studenty k budoucímu zaměstnání, či navazujícímu studiu“. Studium dokončil obhajobou bakalářské práce na téma „Technicko - ekonomická studie blokových transformátorů jaderné elektrárny Temelín“.

    Po ukončení bakalářského studia na PřF JU pokračoval v studiu Aplikované elektrotechniky na Fakultě elektrotechnické ZČU v Plzni.

Read more …Bachelor studies

  • Hits: 19

Crossborder Study

Department of Computer Science

The crossborder study is the form of full-time study, where students study one half of semesters in Czechia and second half abroad. In case of our crossborder study, students study in our faculty in Budweis and in Johannes Kepler Universität Linz in Austria.

It is the common study, where app.one half is from the Johannes Kepler Universität Linz and second half from our faculty. We intentionally did not mention that half of students are Austrians and second half of them are Czechs. The reason is, that students are often from around the world.  All students study in english. So, it is an unique opportunity to gain multicultural experiences. 

At present, the following two crossborder study filelds could be studied in the Faculty of Science:

The study of Biological Chemistry has been already running for many years, and it is possible to study both bachelor's study and master's study. The Bioinformatics study field is now only in bachelor's level.

Graduates gain diplomas from both universities i.e. Czech and Austrian  (it is so called double-degree study).

Study conditions

One half of study is studied in Czechia, while the second half in Austria. The living expenses are bigger in Austria then in Czechia. E.g. expenses for dormitories are 250 €/bed/month in Austria, lunch in an university canteen is 4 €. So, we try to offer our students Erasmus scholarship,which could them help to finance the difference between life expenses. However, it is not possible to guarantee, that the Erasmus scholarship will be paid every year. For detailed information for actual year, contact the Erasmus department of PřF.

Read more …Crossborder Study

  • Hits: 520

Study abroad

  • Seznam štítků: PŘF

Department of Computer Science

The Department of Informatics of PřF JU unequivocally recommends that students of both bachelor's and follow-up study programs spend at least one semester at a partner university abroad. You will bring with you some of life's most valuable experiences.

Students can study abroad in the following ways:

In the form of cross-border study - see Cross-border study
By studying at a foreign university with possible support from the Erasmus+ program - see here (JU) or here (PřF).
By studying at a foreign university on the basis of a concluded bilateral agreement outside the EU on the basis of Erasmus+ (JU) international credit mobility.
By studying at a foreign university through one of the other programs: https://www.prf.jcu.cz/cz/studium/erasmus-mobility-studentu
Before deciding whether to travel or not, we recommend reading the guide: https://www.jcu.cz/mezinarodni-spoluprace/zahranicni-pobyty/pruvodce-pro-studenty-kteri-chteji-vyjet-do-zahranici_final.pdf/view

If a student wants to study for 1-2 semesters abroad, and the selected university is not on the list of universities with which JU has a valid Erasmus+ (or other) Agreement, then he/she must make an agreement by e-mail with the foreign workplace where he/she wants to study (it is best to website to find their Erasmus+ program coordinator). He will then introduce the agreement to the Erasmus+ coordinator at the faculty (Mgr. Barbora Okosy), who will gladly help with the negotiation of all the necessary formalities.

Read more …Study abroad

  • Hits: 2693

Study Abroad

Department of Computer Science

Students can study abroad two ways:

  • Crossborder study form
  • Study in a foreign university with possible Erasmus support – see here (JU) or here (PřF)

If a student wants to study 1-2 semesters abroad, he/she agrees via email with a foreign university, where he/she wants to study (the best way is to find Erasmus coordinator in the foreign university web). Then, the student informs the Erasmus coordinator  of his/her home faculty (Mgr. Barbora Okosy), who helps with arranging all necessary formalities.

Read more …Study Abroad

  • Hits: 1088

Stay in touch
social media

© 2024 University of South Bohemia
Cookies

1

0