Katedra chemie
Nabídka témat
Příklady témat možných bakalářských a magisterských diplomových prací nebo doktorských disertačních prací
V případě zájmu se obracejte přímo na uvedené pracovníky a s nimi si domluvte konkrétní podmínky.
Pro schválení zadání kvalifikační práce kontaktujte
Téma | Na koho se obrátit |
Glykomický a glykoproteomický profil tkání klíšťat a jiných krevsajících členovců | |
Analýza N-glykosylačních míst u proteinů krevsajících členovců (bioinformatika) | |
Optimization of sample preparation for MS analysis | |
Glykosidázová aktivita v semenných tekutinách ryb | |
Detekce isoforem antivirových proteinův lidských neurálních buňkách infikovaných TBEV. | |
NMR structural studies on viral proteins | |
Elektronová mikroskopie fotosyntetických membrán a proteinových komplexů | |
Role karotenoidů v ochraně fotosyntetických proteinů před tripletními stavy chlorofylu | |
Molekuly chlorofylu jsou v autotrofních organismech vždy asociovány s karotenoidy. Funkcí fotosyntetických karotenoidů je jak rozšíření spektrálního okna pro sběr energie tak i ochrana organismu před kyslíkovými radikály, které jsou jinak nechráněným chlorofylem účinně generovány. Vlastnosti této ochranné funkce nejsou zřejmé zejména v případě systémů s 'nestandardními' karotenoidy jako mají některé eukaryotní řasy. V práci budou studovány jak přírodní komplexy, tak syntetické modelové systémy. |
|
Struktura pigment-proteinových komplexů fotosyntetických membrán a jejich funkce | |
Světlosběrné komplexy jsou pravděpodobně nejdynamičtější součástí fotosyntetických membrán. Pigmenty pro sběr světelné energie jsou drženy proteinovou kostrou v přesných polohách a ve vysoké hustotě (až 0.5 M). Ačkoliv chybné postavení pigmentů může být pro fotosyntetický organismus smrtící, existuje mnoho variant kombinací druhů chlorofylů i karotenoidů. Klíčovou roli ve funkci výsledného komplexu má pak právě proteinový skelet, který lze zkoumat z bioinformatického nebo biochemického pohledu. Zaměřením práce může být jak teoretická analýza vlastností proteinů a srovnání s experimentem tak i sledování dynamiky fotosyntetické membrány v krátkém ( minuty) či dlouhém (dny a týdny) časovém horizontu. |